سلامت و زیبایی

درمارولر چیست و چگونه به جوان سازی پوست کمک می کند؟

درمارولر

درمارولر یک دستگاه مراقبت از پوست است که برای کمک به جوانسازی پوست، درمان اسکار آکنه و کاهش علائم پیری استفاده می شود. اما درمارولینگ چگونه کار می کند؟

درمارولینگ یا میکرونیدلینگ فرآیندی است که در ابتدا توسط متخصص پوست انجام شد. امروزه معمولاً در خانه و با آموزش کمی انجام می شود. در سال های اخیر به عنوان یک درمان پوستی در دسترس، موثر و نسبتاً غیر تهاجمی محبوبیت پیدا کرده است.

درمارولر چیست؟

درمارولرها برای درمان طیف وسیعی از بیماری های پوستی از جمله آکنه استفاده می شوند.

درمارولر یک دستگاه مراقبت از پوست است. در یک طرف یک دسته و در طرف دیگر یک غلتک با تعداد زیادی سوزن کوچک و ظریف روی سطح آن قرار دارد.

فواید درمارولر

  • کاهش چین و چروک و علائم کشش
  • کاهش اسکار آکنه و تغییر رنگ پوست
  • افزایش ضخامت پوست
  • جوانسازی صورت
  • افزایش جذب محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

برای هر کسی که به دنبال راهی برای مقابله با این نگرانی ها در خانه است، میکرونیدلینگ ممکن است پاسخ شما باشد. در اینجا چیزی است که باید در مورد این روند معجزه آسا بدانید.

اکنون نیز از درمارولر به عنوان راهی برای انتقال داروها و واکسن‌های درمانی از طریق پوست استفاده می‌شود.درمارولر

درمارولر چگونه به جوان سازی پوست کمک می کند؟

تا به حال ممکن است تصوری از نحوه عملکرد درمارولینگ روی پوست داشته باشید. عمل اصلی تقویت کلاژن چیزی است که علاقه مندان به زیبایی را به این درمان می کشاند زیرا کلاژن پروتئین کلیدی مسئول حفظ سلامت پوست است. این پروتئین طبیعی پس از 20 سالگی در بدن انسان شروع به تخلیه می کند که اثرات آن روی پوست شما ظاهر می شود. عمل سوراخ‌کنندگی درمارولرها، همراه با انواع دیگر افزودنی‌ها مانند سرم‌های قوی و PRP، واکنش زیر را از پوست شما دریافت می‌کند:

  • شکستن بافت اسکار برای ترویج بهبود
  • لایه برداری مجدد لایه بالایی پوست برای افزایش استحکام
  • محو شدن خطوط ریز و چین و چروک
  • کاهش یا اندازه منافذ و تنظیم سبوم
  • محو شدن علائم کشش

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ که اغلب به عنوان درمارولینگ یا درمان القای کلاژن شناخته می شود، یک روش زیبایی است که در آن هزاران سوزن کوچک کوچک از طریق یک دستگاه غلتشی یا مهر زنی به سطح پوست وارد می شود.

درمارولر با ایجاد زخم های میکروسکوپی که باعث تولید کلاژن و الاستین می شود عمل می کند. اگر نمی دانستید، کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان است و مسئول نگه داشتن بافت پیوندی مانند پوست، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف ها و استخوان ها است.

این پروتئین دوست داشتنی همچنین چیزی است که ما را جوان و زیبا نگه می دارد. متأسفانه، تولید کلاژن پس از 20 سالگی حدود 1 درصد در سال کاهش می یابد، که به معنای این است که داریم به پیری نزدیک می شویم.

علیرغم اینکه درمارولر وحشتناک به نظر می رسد، در واقع یک روش غیر تهاجمی  و سریع در نظر گرفته می شود. با این حال، روند بازیابی تا حد زیادی به طول سوزن های استفاده شده بستگی دارد. بدیهی است که هر چه سوزن‌ها بلند تر باشند، زخم عمیق‌تر است و این به معنای طولانی‌تر شدن زمان بهبودی است.

سوراخ هایی که سوزن ها روی پوست ایجاد می کنند بسیار ریز هستند و سطحی در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل، درمان به عنوان تهاجمی دیده نمی شود.

هنگامی که پوست سوراخ می شود، این یک آسیب پوستی کنترل شده ایجاد می کند. آسیب واقعی به لایه بیرونی پوست وارد نمی کند. سوزن ها به شکستن هرگونه بافت اسکار کمک می کنند.

همانطور که این مطالعه 2016 منبع معتبر تکنیک توضیح می دهد، آسیب های کنترل شده به پوست منجر به خونریزی سطحی می شود. این باعث واکنش بدن به بهبود زخم می شود و موارد زیر رخ می دهد:

  • پوست موادی را آزاد می کند که رشد را تحریک می کند
  • رگ های خونی جدید در پوست تشکیل می شود
  • پوست شروع به کلاژن سازی بیشتر می کند

در طی 5 روز آینده، کلاژن تولید شده توسط بدن در ناحیه پوست درمان شده رسوب می کند. این به سفت شدن پوست کمک می کند و ممکن است ظاهر چین و چروک های ریز را کاهش دهد.

تحقیقات نشان داده است که پوست درمان شده با چهار جلسه میکرونیدلینگ، به فاصله 1 ماه، می تواند منجر به افزایش 400 درصدی کلاژن شود.درمارولر

درمارولر چه اندازه ای بهتر است؟

جواب این سوال به این که چه توقعی از درمارولر دارید و به دنبال چی هستید که درمارولر را انجام می دهید، بستگی دارد. در اینجا لیستی از مشکلات و طول سوزن آمده است تا شما را در انتخاب بهترین دستگاه درمارولر برای پوست کمک کند و توقعتان از درمارولر به نتیجه آن برسد.

طول سوزن (میلی متر)

  • اسکار آکنه کم عمق 1.0 میلی متر
  • اسکار عمیق آکنه 1.5 میلی متر
  • منافذ بزرگ 0.25 تا 0.5 میلی متر
  • هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (لک) 0.25 تا 0.5 میلی متر
  • تغییر رنگ پوست 0.2 تا 1.0 میلی متر (با کوچکترین شروع کنید)
  • پوست آسیب دیده یا افتادگی 0.5 تا 1.5 میلی متر در معرض نور خورشید (ترکیب هر دو ایده آل است)
  • علائم کشش 1.5 تا 2.0 میلی متر (از 2.0 میلی متر برای مصارف خانگی اجتناب کنید)
  • اسکار جراحی 1.5 میلی متر
  • رنگ یا بافت ناهموار پوست 0.5 میلی متر
  • چین و چروک 0.5 تا 1.5 میلی متر

توجه: میکرونیدلینگ به اریتم پس از التهاب (PIE) که قرمزی یا لکه های صورتی است کمک نمی کند. و توجه داشته باشید که همه درمارولرها یا ابزارهای میکرونیدلینگ با طول بیش از 0.3 میلی متر توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده اند.درمارولر

نحوه استفاده از درمارولر

این مراحل را دقیقا دنبال کنید تا از هر گونه خطر و عفونت ناخواسته هنگام استفاده از دستگاه درمارولر جلوگیری کنید.

مرحله 1: غلتک خود را ضد عفونی کنید

غلتک دستگاه درمارولر خود را با به ایزوپروپیل الکل 70 درصد به مدت تقریبی 5 تا 10 دقیقه ضد عفونی کنید.

مرحله 2: صورت خود را بشویید

با استفاده از یک پاک کننده ملایم با pH متعادل، صورت خود را کاملا تمیز کنید. اگر از غلتک درمارولر با سوزن‌های بلندتر از 0.5 میلی‌متر استفاده می‌کنید، باید قبل از فرآیند رول کردن، صورت خود را با 70 درصد الکل ایزوپروپیل پاک کنید.

مرحله 3: در صورت نیاز از کرم بی حس کننده استفاده کنید

بسته به تحمل درد خود، ممکن است نیاز به استفاده از کرم بی حس کننده داشته باشید. با این حال، مطمئناً برای هر سوزن که طولش بالاتر از 1.0 میلی‌متر باشد، مقداری کرم بی‌حس‌کننده می‌خواهید.درمارولر

مرحله 4: درمارولینگ را شروع کنید

تکنیک بسیار مهم است، پس بیشتر توجه کنید! تقسیم صورت خود به بخش ها کل فرآیند را آسان تر می کند

از استفاده کردن درمارولر در ناحیه سایه دار چشم که نمایانگر ناحیه مداری (کاسه چشم) است، خودداری کنید.

بسته به تحمل و حساسیت پوست خود، 6 تا 8 بار در یک جهت دستگاه درمارولر را بغلتانید و بعد از هر بار عبور غلتک را حتما بلند کنید.

بلند کردن غلتک درمارولر پس از هر بار عبور از پوست، از پوست وحشتناکی که شبیه چیزی است که گربه آن را پنجه کرده جلوگیری می کند.

پس از غلتیدن در یک جهت، وقت آن است که به منطقه ای که به تازگی غلتیده اید برگردید و این کار را در جهت عمود بر آن تکرار کنید. به عنوان مثال، فرض کنید چرخیدن روی پیشانی خود را به صورت عمودی به پایان رسانده اید، اکنون زمان آن است که به عقب برگردید و کل این روند را به صورت افقی تکرار کنید.

در پایان کل این روش ، باید 12 تا 16 بار روی هر ناحیه بغلتانید – 6 تا 8 به صورت افقی و 6 تا 8 به صورت عمودی.

برخلاف تصور رایج، ما نیازی به چرخش مورب نداریم. انجام این کار یک توزیع الگوی ناهموار با فشار بیشتر در مرکز ایجاد می کند. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، لطفا مراقب باشید و اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید.

مرحله 5: صورت خود را با آب بشویید

پس از اتمام میکرونیدلینگ، صورت خود را فقط با آب بشویید.

مرحله 6: درمارولر خود را تمیز کنید

درمارولر خود را با صابون ماشین ظرفشویی تمیز کنید. یک مخلوط آب صابون در یک ظرف پلاستیکی ایجاد کنید، سپس به شدت دور غلتک بچرخانید، مطمئن شوید که غلتک به طرفین برخورد نمی کند. دلیل اینکه ما از مواد شوینده مانند صابون ظرفشویی مستقیماً بعد از غلتاندن استفاده می کنیم این است که الکل پروتئین های موجود در پوست و خون را حل نمی کند.

مرحله 7: غلتک خود را ضد عفونی کنید

درمارولر خود را مجدداً با اجازه دادن به مدت 10 دقیقه در الکل ایزوپروپیل 70 درصد ضدعفونی کنید. آن را در جعبه اش قرار دهید.

هر چند وقت یکبار می توانید از دستگاه درمارولر استفاده کنید؟

اینکه چند بار درمارولر می کنید به طول سوزن هایی که استفاده می کنید بستگی دارد. در زیر حداکثر تعداد دفعاتی که می توانید از درمارولر در یک بازه زمانی معین استفاده کنید آمده است.

  • 0.25 میلی متر یک روز در میان
  • 0.5 میلی متر 1 تا 3 بار در هفته (شروع با کمتر)
  • 1.0 میلی متر هر 10 تا 14 روز
  • 1.5 میلی متر هر 3 تا 4 هفته یک بار
  • 2.0 میلی متر هر 6 هفته (از این طول برای مصارف خانگی خودداری کنید)

بازسازی کلاژن یک فرآیند کند است. به یاد داشته باشید که پوست زمان زیادی می برد تا خود را بازسازی کند.درمارولر

چگونه می توان نتایج میکرونیدلینگ را با مراقبت های بعدی افزایش داد؟

برای اینکه نتایج خود را به سطح بعدی ببرید، از محصولاتی استفاده کنید که بر آبرسانی، التیام بخشیدن و افزایش تولید کلاژن تمرکز دارند. بهترین کاری که می توانید بعد از رولینگ انجام دهید استفاده از ماسک ورقه ای است.

ساخت ماسک ورقه ای آلوئه ورا در خانه!

می توانید بعد میکرولندینگ از ماسک حبابی کربن بیوآکوا استفاده کنید که برای انواع پوست ها و جنسیت ها مناسب است و جدا از  خواصی که در بالا به آن ها اشاره شد باعث بستن منافذ باز صورت، پاکسازی کامل منافذ پوست، از بین بردن منافذ باز پوست، مرطوب و هیدراته کردن پوست، جوان سازی و کنترل چربی پوست و باز گرداندن حالت الاستیسته پوست و سفت شدن صورت نیز دارد.

دومین ماسک برتر، ماسک صورت گل رز بیوآکوا است. که به دلیل ترکیباتی مانند سدیم هیالرونات، عصاره مخمر و شیرین بیان که با ویتامین ها مخلوط شده اند. بهترین انتخاب برای استفاده بعد میکرولندینگ است.

ماسک صورت گل رز بیوآکوا به  مرطوب کنندگی، آبرسانی، تنظیم کننده چربی و ترمیم منافذ باز صورت بسنده نکرده و فراتر از آن پیش رفته و بهترین محصول برای پر کردن خطوط عمیق صورت،نرم کننده و تقویت بافت پوست، ضد چروک و ضد پیری پوست و سفید کنندگی پوست می باشد.

از دیگر ماسک های برتر برای استفاده بعد درمارولر می توان به ماسک ورقه ای کلاژن بیوآکوا، ماسک ورقه ای 7 ویتامینه بیوآکوا و ماسک ورقه ای عسل اشاره کرد. ( بهترین ماسک های ورقه ای برای بعد میکرولندینگ)

بهترین ماسک صورت موجود در بازار چیست؟

به ماسک صورت علاقه ندارید و در روتین شما جایی ندارند؟ به دنبال سرم ها یا محصولاتی با موارد زیر باشید:

8 تفاوت کرم و سرم صورت

  • ویتامین C (اسید اسکوربیک یا آسکوربیل فسفات سدیم)
  • نیاسین امید
  • عوامل رشد اپیدرمی
  • اسید هیالورونیک (HA)

در اینجا لیستی از توصیه های محصول که شامل مواد ذکر شده در بالا است آمده است:

کرم طوب کننده نیاسین امید ونزمرن که حاوی بتانین، الانتونین، اسید هیالورونیک و ویتامین E نیز هست. این کرم مغذی و تقویت کننده برای انواع پوست ها مناسب و خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی، نرم کننده و از بین برنده خشکی پوست پر قدرتی دارد.

سرم هیالورونیک اسید لانبنا محصول دیگر پیشنهادی ماست که برای کسانی که ازماسک صورت استفاده نمی کنند، برای بعد میکرولندینگ مناسب است.

این سرم نرم کننده و تغذیه کننده پوست جدا از خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی، ترمیم کننده، تنظیم چربی پوست باعث کاهش چین و چروک و آثار پیری می شود.

اگر می خواهید از ویتامین C (اسید اسکوربیک) استفاده کنید، راحت باشید! PH ذاتا پایین آن ممکن است پوست شما را تحریک کند. در عوض، چند روز قبل از جلسه میکرونیدلینگ آن را بارگیری کنید. به خاطر داشته باشید که برای اشباع کردن پوست با ویتامین C، فقط 3 بار مصرف روزانه اسید آسکوربیک 20 درصدی مورد نیاز است.

سرم ویتامین سی بیو آکوا محصول دیگری است که همه خواص محصولات بالا را دارد و باعث از بین برنده جوش ها می شود. کلاژن سازی را تقویت می کند و حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است.

ماسک ورقه ای حاوی ویتامین سی، هیالورونیک اسید و نیاسین امید!!درمارولر

بعد از میکرونیدلینگ چه انتظاری دارم؟

پس از استفاده درمارولر روی پوست ممکن است:

برای چند ساعت پوست قرمز باشد، گاهی اوقات کمتر

  • احساس آفتاب سوختگی کنید
  • تورم در ابتدا (بسیار جزئی)
  • احساس کنید صورت شما در حال تپش است و خون در حال گردش است

حدود دو یا سه روز مقداری اریتم جزئی (قرمزی) وجود خواهد داشت و ممکن است پوست شروع به لایه برداری کند. اگر این اتفاق افتاد، نگران آن نباشید! با گذشت زمان، لایه برداری به طور طبیعی از بین می رود.

غلتک های فولادی ضد زنگ در مقابل تیتانیوم درمارولر، کدام بهتر است؟

غلتک های درمارولر دارای سوزن های فولادی ضد زنگ یا تیتانیوم هستند. تیتانیوم دوام بیشتری دارد زیرا آلیاژی قوی تر از فولاد ضد زنگ است. این بدان معناست که سوزن‌ها بیشتر دوام می‌آورند و تیزی به این سرعت کم نمی‌شود.

با این حال، فولاد ضد زنگ ذاتاً استریل تر است. همچنین تیزتر است و سریعتر محو می شود. فولاد ضد زنگ چیزی است که متخصصان پزشکی، هنرمندان تاتو و طب سوزنی از آن استفاده می کنند. اما برای همه مقاصد، هر دو نوع کار یکسانی را انجام خواهند داد.

چه زمانی نتایج را خواهید دید؟

افراد می‌توانند به بهبود عمده در زخم یا چروک شدن آکنه دست یابند. کمتر از دو تا سه جلسه با استفاده از تک درمانی 1.5 میلی متر. البته استفاده مداوم نتایج بهتری را به همراه دارد. اما محققان دریافتند که نتایج پس از سه جلسه حتی شش ماه پس از پایان آخرین درمان دائمی است.

چند نکته درباره استفاده از درمارولر ها

  • درمارولرها برای استفاده در خانه توصیه نمی شوند.
  • بلافاصله پس از درمان درمارولینگ زیر نور خورشید قرار نگیرید زیرا می تواند باعث برنزه شدن و ایجاد رنگدانه شود.
  • ترکیبات ترمیم و جوانسازی پوست را در برنامه مراقبتی خود قرار دهید. موادی مانند نیاسینامید و اسید هیالورونیک می توانند مفید باشند.
  • مطمئن شوید که SPF را پس از درمان نادیده نگیرید، زیرا این درمان حساسیت شما را به خورشید افزایش می دهد.
  • از کمپرس یخ پوستی برای کاهش التهاب دردناک پس از درمان استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید، اگر می خواهید از درمارولر استفاده کنید، هرگز آن را روی آکنه های فعال انجام ندهید!درمارولر

کلام آخر

درمارولر ابزاری است که اغلب در روش های میکرونیدلینگ استفاده می شود – که از صدها میکرونیدل تشکیل شده است و برای ایجاد آسیب های ریز روی پوست استفاده می شود. استفاده از درمارولرها زمانی که برای اولین بار شروع به کار کردند کاملاً بالینی بود، اما در روال های خانگی نیز نفوذ کرده است.

در حالی که درمارولینگ یک روش بی خطر است، انجام آن در خانه توصیه نمی شود. همانطور که از نام آن پیداست، درمارولرها غلتک های صورت هستند که از سوزن هایی با طول و ضخامت متفاوت تشکیل شده اند. این در درجه اول یک درمان بالینی است و به تحریک کلاژن در پوست کمک می کند و منجر به بازسازی کلاژن می شود.

همچنین برای کمک به مقابله با بافت ضخیم پوست و لایه برداری مجدد آن به صورت سطحی طراحی شده است و برای محو شدن جای آکنه مفید است. این یک درمان سطحی است، نه خیلی عمیق. اما به دلیل احتمال عفونت‌های ناخواسته، انجام آن را در خانه توصیه نمی‌ شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها