سلامت و زیبایی

روتین پوست خشک

روتین پوست خشک

پوست خشک امروزه یکی از عارضه هایی است که افراد بسیار زیادی این مشکل را دارند و می‌خواهند که هرچه سریع ‌تر از شر پوست خشک خودشان خلاص شوند همواره دنبال راه‌ حلی برای بهتر کردن شرایط پوست خودشان هستند. پوست خشک معمولاً مشکل بسیار دردناکی می باشد که مشکلات بسیار زیادی را برای فرد بیمار به همراه دارد. اگر شما نیز دارای پوست خشکی هستید و می‌خواهید بیشتر در رابطه با مراقبت از پوست خشک بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید ما در ادامه در رابطه با روتین پوست خشک برای شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

توجه نمایید که پوست ‌های خشک معمولاً کدر می‌باشند و از حساسیت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف برخوردار هستند و همچنین در افرادی که دچار پوست خشک می باشند کدری و چین ‌و چروک های ریزی در اطراف چشم این‌ گونه افراد دیده می شود. پوست‌ هایی که بسیار خشک هستند منافذ بسیار ریزی دارند و به همین دلیل است که باعث از بین رفتن رطوبت در  پوست می‌شود و در نهایت باعث خشکی پوست در افراد می‌شود. این نوع پوست ‌ها معمولاً جنسی کاملاً خشن دارند و بعد از شستشو احساس کشیدگی را در فرد ایجاد می‌کند. همچنین این پوست ‌ها معمولاً مستعد ابتلا به بیماری‌ های پوستی گوناگون مانند اگزما و یا درماتیت نیز می‌باشند.

دلایل ایجاد پوست خشک در افراد

خشکی پوست به دلایل مختلفی اتفاقی می افتد. پوست ممکن است به دلایل ژنتیکی یا محیطی خشک باشد. مواردی مانند آب و هوا، رژیم غذایی و حتی سیگار کشیدن بر روی خشک شدن پوست تاثیر می گذارد. بسیار از افراد مدت زمان زیادی را در حمام می مانند و در نتیجه پوست آن ها خشک می شود. برای درمان این مورد ما مقاله ای را برای شما آماده کرده ایم تا روتین پوست بعد از حمام را بدانید. به این طریق می توانید از خشک شدن پوست بعد از حمام جلوگیری کنید.

همچنین کم کردن مدت زمان دوش گرفتن نیز می تواند در کم کردن خشکی پوست موثر باشد. در مراحل اولیه خشکی پوست، استفاده از یک آبرسان می تواند نیاز پوست را بر طرف کند. اما در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به استفاده از کرم هایی باشد که حاوی لاکتیک اسید هستند.

10 ماده موثر که آبرسان پوست هستند کدام ها می باشند؟ شاید به فکر شما هم رسیده باشد که رژیم غذایی تان را برای مبارزه با خشک شدن پوست تغییر دهید. ما به شما توصیه می کنیم، مواد معرفی شده در این مقاله را در کنار رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. این مواد به آبرسانی و تغذیه بافت پوست کمک ی کنند. در نتیجه هم در رفع خشکی پوست موثر اند و هم برای داشتن پوستی شاداب به شما کمک می کنند.

محصولات مناسب روتین پوست خشک

اولین چیزی که برای رفع خشکی پوست توصیه می شود، استفاده از مرطوب کننده و آبرسان است. اما این دو محصول به تنهایی نمی توانند یک روتین مناسب باری پوست خشک را کامل کنند. برای اینکه بدانید روتین پوست خشک به چه شکل است روی لینک کلیک نمایید تا با روتین پوست خشک به طور کامل آشنا شوید. پس از آن ما محصولات مناسب روتین پوست خشک را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین روش را برای مراقبت از پوست داشته باشید.

توجه نمایید که پوست خشک بسیار به دی‌ان‌ای و ارث شما بستگی دارد و یکی از عواملی که می‌تواند تاثیر زیادی در خشکی پوست شما داشته باشد دی‌ان‌ای شما می باشد؛ یعنی اگر پدر یا مادر شما دچار پوست خشک باشند، به ‌احتمال زیاد شما نیز دچار پوست خشک خود خواهید بود پس یکی از دلایل ابتلا افراد به پوست خشک، مشکلات ارثی می باشد که شما می‌توانید به ‌راحتی با استفاده از روتین پوست خشک پوست خودتان را درمان نمایید.

همان ‌طور که از نام این بیماری پیداست این بیماری به دلیل از بین رفتن بیش از حد رطوبت در پوست افراد ایجاد می‌شود و در صورتی‌ که لایه خارجی پوست شما رطوبت خودش را به صورت بیش از حدی از دست بدهد، پوست شما دچار خشکی خواهد شد. همچنین یکی دیگر از دلایل خشکی پوست نبودن مواد معدنی مورد نیاز غدد چربی شما در رژیم غذایی شما است. پس شما می‌توانید به‌ راحتی در کنار استفاده از روتین پوست خشک از رژیم غذایی استفاده نمایید که به غدد چربی ساز و رطوبت ساز شما کمک نماید تا خشکی پوست شما درمان شود. همچنین توجه نمایید که کمبود رطوبت در پوست شما الاستین و انعطاف‌پذیری پوست شما را از بین می‌برد و می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد، به همین دلیل است که شما ممکن است در پوست خودتان کشیدگی زیادی را حس نمایید.

شوینده صورت اووکادو بیوآکوا

شوینده صورت اووکادو بیوآکوا

مراحل روتین پوست خشک

شاید شما تا به حال کلمه روتین و شنیده باشید، توجه نمایید که منظور ما از کلمه روتین در این‌جا درست همان معنای لغوی آن می باشد. یعنی کارهایی که شما باید به‌ صورت همیشگی و روزانه انجام دهید تا از پوست خودتان مراقبت نمایید. توجه نمایید که به ‌طور کلی روتین پوست شامل سه مرحله پاک‌سازی، استفاده از تونر ‌ها، و استفاده از کرم ‌های کمک‌کننده می‌شود؛ که ما در ادامه آن را برای شما به طور کلی توضیح خواهیم داد. توجه نمایید که برای روتین پوست خشک این مراحل بیشتر می باشند که ما تمامی این مراحل را برای شما توضیح خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید بیشتر در رابطه با روتین پوست خشک بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب حتماً همراه ما بمانید.

 

قدم اول، شوینده های مناسب روتین پوست خشک:

برای شستشوی پوست خشک، بهتر است از فوم ها بیشتر استفاده کنید. این موضوع به این دلیل است که فوم ها نسبت به شوینده های دیگر غلظت کمتری دارند و پوست را خیلی خشک نمی کنند.

نکته دیگر باری شستشوی صورت این است که بیشتر از یک بار در روز صورتتان را نشویید. شستشوی زیاد یکی از دلایل خشک شدن پوست و ایجاد آسیب های پوستی است. ما در زیر به معرفی برخی محصولات مناسب روتین پوست خشک که در زیر مجموعه شوینده ها قرار دارند می پردازیم.

قدم اول برای روتین پوست خشک پاک ‌سازی آن می باشد و شما برای پاک کردن پوست خودتان باید از فرمول های مناسبی که مختص پوست‌ های خشک می باشند استفاده نمایید. توجه نمایید که در طول شبانه‌ روز استفاده از مواد آرایش گوناگون و وجود باکتری‌های روی پوست شما ممکن است که خشکی پوست شما را تشدید نماید و حتی شمار دچار بیماری ‌های گوناگونی نماید، به همین دلیل در مرحله اول روتین پوست خشک شما باید حتماً پوست خود را از هرگونه مواد شیمیایی و باکتری ‌ها پاک نمایید.  شما می توانید از شوینده‌ هایی که پایه روغنی و مرطوب دارند نیز استفاده نمایید زیرا رطوبت خوبی را به پوست شما می دهند و همچنین مانع از بسته شدن منافذ پوست شما می‌شوند و می‌توانند به مرطوب شدن پوست شما کمک نمایند.

فوم شستشوی روغن اسب بیوآکوا

شوینده صورت اووکادو بیوآکوا

اووکادو یکی از مواد خیلی موثر برای آبرسانی پوست و مو است. به همین دلیل این ماده در ترکیبات بسیاری از مواد آبرسان پوست و حتی شوینده ها یافت می شود. شوینده صورت اووکادو بیوآکوا حاوی نیکوتین آمید است که یک ماده موثر برای تمیز کردن پوست است. این فوم علاوه بر اینکه چربی پوست را تنظیم نموده و از خشکی پوست جلوگیری می کند، منافذ پوست را نیز به طور عمیق پاکسازی می کند.

به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی این شوینده، پوست نرم و مرطوب می شود. در نتیجه به مرور زمان پوستی درخشان تر و سفیدتر خواهید داشت. همچنین شوینده بیواکوا موجب ا بین رفتن جوش های سرسیاه شده و بافت پوست را تغذیه می کند.

شوینده صورت اووکادو بیوآکوا

فوم شستشوی بلوبری بیوآکوا

همانطور که اشاره کردیم بهتر است برای شستشوی روزانه صورت از فوم های شوینده استفاده کنید، زیرا فوم ها خشکی پوست را تحریک نمی کنند. این شوینده منافذ باز پوست را تمیز می کند. در نتیجه می تواند به از بین رفتن منافذ باز پوست نیز کمک کند. فوم شستشوی بلوبری بیواکوا، حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد که می توانند به تقویت بافت پوست کمک کنند. این فوم همچنین رطوبت رسان خوب پوست هست و به همین دلیل برای استفاده در روتین پوست خشک مناسب می باشد

یک نکته مهم

اگر جزو افرادی هستید که به صورت روزانه آرایش می کنید و از کرم پودرها یا پنکیک استفاده می کنید، تنها استفاده از شوینده برای تمیز کردن پوست کافی نیست. مواد آرایشی در منافذ پوست را می پوشانند و در دراز مدت می توانند باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند. در نتیجه احتمال ایجاد جوش و لک افزایش پیدا می کند.

شوینده ها به تنهایی نمی توانند آرایش را از روی صورت پاک کنند. به همین دلیل استفاده از میسلار واترها توصیه می شود. این محصولات، خیلی قوی تر آرایش صورت را پاک می کنند و برای داشتن پوست تمیز به شما کمک می کنند. در ادامه معرفی محصولات مناسب برای روتین پوست خشک، ما چند میسلار واتر مناسب به شما معرفی می کنیم.

 

قدم دوم در روتین پوست خشک

قدم دوم روتین پوست خشک استفاده از انواع مختلف تونر ها می باشد که مختص پوست خشک می باشند. یک تونر خوب ویژگی‌ هایی دارد که می‌تواند  به پوست شما را به خوبی کنترل نماید و همچنین پاک‌سازی عمیق تری را در مرحله دوم پوست به شما هدیه می‌دهد. استفاده از تونر ها باعث می‌شود که منافذ پوستی شما تقویت و همچنین محکم‌ تر شود.  شما باید حتماً سعی نمایید که از تونر های مناسب با پوست خودتان استفاده نمایید تا از بروز مشکلات گوناگونی که ممکن است به دلیل استفاده از تونر های نامناسب ایجاد شود جلوگیری نمایید. همچنین تونر ‌هایی که حاوی ترکیبات گیاهی مانند گلیسیرین، چای سبز، علائم را، جو دوسر، و خیار می باشند نیز می‌توانند انتخاب‌ های مناسبی برای شما باشد.

 

تونر هیالورونیک اسید ایمیجز

تونر هیالورونیک اسید ایمیجز

تونر هیالورونیک اسید سنانا

تونر هیالورونیک اسید سنانا

تونر برنج بیوآکوا

برنج یکی از موادی است که آبرسانی پوست را به خوبی انجام می دهند. تونر برنج بیوآکوا حاوی مقادیر زیادی جوی دو و برنج است که سبب مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست می شود. این تونر حاوی آنتی اکسیدان های موثر بر روی بافت پوست بوده که سبب تغذیه پوست می گردد. تونر برنج بیوآکوا را هم اکنون می توانید با تخفیف ویژه از سایت رنگدونه تهیه نمایید.

تونر برنج بیوآکوا

تونر هیالورونیک اسید بیوآکوا

هیالورونیک اسید یکی از مواد مفید برای آبرسانی و درخشان کردن پوست است. این تونر حاوی عصاره گیاهان طبیعی و هیالورونیک اسید می باشد که سبب رطوبت رسانی به بافت پوست می گردد. تونر بیوآکوا، با تمیز کردن عمیق منافذ پوست، سبب کوچک شدن این منافذ می گردد. علاوه بر تمامی این موارد، در اثر استفاده از این تونر، می توانید با روند پیری مبارزه کرده و پوستی درخشان تر و شاداب داشته باشید.

 

تونرهای زیادی هستند که می توانید برای پاکسازی پوست از آن ها استفاده کنید. اما اگر می خواهید در روتین پوست خشک خود، محصولات مناسبی را داشته باشید باید به ترکیبات این تونرها دقت بسیاری داشته باشید. ما دو تونر بالا را با توجه به مواد تشکیل دهنده آن ها و خاصیت آّرسانی برنج و هیالورونیک اسید برای شما انتخاب کرده ایم. همچنین می توانید با مراجعه به سایت رنگدونه و قسمت تونرها، سایر محصولات و تونرهای مناسب برای پاکسازی پوست را مشاهده کنید.

قدم سوم در روتین پوست خشک

در قدم سوم شما باید از انواع مختلف سرم ‌های پوست استفاده نمایید اما توجه نمایید که این قدم آن‌چنان ضروری و مهم نیست و شما می‌توانید از خرید و استفاده از مرحله سرم های پوستی رد شوید؛ اما توجه نمایید که اگر می‌خواهید مراحل روتین پوست خشک را به ‌صورت کامل استفاده انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از سرم های پوستی نیز استفاده نمایید. سرم ‌ها غلظت بسیار بالایی دارند و تشکیل‌دهنده بسیار فعالی دارند که می‌توانند به پوست شما کمک نمایند. سرم ‌ها مواد مغذی بسیار قوی دارند و می‌توانند در زمان بسیار پایین جذب پوست شما شوند.

سرم هیالرونیک اسید لانبنا

سرم هیالورونیک اسید لانبنا

سرم گل رز بریلی

سرم گل رز بریلی

سرم طلا و کلاژن بریلی

سرم طلا ۲۴ و کلاژن بریلی

قدم چهارم در روتین پوست خشک

قدم چهارم در روتین پوست خشک استفاده از انواع مختلف مرطوب کننده ها می باشد. همه افرادی که دارای پوست خشک هستند می‌دانند که استفاده از مرطوب کننده ها برای درمان خشکی پوست آن ‌ها یک عامل حیاتی می باشد. توجه نمایید که بهتر است هنگامی‌ که می‌خواهید از انواع مختلف مرطوب کننده‌ ها استفاده نمایید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ ها می‌باشند و دارای روغن هسته انگور یا پان تنور هستند. این مرطوب کننده ها باعث حفظ رطوبت پوست شما می‌شوند و به مرطوب تر شدن پوست شما کمک می کنند.

اسپری مرطوب کننده و آبرسان هیالورونیک اسید ایمیجز

این اسپری غنی از هیالورونیک اسید بوده و حاوی گلبرگ گل است. از مزایای استفاده از اسپری مرطوب کننده می توان به آّرسانی عمیق پوست و افزایش شادابی پوست اشاره کرد. اسپری ایمیجز سطح انرژی پوست را افزایش می دهد و با تنظیم رطوبت پوست، سرعت پیری را بسیار کاهش می دهد. این سرم جذب سریعی دارد و باعث می شود در چند دقیقه تاثیر آن را ببینید.

اسپری مرطوب کننده و آبرسان هیالورونیک اسید ایمیجز

قدم پنجم در روتین پوست خشک

استفاده از روغن صورت یکی دیگر از موادی است که می‌تواند در امور روتین پوست خشک تاثیر گذار باشد. استفاده از روغن برای افرادی که دارای پوستی خشک می‌باشند کاملاً ضروری می باشد و ساختار بسیار ریز مولکولی این مواد باعث می‌شود که این مواد راحت‌تر درون پوست شما نفوذ کنند و می‌توانند به ‌راحتی و در زمان پایین باعث هیدراته شدن و مرطوب شدن پوست شما شود و می‌تواند رطوبت را برای شما به ارمغان بیاورد.ماسک صورت شب بیواکوا مدل اسمانتوس

قدم ششم در روتین پوست خشک

توجه نمایید استفاده از کرم ضدآفتاب برای تمامی افرادی با هر نوع پوستی لازم و ضروری می‌باشد اما برای افرادی که دچار پوست خشک می باشند و دنبال روتین پوست خشک هستند این ضرورت بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و مهم‌تر می باشد. توجه نمایید که نور خورشید می‌تواند آسیب بسیار زیادی را به افرادی که دارای پوست خشک هستند برساند و در نهایت می‌تواند باعث بیشتر شدن خشکی پوست در این ‌گونه افراد شود و همچنین نور خورشید می‌تواند باعث به وجود آمدن چین‌ و چروک های گوناگون روی پوست نیز شود که استفاده از ضدآفتاب می‌تواند به شما کمک نماید تا از این اتفاق‌ ها جلوگیری نمایید و باعث شود پوست خودتان را سالم‌تر نگه دارید.

 

ماسک صورت شب گل رز بیواکوا

نکات دیگری برای مراقبت از پوست خشک

علاوه بر روتین پوست خشک می‌توانید از موارد دیگری نیز برای مراقبت از پوست خودتان استفاده کنید. برای مثال توجه کنید که حتماً پس از شستشو صورت خودتان سریعاً آن را خشک نمایید زیرا خشک شدن پوست‌ های خشک در هوای آزاد بسیار مضر می باشد. توجه نمایید که هنگامی ‌که پوست شما مرطوب می باشند و در کنار هوای آزاد می باشد هوای آزاد باعث تبخیر آب روی پوست و همچنین آب درون پوست شما می‌شود که این موضوع خشکی را بیشتر از پوست شما تشدید می کند. توجه نمایید اگر دارای پوستی خشک می باشید به هیچ عنوان برای شستشو از صابون‌ ها استفاده نکنید زیرا صابون‌ ها و چربی پوست شما را به‌ راحتی از بین می‌برد همچنین بهتر است برای مراقبت از پوست خودتان از موادی که دارای ویتامین سی می باشند استفاده نمایید تا بتوانیم به خشکی پوست خودتان کمک کنید.

همچنین اگر شما دارای پوستی خشک می‌باشید حتماً از خوردن غذا های سرخ کرده بپرهیزید زیرا این غذا ها به طور کلی روی پوست شما تاثیر گذار می باشند. همچنین توجه نمایید که سعی نمایید هرگز با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن برای طولانی‌ مدت صورت خود را به طور کامل از وجود هرگونه مواد شیمیایی آرایشی پاک کنید زیرا مواد شیمیایی جلوی تنفس پوست شما را می‌گیرند و به پوست شما آسیب برساند. سیگار کشیدن یکی از دلایلی می باشد که می‌تواند در خشکی پوست شما تاثیرگذار باشد پس می‌توانید با ترک سیگار به سلامت پوست خود کمک کنید.

ماسک ورقه ای

برای مشاهده ماسک های ورقه ای مناسب پوست خشک کلیک کنید

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها