سلامت و زیبایی

زیرسازی پوست چرب

زیرسازی پوست چرب

قبل از اینکه زیرسازی پوست چرب را بررسی کنیم می خواهیم داستان که چند سال پیش اتفاق افتاده است را برایتان تعریف کنیم.

چند سال پیش که تازه فروشگاه محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را گذاشته بودیم اتفاق جالبی برایمان افتاد، یکی از مشتری ها به پشتیبانی پیام داده بود که:« من هر روز لوارم ارایشی می خرم؛ ولی هیچ کدام از آن ها ماندگاری ندارد و باید هر چند ساعت آن را تمدید کنم، چندین بار محصولات آرایشی برندهای معروف اورجیتال خریدم؛ ولی فرقی با هم ندارند.

همه ی آن ها بعد از چند ساعت کیفیتشان پایین می آید، وقت ندارم که هر چند ساعت یک بار آرایش کنم، به نظرتان چه کاری انجام دهم؟ ماندگارترین لوازم آرایشی کدام است؟ ایا روش آرایش زدن من اشتباه است یا مواد آرایشی به درد نمی خورد؟ پرا وقتی در سالن زیبایی میکاپ انچام می دهم ماندگاری بیشتری دارد؟».

اول فکر کردم که محصولاتی که استفاده می کند به درد نمی خورد؛ ولی وقتی گفت از این مارک ها زیاد استفاده کردم؛ ولی تغییری نکردم. بیشتر که با آن حرف زدیم گفت پوستم چرب است، یادم است که گفتم لطفا اینجا وایسید، مشکلتان را پیدا کردم آرایش زیاد روی پوست نمی ماند و زود خراب می شود. احتمالا الان شما هم برایتان سوال پیش آمده است که چجوری ماندگاری آرایش روی پوست چرب را افزایش دهیم؟ در ادامه این مقاله با ما باشید تا به جواب سوالتان برسید.زیرسازی پوست چرب

چجوری ماندگاری لوازم آرایشی روی پوست چرب را افزایش دهیم؟

بهترین راه افزایش ماندگاری پوست چرب، زیر سازی آن است. زیرسازی پوست چرب باید اصولی با استفاده از بهترین کرم پودر، پرایمر و غیره انجام شود تا با استفاده از آن میکاپ طولانی تری داشته باشید. البته فقط این نیست زیر سازی پوست چرب ترتیب و نکات خاصی دارد که در ادامه می خواهیم آن ها را بررسی کنیم تا دیگر لازم نباشد روزانه چند بار آرایش کنید.

1.     لایه برداری پوست

یکی از کارهایی که برای مراقبت از پوست نیاز است انجام دهید لایه برداری است. این اولین مرحله در زیر سازی پوست چرب است. لایه برداری با از بین بردن چربی اضافه، میکروب، پاکسازی سلول های مرده و کثیفی ها باعث می شود پوستی شاداب تر داشته باشید.

لایه برداری باعث می شود چربی های زیادی پوست از بین برود و در نتیجه پوست‌تان کمتر چرب باشد و آرایش روی آن ماندگاری بیشتری داشته باشد، البته لایه برداری پوست همیشه خوب نیست، اگر زیاد لایه برداری را انجام دهید یا از لایه بردارهای نا ملایم و خیلی عمیق استفاده کنید، پوست بیش از حد خشک می شود و در نهایت پوست سبوم بیشتری تولید می شود و در نهایت چرب تر می شود.زیرسازی پوست چرب

بهتر است قبل از اینکه آرایش را انجام دهید و در مراحل اولیه زیرسازی پوست چرب از لایه بردار استفاده کنید، این باعث افزایش ماندگاری آرایش روی پوستتان می شود و پوستی تمیزتر خواهید داشت. نمی شود که هر هفته چند بار برای لایه برداری پوست به سالن آرایشی بروید. بهتر است  لایه برداری در خانه را با استفاده از محصولاتی مثل اسکراب انجام دهید.

خرید اسکراب پوست چرب و مستعد جوش نوتروژینا

پیشنها ما به شما برای لایه برداری در خانه استفاده از این محصول فرانسوی است. این محصول به واسطه ی ترکیبات ملایمی( مثل سالیسیک اسید) که دارد مورد پسند بیشتر کارشناسان پوست برای زیر سازی پوست چرب و استفاده روزانه است.

ویژگی و خواص این لایه بردار زیاد هستند که مهم ترین آن ها کوچک کردن منافذ پوست، از بین بردن سلول های مرده پوست و تنظیم چربی پوست هستند. این ویژگی ها باعث می شود که این اسکراب به انتخابی عالی برای پوست های چرب و مستعد جوش شود و در زیرسازی پوست چرب نقش مهمی داشته باشد.زیرسازی پوست چرب

2.     میسلار واتر

دومین مرحله از زیرسازی پوست چرب استفاده از میسلار واتر است؛ ولی میسلار واتر چیست؟ میسلار واتر یک محصول عادی نیست، بلکه محصولی دو کاره است که هم از پوست مراقبت می کند و به پاک کردن آرایش کمک می کند.

مولکول های میسلار واتر خیلی ریز هستند و مثل آهنربا می توانند آلودگی، چربی و باقی مانده ناخالصی ها را از پوست پاک کنند. یکی از دلایل پرطرفدار بودن میسلار واترها این است که مثل شوینده ها نیازی به آبکشی کردن پوست ندارند، فقط کمی از آن را روی یک پد بزنید و روی صورت بمالید.

این باعث می شود چربی اضافی و آلودگی پوست از بین برود و منافذ پوست بسته شود. این کار باعث کاهش چربی پوست و پاک کردن آرایش قدیمی و کثیفی ها می شود و زیرساز پوست چرب برای آرایش است.زیرسازی پوست چرب

 خرید میسلار واتر تسکین دهنده سیمپل

پیشنهاد کارشناسان ما استفاده از بهترین میسلار واتر برای زیرسازی پوست چرب است. این محصول لهستانی که لیسانس آمریکا را دارد به واسطه ترکیباتش که غنی از ویتامین های C، B3 و مرطوب کننده های متعدد است، خیلی ملایم و تسکین دهنده است به طوری که خیلی از کارشناسان آن را به عنوان بهترین میسلار واتر پوست های حساس معرفی می کنند. این محصول فاقد هر گونه مواد شیمیایی و پاک کننده های صابونی است؛ ولی در پاک کردن صورت قدرتمند است. جدا از این خواص این محصول پوست را عمیقا آبرسانی می کند.

3.     تونر مناسب پوست چرب

تا حالا توجه کردید افرادی که پوستشان چرب است آرایششان ماسیدگی دارد؟

بیشتر افرادی که پوست چرب دارند دارای منافذ باز و بزرگی روی پوست هستند، دلیل ماسیدگی آرایش هم اسن منافذ است که آرایش را زشت می کند و به آن ظاهر غیر طبیعی می دهند، البته این ماسیدگی بیشتر روی کرم پودر است. این مشکل برای خیلی ها اتفاق افتاده است که کرم پودر روی صورتشان مثل کیک ماسیده می شود و دنبال بهترین کرم پودر هستند؛ ولی با عوض کردن کرم پودر مشکلشان حل نمی شود، آن ها باید زیرسازی پوست چرب را بدانند و قبل استفاده از کرم پودر مراحل زیرسازی پوست چرب را انجام داده باشند.

تونرها می توانند منافذ باز پوست را کوچک کنند و پوست را برای آرایش کردن آماده کنید. اگر می خواهید از تونر خانگی استفاده کنید، کمی گلاب تهیه کنید 10 دقیقه قبل از آرایش آن را استفاده کنید. البته ما پیشنهاد می کنیم که از بهترین تونر تسکین دهنده و تقویت کننده استفاده کنید.

این محصول لهستانی که لیسانس انگلستان را دارد یکی از بهترین تونرها برای زیرسازی پوست چرب است. این محصول بافتی ملایمی ( فاقد هر گونه مواد شیمیایی) داراد که سبب می شود برای انواع پوست حتی پوست های حساس مناسب باشد. عصاره گیاه نارون کوهی و پرو ویتامین تونر سیمپل باعث می شود که این محصول خواص زیر را دارد:

  • نرم کننده
  • تقویت کننده
  • پاکسازی کامل پوست
  • تنظیم PH پوست
  • مرطوب کننده

خرید بهترین تونر مرطوب کننده و پاک کننده آرایش برای زیرسازی پوست چربزیرسازی پوست چرب

4.     هیدراته بمانید

شاید با خودتان فکر کنید چون پوست چربی دارد، پوستتان هیدراته است؛ ولی این درست نیست. انواع پوست به آبرسانی نیاز دارند؛ ولی استفاده از کرم مرطوب کننده روی پوست چرب درست نیست چون پوست را چرب تر می کند. بهترین کار این است سعی کنید بدون استفاده از محصولات مراقبت از پوست خودتان را هیدراته کنید. این کار کمی سخت است، اگر نمی توانید سعی کنید از محصولی آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب استفاده کنید. این مرطوب کننده باید بدون جربی و غیر کرمی باشد.

خرید بهترین سرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید ونزن

فرقی ندارد چه نوع پوستی دارید پوست برای سالم ماندن نیاز به آبرسانی دارد. نمی شود که کرم مرطوب کننده را روی پوست چرب استفاده کرد چون باعث چرب تر شدن پوست و سنگینی پوست می شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از بهترین مرطوب کننده غیر کرمی برای پوست چرب است. این سرم خواص زیادی دارد که مهم ترین آن ها در زیر آمده است:

  • کنترل چربی
  • آبرسانی
  • استفاده روزانه
  • بافت ملایم
  • کوچک کننده منافذ
  • کاهش آثار پیریزیرسازی پوست چرب

5.     استفاده از کرم ضد آفتاب

پنجمین مرحله از زیرسازی پوست چرب استفاده از کرم ضد آفتاب است. بهترین کرم ضد آفتاب برای زیرسازی پوست باید دارای SPF بالای 30 و خواص مرطوب کننده داشته باشد و بافت سبک و ملایمی داشته باشد. بهتر است ضدآفتابی که استفاده می کنید خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی نیز داشته باشند تا مانع از جوش و التهاب شوند.

خرید بهترین ضد آفتاب

6.     استفاده از پرایمر برای زیرسازی پوست چرب

فرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید، پرایمر ماندگاری آرایش روی انواع پوست را افزایش می دهد. پرایمر کلا برای زیرسازی پوست خشک و چرب برای آرایش طراحی شده است و کمک نی کند آرایش بهتر به پوست بچسبد و طبیعی تر و ماندگارتر شود. پرایمر ها مانع از آسیب رساندن لوازم آرایشی روی پویت می شوند و با جذب آرایش مانع از آلودگی و چرب شدن پوست می شوند. بهتر است از پرایمر چشم برای آماده سازی پلک استفاده کنید و برای لب از پرایمر استفاده کنید تا لب صاف و بدون چین و چروک شود.زیرسازی پوست چرب

7.     کانسیلر مناسب برای پوست چرب

پوست چرب چندین همراه دارد که کمتر پیش می آید بدون آن ها برود. افرادی که پوست چرب دارند با جای جوش، لک و قرمزی نیز دست و پنجه نرم می کنند. کانسیلر محصولی برای پوشاندن این مشکلات است. کسی دوس ندارد که آرایشش ناهموار و غیر طبیعی باشد، کانسیلر محصولی است که جلوی این مهم را می گیرد. برای پخش کردن آن از انگشتان دستتان استفاده کنید.

کانسیلر مایع بیوآکوا

بهترین کانسیلر برای زیرسازی پوست باید پوششی فوق العاده داشته باشد و مایع یا قلمی باشد. این کانسیلر یکی از محبوب ترین کانسیلرهای دنیای آرایش است که برای زیرسازی انواع پوست استفاده می شود. این کانسیلر حاوی ترکیبات متعدد مرطوب کننده است و شیوه استفاده ی خیلی آسانی دارد. این کانسیلر با بافت ملایم و چربی که دارد برای انواع پوست مناسب است، به خصوص برای پوست چرب. این کانسیلر ویژگی های دیگری نیز دارد که باعث شده است این کانسیلر را بیشتر میکاپ ارتیستان آن را معرفی کنند، مهم ترین خواص این کانسیلر عبارت اند از:

  • آبرسان
  • مناسب انواع پوست
  • بدون چربی
  • محافظت از پوست در برابر اشعه UV
  • ضد آب
  • افزایش شادابی پوست
  • کنترل ترشح چربی
  • بافت ملایم
  • ضد عرق
  • جلوگیری از براق شدن پوست

زیرسازی پوست چرب

8.     استفاده از کرم پودر مناسب برای پوست چرب

اگر پوستتان چرب است باید از کرم پودری مات استفاده کنید که چربی کمتری دارد. این مرحله از زیرسازی می تواند قبل از کانسیلر هم انجام شود. کرم پودری درخشان و شفاف حاوی چربی هستند که باعث می شوند پوست چرب تر شود و در نتیجه آرایش وی آن ماندگار نماند و زود تاثیرش را از دست دهد. کرم پودری بر خلاف سایر محصولات مراقبت از پوست نباید جذب پوست شود و اکنه و جوش را بپوشاند و مخفی کند.

استفاده از کرم پودری است که ظاهری زیبا به میکاپ می دهد و آن را طبیعی نشان می دهد. بهتر است برای پوشاندن لک های پوستی از کرم پودری با انگشت استفاده کنید و آن را با انگشت روی پوست بمالید و برای قسمت های دیگر پوست از باش بزرگ استفاده کنید.زیرسازی پوست چرب

9.     استفاده از فیکساتور پوست

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که فیکساتور چیست، توجه کرده اید که میکاپ آرتیست ها بعد از اینکه کارشان تمام شد از اسپری روی صورت استفاده می کنند تا آرایش محکم شود. بهتر بگوییم محصولی مثل تافت است( بدون توجه به ترکیبات و عوارض) تافت ها حالت مو را فیکس می کنند و نمی گذارند حالت آن ها برهم بخورد، فیکساتور صورت هم این کاربرد را دارد با این تفاوت که فیکساتور میکاپ روی پوست استفاده می شود و عوارضش از تافت کمتر است.

این محصولات باعث ماندگاری آرایش می شود و نمی گذارد که بهم بخورد. با حرکاتی مثل X و T اسپری را به صورت بزنید تا آرایش شما در طول روز تازه بماند و براق به نظر نرسد.

میکاپ

توجه کردید بعضی از اشخاص چندین ساعت کنار شما هستند و آرایششان تکان نمی خورد؟ این افراد به درستی پوستشان را زیرسازی کرده اند و مراحل آرایش کردنشان درست بوده است. بعد از اینکه زیرسازی پوست چرب را یاد گرفتید بهتر است مراحل آرایش کردن را نیز بدانید تا بهترین نتیجه را از میکاپ بگیرید:

  • هایلایت و کانتور پوست
  • آرایش دور چشم
  • استفاده از ریمیل
  • آرایش لبزیرسازی پوست چرب

کلام آخر

تا الان به مهمانی یا عروسی رفته اید و وسط مراسم احساس کنید که آرایشتان خراب شده است و مثل اول زیبا نیست؟ نمی شود که دوباره وسط مراسم میکاپ کرد. میکاپ آرتیستان برای افزایش ماندگاری میکاپ روی پوست چرب، زیرسازی پوست چرب را پیشنهاد می کنند. ما در بالا این روش را بررسی کردیم تا با کمک آن ماندگاری میکاپ را بالا ببرید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها