سلامت و زیبایی

ماسک موهای خشک

ماسک مو برای موهای خشک

چرا موهای خشک می شود؟ چگونه خشکی مو را درمان کنم؟ جلوگیری از خشکی مو ممکن است؟ بهترین درمان خشکی مو چیست؟ بهترین ماسک موهای خشک کدام است؟ این ها سوالاتی هستند که احتمالا باهایشان روبه رو شده اید؛ ولی هنوز جوابشان را نمی دانید یا از جوابتان مطمئن نیستید.

موهای خشک یکی از بزرگترین مشکلات کسانی است که به موهای خود اهمیت می دهن. مو تاثیر زیادی در زیبایی دارد، مثلا پسری را در نظر بگیرید که 18 سال سن دارد و می خواهد به سربازی برود. اون روزی که موهایش را می زند با یک روز قبلش مقایسه کنید تا درک کنید مو چقدر روی زیبایی تاثیر دارد، البته این تاثیر در خانم ها خیلی بیشتر است. حالا که دانستید مو تاثیر زیادی در زیبایی دارد، احتمالا این هم می دانید مو خشک با موی براق فرق دارد.

روتین پوست خشک

سالانه افراد زیادی سراغ دکترها، مشاورین، فروشندگان و … می روند و از خشکی موهایشان شکایت می کنند که خانم ها درصد بیشتری را به خود اختتصاص می دهند. در بین این افراد بیشترشان خشکی مو را درمان می کنند و محبوبترین درمان بین این افراد ماسک موهای خشک است.

بهترین ماسک مو برای موهای چرب + نحوه استفاده از ماسک مو

موی خشک زمینه ساز بعضی از بیماری ها و پوسته پوسته شدن پوست سر است، مویی که خشک است سخت حالت می گیرد و …، ما در این مقاله می خواهیم بهترین درمان خشکی مو یعنی ماسک موهای خشک را بررسی کنیم، در ادامه با ما باشید تا هرچه لازم است را درباره این محصول شگفت انگیز بدانید.ماسک مو برای موهای خشک

مو خشک چیست؟

خیلی ها فکر می کنند خشکی مو فقط به معنی این است که مو به مقدار کافی چربی ندارد؛ ولی این اشتباه است موی خشک یعنی موی کم آب و کمتر از حد نیاز چربی داشتن. خشکی مو باعث کدر و وزی مو می شود. در هر سنی هستید ممکن است موهایتان خشک شود؛ ولی این احتمال در سنین بالاتر بیشتر است.

ماسک مو چیست؟

پر فروش ترین محصولات مو

چرا مو خشک می شود؟

خشکی مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد که مهم ترین این عوامل شرایط محیطی، عادات مراقبت از مو و سلامت جسمی.

مهم ترین عوامل شرایط محیطی عبارت اند از:

  • زندگی در آب و هوای گرم و خشک
  • گذراندن زمان زیادی در آفتاب یا باد
  • شنا کردن مکرر در آب های کلردار یا شور

بهترین کرم پودر برای پوست خشک باید چه ویژگی داشته باشد.

روش های مراقبت از مو که اغلب باعث خشکی مو می شوند عبارتند از:

  • شستن بیش از حد مو
  • استفاده از شامپوهای خشن، نرم کننده ها یا محصولات حالت دهنده
  • رنگ کردن یا درمان شیمیایی موهای شما
  • به طور منظم موهای خود را با سشوار خشک کنید
  • استفاده زیاد از اتو مو

بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک

در برخی موارد، خشکی مو نتیجه مشکلی در سلامتی است که بر توانایی مو برای حفظ رطوبت تأثیر می گذارد. این موارد عبارتند از:

1.      بی اشتهایی عصبی

اختلال در خوردن یا بی اشتهایی عصبی می تواند منجر به سوء تغذیه شود. سوء تغذیه می تواند باعث خشکی و شکننده شدن موها و عوارض جدی تری شود.ماسک مو برای موهای خشک

2.      کم کاری غده پاراتیروئید

کم کاری این غده باعث می شود هورمون کمتری ترشح کند و کلسیم خون کاهش پیدا کند. کلسیم ماده ای مغذی برای داشتن موهای سالم، استخوان، دندان و سایر بافت ها است.

3.      کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید باعث می شود غدد تیروئید هورمون های تیروئید کافی تولید نکند. موهای خشک و شکننده یکی از علائم اولیه این بیماری است.

4.      سندرم منکس

احتمالا نمی دانید این سندرم به چه معنی است. سندرم منکس یک بیماری ژنتیکی کمیاب است که در آن سلول ها مس کافی را جذب نمی کنند. کمبود مس بر سلامت مو تاثیر می گذارد و باعث خشکی مو می شود.

جلوگیری از خشکی مو

قبل از بررسی بهترین ماسک موهای خشک بهتر است از خشکی مو جلوگیری کنیم. همیشه بهترین درمان، جلوگیری است.

1.      مصرف ویتامین

برای تغذیه بدن خود به ویتامین نیاز است هر یک از ویتامین ها رو برخی از اعضای بدن تاثیر دارند. ویتامین A، ویتامین C و بیوتین (ویتامین H)  مستقیم بر سلامت مو و ناخن تاثیر دارند، البته آهن معدنی نیز در سلامت مو و ناخن تاثیر دارد. پس بهتر است برای جلوگیری از خشکی مو این ویتامین ها را مصرف کنید. دیدید بعضی از افراد که باردار نیستند؛ ولی قرص ویتامین بارداری مصرف می کنند. حتما برایتان سوال است دلیلش چیست؟ این قرص ها حاوی همه ویتامین های مورد نیاز برای بدن است و غنی از ویتامین ویتامین A، ویتامین C و بیوتین هستند.

جلوگیری از موخوره + 14 درمان خانگی موخورهماسک مو برای موهای خشک

2.      امگا 3 و آنتی اکسیدان ها

پروتئین های دریایی از نازک و خشک شدن مو جلوگیری می کنند و مو را درخشان تر می کند، مو وقتی درخشان می شود که خشک و کم آب نباشد. موادی که حاوی پروتئین های دریایی هستند:

  • ماهی سالمون
  • صدف
  • ماهی خال مخالی
  • ماهی تن
  • ساردین

استرس باعث خشکی مو می شود پس مقابله با استرس به جلوگیری از خشکی مو کمک می کند. این کار با مصرف آنتی اکسیدان ها ممکن است. غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند:

  • گردو
  • لوبیا قرمز
  • بلوبری
  • کلم بروکلی
  • گوجه فرنگی

3.      شستن مو

شستن هر روز مو باعث می شود که سبوم و چربی های ضروری مو از بین برود و مو خشک شود پس بهتر است موها را کمتر با شامپو یا هر شوینده دیگری بشویید تا مو خشک نشود. بهتر است با آب سرد دوش بگیرید.

4.      ماسک مو

نمی گوییم که برای پیشگیری از خشکی مو از ماسک موهای خشک استفاده کنید، چون ممکن است مو را چرب کند؛ ولی برای جلوگیری از خشک شدن مو می توانید از ماسک مو معمولی استفاده کنید تا مو را آبرسانی و تغذیه کند و چربی مو را متعادل سازد.ماسک مو برای موهای خشک

چرا ماسک  موهای خشک بهترین راه حل برای رهایی از مو خشک است؟

ماسک موهای خشک از سریع ترین و قوی ترین راه ها برای درمان خشکی مو است. ماسک مو خشک در کمتر از 20 دقیقه موها را نرم، آبرسانی، براق و درخشنده و سم زدایی می کند. همچنین ماسک موهای خشک باعث تقویت رشد مو می شود. نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که ماسک مو طبیعی است.

مواد تشکیل دهنده بهترین ماسک موهای خشک

1.      روغن نارگیل

روغن نارگیل نیروگاه زیبایی است و بهترین عملکرد را برای نرم کردن و مرطوب کردن موهای خشک دارد. روغن نارگیل به دلیل اسیدهای چرب به راحتی جذب مو می شود، حاوی ویتامین E برای تقویت رشد مو و فیلتر UV برای جلوگیری از آسیب خورشید است. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی آن از موها در برابر خشک شدن محافظت می کند.

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که خاصیت ضد میکروبی دارد و باکتری های روی مو و پوست را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد. همچنین روغن نارگیل به پاک کردن آرایش، لایه برداری پوست و حفظ رطوبت کمک می کند.ماسک مو برای موهای خشک

2.      دارچین

کسانی که موهای نازک و ضعیفی دارند و نیاز به پاکسازی و تقویت پوست سر دارند، می توانند از دارچین استفاده کنند، زیرا دارچین جریان خون در پوست سر را افزایش می دهد و می تواند سرعت رشد مو را بالا ببرد.

دارچین دارای خواص ضد میکروبی است که به رشد مو کمک می کند، باعث درمان و جلوگیری از شوره سر و ریزش مو می شود و فولیکول های مو را نیز تقویت می کند.

همه چیز درباره ماسک مو برای موهای خشک

3.      چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان برای مو و پوست سر هستند و مو را از رادیکال های آزاد که عوامل استرس زای هستند محافظت می کند. چای سبز به کند کردن روند ریزش مو که در چرخه طبیعی رشد و ریزش مو اتفاق می افتد، کمک می کند. به همین دلیل است که در ماسک موهای خشک این ماده پیدا می شود.ماسک مو برای موهای خشک

4.      عسل

عسل فایده های زیادی دارد. اول اینکه عسل برای حفظ رطوبت در مو عالی است و یک مرطوب کننده طبیعی است. یعنی رطوبت را به مو می رساند و رطوبت را در مو زندانی می کند. اگر موهای خشکی دارید و نیاز به افزایش رطوبت و آبرسانی بیشتری دارید عسلی انتخابی عالی است. عسل همچنین یک نرم کننده است که به صاف و نرم شدن مو کمک می کند و درخشندگی از دست رفته را به موهای شما باز می گرداند.

ماسک موی شیر و عسل تغذیه کننده و آبرسان بیول

یکی از بهترین ماسک موهای خشک ماسک تغذیه کنند مو شیر و عسل بیول است که جدا از شیر و عسل حاوی ویتامین های متعدد، کراتین و روغن آرگان است. این ماسک مرطوب کننده، مغذی و آبرسان است. که خواص آنتی اکسیدانی، افزایش حالت پذیری مو و رنگ مو را تقویت می‌کنند. به همین دلیل است که این ماسک موهای خشک در مدت زمان کمی به پرطرفدارترین ماسک مو خشک تبدیل شده است.

  • مرطوب کننده
  • مغذی
  • آنتی اکسیدان
  • افزایش حالت پذیری مو ها
  • تقویت رنگ مو

5.      روغن زیتون

روغن زیتون که یک نرم کننده طبیعی است و برای درمان خشکی مو استفاده می شود رطوبت را در مو حبس می کند و از خشکی مو و پوست سر جلوگیری می کند. به همین دلیل است که در بیشتر ماسک موهای خشک این ماده پیدا می شود. روغن زیتون حتی باعث جلوگیری از موخوره، درمان ریزش مو و جلوگیری از شکستن مو می شود. یکی دیگر از خصوصیت این ماده شگفت انگیز درمان شوره است. همین دلایل باعث می شود که این ماده در ماسک موهای خشک استفاده زیادی داشته باشد.

6.      موز

این ماده در حالت دادن به مو شگفت انگیز است. موز سرشار از روغن های طبیعی، پتاسیم، کربوهیدرات و ویتامین ها است که همگی باعث آبرسانی و مرطوب کردن مو می شود. از خواص شگفت انگیز این ماده می توان به درمان موخوره اشاره کرد.ماسک مو برای موهای خشک

7.      ماست

از دیگر موادی که در ماسک موهای خشک استفاده می شود ماست است. شاید عجیب به نظر برسد؛ ولی برای موهای وز شگفت انگیز است. ماست دارای سطح بالایی از اسید لاکتیک است که به درمان موهای کدر و آسیب دیده کمک می کند.

8.      آووکادو

تا الان فکر کردید چرا در بیشتر محصولات زیبایی و مراقبت از پوست آووکادو پیدا می شود؟ من هم قبل از اینکه خواص آووکادو را بفهمم همین سوال را داشتم.

خواص شگفت انگیز این ماده به دلیل خواص منحصر به فردش است که نزدیک به 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم، فولات (که سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند)، ویتامین C و E (که هر دو باعث رشد مو می شوند) را ارائه می دهد. این ماده مو را درخشان و مرطوب می کند و ویتامین و پروتئین های ضروری را به مو می رساند و به محافظت از مو در برابر گرما و حرارت کمک می کند. به خاطر همین فواید است که آووکادو جزء اصلی ماسک موهای خشک است.

بهترین ماسک موهای خشک

1. ماسک مو گیاهی نرم کننده لدورا هربال

این ماسک مرطوب کننده و آبرسان یکی از بهترین ماسک موهای خشک است، این ماسک مو خشک سرشار از عصاره های گیاهی متعدد با فرمولاسیونی کاملا گیاهی است که هیچ عوارضی ندارد. این ماسک جدا از مرطوب کنندگی و آبرسانی در افزایش زیبایی ظاهر مو و پیشگیری از ریزش مو تاثیر دارد. این ماسک از ماسک های چند منظوره برای مو است.

2. ماسک مو روغن آرگان و برنج قهوه ای

این ماسک که از سریعترین ماسک موهای خشک است غنی از روغن آرگان، عصاره برنج قهوه ای، پروتئین ابریشم، گلیسیرین و ویتامین B5 است. این ماسک موهای خشک شگفت انگیز عمل می کند و جدا از خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی خواص دیگری مثل: ضد ریزش، بازسازی کننده مو، تقویت مو و نرم کنندگی مو دارد.

روغن آرگان و برنج قهوه ای در هر ماسکی به کار بروند این خواص را دارد، به همین دلیل است که در بیشتر ماسک موهای خشک این مواد یافت می شود.ماسک مو برای موهای خشک

3. ماسک مو جلبک دریایی

سومین ماسک موهای خشک توانایی شگفت انگیزی در تغذیه مو دارد. این ماسک که غنی از سولفات است و از عصاره جلبک دریایی ساخته شده و کاملا گیاهی است، خواصی چون مرطوب کنندگی، محافظت از مو، درمان وز شدگی مو، افزایش حالت پذیری مو و پیشگیری از مشکلات مو در آینده دارد.

نتیجه گیری

خشکی مو از بزرگترین مشکلات کسانی است که به موهایشان اهمیت می دهند. درمان های زیادی برای خشکی مو وجود دارد؛ ولی بهترین و سریع ترین درمان، ماسک موهای خشک است. خوبی این ماسک ها به این است که طبیعی هستند. ما در این مقاله ابتدا دلیل خشک شدن مو و بعد جلوگیری از خشک شدن مو را بررسی کردیم و در آخر بهترین ماسک مو برای موهای خشک را گفتیم.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها