سلامت و زیبایی

روغن کرچک چیست؟ تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو را نادیده نگیرید!

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

قبل از اینکه به تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو بپردازیم بهتر است بدانیم کرچک چیست؟

روغن کرچک که از دانه‌های کرچک تولید می‌شود، از دیرباز به عنوان یک ارزش تجاری مهم در درجه اول برای ساخت صابون‌ها، روان‌کننده‌ها و پوشش‌ها و غیره مورد توجه بوده است.

تولید جهانی روغن کرچک عمدتاً در یک منطقه جغرافیایی کوچک در گجرات در غرب هند متمرکز است. این منطقه به دلیل روش کشت پر زحمت و شرایط آب و هوایی نیمه گرمسیری مطلوب است. کارآفرینان و پردازشگرهای کرچک در ایالات متحده و آمریکای جنوبی نیز لوبیا کرچک را کشت می کنند، اما با چالش دستیابی به راندمان بالای تولید روغن کرچک و همچنین به دست آوردن کیفیت روغن مورد نظر روبرو هستند.

در این مقاله، ابتدا بررسی می کنیم روغن کرچک چیست سپس به تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو می پردازیم.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک که به آن روغن ریسینوس نیز می‌گویند، روغن‌های چرب غیر فراری است که از دانه ‌های کرچک، Ricinus communis، از خانواده اسپورج (Euphorbiaceae) به دست می‌آید. در تولید رزین های مصنوعی، پلاستیک ها، الیاف، رنگ ها، لاک ها و مواد شیمیایی مختلف از جمله روغن های خشک کن و نرم کننده ها استفاده می شود. روغن کرچک چسبناک است، ظاهری شفاف و بی رنگ یا مایل به سبز، بوی مشخصه ضعیف و طعمی ملایم اما کمی تند، با طعمی معمولاً تهوع‌آور دارد.

روغن کرچک از دانه های کرچک یا با فشار دادن یا استخراج با حلال به دست می آید. دانه و روغن آن عمدتاً توسط هند و برزیل تولید می شوند و عمدتاً در ایالات متحده در صنعت مصرف می شوند.

روغن کرچک و مشتقات آن علاوه بر کاربردهایی که قبلاً ذکر شد، در لوازم آرایشی، روغن مو، ترکیبات قارچ کش (بازدارنده رشد قارچ)، مایع مومیایی کردن، جوهرهای چاپ، صابون، روان کننده ها، گریس ها و مایعات هیدرولیک، مواد کمکی رنگرزی و مواد تکمیل نساجی روغن قرمز بوقلمون که مدت‌ها به عنوان کمک رنگ‌زا استفاده می‌شود، از واکنش روغن کرچک با اسید سولفوریک تولید می‌شود.

روغن کرچک می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. این یک ماده فعال در طیف گسترده ای از اقلام خانگی، از محصولات پاک کننده گرفته تا رنگ موجود است. همچنین برای درمان طیف وسیعی از شرایط پزشکی، به ویژه مشکلات گوارشی استفاده شده است. روغن کرچک در روده کوچک به اسید ریسینولئیک تجزیه می شود. این کار روند هضم را تسریع می کند. اگرچه شواهد کمتر قطعی است، روغن کرچک نیز برخی از مزایای بالقوه را برای صورت و پوست نشان داده است.

روغن کرچک و اسید ریسینولئیک باعث افزایش جذب در پوست می شوند و گاهی اوقات در درمان بیماری های مختلف پوستی از جمله درماتوز، پسوریازیس و آکنه استفاده می شوند. همچنین گزارش‌های حکایتی از روغن کرچک وجود دارد که باعث رشد مو، از جمله مژه‌ها می‌شود، اگرچه هیچ مقاله علمی که این موضوع را تایید نمی‌کند.

روغن کرچک با استفاده به عنوان منبع اسید ریسینولئیک و چندین اسید چرب دیگر، دارای برخی خواص است که آن را به یک محصول مفید برای مراقبت از پوست، به ویژه برای صورت تبدیل می کند.

روغن کرچک تقریباً به طور کامل از تری گلیسیرید اسید ریسینولئیک تشکیل شده است. و اگرچه روغن کرچک در داخل به عنوان یک کاتارتیک مصرف شده است، استفاده از آن می تواند مضر باشد.

پر فروش ترین محصولات مو

روغن کرچک مدت‌هاست که به‌عنوان یک منبع بسیار تجدیدپذیر برای صنایع شیمیایی مورد استفاده تجاری قرار گرفته است. این روغن گیاهی است که از فشار دادن دانه‌های گیاه روغن کرچک به دست می‌آید که عمدتاً در آفریقا، آمریکای جنوبی کشت می‌شود. ، و هند. کشورهای عمده تولید کننده روغن کرچک عبارتند از برزیل، چین و هند. می گویند که این روغن در شرق آفریقا اهلی شده است و تقریباً 1400 سال پیش از هند به چین معرفی شده است.

هند صادرکننده خالص روغن کرچک است که بیش از 90 درصد صادرات روغن کرچک را به خود اختصاص داده است، در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا و چین واردکنندگان اصلی هستند و 84 درصد از روغن کرچک وارداتی را به خود اختصاص می دهند.

گیاه کرچک در مناطق گرمسیری بارندگی تابستان رشد مطلوبی دارد. از مناطق استوایی مرطوب تا مناطق خشک نیمه گرمسیری با دمای بهینه 20 تا 25 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند. محتوای بالای روغن در دانه ها را می توان به شرایط آب و هوایی گرم نسبت داد، اما دمای بیش از 38 درجه سانتی گراد می تواند منجر به گیرش ضعیف بذر شود. علاوه بر این، دمای پایین به اندازه کافی برای ایجاد یخبندان باعث از بین رفتن گیاه می شود.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

فواید روغن کرچک بر بدن

ملین

شاید یکی از شناخته شده ترین کاربردهای دارویی روغن کرچک به عنوان یک ملین طبیعی باشد.

این به عنوان یک ملین محرک طبقه بندی می شود، به این معنی که حرکت ماهیچه هایی را افزایش می دهد که مواد را از طریق روده ها فشار می دهند و به پاکسازی روده ها کمک می کند. روغن کرچک توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک ملین محرک تایید شده است.

ملین های محرک به سرعت عمل می کنند و معمولاً برای رفع یبوست موقت یا پاکسازی روده قبل از اقدامات پزشکی استفاده می شوند.

به طور کلی این کار به این صورت است: وقتی روغن کرچک را به صورت خوراکی مصرف می کنید، در روده کوچک تجزیه می شود و اسید ریسینولئیک، اسید چرب اصلی روغن کرچک، آزاد می شود. اسید ریسینولئیک سپس توسط روده جذب می شود و یک اثر ملین قوی را تحریک می کند.

در حالی که روغن کرچک در دوزهای کوچک بی خطر در نظر گرفته می شود، مقادیر بیشتر آن می تواند باعث گرفتگی شکم، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود.

اگرچه می توان از آن برای رفع یبوست گاه به گاه استفاده کرد، روغن کرچک به عنوان درمانی برای نگرانی های طولانی مدت سلامتی توصیه نمی شود.

مراقبت از کوتیکول

کوتیکول‌ها می‌توانند یکی از نادیده‌گرفته‌ترین قسمت‌های بدن باشند، حتی اگر یکی از قابل مشاهده‌ترین قسمت‌ها باشند. لایه برداری کوتیکول ها و کشیدن پوست اطراف انگشتان نه تنها ظاهر یک مانیکور تازه را از بین می برد، بلکه می تواند بسیار دردناک شود. سعی کنید هنگام خواب از سرم صورت ویتامین سی و روغن کرچک بیوآکوا را استفاده کنید و از یک جفت دستکش برای خوابیدن استفاده کنید.

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک باعث تغذیه و تقویت کوتیکول ها و ناخن ها می شود و تا صبح دست ها را نرم و ابریشمی می کند.

ارزان

محصولات مراقبت از پوست، به ویژه کرم ها و روغن های صورت، می توانند بسیار گران باشند. روغن کرچک نسبتاً کم هزینه است و خواص مشابه بسیاری دارد، تثیر روغن کرچک بر پوست و مو مانند ایجاد پوست سالم یا رطوبت.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

گفته می شود تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زیاد است که ما به چند تا از آنان اشاره می کنیم:

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو: پوست

تسکین دهنده آفتاب سوختگی

روغن کرچک به دلیل خواص ضد التهابی خود ممکن است درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. خواص مرطوب کنندگی آن نیز ممکن است لایه برداری را کاهش دهد. تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زیاد است عجله نکنید فقط به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی!

ارتقاء سلامت کلی پوست

از تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو  میتوان به حفظ سلامت پوست اشاره کرد. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب سالم است. اسیدهای چرب برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند.

جلوگیری از چین و چروک

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها زیاد است. روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می کند. رادیکال های آزاد مسئول تسریع روند پیری هستند و باعث می شوند چین و چروک ها زودتر ظاهر شوند. تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زیاد است اما بیشترین دلیل استفاده ار روغن کرچک کاهش چین و چروک است.

درباره بهترین کرم ضد چین و چروک ایرانی و خارجی بیشتر بخوانید.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

ضد التهاب

ضد التهابی، تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو است که زیاد به چشم می آید. هم روغن کرچک و هم اسید ریسینولئیک دارای خواص ضد التهابی هستند. این باعث می شود آنها برای درمان پوست تحریک شده مفید باشند. روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش تورم و پف کردگی کمک کند. این می تواند اندازه جوش های ملتهب یا کیسه های چشم را نیز کاهش دهد.

ضد میکروبی

ضد میکروبی و باکتریایییکی از مهم ترین تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو خواص ضد میکروبی آن است. همچنین ممکن است با دور نگه داشتن میکروب هایی که می توانند باعث بیماری شوند، از پوست در برابر عفونت های باکتریایی محافظت کند.

مرطوب کننده

روغن کرچک حاوی تری گلیسیرید است. اینها می توانند به حفظ رطوبت در پوست کمک کنند و آن را به درمانی مفید برای پوست خشک تبدیل کنند.

اگر فقط به این راضی نیستید می خواهید بیشتر پوست خود را مرطوب کنید پیشنهاد ما استفاده از سرم مرطوب کننده و تقویت کننده پرتقال خونی ایمیجیز است.

آبرسانی

اگر از تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو حرف به میان آمد می توان از خواص آبرسانی آن گفت. به این معنی که می تواند رطوبت را از هوا به داخل پوست بکشد و پوست را هیدراته نگه دارد.

پاکسازی

اخرین تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو که بیشتر در پوست دیده می شود، خاصیت پاکسازی آن است. تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک برای از بین بردن کثیفی از پوست مفید است.

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو: صورت

آکنه

از تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو می توان به خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک اشاره کرد که آن را در کاهش آکنه مفید می کند. اسید ریسینولئیک می تواند از رشد باکتری هایی که باعث آکنه می شوند جلوگیری کند.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

بافت

روغن کرچک همچنین سرشار از اسیدهای چرب دیگر است. هنگامی که روی پوست صورت استفاده می شود، می تواند صافی و نرمی را افزایش دهد. این صافی و نرمی فقط مختص پوست نیست بلکه تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو است.

پوست صورت

یکی دیگر از تاثبر روغن کرچک بر پوست و مو اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک هستند که می‌توانند باعث رشد بافت سالم پوست شوند و در بازگرداندن رنگ‌های ناهموار پوست مفید باشند.

پوست حساس

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زمانی مهم تر میشود که بدانیم روغن کرچک امتیاز کمدوژنیک پایینی دارد. این بدان معنی است که بعید است منافذ پوست را مسدود کند و خطر ایجاد جوش های سر سیاه را کاهش می دهد و برای استفاده در پوست های حساس مناسب است.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

مبارزه با خشکی لب

روغن کرچک یک ماده بسیار رایج در رژ لب و برق لب است. اگر لب های خشکی دارید، رنگ را کنار بگذارید و از روغن کرچک استفاده کنید. اما ممکن است بخواهید آن را با روغنی با طعم بهتر مانند روغن نارگیل مخلوط کنید.

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو: مو

موها را مرطوب می کند

هنگامی که از تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو صحبت می شود روغن کرچک احتمالاً بیشتر به دلیل فواید مو شناخته شده است. این روغن سرشار از ویتامین‌هایی است که می‌تواند به موهایی که به آن‌ها می‌چسبند، کمک کرده و به صاف کردن و تغذیه موهای استرس‌زده کمک کرده و درخشندگی سالن را از بین ببرد.

مو را در ریشه تقویت می کند

همه ما هوس آن مو های بلند و پرپشت می کنیم، اما اگر موها از ریشه قوی نباشند، هرگز به این بلندی ها نخواهیم رسید. یکی از تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو رشد شگفت انگیز موها است. افزودن دوز خوب روغن کرچک به رژیم مراقبت از مو می تواند به تقویت مو در ریشه و حفظ سلامت پوست سر کمک کند، که به نوبه خود منجر به موهای شایسته بلیک لایولی می شود.

شامپو و نرم کننده معمولی خود را با شامپو تقویت کننده با روغن کرچک و نرم کننده شستشوی روغن کرچک تعویض کنید و با مو های کوتاه خداحافظی کنید.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

ابروها و مژه ها را تقویت می کند

همه ما یک داروی خوب قدیمی برای تقویت ابرو و مژه را دوست داریم، بنابراین خوشحال خواهید شد که بدانید روغن کرچک می تواند به تقویت سلامت ویژگی های صورت مورد علاقه همه کمک کند. محتوای اسید چرب بالای روغن کرچک مانند لاته صبحگاهی برای ابروها و مژه ها است و آنها را پرانرژی و قوی می کند. این تاثیر روغن کرچک به پوست و مو این روغن را به محصولی چذاب تبدیل می کند.

در حالی که روغن کرچک حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مرتبط با بهبود سلامت پوست است، تحقیقات محدودی در مورد فواید پوستی روغن کرچک انجام شده است. ممکن است به طور مؤثرتری در کنار سایر درمان ها استفاده شود.

جذب کامل روغن کرچک ممکن است به زمان نیاز داشته باشد، اما رقیق کردن روغن می‌تواند باعث جذب در پوست شود.

افراد می توانند روغن کرچک را با روغن های دیگری مانند روغن زیتون یا بادام زمینی رقیق کنند. نسبت توصیه شده 1 به 1 است  مقدار روغن کرچک باید با روغنی که با آن مخلوط می شود یکسان باشد.

تاثیر روغن کرچک بر پوست مو در صورت حساسیت به آن

چنان چه تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو می تواند مثبت باشد احتمال دارد عوارض نیز داشته باشد. در روغن کرچک می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی داشته باشد.

در حالی که تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو بیشتر مفید و امیدوار کننده است، توجه به این نکته مهم است که شواهد علمی وجود دارند، قطعی نیستند و بسیاری از شواهد به جای علمی، حکایتی هستند که نشان می دهند تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو فقط مثبت نیست.

بسیاری از مردم از روغن کرچک برای درمان نگرانی های مختلف استفاده می کنند، چه با خوردن روغن یا مالیدن آن به پوست چون هر دو روش تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو را ارائه می دهند.

اگرچه روغن کرچک به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما در برخی افراد می تواند باعث واکنش های نامطلوب و عوارض جانبی ناخواسته شود و تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو منفی باشد.

اگر علاقه مند به استفاده از روغن کرچک هستید، مهم است که عوارض جانبی و عوارض جانبی تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زیر را در نظر داشته باشید:تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

بارداری

متخصصان پزشکی گاهی از روغن کرچک برای القای زایمان در افراد باردار استفاده می کنند. به همین دلیل، افراد در تمام مراحل بارداری باید از مصرف روغن کرچک خودداری کنند.

عوارض جانبی دستگاه گوارش (GI)

در حالی که روغن کرچک می تواند راهی موثر برای کاهش یبوست باشد، ممکن است باعث عوارض جانبی دستگاه گوارش مانند اسهال و استفراغ شود.

واکنش های آلرژیک

تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو می تواند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. ابتدا سعی کنید مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست بمالید تا ببینید بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد.

اینها اغلب گزارش هایی هستند که به واکنش های آلرژیک مربوط می شوند، مانند:

  • بثورات پوستی
  • ورم
  • خارش

هر کسی که واکنش آلرژیک به روغن کرچک را تجربه می کند باید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.

تحریک پوست و ایجاد بثورات شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده است.

علاوه بر این، افرادی که دارای شرایط سلامت خاصی هستند از جمله آپاندیسیت، انسداد دستگاه گوارش، سوراخ شدن روده، و بیماری التهابی روده (IBD) باید از ملین های محرک مانند روغن کرچک اجتناب کنند زیرا می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند.

روغن کرچک چگونه برای پوست و مو استفاده می شود؟

روغن کرچک غلیظ است، بنابراین باید قبل از قرار دادن آن روی پوست و مو، آن را با روغن حامل مخلوط کنید. روغن های حامل رایج عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن زیتون

همچنین می توانید آن را به کره شیا اضافه کنید تا اثر مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد.تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو

آیا تحقیقاتی برای حمایت از استفاده از روغن کرچک روی پوست شما وجود دارد؟

تحقیقات در مورد کاربرد موضعی روغن کرچک بسیار محدود است. یک مطالعه در سال 2012 اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قابل توجهی را در روغن کرچک نشان داد.

ترکیب شیمیایی روغن کرچک توسط دانشمندان شناسایی شده است. حدود 90 درصد از اسید ریسینولئیک ساخته شده است که یک اسید چرب قوی است.

کلام آخر

روغن کرچک، روغنی غیر فرار که از دانه های کرچک برای اولین بار در هند گرفته شد 90 درصد آن از اسید ریسینولئیک ساخته شده است. این محصول بی رنگ که در مناطق تقریبا گرم سیر رشد می کند خواص زیادی در آرایش، صنعت و هنر دارد. تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو زیاد هستند که از مهم ترین آن ها می توان رشد بیشتر ابرو و موها، مرطوب کننده، آبرسان، ضد التهاب و ضد باکتریایی اشاره کرد و از مهم ترین تاثیر روغن کرچک بر پوست و مو می توان به از بین بردن چین و چروک اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها