سلامت و زیبایی

بهترین کرم پودر برای پوست خشک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

چرا باید از بهترین کرم پودر برای پوست خشک استفاده کنیم؟ هر کدام از ما بر اساس نوع پوستی که داریم در انتخاب کرم پودر مناسب با پوست خود، با چالش هایی مواجه هستیم. چرا که کرم پودر بد، زیرسازی مناسب را برای پوست فراهم نمی کند و صورت را مصنوعی و بزرگ تر از سن نشان می دهد. پوست های خشک و چرب بیشترین چالش را در انتخاب کرم پودر دارند. چرا که در صورت انتخاب نامناسب کرم پودر، پوست چرب بعد از چند ساعث کیکی شده و پوست خشک دچار پوسته پوسته شدن می شود. پس باید به دنبال مناسب ترین و بهترین کرم پودر برای پوست خشک باشیم و ویژگی های بهترین کرم پودر برای پوست خشک را بدانیم.

اول از همه، باید بدانید پوست خشک، چگونه پوستی است؟

به پوست هایی که میزان ترشح چربی سبوم در آن خیلی کم است، و بر خلاف پوست های چرب که بیش از حد سبوم تولید می کنند، این نوع پوست ها از فقدان این چربی رنج می برند، پوست های خشک می گویند. نبود چربی بر روی پوست باعث ایجاد مشکلات بسیاری در این نوع پوست ها می شود. یکی دیگر از ویژگی های متمایز کننده پوست های خشک عدم توانایی حفظ رطوبت به علت کمبود ترشح سبوم، در مقایسه با سایر پوست ها می باشد.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

علائم شایع پوست خشک عبارتند از:

  • این گونه پوست ها دارای منافذ پوستی بسیار ریز می باشند. یعنی مانند پوست های چرب، منفذ آن ها باز نیست.
  • پوست خشک زبر بوده و نرمی پوست های معمولی را ندارد.
  • معمولا بر روی پوست های خشک به دلیل حساس بودن آن ها، لکه‌های قرمز ایجاد می شود.
  • پوست خشک به علت کم آبی، دارای خطوط ریز و چین و چروکهای کوچک فراوان می باشد.
  • پس شستشو ی پوست حس خشکی و کشیدگی بر روی پوست را احساس می کنید.
  • پوست مستعد شوره است و یا به عبارتی پوسته پوسته می شود.
  • در نواحی از پوست های خشک سوزش و خارش ایجاد می شود.
  • در صورت شدید بودن خشکی بر روی پوست ترک ایجاد می شود.

مهمترین عومل موثر بر ایجاد پوست خشک

  • حضور در اب و هوای خشک
  • زمینه های ژنتیکی
  • داشتن یک رژیم غذایی ناسالم
  • کمبود ویتامین های A,Zn,E
  • قرار گرفتن در معرض افتاب
  • استفاده از وسایل ارایشی بهداشتی نامناسب
  • کم کاری تیروئید
  • بیماری دیابت
  • مصرف بعضی داروها
  • تغییر فصل و ورود به فصل های سرد سال

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

 

برای اینکه بدانید چه عواملی موجب خشکی پوست در پاییز می شوند، مقاله علت خشکی پوست در پاییز را بدانید را مطالعه کنید. همچنین مقاله برای درمان خارش پوست در پاییز چه کارهایی باید انجام دهیم به شما کمک می کند خارش ناشی از خشکی پوست و کم آبی پوست را درمان کنید.

کرم پودر چیست؟

خواب کم، کار زیاد، فشار، مسئولیت، استرس و سایر موارد می‌توانند روی پوست تاثیر بگذارند. امروزه به خاطر مشغولیاتی که در زندگی داریم به ندرت زمانی را برای مراقبت از خودمان پیدا می‌کنیم. تمام این موارد روی سلامتی و در نتیجه پوستمان تاثیر می‌گذارند. در نتیجه، نواقص پوستی نظیر چین و چروک، لکه و حلقه های زیر چشم می‌توانند به وجود بیایند. این امر باعث کاهش زیبایی فرد می‌شود. با این حال هر کدام از ما برای موقعیت هایی که برایمان مهم است و یا کلا به صورت روزانه، دوست داریم پوستمان یکسدست و فاقد لک باشد و صورتمان شاداب به نظر برسد که راه حل آن، استفاده از کرم پودر است.

یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین محصولات آرایشی، کرم پودرها هستند که معمولا به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند. هدف این محصول برای پوشاندن نقص های صورت و یکدست نشان دادن پوست است. در واقع کرم پودر به پوست صورتتان ظاهری سالم، شاداب و زیبا می‌دهد و حتی جزئی ترین آثار خستگی و هر نوع نواقص پوستی را پاک می‌کند. همچنین با نیازهای هر نوع پوستی چه خشک، چه چرب و… به خوبی تطبیق پذیر است.

چند نوع کرم پودر وجود دارد؟

کرم پودر محصولی است که برای اصلاح نواقص صورت و بهبود ظاهر پوست طراحی شده است و حتی برخی از کرم پودر ها مانند بهترین کرم پودر برای پوست خشک، پوست را آبرسانی می کند. انواع گوناگونی از بهترین کرم پودر برای پوست خشک تولید شده است که از نظر شکل و ساختار با هم متفاوتند. بهترین کرم پودر برای پوست خشک علاوه بر پوشاندن نواقص کوچک پوست نقش‌های دیگری در سلامت پوست نیز دارد.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

هرنوع از بهترین کرم پودر برای پوست خشک با توجه به نوع آن و ساختاری که دارد، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. انواع بهترین کرم پودر برای پوست خشک عبارتند از:

  • کرم‌های مرطوب کننده رنگی

این کرم ها  در قالب BB کرم، CC کرم و DD کرم موجود هستند.که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد. در واقع وظیفه اصلی این نوع کرم ها آبرسانی و درمان پوست در کنار خاصیت پوشانندگی است. هر چه از B به سمت D می رویم، خاصیت پوشانندگی کرم بیشتر می شود. این کرم های برای استفاده روزانه به دلیل داشتن بافت بسیار سبک، مناسب اند. همچنین به دلیل خاصیت آبرسانی بهترین کرم پودر برای پوست خشک محسوب می شوند.

بی بی کرم بیوآکوا محصولی چند منظوره که فواید کرم های مرطوب کننده و تقویت کننده را در کنار کرم های آرایشی با هم دارا می باشد. این محصول به عنوان یکی از بهترین کرم پودر برای پوست خشک محسوب می شود و موجب تقویت پوست و مرطوب شدن بافت پوست، تغذیه پوست و محافظت از سلول های پوست شما می شود و همچنین به عنوان یک کرم آرایشی رنگ پوست را یکدست می کند و نا همواری های سطح پوست مثل چین و چروک های ناشی از خشکی پوست را از بین می برد و چون و بدون چربی است، هیچ حس ناخوش آیندی را به مصرف کننده منتقل نمی کند. بی بی کرم بیوآکوا با بافت بسیار سبک به هیچ عنوان موجب احساس خستگی و سنگینی را بر روی پوست ایجاد نمی کند. همچنین با محافظت در برابر آسیب های ناشی از اشعه آفتاب می تواند از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

  • فون مایع

به علت اینکه استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد، فون مایع رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل بهترین کرم پودر برای پوست خشک است.  این کرم‌ها معمولاٌ برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند نیز می توانند در نسخه بدون چربی (Oil Free) از آن استفاده کنند.

  • کرم پودر مجلسی

این نوع از بهترین کرم پودر برای پوست خشک دارای کاور و پوشانندگی بسیار بالا است. از این رو دارای بافتی سنگین است و برای استفاده روزانه توصیه نمی شود. کرم پودر های دارای بافت سنگین برای پوست های خشک مناسب تر اند. اما برای پوست های چرب جز در مواردی معدود، توصیه نمی شوند. چرا که منافذ پوست را خفه کرده و چربی پوست به صورت جوش تجمع می کند. سعی کنید از این نوع از بهترین کرم پودر برای پوست خشک، مقدار اندکی را به وسیله اسفنج نم دار بر روی پوست فید کنید.

  • کرم پودر فشرده یا پنکیک

این کرم قدرت پوشش دهی متوسط دارد و کاور آن از بهترین کرم پودر برای پوست خشک کمتر است و به گونه ایست که هم پوست های خشک و هم چرب می توانند از آن استفاده کنند. البته پنکیک برای پوست های چرب مناسب تر است چرا که بافت آن مقدار خشک است. از پنکیک برای فیکس کردن آرایش و کرم پودر نیز استفاده می شود.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

  • پن استیک

پن استیک ترکیبی قدرتمند از پنکک، کرم پودر، و پودر فیکس است که قدرت پوشانندگی و ماندگاری بسیار بالایی دارد و این نوع کرم پودر دارای بافت سنگین می‌باشد که می توان از آن به عنوان پوشاننده پایه برای پنهان نمودن خطوط نازک صورت، جوش،جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها و لکه های ناشی از بالا رفتن سن، حلقه های کبود زیر چشم و همچنین برای پوشش دادن تمامی نواحی صورت و گردن استفاده نمود.

  • موس

موس کرمی است شبیه کرم پودر اما با فرمولاسیون و ظاهری متفاوت با آن است. در واقع موس یک کرم غلیظ شده می باشد که به شکل کرم پودر می‌باشد اما بافت آن‌ یکپارچه‌تر و کمی سفت تر است، ولی مانند پنکیک خشک نیست و حالت پودری ندارد. در واقع موس چیزی ما بین کرم پودر و پنکیک است و جزو بهترین کرم پودر برای پوست خشک است. همچنین همه نوع پوستی می تواند از موس برای زیرسازهای آرایشی استفاده کرد.

چقدر می توان از کرم پودر ها استفاده کرد؟

بر خلاف اعتقاد عموم، کرم پودر به پوست تان آسیب نمی‌زند برخی از انواع بهترین کرم پودر برای پوست خشک، از پوستتان نیز محافظت می‌کنند. البته همه این ها در صورتی است که از بهترین کرم پودر برای پوست خشک استفاده کنید. در غیر این صورت کمترین عوارض کرم پودر بد، ایجاد جوش و لک بر روی پوست است. برای استفاده روزانه بهتر از بهترین کرم پودر برای پوست خشک که بافت سبک دارد استفاده کنید، مانند بی بی کرم و سی سی کرم ها که علاوه بر زیبایی، پوستتان را آبرسانی می کنند.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

بهترین کرم پودر برای پوست خشک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هنگامی که به از لوازم آرایشی مناسب برای پوست های خشک سخن به میان می آید، چیزی که بیشترین اهمیت را دارد انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست خشک است. به عبارت دیگر، چه پوست شما خشک باشد، چه چرب یا نرمال، باید از کرم پودری مناسب و هماهنگ با نوع پوست خود استفاده کنید تا از این طریق بتوانید به نتیجه دلخواه و مطلوب خود دست پیدا کنید. عدم توجه به این موارد در انتخاب کرم پودر می تواند نتیجه ای عکس برای شما داشته باشد. بنابراین در برای انتخاب مناسب ترین و بهترین کرم پودر برای پوست خشک، باید بدانید که بهترین کرم پودر برای پوست خشک چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

  • خاصیت آبرسانی داشته باشد

مهم ترین ویژگی بارز پوست های خشک، کمبود آب، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست است. بنابراین اولین ویژگی ای که بهترین کرم پودر برای پوست خشک باید دارا باشد آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست است. به عبارتی یکی از ترکیبات موجود در فرمولاسیون بهترین کرم پودر برای پوست خشک، اسید هیالورونیک است. استفاده از اسید هیالورونیک در بهترین کرم پودر برای پوست خشک می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کند. همچنین باعث می شود کرم پودر بهتر رو پوست بنشیند.

  • بافت سبک

به جز مجالس مهم، بهتر از کرم پودری که استفاده می کنید که دارای بافتی سبک باشد. بنابراین بهترین کرم پودر برای پوست خشک باید در عین پوشانندگی مناسب، احساس سنگینی بر روی پوست ایجاد نکند و کاملا سبک باشد.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

 

  • محافظت در برابر عوامل محیطی

آنتی اکسیدان معجزه ای در سلامت پوست است. این ماده از پوست در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می کند، به کاهش التهاب کمک می کند و یک تاثیر آرامبخشی هم روی پوست دارد. همچنین آنتی اکسیدان ها به طور کلی باعث جوان تر به نظر رسیدن پوست می شوند از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند و روند پیری پوست و آسیب های پوستی را در صورت عدم قرارگیری در برابر آلودگی، پیری پوست و غیره کند می کنند. پس با توجه با فواید گفته شده از آنتی اکسیدان، بهتر است بهترین کرم پودر برای پوست خشک، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی باشد.

  • بهره مندی از میزان اس پی اف مناسب

تنها خاصیت اکسیدانی موجود در بهترین کرم پودر برای پوست خشک، برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید کافی نیست و بهترین کرم پودر برای پوست خشک همچنین باید دارای میزان اس پی اف مناسبی باشد تا بتواند بتواند از پوست در برابر نور خورشید و اشعه های زیان آور آن محافظت کند و در عین حال از خشکی، التهاب و قرمزی نیز جلوگیری به عمل آورد.

  • فاقد ترکیبات حساسیت زا باشد

پوست های خشک معمولا به علت تولید سبوم کم، سد محافظتی ضعیفی دارند و نازک هستند که همه این ها موجب حساس بودن پوست های خشک می شود. بنابراین بهترین کرم پودر برای پوست خشک، باید فاقد ترکیبات عطری و هرگونه رایحه، پارابن، اسانس باشد؛ زیرا این مواد می توانند موجب التهاب پوست های خشک شوند و قرمزی و کشیدگی این نوع پوست ها را تشدید کنند.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

کلام آخر

هنگام خرید کرم پودر باید خصوصیات پوستی تان را در نظر بگیرید. همانطور که می‌دانید هر پوستی متفاوت است و نیازهای خاصی دارد. با بررسی این که پوست تان چرب، ترکیبی، خشک و یا حساس است شروع کنید. زمانی که این موارد را بررسی کردید و متوجه شدید نوع پوستتان چیست، باید کرم پودری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوستتان است. اگر پوست تان خشک است، محصولات کرم مانند و آبرسان بهترین گزینه برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست خشک می باشند.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها