سلامت و زیبایی

نکاتی در رابطه با درمان لک صورت

نکاتی در رابطه با درمان لک صورت نکاتی در رابطه با درمان لک صورت

یکی از مشکلاتی که امروز ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید و آن‌ ها را دچار مشکل کند و یا اعتماد به نفس آنها را پایین بیاورد وجود لک های گوناگون روی صورت می باشد. افراد بسیار زیادی به دنبال درمان لک صورت می باشند و دنبال راه ‌حل می‌گردند تا بتوانند از شر این لک های روی صورتشان رهایی پیدا کنند‌. اگر شما نیز جز این گونه افراد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای متن همراه ما بمانید. همان‌ طور که همه شما می‌دانید پوست یکی از اعضای حیاتی بدن ما می‌باشد و در زیبایی همه ما تاثیر بسیار زیادی دارد و هر گونه ناهماهنگی و ناهمگونی روی پوست ممکن است زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کم شدن اعتماد به نفس شما شود. پس اگر می‌خواهید که بیشتر در رابطه با درمان لک صورت بدانید و یا میخواهید به درمان لک صورت خود بپردازید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای متن همراه ما بمانید. امروز افراد بسیار زیادی به دلیل وجود لک های گوناگون روی پوستشان به متخصصین پوست مراجعه می‌کند اما شما می‌توانید با مراجعه به پزشک متخصص و با استفاده از دستگاه لیزر، پوست صورت خود را بدون نیاز به استفاده از هیچ‌ گونه داروی شیمیایی و یا ماده خاصی، لک های روی صورت خودتان را درمان نمایید و آن ‌ها درست مانند روز اول‌شان کنید. توجه نمایید که وجود لک روی صورت علاوه بر تاثیرات زیبایی، تاثیرات بسیار زیادی از نظر روانی، اجتماعی، و اقتصادی نیز دارد و می‌تواند تمام زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.

سرم حلزون ونزن

سرم حلزون طلا ونزن

 

انواع لک صورت

در مرحله اول برای درمان لک صورت شما باید متوجه شوید که نوع لک ‌های روی پوست شما از کدام نوع می باشد و بعد برای درمان آن اقدام نمایید. به طور کلی وجود لک در صورت یک عارضه بسیار رایج می‌باشد که ممکن است به دلایل مختلفی مانند بارداری، نور خورشید، ماه‌گرفتگی، و انواع مختلف بیماری‌ هایی که منشا ژنتیکی و یا شیمیایی دارند در افراد ایجاد شود و جالب است بدانید که این بیماری‌ ها گاهی حتی می‌توانند بدون هیچ گونه دارویی و به‌صورت خود به خود و با گذشت زمان حل شوند و هیچ‌ گونه ضرری را برای شما نخواهند داشت و در برخی موارد وجود لک ها روی صورت خطرناک می‌باشد و ممکن است که فرد را دچار بیماری ‌های گوناگونی کند؛ اما در برخی موارد دیگر نیز وجود لک ها تنها به ظاهر فرد صدمه می‌زنند و هیچ گونه خطری را برای بدن فرد ندارند که در این گونه شرایط افراد به دلیل حفظ زیبایی خود ممکن است که اقدام به درمان بیماری‌ های خودشان و از بین بردن لک صورت خودشان بکنند. به طور کل درمان لک صورت آند‌چنان موضوع پیچیده‌ای نیست اما به‌ هر حال در اولین مرحله شما باید تشخیص دهید که لک های پوستی شما از کدام نوع هستند که ما در ادامه این لک های پوستی را به طور کامل برای شما نام خواهیم برد.

 

ملاسما یا لک حاملگی

یکی از لک هایی که امروزه افراد بسیار زیادی به آن دچار می‌شوند و به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند تا بتوانند این لک‌ها را از بین ببرد لک ملاسمای حاملگی می باشد. این لک ها بسیار شایع می باشند و افراد بسیار زیادی برای درمان لک صورت خودشان به پزشک مراجعه می‌کند. توجه نمایید این لک ها به رنگ قهوه ای می باشد و به آرامی و به‌ تدریج روی پوست شما به وجود می‌آیند و به دلیل این ‌که بیشتر در بانوان باردار شایع می باشند به نام لک حاملگی نیز شناخته می شوند. اما توجه نمایید این بیماری در بانوان و خانم ‌های دیگر نیز دیده می‌شود و تنها محدود به دوران بارداری نمی باشد اما در دوران بارداری بیشتر دیده می شود. به طور کلی برای درمان لکه صورت که از نوع ملاسما می باشد شما نیاز به کار خاصی ندارید و این لک‌ ها می توانند حتی خود به خود نیز از بین بروند. به‌ طور کلی دلیل ایجاد این لک ها تغییرات هورمونی می باشد که در دوران بارداری به وجود می آید، اما تغییرات هورمونی در دوران یائسگی و همچنین در دوران بلوغ نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن این لک ‌ها روی صورت شو. توجه نمایید که خانم‌ هایی که بیشتر در معرض آفتاب می باشند بیشتر به این لک ها دچار می شود همچنین خانم‌ هایی که از انواع مختلف قرص‌های ضد بارداری نیز استفاده می‌کنند در معرض ابتلا شدن به این لک‌ها می باشند.

کرم روشن کننده نقاط حساس بدن بیوآکوا

کرم روشن کننده نقاط حساس بدن بیوآکوا

کک مک یا فرکل

یکی دیگر از لک های روی پوست شما ایجاد می شود کک مک می باشد. یکی دیگر از عارضه‌ هایی که ممکن است افراد برای درمان لکه صورت خودشان به پزشک مراجعه نمایند، کک و مک یا فرکل می باشد. این لک بیشتر در اطراف بینی و زیر چشم‌ ها ایجاد می‌شود. کک و مک نیز می‌تواند به دلایل مختلفی مانند دلایل ژنتیکی محیطی و یا هورمونی در افراد ایجاد شود و استرس و تنش‌های عصبی هورمون‌ها نیز در دچار شدن افراد بیماری تاثیر دارد.

 

لک های پیری

لک های پیری که با نام لک‌ های کبدی و یا لکه های خورشیدی نیز شناخته می شوند، بیشتر به دلیل در زیر نور خورشید قرار گرفتن ایجاد ‌شود، و ارتباطی به سن افراد ندارد. اما به‌ طور کلی در افرادی که بیشتر در زیر نور آفتاب قرار می گیرند این عارضه بیشتر می باشد.این افراد باید برای درمان لک صورت خودشان به پزشک مراجعه نمایند.

سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا

سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا

لک ناشی از کمبود ویتامین

نوع دیگری از لک ها که در افراد به وجود می‌آید و باعث مشکلات مختلفی برای این‌ گونه افراد می شود لک های ناشی از کمبود ویتامین می باشد. کمبود ویتامین‌هایی مانند  ب دوازده و آ باعث می‌شود که پوست دچار لک های گوناگونی شود و همچنین کمبود آهن و ویتامین سی نیز می‌تواند باعث ایجاد لک های گوناگونی شود. پس برای درمان لک صورت این ‌گونه افراد باید سعی نمایند که این ویتامین ‌ها را به بدن خودشان برسند.

 

لک های ناشی از مصرف برخی از دارو ها

یکی دگر از مواردی ‌که ممکن است باعث ایجاد لک روی صورت افراد شود استفاده از دارو های مختلف می باشد. دارو های ضد سرطان و دارو های ضد مالاریا از انواع بیماری ‌هایی هستند که می‌تواند به شما کمک نمایند و باعث به وجود آمدن لک ‌ها روی صورت شما شوند. اگر شما در معرض نور خورشید قرار بگیرید این لک ها بیشتر دیده می‌شود و شما می‌توانید آن ‌ها را بهتر روی پوست صورت خودتان تشخیص دهید. همچنین استفاده از قرص های مینوسیکلین برای درمان جوش هایی که به دلیل بلوغ صورت روی پوست صورت شما ایجاد می‌شود نیز می‌تواند در به وجود آمدن لک روی صورت شما تاثیرگذار باشد و می توانند باعث تیره شدن پوست شما در ناحیه استفاده ‌شده شود، که شما می‌توانید با قطع کردن این دارو هایی استفاده می‌کنیم باعث درمان لک صورت خود شوید‌.

لک های ناشی از مصرف برخی از دارو ها

لکه ناشی از بیماری‌

یکی دگر از عواملی که ممکن است باعث وجود آمدن لک روی پوست صورت شود لکه ناشی از بیماری ‌ها می باشد‌. برخی از بیماری ‌هایی مانند نارسایی ‌های کبدی، آسم، میگرن و بیماری ‌های کلیوی می‌توانند باعث ایجاد لک و تیرگی روی پوست شما شود شما می‌توانید در مرحله اول با استفاده از انواع مختلف کرم های ضدآفتاب از به وجود آمدن این لک ‌ها روی صورت خودتان جلوگیری نمایید و همچنین می‌توانید به پزشک معالج خودتان بگویید که برای درمان لک روی صورت شما چگونه می‌توانید از او کمک بگیرید و با مشورت کردن با پزشک خودتان و رفتن به نزد یک پزشک متخصص پوست می توانید به راحتی لک های ناشی از بیماری خود را کاهش دهید.

 

بررسی نحوه درمان لک صورت

تا این‌جای کار ما شما را کمی با انواع مختلف لک های صورت آشنا ساختیم و به شما گفتیم که انواع مختلف لک های صورت کدام ‌ها می‌باشد. اما در این پاراگراف ما به نکاتی برای درمان لک صورت برای شما پرداخته ایم. واضح است که شما می توانید با جلوگیری از عوامل مختلفی که باعث به وجود آمدن لک در صورتتان می شوند مانند نور بیش از حد خورشید و یا قرار گرفتن در در محیط‌ های شیمیایی گوناگون، از به وجود آمدن لک ‌های گوناگون روی صورت جلوگیری نمایید و یا می توانید حتی لک های موجود در صورتتان را از بین ببرید اما اگر به هر دلیلی شما نمی‌توانید این اقدامات را انجام دهید باید به دنبال راه‌ های دیگری برای درمان لک صورت باشیم. خوشبختانه امروز پیشرفت‌ های بسیار زیادی در زمینه لک‌ های صورت به وجود آمده‌است و درمان‌ های بسیار زیادی اعم از درمان‌ های لیزری و غیر لیزری وجود دارند که می‌توانند به درمان لک صورت بپردازند و مشکلات شما را حل نمایند. خوشبختانه افرادی که از این درمان استفاده نموده‌اند، از این خدمات رضایت کاملی داشته‌اند و نتیجه این اقدامات برای آن‌ ها رضایت‌بخش بوده است. در مرحله اول پزشک پوست شما را معاینه می‌کند و بعد از تشخیص دادن نوع لک شما دارو های خاصی را مورد استفاده قرار می‌داد و اگر شما بخواهید  از لیزر برای از بین بردن لک ‌های صورت شما استفاده می‌کند. همچنین ممکن است که برای درمان لکه صورت از انواع دارو ها که نقش روشن کنندگی پوست را دارند استفاده نمایند و یا حتی از لایه‌برداری پوست نیز استفاده نماید. توجه کنید که بهترین راه برای درمان لک صورت همواره استفاده از انواع مختلف لیزر ها می باشد. شما می‌توانید از انواع مختلف آن‌ ها با توجه به نوع لک روی صورت خودتان استفاده نمایید و باعث درمان لک های پوست خودتان شوید. توجه نمایید که به طور کل لک ها عارضه ‌های خاصی نیستند و اگر شما را آزار نمی‌دهند نیازی به مراجعه پزشک ندارید اما اگر به طور کلی می‌خواهی که زیبایی خود را برگردانیم و این لک های روی پوست باعث از بین رفتن اعتماد به ‌نفس شما شده‌اند می‌توانید با مراجعه به پزشک به راحتی از شر لک های روی صورت خودتان خلاص شوید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها