سلامت و زیبایی

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

طرز استفاده از سرم ویتامین سی بسیار ساده است اما بااین‌حال دارای جزئیات خاصی بوده که ممکن است افرادی را کمی گیج کند. استفاده از این سرم در سال‌های اخیر باتوجه‌به فراگیر شدن کار‌هایی مثل روتین روزانه پوستی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیشتر شده است و به همین خاطر هم تصمیم به نگارش این مطلب گرفته‌ایم. در این مقاله همراه ما باشید تا این جزئیات را به شکل کامل به شما توضیح دهیم و بیاموزیم که برای استفاده از این باید چه مواردی را رعایت کرد. تا انتهای مقاله را بخوانید.

دلایل استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟

این روز‌ها به‌خاطر آلودگی هوا و مشکلاتی ازاین‌دست، پوست شما در معرض خطر‌هایی بوده که ممکن است در طی زمان طولانی مشکلات پوستی مختلفی به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاقات می‌توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. سرم ویتامین سی به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و پاک‌سازی پوست طرف‌داران زیادی دارد. سرم ویتامین سی یکی از بهترین محصولات برای جلوگیری از پیری و جوان‌سازی پوست است. این سرم از مولکول‌های کوچکی ساخته شده است که می‌تواند از منافذ پوست عبور کرده و بسیاری از نیاز‌های پوست را فراهم کند.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

برای گرفتن نتیجه مناسب از این سرم باید از آن به‌صورت یک روتین روزانه استفاده کنیم. استفاده طولانی‌مدت از این سرم عوارضی ندارد و به پوست شما آسیبی نمی‌رساند.

پوست را روشن می‌کند

استفاده مداوم از این ویتامین سی پوست شما را روشن و صاف می‌کند. نکته قابل‌توجه برای افرادی که از این سرم استفاده می‌کنند این است که باید بدانند احتمال دارد این ویتامین برای پوست شما مضر باشد و باعث حساسیت در پوست و سوزش شود. سرم ویتامین سی به محو شدن رنگ‌دانه‌های پوست کمک می‌کند تا تیرگی و کدر شدن پوست را از بین ببرد.

قرمزی پوست محو می‌شود

در بعضی از پوست‌ها قرمزی‌های بسیاری وجود دارد که حتما باید آن‌ها را با لوازم آرایشی پنهان کرد اما با استفاده از سرم ویتامین سی شما می‌توانید آن‌ها را روزبه‌روز کاهش داده تا پوستتان یکنواخت و صاف شود.

پاک‌سازی رنگدانه‌ها

رنگدانه‌ها، لک‌هایی هستند که در قسمت‌های مختلف پوست تجمع می‌کنند و این موضوع دلایل مختلفی از جمله بالارفتن سن و قرارگرفتن در معرض خورشید و… دارد که این موارد به این لک‌ها دامن می‌زند و تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهد. با استفاده از این سرم شما به پوستتان کمک می‌کنید تا نقاط تیره پوست را از بین ببرد و پوست یک رنگ و یکدست دیده شود.

دیگر خواص این سرم

  • آفتاب‌سوختگی را بهبود می‌بخشد.
  • در مقابل نور خورشید از پوست محافظت می‌کند.
  • از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.
  • باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود.
  • خط‌های دایره‌ای زیر چشم را پوشش می‌دهد.

قبل از سرم ویتامین سی چی بزنیم؟

قبل از استفاده از سرم ویتامین باید صورت را شسته و مقداری آن را مرطوب کرده و مقداری از سرم را روی پوست زده و اندکی صبر می‌کنیم تا این سرم کاملا جذب پوست شود. فقط ابتدا باید سرم را روی پوستتان بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید بعد از استفاده از سرم ویتامین سی تغییرات ایجاد شده در پوست را مشاهده می‌کنید.

اگر پوستتان حساس است حدود 10 تا 15 دقیقه بعد از شستشوی کامل پوست از سرم استفاده کنید. اگر با پوست خیس از این سرم استفاده کرده ممکن است التهاب‌های پوستی را افزایش دهد. مطمئن شوید از تاریخ محصولی که استفاده می‌کنید نگذشته باشد چون در آن صورت پوست شما به‌شدت آسیب می‌بیند.

سرم تاریخ مصرف گذشته

برای متوجه شدن این موضوع، اگر سرم تیره یا رنگش عوض شد یعنی ویتامین سی اکسید شده است. اگر سرم ویتامین سی بعد از لایه‌برداری پوست استفاده شود عمیق‌تر جذب پوستتان شده اما اگر پوستتان حساس باشد نیازی نیست در مرحله اول لایه‌برداری کنید. سرم ویتامین سی بسیار اسیدی است وقتی از آن به‌صورت موضعی استفاده می‌شود پوست با افزایش سرعت در تولید کلاژن و الاستین باعث ترمیم خود می‌شود. این سرم به سفت شدن و محکم نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. سرم ویتامین سی حاوی خاصیتی است که مانع تولید ملانین در پوست شما می‌شود.

توضیحات مختصری درباره ملانین

ملانین عنصری است که باعث تغییر رنگ پوست و لک شدن پوست می‌شود. با استفاده مداوم از این سرم می‌توانید از لک‌های تیره در پوست جلوگیری کنید. لکه‌های پوستی ناشی از بالارفتن سن، کاهش هایپر پیگمنشن و درخشندگی پوست را بهبود می‌بخشد. هم چنین با تسریع روند بهبودی و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده، از پیری زودرس پیشگیری و با آبرسانی به پوست طراوت و شادابی پوست شما را تضمین خواهد کرد. از سرم‌های ویتامین سی می‌توانید به‌عنوان پوششی برای محافظت در برابر اشعه‌های مضر آفتاب هم استفاده کنید که در این صورت بهتر است صبح‌ها از این سرم روی پوست خود بمالید. برای روشن شدن پوست، می‌توانید از این سرم در روتین شب استفاده کنید.

خواص سرم ویتامین سی

استفاده از این سرم کاملا ایمن است و اکثر مردم می‌توانند از این سرم بدون بروز هیچ عوارضی، به‌صورت مداوم استفاده کنند. ماده منیزیم اسکور بیل فسفات که یکی از مشتقات اصلی ویتامین سی است، باعث مراقبت از پوست می‌شود. یک منبع آبرسانی قوی به پوست محسوب می‌شود و به پوست اجازه می‌دهد رطوبت را بهتر حفظ کند. هم چنین ویتامین سی برای درمان انواع زیادی از بیماری‌های التهابی پوست مفید است و باعث به‌حداقل‌رساندن قرمزی پوست می‌شود که همین امر رنگ یکنواخت‌تری در پوست ایجاد می‌کند.

این سرم با آبرسانی به ناحیه زیر چشم می‌تواند به صاف شدن خطوط ریز کمک کند. این سرم تولید کلاژن کرده و این فرایند باعث جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود. آسیب‌های ناشی از نور خورشید توسط رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود و مشکلات و عوارض زیادی برای پوست ایجاد می‌کند. باتوجه‌به اثرات این سرم بر آفتاب‌سوختگی نباید تعجب کرد که استفاده از این ویتامین سی می‌تواند به روند بهبود کلی زخم و التهاب و عفونت پوست کمک می‌کند.

عوارض خطرات احتمالی استفاده از سرم ویتامین سی

این سرم عوارضی مانند سوزش پوست یا حساسیت را به دنبال ندارد اما با این حال قبل از مصرف آن را روی قسمتی از دست خود تست کرده و بهتر است روی ساعد دست این کار را انجام دهید و ببینید واکنش دست شما به این سرم چیست. اگر پوست شما بسیار حساس بود از محصولات دارای منیزیم استفاده کنید تا پوست شما کمتر آسیب ببیند.

تأثیرات سرم ویتامین سی

آسکوربیک اسید، وقتی که با سایر مواد مغذی برای پوست ترکیب می‌شود کلاژن‌سازی و بازسازی پوست را انجام می‌دهد؛ بنابراین بهترین کرم ویتامین سی، کرمی است که بتواند هم‌زمان با لایه‌برداری، به کلاژن‌سازی پوست‌های آسیب‌دیده کمک کند. اگر کرم‌های لایه‌بردار با پوست شما سازگار باشند، می‌توانند به‌صورت هم‌زمان با کرم ویتامین سی مصرف شوند.

دیگر عناصر مهم

علاوه بر ویتامین C، در ترکیبات این محصول ویتامین E و توکوفرول نیز استفاده شده است. از ویتامین E برای محافظت از خواص ویتامین C در ساختار این سرم استفاده می‌شود. گلوتاتیون و فرولیک اسید از ترکیباتی است که ممکن است در این محصول استفاده شود. با کاهش PH محصول تا ۳. ۵ توسط فرولیک اسید، کرم خاصیت لغزندگی روی پوست پیدا می‌کند.

مواد مؤثر در سرم ویتامین سی

اولین ترکیب در لیست مواد مؤثر، ویتامین سی پایدار است. نوع ویتامین سی به‌کاررفته در سرم آردن نام تجاری برای آسکوربیل‌متیل‌سیلانول‌پکتینات است. آسکوربوسیلان یک ترکیب پلیمری است که از ترکیب پکتین و آسکوربیک اسید به دست می‌آید.

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها درباره مشتقات ویتامین سی، پایدار بودن ترکیب، تبدیل‌شدن آن به آسکوربیک اسید و میزان نفوذ به پوست است. آسکوربیل‌متیل‌سیلانول‌پکتینات یک ترکیب پایدار است اما متأسفانه ما مطالعه مستقلی درباره تبدیل این ترکیب به آسکوربیک اسید روی پوست پیدا نکردیم.

این ترکیب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی خود از اکسیداسیون محصول محافظت می‌کند. این ترکیب به کاهش قرمزی پوست، بهبود بافت پوست و کاهش لک و تیرگی پوست کمک می‌کند. این ترکیب همچنین به‌عنوان تغلیظ کننده در محصولات به کار می‌رود.

سخن آخر

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. در این مقاله سعی شد طرز استفاده از سرم ویتامین سی به شکل کامل مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین که ما مواردی برای قبل و بعد از استفاده از این سرم ذکر کردیم که می‌توانید برای شما بسیار مفید باشد. سرم ویتامین سی راه‌حل درمان بسیاری از مشکلات است شما برای معضلات پوستی خود می‌توانید از آن بهره ببرید. به شرطی که موارد گفته شده را به‌دقت رعایت کرده و از مصرف درست محصول، اطمینان حاصل کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها