سلامت و زیبایی

با یادگیری آموزش شستن سر با شامپو، دیگر به موهایتان آسیب نزنید

آموزش شستن سر با شامپو

آموزش شستن سر با شامپو، نباید با حرکت “بدون پو” که یک روش مراقبت از مو بود که شامل هیچ نوع شامپویی نبود، اشتباه گرفت. روش “بدون پو” دارای مزایا و معایبی است، اما این چیزی نیست که ما امروز در مورد آن صحبت می کنیم. ایده پشت آموزش شستن سر با شامپو مو این است که هر بار که موهای خود را می شویید، روغن های طبیعی را از پوست سر پاک می کنید که به نوبه خود پوست سر شما را مجبور می کند تا روغن بیشتری تولید کند. چه چرخه پیچیده و بی ثباتی.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازکآموزش شستن سر با شامپو

چرا موهایم چرب است؟

اگر موهای چرب دارید، احتمالا هر روز آنها را می شویید. اما این می تواند برای رشته های شما سخت باشد، روغن طبیعی آنها را از بین ببرد، و باعث شود پوست سر شما در تولید روغن بیش از حد تولید کند. نتیجه این کار اغلب ترکیبی از ریشه های چرب و انتهای خشک است. اما می توانید با تکنیکی به نام آموزش شستن سر با شامپو، موهای خود را طوری تربیت کنید که کمتر چرب شوند. این شامل کاهش آهسته دفعات شستشوی موها می‌شود تا پوست سر شما عادت کند که مرتب آبکشی نشود و به طور طبیعی تولید روغن را به حداقل برساند. برای همیشه از شر تارهای چرب خلاص شوید و آموزش شستن سر با شا مپو رایاد بگیرید.

اگر بتوانید موهای خود را طوری آموزش دهید که بین دو شست وشو طولانی تر باشد، از این روغن های طبیعی به موقع استفاده می کنید و پایه ای سالم برای رشد موهای خود ایجاد می کنید.

پر فروش ترین محصولات مو

ما قصد داریم چند نکته و حتی راهنمای گام به گام برای آموزش شستن سر با شامپو بیان کنیم. ما می خواهیم به همه اطلاع دهیم که این کار سخت نیست، مانند هر نوع مراقبت از پوست یا مراقبت از مو.

به آموزش شستن سر با شامپو به عنوان یک نقطه پرش برای شروع یک سبک زندگی جدید نگاه کنید. همیشه در مورد مواد تشکیل دهنده محصولاتی که استفاده می کنید تحقیق کنید و به یاد داشته باشید که چیزی ممکن است برای شخص دیگری موثر باشد ممکن است برای شما خوب نباشد.

شامپو زدن بیش از حد باعث تولید بیش از حد روغن برای مرطوب کردن پوست سر می‌شود. برای رفع این مشکل شامپو با دفعات کمتر بزنید تا تولید روغن کمتر شود و پوست سر، موی سالم و غیر چرب داشته باشید.آموزش شستن سر با شامپو

آموزش شستن سر با شامپو

سبوم (روغن) طبیعی روی پوست سر که سپس توسط تار مو جذب می شود. ممکن است با خارش پوست سر یا تکه های پوسته پوسته شدن در نزدیکی پوست سر یا ریشه مو دست و پنجه نرم کنید، این به احتمال زیاد به دلیل تجمع محصولات یا تولید بیش از حد روغن است. در داخل هر فولیکول مو غده ای به نام غده چربی وجود دارد که این سبوم را به سمت پوست سر ترشح می کند. بنابراین می توانید آن را به عنوان یک کارخانه کوچک در نظر بگیرید که همیشه یک درمان حالت دهنده طبیعی تولید می کند. هر بار که موهای خود را شامپو می کنید، آن کارخانه را تحریک می کنید تا منبع خود را دوباره پر کند. هر چه بیشتر موها و پوست سر خود را تمیز کنید، روغن بیشتری برای جایگزینی شسته شده تولید می شود.

سبوم یک نرم‌کننده طبیعی است، اما همیشه در حال تولید است. “بنابراین، اگر به اندازه خودش باقی بماند، انباشته می شود و موهای شما را به نوعی چرب می کند. این بخشی از فیزیولوژی طبیعی بدن شما است، بنابراین نمی توانید واقعاً بر آن تأثیر بگذارید.

چگونه با انجام کارهای ساده موهای بدون وز و نرم داشته باشیم؟

موهای خود را کمتر بشویید

آیا نمی دانید اگر موهایتان چرب است چند بار باید آن را بشویید؟ مدت زمانی که می توانید بین شستشوها فاصله داشته باشید به نوع و بافت موهای شما بستگی دارد (موهای نازک، ضخیم، طبیعی یا مجعد) اما سعی کنید زمان بین شامپو زدن را تا جایی که می توانید طولانی کنید (از هر روز در میان تا یک بار در هفته). شستن روزانه موها به تجمع چربی کمک می کند. هر چه بیشتر موهایتان را تمیز کنید، پوست سرتان چربی بیشتری تولید می کند تا جبران کند. اگر به طور معمول هر روز شستشو می دهید، عادت کردن به شستن کمتر آن زمان می برد. بنابراین با یک یا دو روز بیشتر در بین شستشوهای معمولی خود شروع کنید. در بین شامپوها موهای خود را با آب بشویید و سعی کنید هفته ای یکبار حجم دهید. هنگامی که موهای شما تنظیم می شود، تفاوت چشمگیری را متوجه خواهید شد.

روز شستشو

روز شستشو برای هر کسی متفاوت است و می تواند مختص به فرد تغییر کند. زیرا هرکسی نیازها و اهداف مراقبت از موی متفاوتی دارد. با این حال، اینها نکات ما برای شروع آموزش شستن سر با شامپو است.

آموزش شستن سر با شامپو

استفاده از دو شامپو متفاوت

آموزش شستن سر با شامپو فقط حرکات دست نیست انتخاب ها هم در آن ها تاثیر دارند. بهتر است همیشه موهای خود را دوبار با شامپویی ملایم و در عین حال موثر شامپو کنید. شامپو اول روغن و محصول را از تارهای مو پاک می کند و شامپوی دوم پوست سر را پاک می کند. در شامپوی دوم متوجه می‌شوید که کف‌ها شدیدتر است و پخش محصول در موهایتان آسان‌تر خواهد بود.

درمان پاکسازی پوست سر

مرحله بعدی از مراحل آموزش شستن سر با شامپو درمان های پاکسازی پوست سر است. اگر احساس می‌کنید که پوست سرتان به کمی محبت و توجه بیشتر نیاز دارد، درمان پاک‌سازی پوست سر می‌تواند این کار را انجام دهد.

نرم کننده

همیشه انتهای موهای خود را حالت دهید.شاید این کار به نظر شما تاثیری در کیفیت موی سر شما و شستشو ندلرد اما یکی از مراحل مهم آموزش شستن سر با شامپواین است که باعث می شود موهای شما برای مدت طولانی تری قابل کنترل باشد. فرمول نرم‌کننده‌ای را که انتخاب ‌کنید این انتخاب، بهترین هدیه می تواند به موهایتان باشد.

تهویه مطبوع

افزودن یک نرم کننده به محض خروج از حمام نه تنها به بلند و نرم شدن کمک می کند، بلکه رطوبت طولانی مدتی را به رشته‌ی موهایتان می‌دهد که در روز سوم، چهارم یا پنجم بدون شستشو به آن نیاز خواهید داشت. استفاده از یک نرم کننده شاید مهم ترین مرحله آموزش شستن سر با شامپو نباشد اما تاثیر به سزایی در کیفیت موهایتان دارد.آموزش شستن سر با شامپو

شامپو خشک

این مرحله از آموزش شستن سر با شامپو هنگامی مورد توجه قرار می‌گیرد که بدانیم شستن موهای سر باعث تولید سبوم، در نتیجه چرب شدن پوست سر مو می‌شود.

توصیه ما در مورد شامپو خشک این است که قبل از اینکه موهایتان چرب شود از آن استفاده کنید. شما می خواهید از بازی جلوتر باشید زیرا اگر منتظر بمانید تا متوجه ریشه های روغنی شوید، به احتمال زیاد ازموهای سالم خیلی دور شده اید. اگر قبل از اینکه متوجه روغن شوید از شامپوی خشک استفاده کنید، متوجه خواهید شد که از محصول کمتری استفاده می‌کنید، زیرا روغن را در مسیر خود متوقف می‌کند.

پیشنهاد ما به جای استفاده از یک شامپوی خشک استفاده از ماسک مو مغذی کراتین، با اسانس شکلات، زنجبیل، جو دو سر، روغن آرگان و گلیسیرین است.

همه چیز درباره ماسک مو برای موهای خشکآموزش شستن سر با شامپو

هنگامی که موهای خود را می شویید، از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید

مرحله بعدی از آموزش شستن سر با شامپو اجتناب از سولفات است.سولفات‌ها مواد شوینده‌ای هستند که می‌توانند بیش از حد مو را تمیز کنند. اولین باری که از شامپویی حاوی سولفات استفاده می‌کنید، ممکن است موهایتان احساس تمیزی کند، اما با گذشت زمان پوست سر شما شروع به تولید بیش از حد روغن برای جبران خشکی می‌کند. یک شامپوی بدون سولفات، تارهای شما را بدون از بین بردن روغن‌های طبیعی لازم برای موهای قوی و سالم، تمیز می‌کند.

برای طراوت بخشیدن به رشته هایتان، اسپری بافت دهنده را امتحان کنید

مراقب شستشوی بیش از حد مو با شامپوی خشک باشید، زیرا این کار می‌تواند بیشتر از اینکه برای انواع خاصی از موها مفید باشد، ضرر دارد. اگر موهایتان دائماً چرب است، شامپوی خشک خود را با یک اسپری بافت دهنده عوض کنید. آنها یک جایگزین عالی برای احیای موهای شما بدون افزودن روغن زیاد هستند. این نکته ها شاید جدی به نظر نرسند اما بخشی تاثیر گذار از آموزش شستن سر با شامپو است.

یک شستشوی هفتگی با سرکه سیب انجام دهید

آموزش شستن موی سر با شامپو به اواسط هفته می رسد. در حدود روز چهارم هفته، زمان شستشوی سرکه سیب (ACV) است. سرکه سیب خام و ارگانیک به بازیابی تعادل pH موهای شما کمک می کند و پوست سر را از تجمع خلاص می کند. سرکه سیب به اندازه کافی ملایم است که مواد مغذی ضروری را از موهای شما پاک نمی کند و همچنین به اندازه کافی ملایم است که برای موهای رنگ شده استفاده کنید. این شستشوی سرکه سیب را امتحان کنید:

  • پنج قسمت آب را با یک قسمت ACV مخلوط کنید
  • در حمام، ACV رقیق شده را در پوست سر خود قرار دهید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود.
  • با انگشتان خود سرکه را روی موهای خود بمالید
  • اجازه دهید مخلوط سرکه به مدت سه تا پنج دقیقه بماند
  • موها و پوست سر خود را با آب خنک بشویید
  • شستشوی ACV را با یک نرم کننده سبک دنبال کنید
  • موهای خود را خوب آبکشی کنید و هفته ای یکبار این عمل را تکرار کنید

محصولات سبک را کاهش دهید

استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده باعث کار بیش از حد پوست سر شما می شود و تولید روغن را افزایش می دهد. بنابراین اگر موهای چرب دارید، سعی کنید استفاده از محصول خود را به یکبار محدود کنید. و مهم است که توجه داشته باشید که تنها محصولاتی که باید زمانی که موهایتان مرطوب است روی ریشه های خود قرار دهید موس، اسپری لیفت ریشه یا محافظ حرارتی برای موها قبل از سشوار کردن است.آموزش شستن سر با شامپو

بگذارید موهایتان در هوا خشک شود

آموزش شستن سر با شامپو فقط مختص به زیر دوش رفتن نیست بلکه چگونه موی سر خود را نیز خشک کنیم مرحله ای از آموزش شستن سر با شامپو است. سشوار کردن موها همچنین می‌تواند باعث تولید چربی اضافی در موهای شما شود، بنابراین از سشوار کردن موها صرفنظر کرده و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند. پس از شستن موها، از یک نرم کننده موی سر خود استفاده کنید تا زمان خشک شدن را کاهش دهید. و از دست زدن بیش از حد موها قبل از خشک شدن خودداری کنید.

این می تواند باعث ایجاد موخوره به خصوص روی موهای موج دار یا مجعد شود. محصولات حالت دهنده مو را بعد از شستن روی موهای مرطوب خود بمالید و دستان خود را از موهای خود دور نگه دارید تا زمانی که خشک شوند.

یک مکمل ویتامین B اضافه کنید

ویتامین های B، به ویژه ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین B6 (پیریدوکسین)، می توانند با متعادل کردن تولید سبوم به مبارزه با موهای چرب کمک کنند. شما می توانید ویتامین B را به شکل مکمل مانند قرص یا از طریق غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، تخم مرغ، گوشت گاو و سبزیجات برگ دار مصرف کنید. توجه به این نکته مهم است که همیشه باید قبل از افزودن مکمل به رژیم خود با پزشک خود مشورت کنید.

انتخاب این ویتامین جزئی از آموزش شستن سر با شامپو نیست اما تاثیر زیادی بر با کیفیت بودن موهای شما دارند.

چگونه در کمترین زمان ممکن موهای بلند داشته باشیم.

برس زدن روزانه

همه ما باید بدانیم که برس زدن موهایمان مهم است اما ممکن است ندانید چرا اینقدر مهم است. برس زدن موها نه تنها از گره ها و گرفتگی ها مراقبت می کند، بلکه می تواند پوست سر شما را لایه برداری کند و به توزیع روغن در انتهای موهای شما کمک کند. قبلاً اشاره کردیم که چگونه فولیکول‌های شما روغن‌های مغذی مو تولید می‌کنند، اما اگر آنها را پاک نکنیم، روی پوست سر باقی می‌مانند.

انتخاب یک برس موی سر ازمراحل شستن سر نیست ولی جزئی از آموزش شستن سر با شامپو است. روی یک برس موی گراز سرمایه گذاری کنید تا موهایتان را صبح و شب برس بزنید. از درخششی که در رشته های خود باز می کنید شگفت زده خواهید شد. شاید این کار جرئی از آموزش شستن سر با شامپو نباشد اما تاثیر آن روی مو انکار ناپذیر است.آموزش شستن سر با شامپو

روکش بالش ساتن

آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت ترین مرحله آموزش شستن سر با شامپو، روبالشی فعلی شما (اگر نه ساتن) بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید به شما آسیب می زند. روبالشی های نخی باعث وز شدن موها می شود و باعث شکستگی می شود. روبالشی ساتن از موهای شما در برابر گره محافظت می کند. (و متوجه تفاوت در پوست خود نیز خواهید شد!)

مثلا هر کار دیگری، یادگیری آموزش شستن سر با شامپو زمان بر است و نتیجه گذفتن از آن نیاز به زمان دارد پس نباید در نتیجه گیری از آن عجله کنیم.

کلام آخر

وقتی پوست سرتان واقعاً چرب است، موهایتان سنگین می‌شود و حالت دادن به آن می‌تواند یک کابوس باشد. درگیر چرخه بی پایان شستشوی بیش از حد و فرستادن پوست سر خود به تولید بیش از حد روغن نشوید.

مراحل اول آموزش شستن سر با شامپو، استفاده از شامپو خشک و اسپری بافت دهنده است و پس از چند هفته شستشوی کمتر و تمرین دادن موهایتان شروع به ظاهر و احساس چربی کمتری می کند. اگر بعد از یادگیری آموزش شستن سر با شامپو هنوز پوست سرتان چرب است، به متخصص پوست مراجعه کنید زیرا می تواند نشانه ای از یک اختلال پوستی باشد.

پیدا کردن راه حل مناسب به این معنی است که قفل های شما سالم تر می شوند و بدن و درخشش بیشتری را در سراسر رشته های خود مشاهده خواهید کرد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها