سلامت و زیبایی

علت خشکی پوست در پاییز را بدانید

علت خشکی پوست در پاییز

همانطور که برگ ها در پاییز و زمستان تغییر می کنند، ممکن است تغییراتی در پوست خود نیز مشاهده کنید و دچار خشکی پوست در پاییز شوید. بسیاری از افراد در فصل پاییز پوست شان زبر، خشک و  دچار خارش می شود. مخصوصا افرادی که در مناطق که دارای هوای سرد و خشک و بادهای تند هستند، زندگی می کنند. با اینکه خشکی پوست در پاییز و خارش مداوم آن تا حدی آزاردهنده به نظر می رسد، اما باید بدانید که با انجام برخی کارها و استفاده از یک سری محصولات با کیفیت، می توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و پوست لطیف و نرمی برای خود به ارمغان بیاورید. برای نتیجه گیری بهتر از روند درمان خشکی پوست در پاییز، ابتدا بهتر است دلایل خشکی پوست در پاییز را بدانید و با توجه به هر علت، درمان خاص آن را در پیش بگیرید.

برای آگاهی از دلایل اصلی خشکی پوست در پاییز و آشنایی با راهکارهای رفع خشکی پوست در پاییز، توصیه می کنیم تا ادامه مطلب را مطالعه کنید.

علل خشکی پوست در پاییز

  • هوای سرد و خشک

در تابستان هوا گرم و مرطوب است و پوست شما را بدون اینکه متوجه شوید مرطوب نگه می دارد. هنگامی که در فصل پاییز هوا خنک‌تر می‌ شود، سطح رطوبت کاهش می‌یابد و مرطوب‌کننده طبیعی را از دست می‌دهید. هوای سرد رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم یا شرجی دارد. هوای سرد می تواند به شدت باعث خشکی پوست در پاییز  شود. زیرا رطوبت کافی و مورد نیاز پوست را تامین نمی کند.

برای درمان خشکی پوست در پاییز در هوای سرد و خشک چکار کنیم؟

برای اینکه هوای سرد و خشک پوست شما را خشک نکند، روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها با مسدود کردن منافذ پوست، مانع از خروج آب موجود در لایه های پوست می شوند. بهتر است پس از حمام کردن، در حالی که پوست هنوز مرطوب است و منافذ پوست باز است از مرطوب کننده مخصوص پوست تان استفاده کنید.

علت خشکی پوست در پاییز

یکی از مرطوب کننده های با کیفیت و تاثیر گذار بر خشکی پوست بر پاییز، کرم آبرسان و مرطوب کننده ی واتر بیوآکوا است. این مرطوب کننده حاوی ترکیبات فعال و مواد مغذی متعدد از جمله: عصاره های گیاهی، روغن گل داوودی و هیالرونیک اسید نیز به چشم می خورد که فوق العاده مفید برای رفع خشکی پوست در پاییز و بهبود آسیب های ناشی از کمبود رطوبت در بافت پوست که به علت تغییر فصل ایجاد شده اند، می باشد. استفاده از این محصول باعث می شود محصول مواد مغذی از جمله ویتامین ها و ترکیبات معدنی به اعماق بافت پوست نفوذ کرده و با تقویت بافت پوست موجب نرمی و لطافت پوست صورت شما می شوند.

فرمولاسیون کرم آبرسان و مرطوب کننده ی واتر بیوآکوا بر پایه ترکیبات گیاهی است از این رو دارای بافتی بسیار ملایم بوده، به هیچ عنوان پوست های خشک و حساس را تحریک نکرده و به سرعت جذب پوست شما می شود. فرمولاسیون کرم آبرسان و مرطوب کننده ی واتر بیوآکوا به طور مخصوص برای افرادی با پوست خشک و خشن و کسانی که دچار خشکی پوست در پاییز شده اند، طراحی شده و می تواند نیاز های پوست خشک را برطرف ساخته، آسیب ها و التهاب ناشی از خشکی و سردی هوا را را درمان کرده و پوستی نرم و مرطوب و جوان به شما هدیه می کند.

  • بادهای تند

بادهای شدید پاییزی می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را که مهم‌ترین سد دفاعی پوست در برابر خشکی پوست در پاییز هستند را از بین ببرد و باعث خشکی پوست در پاییز شود.

برای محافظت از پوست و جلوگیری از خشکی پوست در پاییز توسط باد های تند از کلاه و روسری قبل از رفتن به بیرون از منزل و همچنین از کرم مرطوب کننده همراه با ضد آفتاب استفاده کنید. یادتان باشد عینک آفتابی خود را فراموش نکنید زیرا به محافظت از پوست ظریف اطراف چشم و جلوگیری از خشکی آن کمک می کند.

علت خشکی پوست در پاییز

یکی از مرطوب کننده های درمانی خشکی پوست در پاییز و در عین همه کاره، کرم مرطوب کننده و ضد پیری مروارید بیوآکوا است.  کرم مروارید بیوآکوا، محصولی از شرکت معتبر بیوآکوا است که می‌تواند پوست را عمیقا آبرسانی کند و خشکی پوست در پاییز را درمان کند، چروک های سطحی پوست را از بین ببرد و موجب سفتی و جوانی پوست گردد.این محصول حاوی لعاب مروارید خالص است که بخاطر وجود موادی مثل کلسیم و ویتامین و آمینو اسید نقش مهمی در زیبایی پوست دارند که می توانند شلی و افتادگی پوست را درمان کنند.

کرم مرطوب کننده و ضد پیری مروارید بیوآکوا بخاطر وجود آمینو اسید میتواند تخریبات ناشی از پرتو های خورشید را کاهش دهد و با کنترل ملانین پوست از به وجود آمدن لک و کک و مک جلوگیری کند و پوستی درخشان و سالم به شما هدیه کند. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های این محصول می توان به خاصیت روشن کنندگی و شفاف کنندگی پوست اشاره کرد.

  • خانه گرم و محیط بیرون سرد

فقط به این دلیل که آب و هوا تغییر کرده است به این معنی نیست که ما در داخل و خارج از خانه فعالیت خود را متوقف کنیم. رفت و آمد بین هوای سرد و گرم می تواند برای پوست شما سخت باشد. نه تنها هوای بیرون سرد و خشک است، بلکه هوای گرم اجباری در خانه شما نیز خشک است و باعث می شود پوست شما به سرعت خشک شود. تفاوت بین دمای محیط بیرون و درون خانه، منجر به خشکی پوست در پاییز می شود. اگر در خانه سیستم گرمایشی داشته باشید به علت گرم کردن خانه، موجب تبخیر رطوبت موجود در خانه و خشکی هوای داخل می شود. بنابراین سیستم های گرمایشی خشکی پوست در پاییز را تشدید می کنند.

برای غلبه بر این مشکل و درمان خشکی پوست در پاییز، از دستگاه های بخور برای اضافه کردن رطوبت به هوای داخل خانه استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید یک دستگاه بخور برای کل خانه نصب کنید یا کمتر هزینه کنید و یا خانه آنقدر برزگ است که دستگاه بخور کفاف نمی دهد؛ می توانید حداقل یک دستگاه در اتاق خواب خود قرار دهید و در زمان خواب در اتاق را ببندید تا رطوب ایجاد شده از اتاق خارج نشود. دستگار بخور کمک بسیاری زیادی به رفع خشکی پوست در پاییز می کند و همچنین هوای مرطوب کار تنفس را راحت تر می کند و برای ریه فواید بسیار زیادی دارد.

علت خشکی پوست در پاییز

  • حمام آب گرم

زمانی که تمام روز در هوای سرد و خشک بوده ‌اید، گرفتن یک دوش آب گرم می‌تواند احساس خوبی داشته باشد. اما در واقع برای پوست شما بسیار مضر است. زیرا آب داغ بسیاری از روغن های طبیعی را از بین می برد و باعث خشکی و خارش پوست می شود و باعث قرمزی و تحریک آن می شود. برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز، از آب ولرم به جای داغ استفاده کنید. همچنین وقتی دوش می‌گیرید، آن را طولانی نکنید – حداکثر 10 دقیقه _ زیرا منافذ پوست با آب ولرم باز می شوند و از برای مدت طولانی باز بمانند مقدار زیادی از رطوبت پوست از دست می رود که منجر به خشکی پوست در پاییز می شود. می توانید برای کاهش خشکی پوست در پاییز و تسکین پوست تان چند قطره روغن اسطوخودوس یا بادام یا بلغور جو دوسر کلوئیدی (ریز آسیاب شده) به آب کنید.

همچنین به محصولاتی که در حمام استفاده می کنید دقت داشته باشید. زیرا استفاده از محصولات مناسب می تواند در سلامت پوست شما و رفع خشکی پوست در پاییز تاثیر سزایی داشته باشد. از محصولاتی که می توانند پوست را خشک کنند، مانند صابون های بسیار قلیایی و قوی، اجتناب کنید.

  • مصرف کافئین یکی از عوامل خشکی پوست در پاییز

در یک روز سرد پاییزی، چه کسی تمایل به نوشیدن یک لیوان قهوه گرم یا شکلات داغ ندارد؟ باید بدانید که قهوه و شکلات حاوی کافئین هستند و کافئین می تواند پوست شما را از داخل خشک کند و خشکی پوست در پاییز را تشدید کند. همچنین مصرف الکل نیز چنین تاثیری ر پوست دارد و چون موجب افزایش ادرار و جذب آب بدن و در نتیجه کم آبی و دهیدراته شدن بدن و خشکی پوست در پاییز می شود.

علت خشکی پوست در پاییز

برای بر طرف کردن این مشکل سعی کنید کمتر مواد حاوی کافئین و الکل بخورید و هموراه با مصرف آب فراوان، بدن تان را هیدراته نگه دارید. سعی کنید برای هر فنجان کافئین یا مواد حاوی الکل که مصرف می کنید، حداقل یک لیوان آب بنوشید. حتی بهتر از همه این کارها برای کاهش خشکی پوست در پاییز این است که درکنار نوشیدن دائمی آب، قهوه یا شکلات داغ خود را با یک لیوان بابونه یا چای سبز جایگزین کنید که حاوی کافئین نیستند.

  • اشعه های خورشید

اکثر مردم می‌دانند که نور خورشید در تابستان که بسیار قوی و خشن است و به همین علت می‌تواند به پوست آسیب های بسیار زیادی برساند. اما  جالب است بدانید که آفتاب پاییزی هم می‌تواند به همان اندازه آسیب ‌رسان باشد. حتی اگر نمی توانید گرمای خورشید را احساس کنید، اشعه ماوراء بنفش (UV) همچنان وجود دارد و بنابراین شما همچنان در معرض آسیب خورشید و خشکی پوست در پاییز هستید. بنابراین برای کاهش آسیب های ناشی از خورشید حتما در طول روز همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر برای هر ناحیه ای که در معرض اشعه های خورشید قرار دارد، به خصوص لب های خود استفاده کنید. حتی زمانی که دما نزدیک یا زیر صفر است و یا روز هایی که هوا ابری است و خورشیدی در آسمان نمی ینید، زدن ضد آفتاب را جدی بگیرید. حتی اگر هوا سرد و باد باشد، باز هم عرق می‌کنید. همچنین با وجود سردی و باد، باز هم عرق می کنید، بنابراین هر دو الی 4 ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا میزان خشکی پوست در پاییز را کاهش دهید.

  • مراقب لباس های پاییزی خود باشید

ژاکت پشمی که مادربزرگ برایتان بافته است ممکن است بسیار دوست داشتنی باشد، اما پارچه هایی مانند پشم می توانند باعث تحریک و خارش و ایجاد التهاب پوست و در نهایت بروز خشکی پوست در پاییز شوند. می توانید به جای آن، لباس هایی را استفاده کنید که از پارچه های نرم مانند پنبه یا ابریشم درست شده اند. اگر برای گرم شدن نیاز به پوشیدن ژاکت پشمی دارید، آن را روی یک پیراهن نخی یا ابریشمی بپوشید تا به پوست شما ساییده نشود.

علت خشکی پوست در پاییز

  • سیسیتم های گرمایشی

در هوای سرد نشستن در کنار وسایل گرمایشی و گرم کردن خود بسیار لذت بخش است. اما مواظب باشید که خیلی به آن ها نزدیک نشوید. زیرا گرمای آن ها باعث آب شدن چربی پوست و باز شدن منافذ پوست و در نتیجه از دادن آب آن می شود؛ که همه اینها منجر به خشکی پوست در پاییز و کدر و تیره شدن پوست به علت سوختگی پوست، اتفاق می افتد.

کلام آخر

بادهای پاییزی تند و سرد و سایر عوامل دیگر هر کدام به نوعی می توانند تاثیر زیادی روی پوست شما بگذارد و باعث خشکی پوست در پاییز شوند. اما اگر به طور مرتب  پوست تان را مرطوب کنید، لباس های محافظ و ضد آفتاب بپوشید و سایر اقدامات احتیاطی هوشمندانه را انجام دهید، می توانید از خشکی، خارش و آسیب پوست خود در پاییز جلوگیری کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها