سلامت و زیبایی

با مصرف مواد غذایی مفید برای زنان، سالم و زیبا بمانید

مواد غذایی مفید برای زنان

آن گاه به اهمیت مواد غذایی مفید برای زنان پی می برید که بدانید یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی به اندام هایی مانند قلب و کبد شما آسیب وارد کند.

اما آنچه می خورید بر پوست نیز تأثیر می گذارد. همانطور که دانشمندان در مورد رژیم غذایی و بدن بیشتر می فهمند، به طور فزاینده ای مشخص می شود که آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و پیری پوست شما تأثیر بگذارد.مواد غذایی مفید برای زنان

مواد غذایی مفید برای زنان

در این مقاله 12 مورد از بهترین مواد غذایی مفید برای زنان برای حفظ سلامت پوست را بررسی می کنیم.

  1. ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی، مواد غذایی مفید برای زنان برای داشتن پوستی سالم هستند. آنها منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 برای کمک به ضخیم، انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست ضروری هستند. در واقع، کمبود اسید چرب امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود .

چربی های امگا 3 موجود در این مواد غذایی مفید برای زنان التهاب را کاهش می دهد که می تواند باعث قرمزی و آکنه شود. آنها حتی می توانند پوست شما را نسبت به اشعه های مضر UV خورشید کمتر حساس کنند.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مکمل‌های روغن ماهی ممکن است به مبارزه با بیماری‌های التهابی و خودایمنی که بر پوست شما تأثیر می‌گذارند، مانند پسوریازیس و لوپوس کمک کند. ماهی چرب همچنین منبع ویتامین E است که یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها برای پوست شماست. دریافت ویتامین E کافی برای کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و التهاب ضروری است.

این مواد غذایی مفید برای زنان همچنین منبع پروتئین باکیفیت است که برای حفظ استحکام و یکپارچگی پوست شما مورد نیاز است. در نهایت، ماهی می تواند روی بدن را فراهم  کند. روی یک ماده معدنی حیاتی برای تنظیم موارد زیر است:

  • التهاب
  • سلامت کلی پوست
  • تولید سلول های جدید پوست

کمبود روی می تواند منجر به التهاب پوست، ضایعات و تأخیر در بهبود زخم شود.با مصرف مواد غذایی مفید برای زنان، سالم و زیبا بمانید با مصرف مواد غذایی مفید برای زنان، سالم و زیبا بمانید

  1. آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. این چربی ها به بسیاری از عملکردها در بدن شما از جمله سلامت پوست شما کمک می کنند. دریافت کافی از این چربی ها برای کمک به انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست ضروری است.

یک مطالعه شامل بیش از 700 زن نشان داد که مصرف زیاد چربی کل به ویژه انواع چربی های سالم موجود در آووکادو با پوستی انعطاف پذیرتر مرتبط است.

شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که این ماد غذایی مفید برای زنان یعنی آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید کمک کند. آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست شما می تواند باعث چین و چروک و سایر علائم پیری شود.

این مواد غذایی مفید برای زنان همچنین منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های اکسیداتیو کمک می کند. اکثر آمریکایی ها ویتامین E کافی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند. جالب توجه است، به نظر می رسد ویتامین E در ترکیب با ویتامین C موثرتر باشد.

ویتامین C نیز برای سلامت پوست ضروری است. پوست شما برای ایجاد کلاژن به آن نیاز دارد، که پروتئین ساختاری اصلی است که پوست شما را قوی و سالم نگه می دارد.

کمبود ویتامین C این روزها نادر است، اما علائم رایج کمبود این ویتامین شامل پوست خشک، زبر و پوسته پوسته شدن پوستی است که به راحتی کبود می شود.

ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از نور خورشید و محیط کمک می کند، که می تواند منجر به علائم پیری شود.

یکی از محصولاتی که ویتامین سی پوست را می تواند تامین کند و اثر گذاری سریعی دارد سرم روشن کننده ویتامین سی لانبنا است.

یک وعده 100 گرمی یا تقریباً 1/2 از این مواد غذایی مفید برای زنان، 14 درصد از ارزش روزانه (DV) را برای ویتامین E و 11 درصد از DV را برای ویتامین C فراهم می کند.

به صورت خلاصه، آووکادو این مواد غذایی مفید برای زنان سرشار از چربی های مفید و حاوی ویتامین های E و C است که برای سلامت پوست بسیار مهم هستند. آنها همچنین دارای ترکیباتی هستند که ممکن است از پوست شما در برابر آسیب خورشید محافظت کنند.

بهترین ویتامین برای پوست چیست؟مواد غذایی مفید برای زنان

  1. گردو

گردو ویژگی های زیادی دارد که آن را به یک مواد غذایی مفید برای زنان برای داشتن پوستی سالم تبدیل می کند. آنها منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری هستند، چربی هایی که بدن شما نمی تواند آن ها را بسازد.

در واقع، این مواد غذایی مفید برای زنان نسبت به سایر آجیل ها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر هستند.

رژیم غذایی بیش از حد سرشار از چربی های امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود، از جمله شرایط التهابی پوست شما می توان به پسوریازیس اشاره کرد. از سوی دیگر، چربی‌های امگا 3 التهاب ها را در بدن  به خصوص در پوست شما کاهش می‌دهند.

در حالی که منابع اسیدهای چرب امگا 6 در ایران فراوان هستند، اما امگاه 6 در بدن ایرانی ها به طور میانگین کم است. از آنجایی که این مواد غذایی مفید برای زنان حاوی نسبت خوبی از این اسیدهای چرب است، ممکن است به مبارزه با پاسخ التهابی بالقوه به امگا 6 بیش از حد کمک کند. علاوه بر این، گردو حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آنها نیاز دارد.

یک اونس (28 گرم) گردو حاوی 8 درصد DV برای روی است. روی برای عملکرد مناسب پوست شما به عنوان یک عنصر ضروری است. همچنین برای بهبود زخم و مبارزه با باکتری ها و التهاب ضروری است. گردو همچنین مقدار کمی از آنتی اکسیدان را فراهم می کند

این مواد غذایی مفید برای زنان حاوی ویتامین E و سلنیوم، علاوه بر 4 تا 5 گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) است.

سرم ویتامین E دوس لوناس منبعی عالی برا تامین ویتامین E پوست.

به طور خلاصه می توان گفت گردو منبع خوبی از چربی های ضروری، روی، ویتامین E، سلنیوم و پروتئین است که همگی مواد مغذی هستند که پوست شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. تخمه آفتابگردان

به طور کلی، آجیل و دانه ها منابع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده پوست هستند. تخمه آفتابگردان یک نمونه عالی است.

یک اونس (28 گرم) از این مواد غذایی مفید برای زنان 49 درصد از DV برای ویتامین E، 41 درصد از DV برای سلنیوم، 14 درصد از DV برای روی، و 5.5 گرم پروتئین را دارد.

مواد غذایی مفید برای زنان

  1. سیب زمینی شیرین

بتا کاروتن یک مواد غذایی مفید برای زنان است که در گیاهان یافت می شود. به عنوان پروویتامین A عمل می کند، به این معنی که می تواند در بدن شما به ویتامین A تبدیل شود. بتاکاروتن در پرتقال و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و سیب زمینی شیرین یافت می شود.

این مواد غذایی مفید برای زنان یک منبع عالی برای بتا کاروتن است. یک وعده 1/2 فنجان (100 گرم) سیب زمینی شیرین پخته حاوی بتا کاروتن کافی برای تامین بیش از شش برابر ویتامین A بدن کافی است. کاروتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن با عمل به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

هنگامی که این مواد غذایی مفید برای زنان مصرف می شود، این آنتی اکسیدان به پوست شما وارد می شود و به محافظت از سلول های پوست شما در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند. این ممکن است به جلوگیری از آفتاب سوختگی، مرگ سلولی و پوست خشک و چروکیده کمک کند. جالب اینجاست که مقادیر بالای بتاکاروتن نیز ممکن است رنگ نارنجی و گرمی به پوست شما اضافه کند و به ظاهر سالم‌تر کمک کند.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. فلفل دلمه ای قرمز یا زرد

مانند سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای منبع عالی بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. یک فنجان (149 گرم) فلفل دلمه ای قرمز خرد شده معادل 156 درصد DV برای ویتامین A است. بیشتر به این دلیل به فلفل دلمه ای می گویند بهترین مواد غذایی مفید برای زنان که جدا از بتا کاروتن یکی از بهترین منابع ویتامین C هستند. این ویتامین برای ایجاد پروتئین کلاژن لازم است که پوست را محکم و قوی نگه می دارد.

یک فنجان (149 گرم) فلفل دلمه ای 211 درصد از DV را برای ویتامین C فراهم می کند. خوردن مقدار زیادی ویتامین C را با کاهش خطر چین و چروک و خشکی پوست با افزایش سن می توان مرتبط دانست.

به طور کلی، فلفل دلمه ای حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین C است که هر دو آنتی اکسیدان های مهمی برای پوست شما هستند. ویتامین C همچنین برای ایجاد کلاژن، پروتئین ساختاری که پوست شما را قوی نگه می دارد، ضروری است.

تاثیر ویتامین C بر پوستمواد غذایی مفید برای زنان

  1. کلم بروکلی

بروکلی سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای سلامت پوست است، از جمله روی، ویتامین A و ویتامین C.

همچنین این مواد غذایی مفید برای زنان حاوی لوتئین است، یک کاروتنوئید که مانند بتا کاروتن عمل می کند. لوتئین به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند باعث خشکی و چروک شدن پوست شما شود. اما گل‌های کلم بروکلی دارای ترکیب خاصی به نام سولفورافان هستند که دارای مزایای بالقوه چشمگیری است. حتی ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد.

سولفورافان نیز یک عامل محافظتی قوی در برابر آسیب خورشید است. این به دو صورت عمل می کند: خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر و روشن کردن سایر سیستم های محافظتی در بدن شما. در آزمایش‌های آزمایشگاهی، سولفورافان تعداد سلول‌های پوستی که در اثر اشعه ماوراء بنفش کشته می‌شوند را تا 29 درصد کاهش داد و محافظت آن تا 48 ساعت ادامه داشت. شواهد نشان می دهد که سولفورافان ممکن است به حفظ سطح کلاژن در پوست شما نیز کمک کند.

در یک کلام می توان گفت که این مواد غذایی مفید برای زنان یعنی کلم بروکلی منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و کاروتنوئیدها است که برای سلامت پوست مهم هستند. همچنین حاوی سولفورافان است که ممکن است به پیشگیری از سرطان پوست و محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی کمک کند.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C است و حاوی تمام کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است. بتا کاروتن، لوتئین و لیکوپن نشان داده شده است که از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کنند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از چین و چروک شدن پوست کمک کنند. از آنجایی که این ماده غذایی مفید برای زنان سرشار از کاروتنوئید است، یک غذای عالی برای حفظ سلامت پوست است.

غذاهای غنی از کاروتنوئید مانند گوجه فرنگی را با یک منبع چربی مانند پنیر یا روغن زیتون در نظر بگیرید. چربی جذب کاروتنوئیدها را افزایش می دهد.

به صورت خلاصه وار این مواد غذایی مفید برای زنان منبع خوبی از ویتامین C و همه کاروتنوئیدهای اصلی به ویژه لیکوپن است. این کاروتنوئیدها از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند و ممکن است به جلوگیری از چین و چروک شدن پوست کمک کنند.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. سویا

سویا حاوی ایزوفلاون ها، که می توانند استروژن را در بدن شما تجدید کنند. ایزوفلاون ها ممکن است برای چندین قسمت بدن شما از جمله پوست شما مفید باشند.

یک مطالعه کوچک شامل زنان میانسال نشان داد که خوردن ایزوفلاون های سویا هر روز به مدت 8 تا 12 هفته باعث کاهش چین و چروک های ظریف و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. در زنان یائسه، این مواد غذایی مفید برای زنان همچنین ممکن است خشکی پوست را بهبود بخشد و کلاژن را افزایش دهد، که به صاف و قوی نگه داشتن پوست شما کمک می کند.

این ایزوفلاون‌ها نه تنها به محافظت از سلول‌های داخل بدن در برابر آسیب کمک می‌کنند، بلکه از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می‌کنند که ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان‌های پوست را کاهش دهد.

در یک کلام، این مواد غذایی مفید برای زنان حاوی ایزوفلاون است که نشان داده است چین و چروک، کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست و خشکی پوست را بهبود می بخشد و همچنین از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

  1. شکلات تلخ

پس از 6 تا 12 هفته مصرف روزانه پودر کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان، می توانید پوست ضخیم تر و هیدراته تر را تجربه کنید. بعد استفاده ازاین مواد غذایی مفید برای زنان پوست نیز کمتر زبر و پوسته پوسته به نظر می رسید، کمتر به آفتاب سوختگی حساس بود و جریان خون بهتری داشت. این جریان خون که مواد مغذی بیشتری را به پوست شما می‌آورد.

شکلات تلخ از بیماری قلبی

  • دیابت نوع 2
  • زوال شناختی

جلوگیری می کند.

خوردن 20 گرم شکلات تلخ با آنتی اکسیدان بالا در روز می تواند به پوست شما اجازه دهد تا قبل از سوختن بیش از دو برابر اشعه ماوراء بنفش را تحمل کند، در مقایسه با خوردن شکلات با آنتی اکسیدان پایین. مطمئن شوید که شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو را انتخاب کنید تا فواید آن را به حداکثر برسانید و شکر اضافه شده را به حداقل برسانید.

به صورت خلاصه ای، کاکائو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند. این آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است چین و چروک، ضخامت پوست، آبرسانی، جریان خون و بافت پوست را بهبود بخشند.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. چای سبز

چای سبز ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر آسیب و پیری کمک کند. ترکیبات قوی موجود در این مواد غذایی مفید برای زنان کاتچین نامیده می شوند و از راه های مختلفی سلامت پوست شما را بهبود می بخشند. مانند چندین غذای دیگر حاوی آنتی اکسیدان، چای سبز می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب خورشید کمک کند.

یک مطالعه 12 هفته ای با حضور 60 زن نشان داد که نوشیدن روزانه چای سبز می تواند قرمزی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را تا 25 درصد کاهش دهد. چای سبز همچنین رطوبت، زبری، ضخامت و خاصیت ارتجاعی پوست آنها را بهبود بخشید.

چای سبز ممکن است خطر ابتلا به موارد زیر را کاهش دهند:

  • بیماری قلبی
  • زوال عصبی
  • پیری زودرس
  • سایر بیماری های مزمن

در حالی که این مواد غذایی مفید برای زنان یک انتخاب عالی برای پوست سالم است، بهتر است از نوشیدن چای سبز با شیر خودداری کنید، زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شیر می تواند اثر آنتی اکسیدان های چای سبز را کاهش دهد.

کاتچین های موجود در چای سبز آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کنند و قرمزی را کاهش دهند و همچنین هیدراتاسیون، ضخامت و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود بخشند.مواد غذایی مفید برای زنان

  1. انگور قرمز

انگور قرمز که یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای زنان است به دلیل داشتن رسوراترول، ترکیبی که از پوست این مواد غذایی مفید برای پوست به دست می آید، مشهور است. رسوراترول با طیف گسترده ای از فواید سلامتی شناخته می شود که از جمله آنها می توان به کاهش اثرات پیری اشاره کرد. انگور قرمز ممکن است به کند کردن تولید رادیکال‌های آزاد مضر که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و علائم پیری را ایجاد می‌کنند، کمک کند

این ترکیب مفید در شراب قرمز نیز یافت می شود. متأسفانه، شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد میزان رسوراترول که از یک لیوان شراب قرمز دریافت می کنید برای تأثیرگذاری روی پوست شما کافی است و از آنجایی که شراب قرمز یک نوشیدنی الکلی است، نوشیدن بیش از حد آن اثرات منفی دارد.

شروع نوشیدن شراب قرمز فقط به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامتی توصیه نمی شود. در عوض، باید مصرف انگور قرمز و انواع توت ها را افزایش دهید.

به طور خلاصه رسوراترول، آنتی اکسیدان معروف موجود در این مواد غذایی مفید برای زنان(انگور قرمز)، ممکن است روند پیری پوست شما را با آسیب رساندن به رادیکال های آزاد مضری که به پوست شما آسیب می رساند، کند کند.مواد غذایی مفید برای زنان

مواد عذایی دیگر

همچنین روغن زیتون از بیماری قلبی

دیابت نوع 2

سندرم متابولیک

انواع خاصی از سرطان

پیری و چین و چروک

جلوگیری می کند.

خوردن هویج، توت فرنگی، بلوبری تازه، عدس، صدف، گوشت گاو، غلات کامل، آکا نوری، قارچ شیتاکه پخته شده، بادام و سیر به صورت روزانه باعث کاهش آثار پیری و جوان تر به نظر رسیدن کمک می کند.

کلام آخر

داشتن بدن سالم و زیبا آرزوی هر فرد عاقل است. درست است رسیدن به آن سخت است اما وقتی که بدانیم بیش از نیمی از سلامتی و زیبایی ما به تغذیه بستگی دارد آسان تر می شود. استفاده از گوجه فرنگی، کلم بروکلی، چای سبز، شکلات تلخ، سیب زمینی شیرین، آووکادو، انگور قرمز، سویا، ماهی، تخمه آفتاب گردن، فلفل دلمه ای و گردو که جزوی از مواد غذایی مفید برای زنان هستند باعث می شود پوست سالم تر و جوانتر شود و از بیشتر بیماری های پوستی و بیماری های شایع غیر پوستی جلوگیری میکند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها