سلامت و زیبایی

ترکیب های جادویی برای رشد سریع موها

رشد سریع موها

ترکیب های جادویی برای رشد سریع موها فراوان هستند. شما فقط باید از حساست هایی که دارید و توقع تان از ترکیب جادویی برای رشد سریع موها بیشتر بدانید. ممکن است تعجب کنید که آیا کاری وجود دارد که می توانید برای رشد سریع موها انجام دهید. آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می تواند رشد را تسریع کند؟ و در مورد داروها یا درمان ها چطور؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. ما همچنین نگاهی دقیق‌تر به مواردی که می‌تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد و اقداماتی که می‌توانید برای بهبود رشد موهای خود بردارید، خواهیم داشت.

ماسک مو چیست؟

مو چگونه رشد می کند؟

در اینجا یک واقعیت شگفت‌انگیز وجود دارد: طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) شما با تمام فولیکول‌های مویی که در زندگی خواهید داشت و داشته داید به دنیا می‌آیید دقیقاً حدود 5 میلیون فولیکول مو.

از این تعداد، حدود 100000 فولیکول روی پوست سر شما وجود دارد. وقتی صحبت از ریزش مو می شود، AAD می گوید ریزش حدود 50 تا 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی است.

مو از ریشه ای در انتهای فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر به سمت فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه مو می رساند که به رشد موهای شما کمک می کند.

همانطور که موهای شما رشد می کند، از پوست شما عبور می کند و از یک غده چربی عبور می کند. به گفته AAD، روغ این غده است که موهای شما را براق و نرم می کند.

چگونه در زمان کوتاه موهای بلند داشته باشیم؟رشد سریع موها

چه چیزی می تواند به رشد سریع موها کمک کند؟

در حالی که ژنتیک در رشد سریع موهای سالم نقش دارد، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند. اولین کار در رشد سریع موها جلوگیری از ریزش موها و درمان مشکلات پوست سر و مو است سپس یه سراغ ترکیباتی برویم که باعث رشد سریع موها می شوند.

پر فروش ترین محصولات مو

بیایید به چند مرحله نگاه کنیم که ممکن است از ریزش مو جلوگیری و باعث تقویت و درمای پوست سر شود گذری کنیم.

از رژیم غذایی محدود اجتناب کنید

ما نمی‌توانیم هر چیزی را که روی رشد موهایمان تأثیر می‌گذارد کنترل کنیم. اما چیزهایی وجود دارد که می توانیم از آنها اجتناب کنیم که ممکن است باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش شود. رژیم غذایی محدود می تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد.

از آنجایی که رشد مو در مقایسه با سایر عملکردهای بدن اولویت نسبتاً کمی دارد، وقتی بدن شما به دلیل رژیم غذایی محدود تحت استرس قرار می گیرد، رشد مو به سرعت متوقف می شود. حتی پس از از سرگیری یک رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه دارد.

میزان پروتئین مصرفی خود را بررسی کنید

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد، موها به طور مطلوب رشد نمی کنند و ممکن است ریزش اتفاق بیفتد.”

او اضافه کرد: خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد بهینه و رشد سریع موها مهم است. “به طور کلی، ما 50 گرم پروتئین یا بیشتر در روز را توصیه می کنیم.”

بیدمشک

این گیاه خاص سرشار از اسیدهای چرب و حتی ترکیبات فیتوسترول است. این بدان معنی است که نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه در خنک کردن پوست سر به خصوص تحریک شده و سوزانده نیز موثر است. در واقع، ثابت شده است که در بازگرداندن رشد مو یا مراقبت از شرایطی مانند پسوریازیس نیز موثر است.

رشد سریع موها

 

مشخصات مواد مغذی خود را تقویت کنید

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد سریع موها و جلوگیری از ریزش مو دارند. این شامل:

 

بیوتین

ویتامین دی

ویتامین E

فلز روی

اهن

امگا 3 و امگا 6

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه ممکن است به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند.

سطوح پایین روی ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد. در حالی که تحقیقات نشان‌دهنده اثربخشی بیوتین محدود است، اما بهبود بالینی را در سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین می توانیم مشاهده کرد.

از ماساژ پوست سر لذت ببرید

ماساژ پوست سر می تواند به تقویت آرامش و کاهش استرس کمک کند. اما ممکن است به تقویت سلامت موهای شما نیز کمک کند.

تصور می‌شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ‌های خونی زیر پوست کمک کند. این به نوبه خود ممکن است به موهای ضخیم تر و قوی تر منجر شود که احتمال شکستن یا آسیب کمتری دارد.

اجتناب از گرما

گرمای ناشی از سشوار و اتو مو می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی شود. در حالی که اجتناب از یک گرما به طور کلی ممکن است یک گزینه نباشد، ممکن است بخواهید و سعی کنید تعداد دفعات استفاده از این ابزارها را محدود کنید. کاهش دمای ابزارهای حالت دهنده گرم شده نیز می تواند به کاهش آسیب مو کمک کند. استفاده از یک محصول محافظ حرارت قبل از استفاده از یک ابزار حالت دهنده گرم شده ممکن است به طور قابل توجهی شکستگی مو را کاهش دهد.

محصول محافظ حرارت با تشکیل یک سد محافظ کار می کند که به جلوگیری از از دست دادن رطوبت هنگام استفاده از ابزارهای گرم شده کمک می کند.رشد سریع موها

چوب سدر

تصور می شود اسانس چوب سدر با متعادل کردن غدد تولید کننده روغن در پوست سر باعث رشد سریع موها و کاهش ریزش مو می شود. همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند شرایط مختلفی را که ممکن است به شوره سر یا ریزش مو کمک کند را درمان کند.

در ترکیبی با اسطوخودوس و رزماری، عصاره چوب سدر نیز برای کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به آلوپسی آرئاتا یافت شد.

چند قطره اسانس چوب سدر را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل دلخواه مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

علف لیمو

شوره سر می تواند یک بیماری شایع باشد و داشتن پوست سر سالم و بدون پوسته پوسته بخش مهمی از سلامت مو است. روغن بادرنجبویه یک درمان موثر شوره سر است، با یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که پس از یک هفته شوره سر را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

روغن بادرنجبویه یا علف لیمو برای شوره سر زمانی که به صورت روزانه استفاده شود بیشترین تاثیر را دارد. روزانه چند قطره را در شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید و مطمئن شوید که روی پوست سرتان ماساژ داده شود.رشد سریع موها

آویشن

آویشن می تواند با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد سریع موها کمک کند. مانند روغن چوب سدر، روغن آویشن نیز در درمان آلوپسی سکه ای مفید است.

آویشن حتی در میان اسانس ها قوی است. فقط 2 قطره کوچک را در 2 قاشق غذاخوری روغن حامل قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر خود بریزید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

مریم گلی کلاری

روغن مریم گلی کلاری حاوی همان لینالیل استات است که به موثر بودن روغن اسطوخودوس در رشد سریع موها کمک می کند. این می تواند استحکام مو را بهبود بخشد، علاوه بر افزایش رشد مو، شکستن مو را دشوارتر می کند.

3 قطره روغن مریم گلی کلاری را با نرم کننده مورد علاقه خود یا با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. در صورت استفاده روزانه، پس از 2 دقیقه آن را بشویید. اگر هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده می کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند.

درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به جدا کردن فولیکول های مو و رشد سریع موها کمک کند.

روغن های درخت چای در غلظت های زیادی وجود دارد، بنابراین پیروی از دستورالعمل های سازنده بسیار مهم است. برخی از آنها اسانس های بسیار غلیظ هستند و سایر محصولات در یک کرم یا روغن مخلوط می شوند.

می توانید 10 قطره اسانس درخت چای را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و روزانه از آن استفاده کنید. یا می توانید 3 قطره را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

بهترین ماسک ورقه ای صورت درخت چایرشد سریع موها

یلانگ یلانگ

در حالی که کسانی که پوست و موی چرب دارند می‌خواهند این یکی را نادیده بگیرند، روغن یلانگ یلانگ برای کسانی که پوست سر خشک دارند ایده‌آل است، زیرا می‌تواند تولید سبوم را تحریک کند.

از آنجایی که کمبود چربی و سبوم کافی باعث خشک و شکننده شدن موها می شود، یلانگ یلانگ می تواند بافت مو را بهبود بخشد و شکستگی مو را کاهش دهد.

5 قطره روغن یلانگ یلانگ ضروری را با 2 قاشق غذاخوری روغن گرم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و سر خود را با یک حوله گرم بپیچید. قبل از اینکه آن را بشویید، بگذارید 30 دقیقه بماند. یلانگ یلانگ را می توان در موادی مانند شامپو یا کرم ها نیز یافت.

گزنه

یکی دیگر با یک نام خاص خنده دار! گزنه به جلوگیری از تولید DHT کمک می کند و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند. برای تقویت رشد موهای جدید شناخته شده نیست. اما جلوگیری از ریزش مو مطمئنا مفید است. شما را در به دست آوردن مو ضخیم تر کمک می کند. گزنه همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که آن را در مقابله با شرایطی مانند شوره سر موثر می کند.

رشد سریع موها

ریحان مقدس

ریحان مقدس، همچنین به عنوان Ocimum sanctum شناخته می شود، یک گیاه معطر با خواص درمانی بسیاری است. این به درمان خارش و ریزش مو که ممکن است در نتیجه تغییرات هورمونی یا شوره سر باشد کمک می کند.

ماینوکسیدیل

برخی از مواد مانند ماینوکسیدیل وجود دارد که از نظر بالینی رشد مو مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج مثبتی نشان داده است.

ماینوکسیدیل که برای درمان ریزش موی ارثی در پشت سر استفاده می شود، ماده فعال روگین است. برخی از محصولات حاوی ماینوکسیدیل اگر غلظت ماینوکسیدیل کمتر از درصد معینی باشد، نیازی به نسخه ندارند. با این حال، هر محصولی که از این دارو استفاده می کند باید در سازمان غذا و دارو (FDA) ثبت شود.

این ترکیب برای همه کار نمی کند، و ممکن است تا 4 ماه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

مواظب رنگ باشید

وقتی موهای خود را رنگ می‌کنیم و بافت آن را با مواد شیمیایی تغییر می‌دهیم، این فرآیندها می‌توانند به مو فشار وارد کرده و باعث شکستن آن شوند. اما وقتی این فرآیندها را کاهش می‌دهیم، موها کمتر می‌شکنند و به نظر می‌رسد رشد سریع موها را تقویت می‌کنند.رشد سریع موها

ترکیب های جادویی برای رشد سریع موها

موادی که می توانند در رشد سیریع موها به شما کمک کنند.

  • کافئین
  • PRP
  • اسانس ها
  • رزماری
  • آلوئه ورا
  • جینکو بیلوبا
  • نعناع فلفلی
  • اسطوخودوس
  • دم اسب
  • جینسینگ
  • هیبیسکوس چینی
  • دکمه های کت
  • براهمی
  • جاتامانسی
  • انگور فرنگی (آملا)

به درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) توجه کنید.

استفاده از روش درمانی پی آر پی در بیمارانی که ریزش مو دارند، نویدبخش بوده است. پی آر پی یک روش درمانی نوآورانه است که از تزریق غلظت پلاکت های خود بیمار برای ترمیم و رشد سریع موها استفاده می کند. پلاکت‌ها پروتئینی هستند که از جریان خون و DNA خود فرد به دست می‌آیند که وقتی دوباره به بدن بازگردانده می‌شوند می‌توانند مانند یک سلول بنیادی عمل کنند. تزریق پی آر پی به پوست سر می تواند فولیکول های خفته مو را بیدار کند و در نتیجه باعث رشد سریع موها شود.

درمان ها یک بار در ماه، به مدت 3 ماه و پس از آن هر 6 ماه برای نگهداری انجام می شود.

محصولات حاوی کافئین را امتحان کنید

همه ما می دانیم که کافئین می تواند به شما انرژی بدهد، اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که ممکن است اثرات تقویت کننده رشد روی موهای شما نیز داشته باشد. یک لیوان قهوه در روز باعث رشد سریع موها می تواند بشود.

بر اساس این مطالعه، کافئین ممکن است به رشد سریع موهای جدید در سطوح مولکولی، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند.رشد سریع موها

اسانس ها را امتحان کنید

روغن های ضروری نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه ممکن است به رشد سریع موها کمک کنند.

یک مطالعه با منبع معتبر نشان داد که دوز روزانه 400 میلی گرم روغن دانه کدو تنبل به شکل کپسول باعث رشد سریع موها در مردان می شود. پس از 24 هفته، مردانی که روغن دانه کدو تنبل مصرف کردند، 40 درصد افزایش تعداد مو را تجربه کردند.

مطالعه دیگری با منبع معتبر چهار گروه موش را مورد بررسی قرار داد که به هر کدام از آنها درمان موی متفاوتی داده شد. تیمارها شامل سالین، روغن جوجوبا، 3 درصد ماینوکسیدیل، یا 3 درصد روغن نعناع بود.

این مطالعه نشان داد که گروهی که روغن نعناع دریافت کردند بیشترین رشد مو را نشان دادند. این شامل افزایش قابل توجهی در ضخامت پوست، تعداد فولیکول و عمق فولیکول بود.

رزماری

در حال حاضر، این یکی از رایج ترین و محبوب ترین گیاهان برای رشد سریع موها است. روغن رزماری بیشتر یک اسانس است که می تواند با هر روغن حامل دیگری مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده شود. فواید زیادی دارد و همچنین به جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند. اگر از پوسته پوسته شدن پوست سر رنج می برید یا دارای شرایطی مانند شوره سر هستید، روغن رزماری به تسکین پوست سر و درمان این بیماری کمک می کند. سپس راه را برای رشد سریع موها و رشد سالم آنها باز می کند.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای مراقبت از مو یا پوست یک مزیت است. برای رشد سریع موهای سالم، به یک PH خوب و متعادل نیاز دارید. اینجاست که ژل آلوئه ورا به تصویر کشیده می شود. همچنین به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. به سادگی آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و اجازه دهید ژل به سمت تغذیه کامل عمل کند. این کار ابتدا باعث جلوگیری از ریزش مو، تنظیم PH پوست سر سپس باعث رشد سریع موها می شود.

ژل آلوئه ورا بیو آکوا بهترین محصول ساخته شده است که غنی از آلوئه ورا و مناسب برای پوست و مو است.

جینکو بیلوبا

اگر هنوز نام این گیاه جادویی را نشنیده اید، اکنون باید به آن توجه کنید. این یکی نه تنها برای مو بلکه برای پوست نیز مفید است. شناخته شده است که به طور موثر گردش خون و جریان را در سراسر بدن تحریک می کند. این به رشد سریع موها و رشد بهتر کمک می‌کند و منجر به ایجاد مو‌های شاداب می‌شود. این همچنین به شفاف‌تر شدن پوست کمک می‌کند. مطالعات متعدد ثابت کرده‌اند که مکمل‌های جینکو بیلوبا برای کسانی که از کمبود فولیکول‌های مو رنج می‌برند عالی است.رشد سریع موها

نعناع

یکی دیگر از گیاهانی که به راحتی در دسترس است و برای موهای شما مفید است، نعناع است که به رشد سریع موها کمک زیادی می کند. علاوه بر این، پوست سر تحریک شده را تسکین داده و آرام می کند، در عین حال فولیکول های مو را تحریک می کند و منجر به رشد سریع موها می شود. این بیشتر یک گیاه برای پوست سر است تا مو، اما یک پوست سر سالم همیشه راه را برای موهای سالم باز می کند.

همچنین در درمان عفونت های قارچی و شرایطی مانند شوره سر بسیار عالی است. شما می توانید از اسانس نعناع همراه با هر روغن حامل دلخواه خود استفاده کنید، یا می توانید شامپو و نرم کننده را از طیف نعناع برندهای معتبر انتخاب کنید. موهای شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

اسطوخودوس

این گل های مخملی-صورتی زیبا به طرز خیره کننده ای زیبا هستند، اینطور نیست؟ اما آنها فقط برای نگاه کردن خوب نیستند. اسطوخودوس جدا از اینکه باعث رشد سریع موها می شود. همچنین در تسکین پوست سر عالی است و هر گونه عفونت قارچی یا باکتریایی موجود در پوست را از بین می برد.

اسانس های اسطوخودوس به راحتی در دسترس هستند و می توانند با روغن حامل دلخواه شما استفاده شوند. نارگیل، زیتون یا هر چیز دیگری. راه دیگری که اسطوخودوس می تواند به شما کمک کند، خوردن چای است. مصرف چای اسطوخودوس برای مو و به طور کلی سلامتی عالی است.

گیاه دم اسب

همانطور که ممکن است نام آن خنده دار به نظر برسد، این گیاهی است که می تواند برای موهای شما جادویی باشد.  علاوه بر این، همچنین یکی از گیاهان دارویی است که تقریباً در تمام محصولات مو استفاده می شود.

رشد سریع موها را تقویت می کند، از ریزش و شکستگی مو جلوگیری می کند و به دلیل وجود سیلیس در تقویت استخوان ها نیز مفید است. می توانید آن را به عنوان یک مکمل (که به طور گسترده در دسترس است) مصرف کنید یا محصولی را پیدا کنید که از دم اسب به عنوان ماده اصلی استفاده می کند.

با این حال، یک کلمه احتیاط وجود دارد که مایلیم آن را گسترش دهیم. دم اسب یک گیاه ادرار آور است. این بدان معنی است که دم اسب می تواند شما را کم آب کند. مقدار زیادی آب بنوشید تا خود را سرحال، در حال اجرا و هیدراته نگه دارید تا بتوانید بدون نگرانی در مورد خود از فواید این گیاه بهره مند شوید.رشد سریع موها

جینسینگ

رشد سریع موها نیاز به گردش خون خوب دارد. شناخته شده است که جینسینگ این کار را به طور موثر انجام می دهد. همچنین به تقویت مو و حفظ رشد مو کمک می کند. همچنین به بازیابی فولیکول های مو کمک می کند. همه اینها، وقتی با هم ترکیب شوند، به خوبی برای رشد سریع موها کار می کنند.

هیبیسکوس چینی

این گیاه با نام Hibiscus rosa sinensis نیز شناخته می شود و طبیعتا خوراکی است. چای هیبیسکوس چینی در واقع برای مو بسیار مفید است و همچنین در تحریک فولیکول های مو برای رشد سریع موها است. حتی اندازه فولیکول را افزایش می دهد.

دکمه های کت!

این گیاهان نام های خنده داری دارد، اینطور نیست؟ اما خوبی این است که آنها نیز به طرز شگفت انگیزی خوب کار می کنند. دکمه های کت ممکن است انگلیسی به نظر برسد اما در واقع یک گیاه دارویی آیورودا است که برای مو بسیار مفید است. سرشار از آنتی اکسیدان است و هنگامی که با سایر گیاهان مکمل مو استفاده شود، به رشد سریع موها کمک می کند.رشد سریع موها

براهمی

این یکی از گیاهان بسیار محبوب برای رشد مو است. براهمی با نام bacopa monnieri نیز شناخته می شود و در مکمل ها و داروهای مختلف مو استفاده می شود. باز هم، درست مانند دکمه های کت، براهمی نیز زمانی مفید است که با سایر گیاهان رشد مو استفاده شود. این منبع آلکالوئیدهایی است که به عنوان پروتئین های فعال شناخته شده هستند که به رشد سریع موها کمک می کنند.

 جاتامانسی

در حال حاضر، ریزوم ها باعث رشد سریع موها می شوند و جاتامانسی منبع غنی از آنها است. باعث رشد سریع موها می شود. در واقع، به عنوان ابزاری برای کمک به رشد مو پس از جلسات شیمی درمانی شناخته شده است

انگور فرنگی (آملا)

این دوباره گیاهی است که سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث رشد سریع موها می شود و به اندازه کافی مو را تقویت می کند تا از شر شکستگی و ریزش خلاص شود. این یکی از گیاهان دارویی آیورودا است.رشد سریع موها

کلام آخر

رشد سریع موها آرزوی خیلی از کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می دهند تنها با تغذیه صحیح اجتناب از گرما و .. جدا از اینکه مانع ریزش مو می شود می تواند باعث رشد سریع موها نیز شود از این ترکیبات جادویی که باعث رشد سریع موها می شوند می تواند به: جاتامانسی، انگور فرنگی، رزماری، براهمی، جنسینگ، اسطوخدوس، نعنا، آلوئه ورا و .. اشاره کرد که نتایج شگفت انگیزی دارند.

اگر موهای بلند آرزوی شماست این محصولات را به روتین خود اضافه کنید و با دقت تر این مقاله را بخوانید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها