سلامت و زیبایی

جلوگیری از موخوره + 14 درمان خانگی موخوره

جلوگیری از موخوره

جلوگیری از موخوره چالش بزرگ کسانی است که موهای بلند دارند و زیاد از سشوار، اتو مو و شامپوهای خشن است. سالانه چند درصد از خانم ها به سراغ پزشک یا راهکار‌های خانگی برای درمان و جلوگیری از موخوره هستند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

اگر شما هم به موهای خود اهمیت می دهید لازم است جواب این سوالات را بدانید: موخوره چیست؟ علل موخوره چیست؟ انواع موخوره سر را می شناسید؟ جلوگیری از موخوره چگونه است؟ درمان موخوره در خانه دیگر رویا نیست، روش درمان موخوره در خانه چیست؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا پاسخ این سوالات را بگیرید و هر آنچه در مورد موخوره لازم است را بدانید.

چگونه با انجام کارهای ساده موهای بدون وز و نرم داشته باشیم؟جلوگیری از موخوره

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

دلیل موخوره

قبل از اینکه روش های جلوگیری از موخوره و درمان موخوره معرفی کنیم، مهم است دلیل موخوره ایجاد شدن را بدانیم. دلیل اصلی موخوره، کمبود رطوبت در مو ایجاد می شود. علاوه بر دلیل اصلی موخوره، دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آمها می پردازیم. به خواندن ادامه دهید تا برخی از دلایل وز شدن موهایتان و نحوه جلوگیری از موخوره را بدانید.

محصولات شستشو

دلیل موخوره می تواند شامپو و نرم کننده ای که استفاده می کنید، باشد. اگر شامپو و نرم کننده شما حاوی سولفات است، باید همین الان آن را در سطل زباله بیندازید! محصولات حاوی سولفات موهای شما را خشک کرده و تمام رطوبت و مواد مغذی آن را از بین می برند و باعث می شوند موهای شما خشک و وز شوند. دوری از سولفات برای جلوگیری از موخوره لازم و جزو مراحل اول درمان موخوره است.

جلوگیری از موخوره

پر فروش ترین محصولات مو

استفاده نکردن از مرطوب کننده

دلیل وز شدن مو می تواند این باشد که به طور مرتب موهایتان را نرم نمی‌کنید. حالت دادن عمیق به مو در روتین مراقبت از مو بسیار ضروری است، به خصوص در فصل زمستان که موهای شما به شدت خشک می شود. یک نرم کننده عمیق برای مرطوب کردن و تغذیه موهای شما عالی است. به طور خاص،

برخی از پارچه ها می توانند باعث ایجاد موخوره شوند

آخرین دلیل موخوره کمی عجیب است. از چه چیزی برای خشک کردن موهای خود استفاده می کنید؟ اگر از یک حوله نخی استفاده می‌کنید، می‌توانید با شامپوی سولفات خود به سطل زباله بروید. وقتی موهایتان را به حوله ی نخی می‌مالید باعث ایجاد وز و موخوره می‌شوند. برای جلوگیری از موخوره، از یک حوله یا تی شرت میکروفایبر برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید، زیرا آنها برای مو ملایم هستند و به جمع شدن فرهای شما کمک می کنند.جلوگیری از موخوره

جلوگیری از موخوره

روغن های مغذی

برای جلوگیری از موخوره پس از شستن آن، ابتدا از محصولات مو حاوی الکل خودداری کنید. بهترین مواد برای موهای وز، روغن های مغذی مانند روغن آرگان، روغن آووکادو و روغن نارگیل هستند.

شانه بزنید

جلوگیری از موخوره با شانه زدن مو واقعیت دارد؟ بعد از دوش گرفتن، با شانه زدن موهایتان در حالی که هنوز مرطوب هستند، از وز شدن مو جلوگیری کنید. این کار نه تنها نسبت به زمانی که مو خشک است آسان‌تر است بلکه لغزش نرم‌کننده باعث می‌شود شانه راحت‌تر تارها را از هم جدا کند و حالت دادن به موهای شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر موهای مجعد دارید، از یک شانه دندانه پهن (که ملایم تر است) استفاده کنید.جلوگیری از موخوره

سرم مو

قبل از حالت دادن به مو، یک سرم صاف کننده را روی موهای خود بمالید تا باعث جلوگیری از موخوره و درخشندگی مو تقویت شود.

دما را کم کنید

در حالی که یک دوش آب گرم ممکن است روی عضلات شما احساس خوبی داشته باشد، اما برای موهای شما مفید نیست. برای جلوگیری از موخوره بهتر استدمای آب را کمتر کنید. دمای آب می تواند باعث افزایش کوتیکول شود و زمانی که کوتیکول ها بلند می شوند، مو به رطوبت بیشتری نیاز دارد. این بدان معنی نیست با آب سرد دوش بگیرید و از سرما بلرزید فقط چند درجه آب را خنک تر کنید.

دوش گرفتن

ممکن است فکر کنید هر بار که دوش می گیرید باید موهای خود را شامپو کنید، اما اینطور نیست. حتی بهترین شامپوهای ضد موخوره نیز می توانند روغن های طبیعی و مرطوب کننده های مو را از بین ببرند. در عوض، یک روز از شامپو و نرم کننده استفاده کنید و روز بعد فقط حالت دهنده را انجام دهید تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کنید. این کار باعث جلوگیری از موخوره می شود.جلوگیری از موخوره

کاهش اصطکاک

مالیدن شدید حوله به موهایتان باعث اختلال در کوتیکول می شود. در عوض، موهای خود را آرام با حوله ای خشک کنید تا از وز شدن موها جلوگیری شود. همچنین می توانید با تعویض روبالشی نخی خود با روبالشی ابریشمی اصطکاک را کاهش دهید. پارچه لغزنده به کوتیکول‌های مو اجازه می‌دهد تا روی روبالشی سر بخورند تا اینکه توسط آن گیر کنند. جلوگیری از موخوره آسان است اما مراحل آن کمی زیاد است.

رشته ها را از گرما محافظت کنید

برای جلوگیری از موخوره بهتر است از ابزارهای داغ روی مو دوری کنید. در زمان هایی که مجبور به استفاده از سشوار یا اتو مو هستید بهترین درمان موخوره استفاده از محافظ حرارتی مثل کرم، روغن، اسپری و ماسک های مو استفاده کنید.

موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید

دوش گرفتن با دمای کمتر با جلوگیری از خشکی بیش از حد و وز شدن موها از مو و پوست شما محافظت می کند. جاش شلهمر، آرایشگر، آبکشی سرد را برای کمک به مهر و موم کردن کوتیکول‌های مو توصیه می‌کند. پس از شستن موها، دما را کم کرده و با آب سرد خنک کننده آبکشی کنید. اگر مایل نیستید که دوش آب گرم خود را به طور کامل کنار بگذارید، موهایتان را ببندید تا از آسیب آب گرم محافظت کنید.جلوگیری از موخوره

شامپوی حالت دهنده

شامپوها گاهی اوقات می توانند بیش از حد مو را خشک کنند. اطمینان از داشتن یک شامپوی مناسب بسیار مهم است. شامپو و نرم‌کننده مبتنی بر رطوبت بهترین روش جلوگیری از موخوره و جلوگیری از آن، بهترین درمان موخوره است.

وز شدن موها اغلب به دلیل نامرتب بودن الیاف مو است. شامپو حالت‌دهنده عالی است، زیرا به بازکردن موها کمک می‌کند و تارهای مو را دوباره مرتب می‌کند. مراقبت از مو در مرحله خیس بودن، مانند زمانی که زیر دوش هستید، ساده ترین راه برای جلوگیری از موخوره در آینده است.

اگر موهای شما وز است، باید شامپوی آبرسان و سم زدا را انتخاب کنید. هنگام خرید شامپو مو، به دنبال مواردی باشید که از کلمات مرطوب کننده، کنترل رطوبت و یا کنترل موخوره استفاده می کنند.

از خشک کن با فناوری یونی استفاده کنید

سشوارهای معمولی از هوای گرم برای خشک کردن موهای شما استفاده می کنند و این گرما دلیل موخوره است. اما درست است استفاده نکردن از سشوارهای معمولی باعث جلوگیری از موخوره می شوند اما چگونه موهایمان را خشک کنیم؟

جواب این سوال در بهترین درمان موخوره، سشوار یونی است. سشوارهای یونی از آهنربا استفاده می‌کنند که آب را از مو بیرون می‌کشد و به نرم‌تر شدن کوتیکول کمک می‌کند. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که همیشه از حرارت بالا استفاده می کنند.

با یک خشک کن یونی، می توانید این عملکرد را روشن یا خاموش کنید. بهتر است که حرارت را روی گرم یا متوسط ​​بگذارید و وقتی موهایتان تقریباً خشک شد، خشک کردن موهایتان را با هوای سرد تمام کنید. موها وقتی گرم هستند انعطاف‌پذیری خوبی دارند، اما وقتی آن‌ها را خنک می‌کنید، کوتیکول بسته می شوند و در نتیجه مو براق‌تر می‌شود.جلوگیری از موخوره

ماسک مو

ماسک‌های مو برای ههمه موها مناسب است و استفاده صحیح آن باعث جلوگیری از موخوره سر می شود. ماسک مو ایجاد مانعی برای کمک به آب‌بندی ضروری و جلوگیری از از بین رفتن رطوبت، بهترین راه مبارزه با موخوره است. به دنبال ماسک موی آغشته به روغن آووکادو برای صاف کردن موخوره های سرکش باشید.

بهترین ماسک مو

پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک مو روغن آرگان و قهوه است تا از موخوره جلوگیری، موها را تغذیه و مرطوب کنید.

بهترین ماسک مو برای درمان موخوره از دیدگاه کارشناسان ماسک مو جلبک دریایی است که از مو محافظت می کند و  اثرات تغذیه مو، مرطوب کنندگی و افزایش حالت مو را به دنبال دارد.جلوگیری از موخوره

از شستن روزانه موها خودداری کنید

شستن هر روز موها می تواند دلیل موخوره باشد یا به پیشرفت موخوره کمک کند. لازم است برای کنترل موخوره ابتدا جلوی پیشرفت آن را بگیرید. بهتر است موهایتان را 2 تا 3 بار در هفته شستشو دهید. در روزهایی که از شستشوی موهای خود صرف نظر می کنید، از اسپری مرطوب کننده مو استفاده کنید تا مو را مرتب کنید و به آنها رطوبت برسانید.

موهای خود را به طور منظم کوتاه کنید

انتهای دوشاخه مو می تواند پیشرفت موخوره را افزایش دهد. برای جلوگیری از موخوره، بسیار مهم است که انتهای مو را صاف و مرتب نگه دارید. پیشنهاد می کنیم هر 6 تا 8 هفته یکبار موهای خود را کوتاه کنید تا از موخوره ناشی از دو شاخه شدن موها جلوگیری کنید. وقتی در سالن هستید، با آرایشگر خود در مورد بهترین مدل مو برای موهای ضخیم و وز صحبت کنید.جلوگیری از موخوره

درمان موخوره

بهترین درمان موخوره مانند هر چیز دیگری جلوگیری از موخوره است اما به جز روش هایی برای درمان موخوره در خانه وجود دارد که موهای شما را دوباره به شادابی گذشته بر می گردانند. اما بهترین درمان خانگی موخوره را در زیر بررسی می کنیم تا در کنار مراقبت و جلوگیری از موخوره از آنها استفاده کنید.

  1. ویتامین E و روغن نارگیل

20 قطره روغن ویتامین E را با 3 تا 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. می توانید از روغن نارگیل موجود در بازار استفاده کنید و برای ویتامین E از کپسول های سوراخ دار استفاده کنید. حداقل 40 دقیقه قبل از شستشو، آن را روی موهای خود بمالید. برای نتیجه بهتر، بگذارید یک شب بماند و با یک شامپوی ملایم آن را بشویید.

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند آسیب مو را برطرف کند، روغن نارگیل می تواند موهای شما را حالت دهد. درمان خانگی موخوره شامل چند مرحله است که استفاده از این روغن ها در مراحل ابتدایی آن قرار دارد.

  1. سرکه سیب

یک لیتر آب گرم را با 1/3 فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. این را روی موهای خود بریزید و چند دقیقه نگه دارید. موهای خود را بشویید و با هوا خشک کنید. بهترین درمان موخوره در خانه این است که از ویتامین E و روغن نارگیل استفاده کنید و بعد از چند روز استراحت به موها ترکیب سرکه سیب و آب را روی موهایتان بریزید تا باعث جلوگیری از موخوره و درمان آن شود.

  1. جلوگیری از موخوره

    تخم مرغ و روغن زیتون

یک عدد تخم مرغ را با روغن زیتون هم بزنید (با توجه به طول موهایتان) تا زمانی که مخلوط به خوبی ترکیب شود. این را به موهای خود بمالید. مطمئن شوید که طول موهایتان با این ماسک موخوره قدرتمند پوشانده شده است. آن را به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت نگه دارید و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

تخم مرغ دارای پروتئین بالایی است و توانایی صاف کردن موهای وز را دارد. علاوه بر این، دارای خواص مرطوب کنندگی است که برای جلوگیری از موخوره و درمان موخوره استفاده می شود.

  1. ماست و عسل

هر دو 3 قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و این مخلوط را به تمام طول موهای خود بمالید. قبل از شستشو باید آن را 30 تا 40 دقیقه نگه دارید. این ماسک موخوره برای جلوگیری از موخوره و درمان آن در تابستان شگفت انگیز است.

ماست این توانایی را دارد که موهای شما را حالت دهد و عسل بیشتر به رطوبت رسانی کمک می کند. آنها با وز مو را از بین می برند.

  1. آلوئه ورا و روغن بادام

یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با یک چهارم فنجان روغن بادام مخلوط کنید. این را روی پوست سر و طول موهای خود بمالید. این مخلوط را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند. برای بهترین نتیجه، بگذارید یک شب روی موهایتان بماند. سپس با شامپوی ملایم آن را بشویید. این ماسک مو خانگی موخوره بهترین درمان موخوره در خانه است.

جلوگیری از موخوره

 6. از ماسک موی موز استفاده کنید

ماسک  موخوره موز می تواند به جلوگیری از موخوره در کنار درمان آن منجر شود. موز سرشار از پتاسیم و آب است که به نرم و مرطوب شدن موهای شما کمک می کند. آنها همچنین حاوی فیبر و سایر مواد معدنی هستند که می توانند موهای شما را تغذیه کنند. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی است که به جلوگیری از خشکی رطوبت کمک می کند.1ابتدا یک موز رسیده را له کنید و به آن یک قاشق غذا خوری عسل و روغن زیتون اضافه کنید و به طور یکنواخت روی موهایتان این ماسک را بمالید و بگذارید 3 دقیقیه روی مو بماند سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

 7. روغن درمانی

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که برای موهای شما مفید است. برای جلوگیری از خشکی مو، رطوبت را در موهای شما محفوظ می دارد. روغن را به مو بمالید و 15 تا 10 دقیقه ماساژ دهید سپس موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.  تا ابتدا باعث جلوگیری از موخوره و درمان موخوره شود.

روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است. حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک است که به حالت دادن و درمان موهای وز کمک می کند.

ماسک مو روغن آرگان و برنج قهوه ایجلوگیری از موخوره

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین سرشار از تعدادی از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین O و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است. این به تقویت و مرطوب کردن موهای شما کمک می کند که در جلوگیری از موخوره موثر است.

روغن کنجد

روغن دانه کنجد حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا است که باعث تغذیه و آبرسانی پوست سر و مو می شود. در صورت استفاده منظم، این روغن می تواند به تسریع رشد مو  و درمان موخوره در خانه کمک کند. روغن دانه کنجد به دلیل خاصیت نرم کنندگی باعث جلوگیری از موخوره می شود.

نحوه استفاده از همه این روغن ها مانند روغن زیتون است.

 8. ماسک قهوه و شیر نارگیل برای جلوگیری از موخوره

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به نرم شدن موهای شما کمک می کند. همچنین موهای شما را عمیقا تغذیه می کند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به صاف و قوی شدن موهای شما کمک می کند. عسل و روغن زیتون، دیگر مواد موجود در این ماسک، به آبرسانی موهای شما کمک می کنند.

یک قاشق غدا خوری از هر کدام را با هم مخلوط کنید و روی مو ماساژ دهید سپس بگذارید 30 دقیقه روی مو بماند و آن را با شامپوی ملایم بشویید.

جلوگیری از موخوره

 9. ماسک آووکادو برای کنترل موخوره

آووکادو دارای محتوای آب بالایی است و سرشار از چندین ویتامین است. آنها سرشار از چربی های اشباع شده، مواد معدنی و ویتامین های A، B، C و E هستند. این مواد مغذی موهای شما را تغذیه کرده و آنها را نرم و براق می کند. یک قاشق غذا خوری از آن را با ماست مخلوط کنید و مانند ماسک های بالا از آن استفاده کنید.

 10. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یک درمان قدیمی برای بسیاری از مشکلات پوست و مو است. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی است. ژل آلوئه ورا محتوای آب بالایی دارد و موهای شما را هیدراته می کند. این یک نرم کننده طبیعی است که می تواند درمان خانگی موخوره باشد. دو قاشق غذا خوری از آن را با سه قطره روغن چوب سدر مخلوط کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید سپس با شامپوی ملایم آن را بشویید.

آلوئه ورا را می توان با عسل و روغن بادام به مقدار مساوی مخلوط کنید و بگذارید 30 دقیقه روی مو بماند سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

11. ماسک مو کدو تنبل

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای موهای شما مفید است. ویتامین های A و C، پتاسیم و روی موجود در کدو تنبل، موهای شما را تغذیه و نرم می کند و آنها را قابل کنترل می کند. این ماسک مو همراه با عسل که به حفظ رطوبت موهای شما کمک می کند، برای افرادی که از موهای خشک یا وز رنج می برند عالی است و موثرترین درمان وز شدن مو است.

نصف فنجان کدو حلوایی را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. سپس چند دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید خنک شود و سپس از آن روی مو استفاده کنید.

جلوگیری از موخوره

 12. شیر نارگیل را امتحان کنید

شیر نارگیل به دلیل داشتن پروتئین بالا می تواند به ترمیم آسیب مو کمک کند و موهای شما را صاف کند. به تغذیه موهای شما و نرم شدن آنها کمک می کند.

نیم فنجان از آن را کمی گرم کنید و بگذارید خنگ شود سپس روی مو بمالید و سر خود را با حوله تا 30 دقیقه بپوشانید سپس آن را بشویید.

  13. ماسک موی شی باتر

کره شیا حاوی چندین ماده مغذی مانند ویتامین A و C و اسیدهای چرب است. همه اینها به داشتن موهایی نرم، صاف و کنترل موخوره کمک می کند. برای استفاده از آن دو قاشق غذاخوری کره شیا را آب کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس ماننک هر ماسک موخوره خانگی روی مو و پوست بمالید و  بعد نیم ساعت موهایتان را شامپو ملایم بشویید.

بهترین و پر طرفدارترین ماسک مو برای رهایی از موخوره

  1. چای سبز را امتحان کنید

یکی دیگر از مواد مفیدی که برای درمان موخوره در خانه به کار می رود چای سبز است. مقداری از آن را در آب بجوشانید سپس بعد از خنک شدن مانند ماسک موهای بالا از آن استفاده کنید.جلوگیری از موخوره

سولات متداول

 1. چگونه می توان موهای مجعد را برای جلوگیری از موخوره حفظ کرد؟

مدیریت موهای مجعد سخت تر از موهای صاف است، اما برای حفظ آنها می توانید چند کار انجام دهید:

  • از دست زدن به موهای خود در هنگام خشک شدن خودداری کنید زیرا باعث وز می شود.
  • همیشه موهای خود را به آرامی برس بزنید و روی آنها خیلی خشن نباشید.

 2. آیا مو تحت تاثیر آب و هوا قرار می گیرد؟

آره. موها قطعا تحت تاثیر آب و هوا هستند. ممکن است برای مبارزه با خشکی و جلوگیری از موخوره نیاز به استفاده از محصولات آبرسان در هوای خشک داشته باشید.

 3. سرم، روغن و ماسک مو کدام برای جلوگیری و درمان موخوره مفیدتر هستند؟

هر سه برای موهای وز خوب هستند. سرم از موها در برابر رطوبت محافظت می کند، درخشندگی می بخشد و موهای شما را از موخوره حفظ می کند، در حالی که روغن به تغذیه موهای شما کمک می کند و ریزش مو را کنترل می کند و ماسک مو مو را مرطوب می کند تا آن را قابل کنترل نگه دارد.

 4. روسری یا کلاه تاثیری بر موخوره دارد؟

استفاده از روسری یا کلاه می تواند مو را بیشتر وز کند. اگر باز هم می خواهید روسری یا کلاه بپوشید، بهتر است برای جلوگیری از خشکی و وز شدن موهایتان، روسری ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.جلوگیری از موخوره

کلمه پایانی

موخوره یک مشکل بزرگ است که ما در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دادیم. با وجود اینکه این مشکل بزرگ است اما جلوگیری از موخوره و درمان آن چنان سخت نیست. ابتدا لازم است از سشوارهای معمولی دوری کنیم و رطوبت را برای مو فراهم کنیم سپس از بعضی از پارچه ها، شامپوها و شستن زیاد دوری کنیم.

درمان خانگی موخوره استفاده از روغن و ماسک های موخوره خانگی است که در این مقاله به آنها اشاره شده است. موهای بلند و بدون موخوره بیشتر در افسانه ها است با درمان خانگی موخوره افسانه ای شوید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها