سلامت و زیبایی

بهترین ماسک مو برای موهای چرب + نحوه استفاده از ماسک مو چرب

ماسک مو برای موهای چرب و نازک

شما که به این صفحه آمدید احتمالا با سوالاتی مثل بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک کدام است؟ نحوه استفاده ماسک مو چرب چگونه است؟ چرا مو چرب می شود؟، روبه رو شده اید در ادامه با ما باشید تا به پاسخ سوالاتتان برسید.

زیبایی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهم ترین آنها چشم، بینی، رنگ پوست و مو است. داشتن موهای زیبا و درخشان آرزوی هر خانمی است.  یکی از بزگترین مشکلات خانم ها این است که موهای چرب و نازک دارند و نمی دانند که چگونه این مشکل را درمان کنند.

موهای چرب مستعد بیماری های پوستی، موخوره و شوره سر هستند، احتمالا می دانید نازکی مو باعث می شود که مو کم پشت و کم حجم به نظر برسد. از دیگر مشکلات خانم ها موخوره است که به دلیل خشکی و کم آبی مو ایجاد می شود، ماسک های مو آبرسان و مزطوب کننده هستند و این مشکل را از بین می برند.

ما در این مقاله می خواهیم بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک را مورد بررسی قرار بدهیم تا با کمک آن از شر موهای چرب و نازک خلاص شوید، پس در ادامه مقاله با ما باشید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو همچون ماسک صورت بازسازی کننده است با این تفاوت که هدف آن مو است نه پوست.

ماسک مو چیست؟ 6 ماسک مو خانگی؟

 

ماسک مو برای موهای چرب

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که موهای چرب و نازک را مورد هدف قرار می دهند؛ ولی مهم است از محصولی استفاده کنیم که تاثیر گذاری سریع و زیاد روی موهای نازک و چرب دارد. از بهترین محصولات برای این کار ماسک مو برای موهای چرب است، چون ماسک‌های مو بیشتر از مواد طبیعی استفاده می شوند.ماسک مو برای موهای چرب و نازک

پر فروش ترین محصولات مو

چرا پوست سر چرب می شود؟

چرا باید از ماسک مو برای موهای چرب و نازک استفاده کنیم؟ چون مو چرب می شود؟ حالا چرا مو چرب می شود؟ چه عواملی باعث چربی پوست می شود؟ دلایل چربی پوست زیاد هستند. این عوامل برای افراد مختلف، متفاوت است. بیایید این عوامل را بررسی کنیم:

  1. درماتیت سیبریئیک: این بیماری که بیشتر در پوست سر رخ می دهد و با مشکلاتی مثل خارش، قرمزی و تکه های پوست می باشد.
  2. عدم تعادل هورمونی: این مشکل مربوط به سن بلوغ نوجوانان، ائسگی، حاملگی و مشکلات تیروئیدی است که باعث تولید چربی بیش از حد می شود.
  3. تغییرات آب و هوایی: تغییراتی مثل بالا رفتن دما در تابستان، موجب افزایش عرق شده و پوست سر را چرب می کند.
  4. پوست سر خشک: خشک شدن پوست سر منجر به تولید بیشتر سبوم می شود. پوست سر به دلایلی مثل تغییرات آب و هوایی، درجه حرارت بالا، شامپو زدن زیاد، داروهای خاص و بیماری های پوستی، خشک می شوند.
  5. استرس و افسردگی: استرس و افسردگی با تاثیر بر میزان ترشح هورمون‌ها چربی سطح پوست را افزایش می‌دهند.
  6. زیاد دست زدن به مو: لمس مکرر موهای پوست سر میزان چربی پوست را افزایش می‌دهد.
  7. شانه کردن زیاد: شانه کردن زیاد موی سر باعث تحریک غدد سبابه موی سر می شود، فعالیت این غده را غیر طبیعی می کند، باعث تولید بیشتر چربی می شود و مو را چرب می کند.
  8. رژیم غذایی نامناسب: رژیم غذایی تاثیر زیادی در فعالیت غدد سبابه می شود. در صورت رژیم غذایی نامناسب روغن بیشتری از غدد سبابه تولید می شود.
  9. مصرف اشتباه و بیش از حد محصولات مراقبت از مو: این دیگر توضیح نمی‌خواهد فقط این را بدانید که این کار باعث آسیب رساندن به تومورهای پوستی می شود.
  10. مصرف زیاد نرم کننده: استفاده بیش از حد از نرم کننده باعث تولید بیش از حد چربی می شود.
  11. داشتن پوست چرب: طبیعی است که پوست سر چرب باعث چرب شدن مو می شود چون پوست و مو در سر با هم ارتباط نزدیکی دارند.
  12. ژنتیک: ممکن است هیچ یک از موارد بالا را نداشته باشید و هیچ کدام باعث چربی موهایتان نشده باشد، با این حال موهایتان چرب باشد> چربی مو ممکن است ژنتیکی باشد و یکی از والدین شما موهایش چرب باشد.
  13. جنس مو: موهای ضخیم و فر چرب تر هستند.
  14. نمیز نگه داشتن مو: وقتی به مدت طولانی مو کثیف باشد خود به خود مو چرب می شود.ماسک مو برای موهای چرب و نازک

نکاتی برای موهای چرب

قبل از اینکه بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک را بررسی کنیم لازم است چند نکته را بدانید که در زیر آورده‌ایم:

  1. از شامپو نرم کننده استفاده کنید

به نظر ما بزرگترین دلیل موهای چرب، شامپو است. گاهی اوقات ممکن است موهای چربی داشته باشید و شامپو مو چرب استفاده کنید و مو را بیش از اندازه خشک کند، این کار باعث تحریک غده های موی سر می شود که چربی بیشتری تولید کند و مو بیشتر چرب مب شود. بعضی از شامپوها هم به خودی خود باعث چرب شدن مو می شوند، پس مهم است از چه شامپویی، به چه مقداری و به کدام روش استفاده می کنید.

بعضی از کارشناسان برای موهای چرب، شامپوهای سولفات پیشنهاد می کنند؛ ولی ما مخالف این عقیده هستیم. درست است که این شامپوها آلودگی و چربی را از مو پاک می کنند؛ ولی مو را بیش از اندازه خشک می کنند و این باعث می شود که پوست سر چربی بیشتری تولید کند، البته شامپو سولفات دار باعث مشکلاتی دیگری مثل موخوره و بیماری‌های پوستی نیز می شودماسک مو برای موهای چرب و نازک

برای انتخاب شامپو اول لازم است موهای خود را بشناسید، مثلا موهای چرب و نازک دارید یا موهای رنگ شده و چرب. محصولات کمی وجود دارند که برای انواع مو مناسب هستند؛ ولی تاثیر آنها با محصولات مناسب برای یک مشکل برابر نیست. مثلا یک شامپو که روی انواع مو تاثیر دارد؛ ولی بعد از 20 بار استفاده موهای چرب شخصی را درمان می کند؛ ولی شامپو موهای چرب بعد از 10 بار استفاده موهای چرب همان شخص را درمان می کند.

آیا شامپو سولفات باعث ریزش مو می شود؟

شامپو ضد سولفات خاویار لانا

این شامپو بهترین نرم کننده مو است که در چندین سال اخیر به بازار ایران آمده است. خواص شگفت انگیز این شامپو باعث شده است در مدت زمان کم، این شامپو طرفداران زیادی پیدا کنید. این شامپو به واسطه ترکیبات شگفت انگیزش مثل عصاره خاویار، کراتین، پروتئین، کلاژن و چندین مواد مغذی دیگر باعث فواید زیر می شود:

  • تقویت رنگ مو
  • افزایش شادابی مو
  • نرم کننده و مرطوب کننده
  • حاوی پروتئین، کلاژن، کراتین
  • بدون سولفات و پارابن

این شامپو با تقویت رنگ مو به جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند. بهتر است بعد از استفاده از ماسک مو برای موهای چرب و نازک از این شامپو برای شستشو استفاده کنید.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

ماسک مو برای موهای چرب و نازک

  1. موهایتان را کمتر بشویید

شستشوی زیاد بیش از اینکه مفید باشد مضر است. این کار روغن های ضروری را از موهایتان پاک می کند و موها درخشندگی خود را از دست می دهند. اسم روغن تراپی مو یا آرگان تراپی مو به گوشتان خورده؟ این روش ها چرا انجام می شوند؟ تا موهایی که روغن های ضروری خود را از دست داده اند درمان کنند و روغن های ضروری مو را تامین کنند.

چرا موها عاری از روغن های ضروری می شوند؟ چون زیاد آنها را می شویند. برای موهای نازک شستن موی سر با شامپو سه بار در هفته توصیه می شود. بهتر است هفته ای یک بار قبل از حمام کردن از ماسک مو برای موهای چرب و نازک استفاده کنید.

آموزش شستن موی سر

ماسک مو برای موهای چرب

ماسک مو راهی ایده آل برای درمان چربی مو است. محصولات زیادی برای از بین بردن چربی مو وجود دارند( توجه کنید کمی چربی روی مو لازم است و باید محصولی را استفاده کنید که چربی مو را به تعادل برساند)؛ ولی ماسک مو هیچ عوارضی ندارد و استفاده از آن آسان است.

ماسک مو زنجبیل

این ماسک که از بهترین و محبوبترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک است که از زنجبیل و آنتی اکسیدان های متفاوت ساخته شده، فاقد سولفات است و کاملا گیاهی و بدون عوارض است. این ماسک مو چرب در کمترین زمان ممکن چربی مو را به تعادل می رساند و موهای درخشان و سالم به شما می دهدو از آنجایی که بیشتر بیماری‌های پوست سر و مو به دلیل افزایش چربی است( مثل موخوره)، آنها را درمان می کند. مهم ترین فواید این ماسک مو برای موهای چرب:

  • بسیار مغذی
  • بدون سولفات
  • درمان شوره سر
  • نرم کننده
  • ضد موخوره

جلوگیری از موخوره+ درمان خانگی

ماسک مو برای موهای چرب و نازک

ماسک مو محافظت کامل مو گلیس کور

این محصول یکی از بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک است که به تازگی به بازارهای آسیایی آمده است؛ ولی در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد چون تاثیراتی سریع و بدون عوارض دارد. ما اولین فروشگاهی بودیم که این ماسک را به بازار ایران آوردیم تا هم وطنان عزیزمان از این محصول شگفت انگیز استفاده کنند. خواص این ماسک:

  • نفوذ عمقی به بافت مو
  • محافظت کامل از مو
  • کنترل ترشح چربی
  •  تاثیر گذاری طولانی مدت
  • تقویت ساختار سلولی مو

خواص شگفت انگیز این ماسک مو برای موهای چرب و نازک به دلیل ترکیباتی مثل امگا پلاس و فیبر است. شاید با خودتان بگویید این مواد که خیلی معمولی هستند چگونه این همه خواص را دارند. درست است این مواد معمولی هستند؛ ولی وقتی که کنار هم استفاده شوند ماسکی طبیعی و شگفت انگیز برای مو چرب به وجود می آورند.

ماسک مو گیاهی نرم کننده لدورا هربال

این ماسک مو برای موهای چرب و نازک سرشار از عصاره های گیاهی متعدد است. این ماسک مو برای موهای چرب و نازک کاملا گیاهی است که استفاده چند منظوره دارد. از مهم ترین فواید این ماسک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش زیبایی ظاهری مو
  • پیشگیری از ریزش مو
  • مرطوب کننده

چقدر از ماسک مو استفاده کنیم؟

جواب این سوال به نوع موهایتان بستگی دارد و نوع ماسکی که استفاده می کنید. متخصصان توصیه می کنند که یکبار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. با وجود اینکه این ماسک ها کاملا طبیعی هستند، اگر موهای شما به مراقبت های بیشتری نیاز دارد می‌توانید سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

توصیه می شود از ماسک مو برای موهای چرب در هفته یک بار استفاده شود.ماسک مو برای موهای چرب و نازک

نحوه استفاده از ماسک مو

نحوه استفاده از هر ماسک متفاوت است و بستگی به ترکیباتش دارد. نحوه استفاده از ماسک مو برای موهای چرب باید اول آن را روی مو بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی مو بماند. سپس با آب ولرم کمی متمایل به سرد و با شامپو بدون سولفات موهایتان را بشویید.

برای شستشو مو بعد از استفاده از ماسک مو برای موهای چرب بهتر است از شامپو فاقد سولفات موروگولی استفاده کنید. این شامپو به واسطه فرمولاسیون برزیلی که حاوی مرطوب کننده‌های متعدد و کراتین است و در آن سولفات و پارابن به کار نرفته، در بین کارشناسان پوست و مو محبوبیت زیادی دارد. از مهم ترین خواص این شامپو می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم کننده
  • ضد مو خوره و وز شدگی
  • افزایش شادابی و درخشندگی مو ها
  • درمان آسیب های مو
  • مناسب انواع موماسک مو برای موهای چرب و نازک

نتیجه گیری

موخوره، شوره سر، نازکی مو و چربی مو از چالش های بزرگی است که کسانی که به زیباییشان اهمیت می دهند، با آن روبه رو هستند. درمان های زیادی برای حل این مشکلات وجود دارد؛ ولی از آنجایی که مهم است به روشی این مشکلات درمان شود که عوارضی ایجاد نشود، ماسک مو پیشنهاد می شود.

ماسک های زیادی در بازار وجود دارند و خواص آنها متفاوت است ما در بالا بهترین ماسک مو برای موهای چرب و نازک را معرفی کردیم تا بتوانید موهایتان را در سریعترین زمان ممکن با کمترین عوارض درمان کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها