سلامت و زیبایی

هر آنچه که باید در مورد بهترین کرم لایه بردار پوست صورت خارجی و ایرانی بدانید

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت خارجی و ایرانی

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت خارجی و ایرانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اصلا چگونه می توان به یک لایه بردار خاص ویزگی بهترین را داد؟ گاهی اوقات احساس می کنیم پوستمان نرمی سابق را ندارد و وقتی آن را لمس می کنیم، احساس زبری می کنیم. در این موارد بهترین کرم لایه بردار پوست به کمک سلامت پوست شما می آید. همچنین بهترین کرم لایه بردار پوست، برای کاهش تیرگی های پوست، از بین بردن لایه مرده پوست و کمک به جذب بهتر مواد راه حل مناسبی می باشد. چرا باید از بهترین کرم لایه بردار پوست استفاده کنیم؟ فواید لایه برداری پوست چیست؟ کدام لایه برداری مناسب پوست من است؟ در این مقاله به این قبیل از سوالات پاسخ داده می شود.

لایه برداری چیست؟

گاهی اوقات احساس می‌کنیم که پوست صورتمان شادابی، نرمی همیشگی را ندارد و احساس پیری پوست می کنیم. در این صورت باید لایه مزاحم و زشتی را که روی پوست وجود دارد را برداریم. پوست ما به طور طبیعی هر ۳۰ روز یکبار سلول‌های مرده را از خود جدا می‌کند تا جا برای رشد و تقسیم سلول‌های جدید باز شود. اما گاهی سلول‌های مرده به طور کامل نمی‌ریزند و این باعث می شود سلول‌های مرده روی پوست جمع شوند. بنابراین نتیجه‌اش زبر شدن پوست، تیره شدن رنگ پوست و انسداد منافذ پوستی است. لایه برداری پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده لایه خارجی(اپیدرم) پوست از سطح پوست برداشته می‌شوند. در لایه برداری پوست یا پیلینگ که توسط اسکراب، بهترین کرم لایه بردار برای پوست، ماسک‌های لایه بردار یا روش‌های دیگر انجام می‌شود، به شما کمک می‌کند تا سلول های مرده باقی مانده را از بین ببرید که این اتفاق‌ها نیفتد.

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت خارجی و ایرانی

چند نوع لایه برداری وجود دارد؟

به طور کلی لایه برداری پوست دو نوع دارد:

  • فیزیکی
  • شیمیایی

لایه برداری فیزیکی

لایه برداری فیزیک دو حالت دارد:

  • خانگی
  • کلینیکی

لایه برداری فیزیکی، باسابقه‌ترین روش لایه‌برداری است. سفیدآب هایی که از ایام قدیم در حمام‌های ایرانی حضور داشته‌اند، در واقع ابزارهایی برای لایه برداری هستند. برای لایه برداری فیزیکی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال می‌توانید یک لیف یا اسکراب را به صورت دایره‌وار روی صورت خود بکشید یا اسکراب های خانگی استفاده کنید و یا می توانید پن‌ها یا پدهای لایه بردار و بهترین کرم لایه بردار پوست را خریده و استفاده کنید. حواستان باشد که بهترین کرم لایه بردار پوست صورت و بدن با هم متفاوت‌اند. به طوری که بهترین کرم لایه بردار پوست بدن معمولاً قوی‌ترند.

یکی از بهترین لایه بردار های فیزیکی و اسکراب ها برای پوست، اسکراب هلو بیوآکوا است. این محصول حاوی تعداد بسیار زیادی از عصاره های گیاهی از روغن جوجوبا و عصاره میوه هلو گرفته تا عصاره ریشه جینسینگ و ریشه گیاه زلف شیطان می باشد. تمام این عصاره ها حاوی فواید بسیار مفید ، مواد مغذی، ویتامین های فراوان و ترکیبات فعال بسیار مفید برای پوست شما است. بنابراین این محصول بخاطر داشتن ترکییبات بسیار کامل بسیاری از نیاز های شما به محصولات پوستی را بر طرف می سازد. با استفاده از این لایه بردار تمام منافذ پوست پاکسازی شده، رنگ پوست روشن و درخششان می شود. اسکراب هلو بیوآکوا علاوه بر موارد ذکر شده مانند هر لایه بردار دیگری سلول های مرده پوست را از بین می برد اما بخاطر داشتن عصاره هلو، چرخه بازسازی سلول های آسیب دیده پوست را تقویت کرده و از ایجاد قرمزی، التهاب و حساسیت جلوگیری می کند.

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت

در لایه برداری فیزیکی -کلینیکی ابتدا باید به دو مورد توجه کرد. اولاً پیش از انجام لایه برداری‌های کلینیکی لازم است پوست شما توسط پزشک بررسی شود تا روش متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب شود. دوماً پزشکان متخصص کلینیک، ابزارها و وسایل لایه برداری را به طور مداوم بررسی می‌کنند و در صورتی که دچار فرسودگی شده باشد، آن‌ها تعویض یا تعمیر می‌کنند.

روش‌های لایه برداری فیزیکی در کلینیک شامل موارد زیر است :

  • میکرودرم ابریژن
  • هیدرودرم ابریژن

لایه برداری شیمیایی

در لایه برداری شیمیایی معمولاً به کمک مواد شیمیایی فعال مانند رتینول‌ و آنزیم‌هایی برای لایه برداری پوست و اسیدهای ضعیف مثل آلفا هیدروکسی اسید، اسید لاکتیک و اسید سالیسیلیک، اتصال سلول‌های مرده به پوست را شل می‌کنیم تا از سطح پوست جدا شوند. لایه‌ برداری شیمیایی برای کسانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند توصیه می‌شود. زیرا به عمق منافذ نفوذ کرده و بدون ساییدگی، به درمان آکنه کمک می‌کند.

لایه برداری شیمیایی همانند نوع فیزیکی آن به دو صورت خانگی و کلینیکی انجام می شود. در لایه برداری شیمیایی خانگی می توانید، بهترین کرم لایه بردار پوست موجود در بازار را استفاده کنید و برای لایه برداری کلینیکی نیاز به مراجعه به پزشک و مشورت با او را دارید. لایه برداری شیمیایی همانند روش‌های فیزیکی باید با احتیاط انجام شوند؛ چرا که خطر آسیب رسیدن به پوست وجود دارد. توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید به شکل منظم از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید، حتماً با پزشک متخصص پوست در مورد مواد مصرفی، چگونگی استفاده و میزان استفاده از آن‌ها مشورت کنید.

بهترین کرم لایه بردار پوست صورت خارجی و ایرانی

انواع لایه بردارهای شیمیایی

  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)

این اسیدها کمک می‌کنند که لایه‌ای از روی پوست صورت برداشته شود تا سلول‌های جدید و یکدست‌تر از نظر رنگ جای سلول‌های قدیمی را بگیرند. نسبت به سایر اسیدهای استفاده شده برای لایه برداری پوست ، AHAها عملکرد سطحی‌تری دارند.

  • بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)

بتا هیدروکسی اسیدها بیشتر برای درمان آکنه و آسیب‌های پرتوهای مضر آفتاب استفاده می‌شوند. معروف‌ترین BHA، سالیسیلیک اسید است که عمدتاً در درمان آکنه استفاده می‌شود ولی برای بهبود قرمزی و التهاب کلی پوست هم مفید است.

  • رتینوئیک اسید

رتینوئیک اسید نوعی رتینوئید است و از مشتقات ویتامین A محسوب می‌شود. این لایه بردار بیشتر در کلینیک ها و برای درمان های کلینیک استفاده می شود. رتینوئیک اسید نسبت به BHA لایه برداری عمقی‌تری انجام می‌دهد و برای رفع جای زخم یا اسکار، لکه‌ها و خطوط پوستی موثر است.

مزایای لایه برداری و استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست چیست؟

  • کمک به درمان آکنه

آکنه یک بیماری شایع پوستی التهابی است که سبوم اضافی، ژنتیک، عدم تعادل هورمونی و باکتری‌های آکنه زا برخی از دلایلی هستند که منجر به بروز آکنه روی پوست می‌شوند. با این حال یک چیز قطعی است و آن اینکه از بین بردن و مقابله با آکنه آسان نیست. آکنه اغلب با محصولات موضعی یا داروهای خوراکی درمان می شود، اما با استفاد از بهترین کرم لایه بردار پوست و لایه برداری شیمیایی نیز می توانند در درمان آن تاثیر گذار باشند.

بهترین کرم لایه بردار پوست

بهترین کرم لایه بردار پوست با پاکسازی منافذ پوست نه تنها از جوش‌های سرسفید و سرسیاه، بلکه از بروز آکنه نیز جلوگیری می‌کند. اگر پوست مستعد آکنه دارید بسیار مهم است که لایه برداری پوست مخصوصا لایه برداری شیمیایی و مصرف بهترین کرم لایه بردار پوست را در روتین مراقبتی خود قرار دهید. همچنین می‌توانید هفته ای یک تا دو بار از لایه‌ بردار فیزیکی استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که هرگز از لایه ‌بردارهای فیزیکی برای جوش های ملتهب که تازه هستند، استفاده نکنید. زیرا سبب تشدید التهاب، خشک شدن و تحریک بیشتر پوست می‌شود. اگر بعد از لایه‌ برداری و استفاده از بهترین کرم لایه بردار پوست، پوستتان حساس و قرمز می‌شود دفعات لایه‌ برداری را کاهش دهید.

  • کاهش روند پیری پوست

استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست می تواند علائم پیری از جمله: چین و چروک،خطوط ظریف، لکه های ناشی از افزایش سن، خشکی و زبری پوست را کاهش دهد. بهترین کرم لایه بردار برای پوست، با لایه برداری پوست های مرده، باعث جایگیزنی سلول های جدید و افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود. افزایش تولید کلاژن و الاستین می توانند به انعطاف پذیری و استحکام پوست شما کمک کنند و چین و چروک سطحی را کاهش دهند. همچنین پوست جدیدی که جایگزین می شود، صاف تر است که به کاهش زبری و خشکی کمک می کند. با این حال، لایه برداری شیمیایی در از بین بردن چین و چروک های عمیق نقشی ندارد و همچنین پوست افتاده را سفت نمی کند.

  • پیشگیری از سرطان پوست

کراتوزهای اکتینیک لکه های پوستی خشن هستند که در اثر سال ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. آن ها به عنوان غده های پیش سرطانی شناخته می شوند، زیرا به طور بالقوه می توانند به سرطان پوست تبدیل شوند. لایه برداری شیمیایی عمیق و استفاده از بهتین کرم لایه بردار برای پوست که قوی باشند، می توانند این ضایعات را از بین ببرند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهند.

بهترین کرم لایه بردار پوست

  • صاف و یکدست کردن پوست

خیلی اوقات پوستمان بخاطر یک یا دو لکه بر روی آن،  زیبایی خود را از دست می دهد. حتی برخی از این لکه ها با آرایش نیز پنهان نمی شوند. برای حل این مشکل از بهترین کرم لایه بردار برای پوست استفاده کنید. بهترین کرم لایه بردار برای پوست با از بین بردن سلول های مرده پوست، به مواد موجود در سرم های درمانی اجازه نفوذ می دهد و به این صورت سبب بهبود بافت و رنگ پوست شده و ظاهری نرم و لطیف همانند پوست کودک به آن می‌دهد.

  • پاکسازی عمیق منافذ پوست

استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست، منافذ پوست را به صورت عمیق پاکسازی می کند. در واقع شما با لایه‌برداری، به طور موثری منافذ پوستتان را از انسداد و گرفتگی نجات می‌دهید. از بین بردن پوست مرده و خشکی که روی پوست باقی مانده، جلوی مسدود شدن منافذ را می‌گیرد و به طور مؤثر از ایجاد جوش‌های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می‌کند.

آیا استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست، ممکن است به پوست آسیب وارد کند؟

اگر در استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست زیاده روی شود و یا لایه برداری متناسب با نوع پوست انجام نشود باعث وارد شدن آسیب هایی به پوست می شود که برخی از آنها جبران ناپذیر اند. برای مثال مصرف مداوم مواد شیمیایی لایه بردار باعث سرمازدگی، نازک شدن و حساسیت پوست می‌شوند. همچنین اگر لایه برداری درست انجام نشود، می تواند باعث تشدید آکنه و ایجاد لک صورت شود.

چگونه و چه زمانی از بهترین کرم لایه بردار پوست استفاده کنیم؟

نمی شود یک قانون کلی گذاشت که چند بار در هفته و به چه صورت از بهترین کرم لایه بردار پوست استفاده کرد چرا که هدف از لایه برداری به هیچ وجه باقی گذاشتن لکه‌های قرمز و یا پوست متورم و ملتهب نیست. بلکه هدف این است که پروسه طبیعی جایگزینی پوست تسریع شود و در نهایت پوستی شفاف برای شما باقی بماند. همچنین میزان لایه برداری و چگونگی آن به نوع پوست شما بستگی دارد.

بهترین کرم لایه بردار پوست

پوست حساس

این نوع پوست باید به آرامی و همراه با پارچه گرم و نرم و مرطوب لایه برداری شود. ماسک‌های شیمیایی ملایم و بهترین کرم لایه بردار پوست با درصد کمی از مواد فعال برای پوست حساس در صورتی مجاز است که یک در هفته انجام شود. استفاده از اسکراب و بهترین کرم لایه بردار برای پوست قوی، پوست صورت برای پوست‌های حساس باعث اذیت شدن لایه پوستی می‌شود و باید از استفاده آن ها صرف نظر کرد.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، باید بدانید که پوست شما مقاومت و تحمل بیشتری در مقایسه با سایر پوست ها نسبت به ابزار و محصولات قوی دارد و می‌توانید تا 3 بار در هفته هم از لایه بردارها استفاده کنید. می‌توانید از دستگاه پاک‌سازی صورت در زمان صبح و از سرم و بهترین ماسک‌ لایه بردار برای پوست در زمان شب استفاده کنید.

پوست معمولی

افرادی که دارای این نوع پوست هستند، دستشان باز است و می‌توانند از هر نوع روش لایه برداری استفاده کنند.اما باید توجه داشته باشند که مقاومت این پوست به اندازه پوست های چرب نیست. پس نهایت دفعات استفاده از این بهترین کرم لایه برداربرای پوست شما 2 الی 3 بار در هفته باشد.

بهترین کرم لایه بردار پوست

پوست خشک

برای پوست خشک بهتر از به جای روش های شیمیایی لایه برداری از روش های فیزیکی و بهترین کرم لایه بردار برای پوست ملایم استفاده کنیم.

چه کسانی نباید از بهترین کرم لایه بردار برای پوست و پلینگ، استفاده کنند؟

مانند سایر درمان های زیبایی، استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست و انجام پلینگ، برای همه مناسب نیست. کسانی که آکنه دارند باید قل از استفاده از بهترین کرم لایه بردار برای پوست، باید حتماً در مورد لایه برداری با پزشک متخصص پوست مشورت کنند. اگر آکنه شما مزمن یا کیستیک باشد، پوست‌تان ملتهب و حساس است و لایه برداری باعث تشدید این التهاب می شود. اگر روی پوست خود هرگونه زخم، آفتاب سوختگی، آسیب یا عفونتی مشاهده کردید، لایه برداری نکنید. این توصیه شامل تب خال هم می‌شود. در این زمان‌ها پوست شما بیشتر از لایه برداری به آبرسانی و مراقبت‌های درمانی نیاز دارد. بهترین کرم لایه بردار برای پوست خودداری کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها