سلامت و زیبایی

معرفی بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن کدام است؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های بهترین کرم بپردازیم و عوارض و مزایای آن را ذکر کنیم.

همه ما در گذر زمان و به دلایل مختلفی مانند جوش، تغییرات بارداری، اشعه آفتاب، وراثت و… دچار لک و تیرگی هایی بر روی پوست صورت و بدن می شویم. راه حل درمان این لکه ها، استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن است. بهترین کرم های روشن کننده پوست صورت، با فرمولاسیونی که در بخش بعدی مقاله بیشتر درباره آن توضیح می دهیم، دارند به رفع تیرگی های پوست و صاف و یکدست کردن آن، کمک می کنند. آیا بهترین کرم روشن کننده پوست صورت هیچ گونه ضرر و عوارضی ندارد؟ همیشه می توان از بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن استفاده کرد یا فقط به صورت دوره ای می توان از آن استفاده کرد؟ برای پیشگیری از عوارض بهترین کرم روشن کننده پوست صورت چکار باید انجام دهیم؟

کرم روشن کننده پوست چیست؟

کرم های روشن کننده پوست که به عنوان کرم های سفید کننده و ضد لک نیز شناخته می شوند، برای روشن کردن رنگ پوست طراحی شده اند. آن ها با هدف قرار دادن سلول هایی که ملانین تولید می کنند، میزان ملانین که رنگدانه ای است که توسط سلول های پوست تولید می شود و مشخص می کند که رنگ پوست ما روشن یا تیره به نظر برسد، کاهش می دهند و به این صورت بر روی تیرگی ها تاثیر می گذارند.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

میزان تولید ملانین در پوست شما بیشتر توسط ژنتیک تعیین می شود. افرادی که پوست تیره دارند ملانین بیشتری دارند. هورمون ها، نور خورشید و برخی مواد شیمیایی نیز بر تولید ملانین تأثیر می گذارند. هنگامی که از بهترین کرم سفید کننده پوست صورت و بدن مانند هیدروکینون روی پوست استفاده می کنید، تعداد ملانوسیت ها را در پوست کاهش می دهد که این امر منجر به روشن تر شدن پوست و ظاهری یکنواخت تر برای پوست می شود.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت را می توان به عنوان درمانی برای رفع لکه ها یا به طور کلی برای روشن ترشدن رنگ پوست استفاده کرد. با این حال، باید در استفاده از این محصولات بسیار دقت کرد و از بهترین کرم روشن کننده پوست استفاده کرد. چرا که بسیاری از کرم‌های روشن‌کننده پوست ، نامعتبر بوده و دارای عوارض جانبی خطرناکی هستند و برای استفاده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید نشده‌اند.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن باید حاوی چه موادی باشد؟

اکثرا بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن حاوی هیدروکینون است. این ماده باعث کاهش ملانوسیت ها می شود. یکی دیگر از عناصر رایج در بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن، ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که تولید ملانین را در سلول های ما کاهش می دهد. اسید گلیکولیک، که در بسیاری از کرم های روشن کننده نیز یافت می شود، به عنوان لایه بردار عمل می کند و با پاکسازی سلول های مرده به روشن شدن پوست کمک می کند.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

چه چیزی باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست شما می شود؟

دلایل پزشکی بسیاری برای ایجاد لکه های تیره یا ناهمواری پوستی وجود دارد که از جمله بعضی از آن ها عبارتند از:

  • افزایش سن و آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند لکه های تیره ای را روی صورت ایجاد کند.
  • ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) هر دو شرایطی هستند که باعث تیرگی قسمت‌هایی از بدن می‌شوند که بیشتر در معرض آفتاب هستند، مانند پیشانی و گونه‌ها.
  • PIH منجر به تیره‌تر شدن رنگ پوست در مناطقی می‌شود که به دلیل تروما ملتهب شده‌اند، که می‌تواند شامل جای زخم یا آکنه‌های شدید باشد که پس از برطرف شدن لکه‌های تیره باقی می‌ماند.
  • عدم تعادل هورمونی و بیماری غدد درون ریز مانند بیماری آدیسون نیز می تواند منجر به تیره شدن پوست شود. افراد مبتلا به بیماری آدیسون سطح بالایی از هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک تولید می کنند که ملانوسیت ها را تحریک می کند تا ملانین بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست تیره می شود. افرادی که تحت تاثیر این بیماری ها هستند ممکن است از بهترین کرم روشن کننده پوست برای مقابله با اثرات تیره شدن پوست خود استفاده کنند.

آیا محصولات روشن کننده پوست فقط به شکل کرم وجود دارند؟

محصولات روشن کننده پوست فقط محدود به بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن نمی شوند و می توانند به شکل های دیگری مانند لوسیون، روغن و سرم باشند. همچنین محصولات سفید کننده پوست نیز به صورت تزریقی نیز موجود هستند. اگر قصد دارید یکی از آن ها را امتحان کنید، با متخصص پوست خود در مورد بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن و نوع محصول روشن کننده ای که با شما متناسب است، صحبت کنید.

بهترین کرم روشن کننده فقط مختص به پوست صورت نیست و برخی به دنبال محصولی برای روشن کردن نواحی حساس بدن هستند. از جمله بهترین کرم روشن کننده پوست نواحی حساس، می توان به کرم روشن کننده نقاط حساس بدن بیوآکوا اشاره کرد. این کرم طوری فرموله شده که بتواند بدون آسیب رساندن به بافت پوست، پوستی روشن و جذاب برای شما به ارمغان بیاورد. این محصول غنی از عصاره شکوفه گیلاس بوده که سرشار از پپتاید و ویتامین های مغذی می باشد و بدون عوارض جانبی برای پوست به تغذیه پوست شما می پردازد و این خاصیت تغذیه کنندگی قدرتمند تاثیرات سفید کنندگی و روشن کنندگی این محصول را طولانی مدت می سازد.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

کرم روشن کننده نقاط حساس بدن بیوآکوا بافت نرم و لطیفی دارد و برای پوست هیچ حساسیت و التهابی به وجود نمی آورد. از این کرم در تمام نقاط بدن مثل زیر بغل، سینه ، ناحیه تناسلی و… به جز پوست صورت و پشت دست می‌توانید استفاده کنید. پس از مدتی استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست نواحی حساس، شاهد کاهش تیرگی ها و چند مدت بعد به طور کلی ناحیه مورد نظر صورتی و جذاب می‌شود.

کدام شکل از محصولات روشن کننده، برای پوست من مناسب تر است؟

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن و روغن ها معمولا سنگین تر هستند و برای پوست های خشک مناسب هستند. اگر پوست شما مختلط و یا چرب است، سعی کنید از سرم ها استفاده کنید. زیرا سرم ها سبک تر هستند.

اگر به دنبال بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن هستید، یکی از گزینه های مناسب، کرم ضد لک و روشن کننده بیوآکوا است. این کرم حاوی گلیسرین، روغن های معدنی و مواد روشن کننده و ضد لک فعال فراوان می باشد که در افزایش درخشندگی و از بین بردن لک و افزایش سلامت کلی پوست نقش مهمی را ایفا می کند. کرم ضدلک و روشن کننده بیوآکوا دارای بافتی فوق العاده مرطوب و سبک و بدون چربی است و به گونه ای فرموله شده که علاوه بر خاصیت روشن کنندگی، با رساندن رطوبت و مواد مغذی به رفع برخی مشکلات پوستی مثل خشکی و پیری نیز کمک می کند.

کرم ضد لک و سفید کننده بیوآکوا دارای مواد تقویت کننده فراوان مثل عصاره موم زنبور و روغن های معدنی در ترکیبات خود است که وجود این ترکیبات فعال در کنار سفید کنندگی خاصیت تقویت کنندگی نیز به این محصول می دهد و موجب سفت شدن و لیفت پوست شما می شود و همه این خواص در کنار هم، این کرم را به بهترین کرم روشن کننده پوست تبدیل کرده است.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

مزایای استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن

  • لکه های تیره را به حداقل می رساند

بهترین کرم روشن کننده پوست می‌تواند لکه‌های تیره روی پوست ناشی از آسیب آفتاب، پیری و تغییرات هورمونی را کاهش دهد. این مزیت می تواند برای کسانی که می خواهند لکه های پوستی  مانند: لکه های پیری، لکه های خورشیدی، ملاسما، را به حداقل برسانند مفید باشد.

  • به رفع سریع تر جای جوش کمک می کند

یکی از خواص بهترین کرم روشن کننده پوست، ضد لک بودن و ترمیم جای جوش است. بنابراین بهترین کرم روشن کننده پوست می تواند به محو شدن جای جوش کمک کند. البته توجه داشته باشید که بهترین کرم روشن کننده پوست به التهاب و قرمزی ناشی از جوش کمکی نمی کنند، اما  نواحی تیره ای را که پس از بهبود آکنه باقی می مانند، کاهش می دهد.

  • رنگ پوست را یکدست می کند

روشن شدن پوست می تواند با به حداقل رساندن نواحی پرپیگمانتاسیون، مانند آسیب های ناشی از نور خورشید، رنگ پوست را یکنواخت کند. همچنین می تواند به کاهش ظاهر کک و مک کمک کند.

عوارض جانبی استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست

اکثر کرم های روشن کننده حاوی موادی مانند هیدروکینون، کورتیکواستروئیدها و جیوه هستند. زیاده روی در استفاده از هر کدام از این مؤلفه ها، با خطراتی همراه هستند. از آنجایی که بسیاری از محصولات روشن‌کننده پوست بدون نسخه و طبیعی بی‌خطر یا مؤثر نیستند، بسیاری از آن ها نتایج طولانی‌مدتی ارائه نمی‌کنند. کاربران ممکن است متوجه شوند که پوست آن ها پس از قطع استفاده از محصول روشن کننده، رنگ اصلی خود باز می گردد.

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

  • اکرونوز اگزوژن

اکرونوز اگزوژن یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد رنگدانه های آبی-سیاه می شود. معمولاً در اثر استفاده طولانی مدت از کرم های روشن کننده حاوی هیدروکینون رخ می دهد. افرادی که از آن در نواحی بزرگ بدن یا در کل بدن استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به EO هستند.

  • مسموییت با جیوه

جیوه یک فلز سنگین است که حتی در مقادیر کم سمی است. FDA مقدار جیوه در محصولات آرایشی و بهداشتی را به مقادیری که بیش از 1ppm نباشد محدود کرده است. در مطالعه‌ای در سال 2014، محققان 549 محصول روشن‌کننده پوست نامرغوب را از نظر محتوای جیوه مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که 6 درصد آنها دارای سطوح جیوه بالای 1000 پی‌پی‌ام و برخی از آن‌ها به 10000 پی‌پی‌ام می‌رسد. قرار گرفتن در معرض جیوه به مرور زمان می تواند علائمی مانند بی حسی، گزگز، سرگیجه، فراموشی، سردرد و افسردگی را ایجاد کند. علائم شدیدتر شامل گیجی، ضعف عضلانی، مشکل در تنفس، تغییر در بینایی و مشکل در راه رفتن است. قرار گرفتن در معرض جیوه همچنین می تواند به مرور زمان باعث آسیب کلیه شود. مصرف کنندگان محصولات روشن کننده پوست پس از ماه ها استفاده از این کرم به سندرم نفروتیک مبتلا شده اند.

  • سندرم نفروتیک

سندرم نفروتیک یک اختلال کلیوی است که اغلب به دلیل آسیب به رگ های خونی در کلیه های شما که مسئول فیلتر کردن مواد زائد و آب اضافی هستند، ایجاد می شود. باعث می شود بدن شما پروتئین بیش از حد را در ادرار دفع کند. پس جیوه موجود در کرم های روشن کننده پوست نامرغوب با سندرم نفروتیک مرتبط هستند. علائم  سندرم نفروتیک عبارتند از: تورم (ادم)اطراف چشم، پاها و مچ پا، ادرار کف آلود، از دست دادن اشتها و خستگی

  • حساس شدن پوست

همچنین افرادی که از کرم های روشن کننده پوست نامعتبر استفاده کرده اند و یا در استفاده از این محصولات زیاده روی کرده اند، درماتیت و تحریک پوست را گزارش کرده اند.

  • آکنه استروئیدی

کرم های روشن کننده پوست حاوی کورتیکواستروئیدها هستند که می توانند باعث آکنه استروئیدی شوند. آکنه استروئیدی بیشتر روی قفسه سینه تأثیر می گذارد، اما می تواند در پشت، بازوها و سایر قسمت های بدن با استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها نیز ظاهر شود.  آکنه های استروئیدی به شکل:

  • جوش های سر سفید و سر سیاه
  • برجستگی های قرمز کوچک
  • توده های قرمز بزرگ و دردناک

بهترین کرم روشن کننده پوست صورت

نحوه استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست چگونه است؟

استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. بهترین کرم روشن کننده پوست معمولاً یک یا دو بار در روز فقط برای نواحی تیره پوست استفاده می شود. برای استفاده از بهترین کرم روشن کننده پوست، توصیه می شود دستورالعمل های پزشک یا دستور العمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. این دستور ها معمولا شامل موارد زیر است:

  • با دست‌های تمیز یا پد پنبه‌ای، محصول را به مقدار کم استفاده کنید
  • از تماس با پوست دور چشم، اطراف دهان خود اجتناب کنید.
  • شستن کامل دست ها پس از استفاده
  • اجتناب از لمس ناحیه تحت درمان
  • استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش

منبع

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها