سلامت و زیبایی

تونر صورت چیست؟ نحوه استفاده از تونر صورت چونه است؟

تونر صورت چیست؟ و نحوه استفاده از تونر صورت چونه است؟

به دوران چهارده سالگی خود فکر کنید و تصور کنید هر روز و شب محلول حاوی الکل تونر را بر روی صورت خودتون می‌کشید و امید دارید برای آکنه های شما جادو کنه و اون هارو از بین ببره این کار ممکنه جوش هارو از بین ببره اما باعث ایجاد سوزش زیاد و خشکی شدید پوست میشه!

خوب تونر‌های صورت امروزه هم توی بازار موجود هستند ولی بسیار متفاوت تر از زمان نوجوانی شما هستند! اما نکته قابل توجه اینه که اگه شما دچار خشکی پوست یا کدری رنگ چهره هستید باید توی انتخاب تونر توجه بیشتری بکنید. طبق مساحبه‌ای که با دکتر ماریانا پدرو، متخصص پوست اهل نیویورک، صورت گرفته متوجه شدیم افرادی با رنگ چهره تیره تر استعداد بیشتری برای داشتن لک، خال و هرگونه تغییر در رنگدانه های سطح پوستی دارن از همین رو اگه رنگ پوستتون سبزه یا تیره هست هم باید توی انتخاب تونر درست دقت بیشتری رو به خرج بدین. اساسا الکل ماده ای بسیار خشک کننده برای پوست هست و اگر مواظب نباشید میتونه آسیب های شدیدی رو به شما وارد کنه !

همونطور که گفته شد، تونر بدون درنظر گرفتن این مشکلات مزایای بسیاری برای افزایش کیفیت پوست و زیبایی شما داره!

 

تونر صورت دقیقا چیست؟

تونر صورت اساسا مرحله میانی در بین روتین پوستی شما هست. منظورم از مرحله میانی این هست که بعد از استفاده از شوینده و قبل از استفاده از محصولات اصلی مثل سرم یا کرم قرار می‌گیره.

ربکا کازین متخصص پوست در واشنگتن میگه: (( از لحاظ تاریخی از تونر ها به عنوان راهی برای متعادل سازی ph پوست، پس از استفاده از یک محصول اسیدی یا قلیایی مثل صابون برای پاکسازی استفاده می شده!)) اما امروزه چون محصولات پوستی بسیار ملایم تر از قبل شده اند، تونر ها به دسته ای جدا از محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده اند و از یک محلول برپایه الکل  کنترل کننده  ph به محصولاتی با خواص متنوع برپایه آب تغییر کرده اند.

تونر نیکوتین آمید ایمیجز

تونر نیکوتین آمید ایمیجز

تونر صورت برای پوست چه کاری انجام میده؟؟

طبق گفته دکتر کیم: (( تونر پوست رو برای دریافت محصولات پوستی مثل سرم ها یا مرطوب کننده ها از طریق از بین بردن چربی اضافه، سلول های مرده و سایر آلودگی های به جا مانده بعد از شست و شو آماده می کنه!)) اما یادتون باشه تونرها جایگزین شوینده ها نمیشن و باید به عنوان یک مکمل بهشون نگاه کنید. ولی خوب تونر هایی هم توی بازار پیدا میشن که در حقشون کم لطفی میشه اگه به عنوان یک مکمل بهشون نگاه کنید چون فرمولاسیون بسیار کاملی دارن و بسیار از مشکلات پوستی مثل خشکی، آکنه ، پیری و… رو بررف می کنند!

تونر ها مثل سایر محصولات پوستی انواع و اقسام مختلفی دارند مثلا تونر‌های حاویی گلیکولیک اسید و سالسیلیک اسید برای پوست‌های چرب خیلی مفید هستند و در طول روز از افزایش چربی و براق شدن پوستتون جلو گیری می کنند.

همینطور تونر هایی هم برای پوست های خشک ساخته شده اند مثل تونر های هیالورونیک اسید که حاوی مواد آبرسان هستند.

نحوه استفاده از تونر صورت چگونه است؟

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. صورتتون رو خوب بشویید

از شوینده و آب گرم و حوله استفاده کنید تا صورتتون رو کاملا تمیز کنید. به آرامی شوینده رو روی پوستتون ماساژ بدین تا به عمق پوست نفوذ کنه و آرایش و آلودگی ها رو پاک کنه. حالا صورتتون رو با آب گرم بشویید تا شوینده از روی صورتتون پاک بشه، سپس مجددا با آب سرد صورتتون رو آبکش کنید ئ در نهایت با یک حوله پوستتون رو خشک کنید.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. تونر رو روی پد کتونی بزنید

مقداری تونر رو روی پد کتونی بریزید تا خوب مرطوب بشه اما مراقب باشید خیس نشه! از مقداری پنبه هم میتوانید بجای پد استفاده کنید. اما پد کتونی در صرفه جویی در تونر به شما کمک بیشتری میکنه!

تونر صورت چیست؟ نحوه استفاده از تونر صورت چونه است؟ تونر صورت چیست؟ نحوه استفاده از تونر صورت چونه است؟

  1. تونر رو به آرومی بر روی صورت و گردن پخش کنید

به کمک پد یا پنبه تونر رو به آرومی بر روی صورت وگردن خود پخش کنید. هنگام مالیدن پد در کنار پوست دور چشم مراقبت بیشتری کنید. همینطور دقت کنید که تونر روی لب شما نریزد. توجه خاصی در نقاط خاص مثل پوست زیر ابرو، کنار بینی، دور گوش و… داشته باشید و مطمعن بشید که تونر کل پوست شما رو پوشونده.

تونر آلودگی های به جا مونده از شوینده و همینطور کلر یا سایر مواد شیمیایی محلول در آب رو از روی پوست شما از بین میبره.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. در صورت امکان اسپری آب یا تونر دوم را بر روی پوستتون مه پاش کنید.

بعد از یک دقیقه میتونید از اسپری آب یا اسپری تونر مجددا بر روی پوستتون مه پاش کنید تا مرطوب کنندگی بیشتری رو حس کنید اما قبل از این کار حتما توسط حوله یا دستمال تونر قبلی را پاک کنید، سپس برای مرطوب کردن بیشتر از اسپری آب یا اسپری تونر استفاده کنید.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. یک دقیقه صبر کنید تا تونر خشک شود

چون اکثر تونر ها برپایه آب هستند به سرعت جذب پوست میشن. قبل از استفاده از سایر محصولات حتما مطمعن بشید که تونر کاملا جذب پوستتون شده این به پوستتون کمک میکنه تا رطوبت رو بیشتر حفظ کنه و محصولات دیگه رو بهتر جذب کنه.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. حالا نوبت استفاده از محصولات درمانی و مرطوب کنندس.

اگه از محصولات درمانی مثل ضد جوش یا مرطوب کننده استفاده میکنید حتما و حتما اونارو بعد از این مراحل استفاده کنید این کار به نفوذ محصولات به عمق پوست و تاثیر گذاری بیشترشون کمک فراوان میکنه.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

  1. تونر رو دوبار در روز استفاده کنید

به طور کلی شما باید دو مرتبه، یک بار صبح و یکبار شب از تونر استفاده کنید.

صبح ها تونر به شما کمک میکنه تمام چربی های اضافه تولید شده در طول شب رو از بین ببرین و ph پوستتون رو متعادل میکنه.

شب ها تونر با پاکسازی کامل پوستتون از آرایش و آلودگی های محیط که از شویندتون به جا موندن و همینطور اضافه چربیی که از شوینده به جا مونده برنامه پاکسازی پوستتون رو تکمیل میکنه و پوستتون رو برای ادامه روتین پوستی شبانه آماده میکنه.

البته فراموش نکنید اگه پوست حساس و خشکی دارید فقط یک بار اونم شب ها از تونر استفاده کنید. چون استفاده بیشتر از تونر باعث خشکی پوستتون میشه. همینطور اگه دیدین تونر داره خشکی پوستتون رو بیشتر میکنه باید تونرتون رو عوض کنید و یکی که مخصوص پوست خشک هست رو تهیه کنید.

تونر هیالورونیک اسید ایمیجز

تونر هیالورونیک اسید ایمیجز

چه کسی باید از تونر استفاده کنه؟

واقعا همه . البته در صورت انتخاب تونر درست و استفاده صحیح! مزایا و فواید تونر ها دقیقا به اندازه سرم ها هست، بنابر این همونقدر که برای انتخاب سرم مناسب وقت میذارید باید برای تونر هم وقت بذارید و آن رو در روتین پوسی خود حتما قرار دهید.

هنگام انتخاب تونر باید به چه نکاتی توجه کنم؟

ما این سوال رو از دکتر کیم پرسیدیم، طبق گفته ایشون : (( باید تونری انتخاب کنید که ترکیباتش مخصوص پوست شما یا مشکل پوستی شما باشه.)) به عنوان مثال به موارد زیر توجه کنید.

  1. عصاره گل رز مرطوب کننده و مغذی است
  2. عصاره بابونه تسکین دهنده و ضد التهاب است
  3. روغن و عصاره چای سبز ضد باکتری، کنترل کننده چربی و ضد آکنه است.
  4. آلوئه ورا ضد التهاب، ضد قرمزی، نرم کننده و ضد پیری است.
  5. ویتامین E مرطوب کننده و افزایش دهنده خاصیت کشسانی است.
  6. آنتی اکسیدان ها کاهنده آثار پیری هستند.

تونر هیالورونیک اسید بیوآکوا

تونر هیالورونیک اسید بیوآکوا

 

آیا استفاده از تونر برای من بی خطر هست؟ حتی اگه اپیلاسیون می کنم؟

سوال خیلی خوبی هست! بله! استفاده از تونر در همه شرایط حتی درصورت انجام درمان هایی مثل لیزر، اپیلاسیون و.. امام باید مطمعن باشید از تونر بسیار بسیار ملایمی استفاده می‌کنید. اگر به تازگی درمان لیزر رفع مو های زائد رو انجام دادین از تونری استفاده کنید که حاوی الکل، ویتامین c و رتینول نباشه چون این مواد برای بعد از این درمان مناسب نیستند! در کل تونر ها ممکنه مقداری خشکی پوست رو افزایش بدن برای همین اگه پوست خشک یا حساسی دارید یا درمانی مثل لایه برداری و لیزر رو به تازگی انجام دادین در انتخاب تونرتون بیشتر دقت کنید و اگر احساس سوزش و قرمزی پیدا کردین از استفاده از تونر دست نگه دارید.

همیشه یادتون باشه قبل از استفاده از هر محصول پوستی ، بخصوص اگر درمان های سنگین مثل لیزر و لایه برداری انجام دادین، مقدار کمی از اون محصول رو روی بخش کوچکی از پوستتون رو قبل از استفاده آزمایش کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
2 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
زهره

میشه یه توصیح کامل درمورد استفاده صحیح از روتین های پوستی بدید..راستش من میخام به پوستم رسیدگی کنم..ولی نمیدونم باید از چی شروع کنم..میشه کامل راهنمایی کنید..ممنون

پشتیبانی رنگدونه

سلام
لطفا مقاله روتین پوستی رو مطالعه بفرمایید