سلامت و زیبایی

با بهترین سفید کننده دندان آشنا شوید

بهترین سفید کننده دندان

دندان های سفید درخشان یکی از کلیدهای اصلی لبخند زیبا هستند. استفاده از بهترین سفید کننده دندان یکی از راه های رسید به آن دندان های درخشان است. در واقع داشتن دندان‌های سفید روشن می‌تواند شما را تا 5 سال جوان‌تر نشان دهد.

اما حتی با کمک نخ دندان و بهترین مسواک ها و خمیردندان ها، سایش روزانه سفیده های مرواریدی شما می تواند منجر به ایجاد لکه های سرسخت سطحی در طول سال ها شود. خوشبختانه، سفید کننده های حرفه ای و خانگی وجود دارند که به طور موثر به پاک کردن لکه ها و درخشان کردن دندان ها کمک می کنند.

برای دریافت چشمگیرترین و فوری ترین نتایج، باید به مطب دندانپزشک محلی یا کلینیک سفید کننده دندان خود برای بهترین سفید کننده دندان مراجعه کنید، که غلظت بالاتری از مواد سفید کننده فعال را ارائه می دهد.

جنبه منفی: سفید کردن حرفه ای می تواند هزینه بالایی داشته باشد. اگر این در بودجه شما نیست، خبر خوب این است که محصولات سفید کننده دندان بدون نسخه هم بهترین سفید کننده دندان می توانند باشند و نتایج اکنون با نتایج ارائه شده توسط متخصصان رقابت می کند. آنها می توانند نتایج قابل توجهی را هم به صورت آنی و هم با استفاده در طول زمان ارائه دهند.بهترین سفید کننده دندان

سفید کننده درمان چیست؟

در دنیای ایده‌آل، مسواک زدن دندان‌هایتان به‌طور روتین کافی است تا مجموعه‌ای از سفیده‌های مرواریدی، خوب، مرواریدی و سفید را بین جلسات روتین دندان‌پزشک حفظ کنید. اما افسوس که برای بسیاری از ما (مخصوصاً آنهایی که عادت جدی به مصرف قهوه دارند)، اینطور نیست. ما احساس می کنیم که برای شاداب کردن لبخند خود به داروخانه محلی برای محصولات سفید کننده مراجعه کنیم – شاید بدون اینکه زیاد فکر کنیم که این محصولات در واقع چیست و چگونه کار می کنند.

مینای دندان یک کریستال است. “اگر بخواهید مینای دندان را زیر یک میکروسکوپ واقعا قدرتمند نگاه کنید، [ساختار] به نوعی شبیه سیم مرغ است” (یا توری سیمی). از بین بردن لکه‌های درون ماتریکس مینای دندان مانند بیرون آوردن خاک گیر کرده در سیم مرغ است: «بنابراین آنچه در سفید کردن اتفاق می‌افتد این است که می‌خواهیم ماتریکس را باز کنیم و آن رنگ، لکه را حباب کنیم و سپس ببندیم. آن را پشتیبان گیری کنید.”

اینجاست که پراکسید وارد می‌شود. پراکسید باعث ایجاد حباب می‌شود، بنابراین ماده فعال بهترین سفید کننده دندان که خریداری می‌کنید، پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید (نسخه رقیق‌شده پراکسید هیدروژن) خواهد بود. پراکسید کاربامید استفاده می شود زیرا یک ترکیب نسبتاً پایدار است. این به سازنده کمک می کند تا از کیفیت و ثبات محصول در پایان مصرف کننده اطمینان حاصل کند. جدا از پراکسید، بهترین سفید کننده دندان بدون نسخه معمولا حاوی برخی مواد اضافی برای بهبود طعم هستند.

پراکسید ماده اصلی فعال در بهترین سفید کننده دندان است که دندانپزشکان برای انجام سفید کردن حرفه ای در مطب خود استفاده می کنند. تنها تفاوت در غلظت است. اگر کاری انجام می‌دهیم که بتوانیم بافت لثه را بپوشانیم… جایی که بافت‌های لثه محافظت می‌شوند، می‌توانیم از یک عامل سفیدکننده قوی‌تر استفاده کنیم… زیرا فقط دندان‌ها را لمس می‌کند. چیزی که شما بدون نسخه استفاده می کنید، پتانسیل این را دارد که بافت های لثه را لمس کند یا بلعیده شود. بنابراین، ما باید از قدرت بسیار کمتری از ماده موثره استفاده کنیم زیرا ممکن است بافت لثه [بیمار] را بسوزاند.

چگونه بهترین سفید کننده دندان را آزمایش کنیم

دانشمندان قبل و بعد از استفاده از بهترین سفید کننده دندان، سایه‌های دندان‌های آزمایش‌کننده‌ها را تحت نور استاندارد اندازه‌گیری می‌کنند تا در یک دوره زمانی مشخص، تغییرات رنگ دندان را اندازه‌گیری کنند. آزمایش‌کنندگان همچنین محصولات را در خانه بر اساس عواملی مانند سهولت استفاده، طعم، حساسیت دندان، کارایی تمیز کنندگی (در صورت وجود) و اثرات سفیدکننده درک شده ارزیابی می‌کنند. سپس دانشمندان آزمایشگاه زیبایی صدها نقطه داده را محاسبه می کنند تا بفهمند که آیا هر محصول قبل از تعیین بهترین کیت های سفید کننده کارایی دارد یا خیر و کدام بهترین سفید کننده دندان است.بهترین سفید کننده دندان

چه سفید کننده های خانگی واقعاً کار می کنند؟

چهار گزینه اصلی به عنوان بهترین سفید کننده دندان در خانه وجود دارند: نوارها و سینی های سفید کننده، دستگاه های نور LED، قلم یا ژل و خمیر دندان. به گفته متخصصان دندانپزشکی، در اینجا راهنمایی برای تفاوت هر یک از گزینه ها و نحوه عملکرد آنها آورده شده است تا بتوانید فرم مناسب خود را انتخاب کنید:

بهترین سفید کننده دندان از نوع نوارها و سینی های سفید کننده

این نوع از بهترین سفید کننده دندان حاوی یک نوار، سینی یا قالب پلاستیکی هستند که برای اعمال ماده سفید کننده پراکسید هیدروژن به طور مستقیم روی دندان ها استفاده می شود. هر جلسه 30 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد (دستورالعمل های روی بسته بندی کیت سفید کننده دندان را برای نحوه استفاده دنبال کنید)، بنابراین نتایج بهترین سفید کننده دندان ازنوع نوار را می توان در یک روز مشاهده کرد، اگرچه برای نتایج کامل به حداکثر سه هفته استفاده مکرر نیاز دارید.

اگر می‌خواهید سریع دندان‌هایتان را سفید کنید یا می‌خواهید دندان‌های زرد را سفید کنید، نوارها یکی از مؤثرترین و بهترین سفید کننده دندان OTC هستند، زیرا ماده مؤثر آن برای مدت طولانی روی دندان‌ها باقی می‌ماند.

بهترین سفید کننده دندان از نوع دستگاه های نور سفید کننده

یک عامل سفید کننده مستقیماً روی دندان ها اعمال می شود. سپس یک چراغ LED آبی روی آنها نگه داشته می شود تا نفوذ را افزایش داده و نتایج را تسریع کند. مانند نوارهای سفید کننده دندان، دستگاه های سبک به دلیل مدت زمانی که ماده موثره با دندان های شما تماس کامل پیدا می کند بسیار موثر و بهترین سفید کننده دندان هستند.

بهترین سفید کننده دندان از نوع قلم ها یا ژل های سفید کننده

این فرمول ها حاوی ماده فعال روشن کننده دندان پراکسید هیدروژن به شکل قلم یا ژل هستند که روی دندان هایتان می چرخانید تا سفید شوند. برخی از آن‌ها روی دندان‌ها باقی می‌مانند (حتی برای ماندن در طول شب ساخته شده‌اند)، در حالی که برخی دیگر برای شست‌وشو قرار می‌گیرند. از آنجایی که مواد را می توان به مرور زمان در دهان رقیق کرد یا شسته، نتایج سفیدکننده معمولاً متوسط ​​تر است. این قلم ها بهترین سفید کننده دندان برای کسانی است که به دنبال راهی ساده و غیر حساسیت زا هستند.بهترین سفید کننده دندان

بهترین سفید کننده دندان از نوع خمیر دندان های سفیدکننده

خمیرها معمولاً حاوی مواد ساینده ملایم مانند سیلیس هیدراته، بی کربنات سدیم و کربنات کلسیم برای صیقل دادن و از بین بردن لکه های   هستند چون این نوع از بهترین سفید کننده دندان حاوی غلظت کم مواد سفید کننده فعال دندان هستند. اکثر خمیردندان‌های سفیدکننده معمولی عمدتاً با استفاده از ماده ساینده‌ای به نام سیلیس برای خراش مکانیکی لکه‌ها از روی دندان‌ها کار می‌کنند، بنابراین نتیجه دندان ها سفید می‌شوند.

اگر می خواهید نتایج قابل توجهی داشته باشید، به دنبال خمیرهایی باشید که حاوی پراکسید هیدروژن هستند. شما می توانید انتظار داشته باشید که پس از پنج روز یا بیشتر از دو بار استفاده در روز، اثرات قابل مشاهده ای را مشاهده کنید، اما به دلیل سطوح پایین تر مواد سفید کننده، فقط نتایج سفید کننده حداقل تا متوسط ​​را انتظار دارید.

در بهترین سفید کننده دندان به دنبال چه چیزی باشیم

مواد موثر و قدرت

برای گرفتن بهترین نتیجه از بهترین سفید کننده دندان ها در خانه، به دنبال مواد روشن کننده فعال هیدروژن یا پراکسید کاربامید باشید حداکثر درصد برای محصولات بدون نسخه 10 درصد است. اما تا زمانی که محصول حاوی ماده فعال است که به لکه روی دندان می‌چسبد و آن را بلند می‌کند، روی درصد تمرکز نکنید.بهترین سفید کننده دندان

ترکیبات دوستدار حساسیت

اگر دندان های حساسی دارید، پراکسید کاربامید نسبت به پراکسید هیدروژن حساسیت کمتری دارد، زیرا زمان بیشتری طول می کشد تا عمل سفید کننده انجام شود.” او می‌گوید برای دندان‌های بسیار حساس، بهترین سفید کننده دندان محصولاتی هستند که حاوی پراکسید نیستند و در عوض از موادی مانند آلوئه‌ورا و روغن نارگیل ساخته شده‌اند که دارای اثرات سفید کنندگی طبیعی هستند و لکه‌ها را از روی دندان‌ها می‌کشند.

آنها به اندازه پراکسید موثر نیستند، اما یک گزینه طبیعی خوب هستند که روی دندان ها ملایم تر هستند.

7 راه حل ویژه برای از بین بردن جوش های سر سیاه

فرم

در مورد بهترین سفید کننده دندان، من نوارهای سفید کننده را توصیه می کنم و شخصا از آنها استفاده می کنم. از آنجایی که نوار به دور دندان می‌پیچد، محلول سفیدکننده دائماً با دندان‌ها تماس پیدا می‌کند و راحت‌ترین راه برای نگهداری آن‌ها در دهان برای مدت زمان مقرر است.بهترین سفید کننده دندان

بهترین سفید کننده دندان برای دندان های حساس چیست؟

اگر دندان های حساسی دارید، قبل از استفاده از بهترین سفید کننده دندان خانگی، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. کارشناسان توصیه می کنند اگر دندان های حساسی دارید به دندانپزشک خود مراجعه کنید، زیرا ممکن است نشانه ای از مشکلات دندانی باشد. اگر دندان های شما خوب است اما به سادگی حساسیت دارید، دندانپزشک شما می تواند در درمان های حساسیت زدایی کمک کند.

فقط به نحوه واکنش دندان های خود توجه کنید. اگر احساس حساسیت  بعد از استفاده‌ی بهترین سفید کننده دندان دارید یا اگر لبه‌های دندان‌هایتان شفاف به نظر می‌رسند، باید رژیم سفیدکننده را متوقف کنید.

چقدر طول می کشد تا بهترین سفید کننده دندان اثر کند

این مدت زمان که بهترین سفید کننده دندان طول می کشد تا دندان ها را سفید کند به عادات زندگی، نوع دندان ها و بهترین سفید کننده دندان مورد استفاده شما دارد. سفید کردن حرفه‌ای نتایجی را ارائه می‌کند که ماندگاری بیشتری دارند.

مردم معمولاً هر شش ماه تا یک سال یکبار تاچ‌آپ را انجام می‌دهند، اما با محصولات خانگی مانند نوارهای سفیدکننده دندان، ممکن است هر ماه نیاز به تاچ‌آپ داشته باشید. لکه های سطحی را از بین ببرید و دندان ها را به مرور زمان سفید نگه دارید.

آنچه می خورید و می نوشید و اینکه آیا سیگار می کشید نیز به ماندگاری اثرات سفید کننده دندان کمک می کند. او توضیح می‌دهد: اگر در اجتناب از هر چیزی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کند و با محصولات لمسی سفیدکننده حفظ می‌شود، دقیق باشید، نتایج طولانی‌تر باقی می‌مانند. برخی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کنند، چای (که در واقع بیشتر از قهوه لکه‌دار می‌شود)، تنباکو و شراب قرمز، سپس غذاها و آب‌میوه‌های تیره مانند چغندر، زردچوبه کاری و زغال اخته هستند.

برای جلوگیری از تیره شدن دندان ها، هر نوشیدنی رنگی را از طریق نی بنوشید تا از تماس آن با دندان هایتان جلوگیری کنید. او می‌گوید: یا سعی کنید بلافاصله بعد از نوشیدن یا خوردن، دهان خود را با آب بشویید تا از ایجاد لکه جلوگیری کنید (اما مسواک نزنید، زیرا آنزیم‌های موجود در دهان می‌توانند در آن زمان مینای دندان را نرم‌تر و مستعد لک شدن کنند).بهترین سفید کننده دندان

یک توصیه درباره بهترین سفید کننده دندان

هنگامی که از بهترین سفید کننده دندان استفاده می کنید، می‌توانید برای شروع هفت تا 10 روز از آن استفاده کنید و سپس هر هفته یکبار یا بیشتر برای تعمیر و نگهداری از آن استفاده کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، برای تمیز کردن استاندارد دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید و در مورد برنامه های بهترین سفید کننده دندان در خانه خود مشورت کنید.

سفید کردن دندان چیزی است که فقط در شرایط دهان سالم باید انجام شود. اگر کسی پوسیدگی یا بیماری پریودنتال یا دلیل دیگری برای سفید نبودن دندان‌هایش دارد، سفید کردن انتخاب مناسبی برای او نیست. به همین دلیل است که همیشه خوب است که قبل از شروع یک برنامه سفید کردن، یک معاینه کامل توسط دندانپزشک خود انجام دهید.

ناگفته نماند، دکتر مسینا می‌گوید که اگر بلافاصله پس از تمیز کردن دندان‌هایتان در دندانپزشک، سفید کردن را انجام دهید، مینای دندان خود را به جای جرم یا رسوب روی آن سفید می‌کنید. او می‌گوید صرف نظر از این موضوع، مشارکت دندانپزشک در بحث به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که مسیر درست را طی می‌کنید.بهترین سفید کننده دندان

کلام آخر

دندان ها نیز مانند چشم ها، اندامی هستند که بیشترین توجه را به خود جذب می کنند. سفید کردن دندان ها می توانند باعث جذابیت شود. یک لبخند زیبا با دندانی سفید می تواند توجه هر کسی را جلب کند و مجذوب شما شود.

بهترین سفید کننده دندان حاوی موادی مثل پراکسید ها است که می تواند یک لبخندی شگفت انگیز به شما ببخشد راه های سفید کردن دندان زیاد هستند اما از بهترین آنها نور درمانی، استفاده از ژل یا قلم و خمیر دندادن است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها