سلامت و زیبایی

ماسک مو چیست؟

ماسک مو

امروزه ما،موهای خود را تحت فشارهای زیادی قرار می دهیم. از حالت دادن به مو برای مدل موهای جدید تا فر کردن و موج دادن به مو به وسیله بابلیس یا صاف کردن مو به وسیله اتو مو، که همه این ها باعث  وارد شدن آسیب جدی به مو شود. ماسک های مو می توانند به کاهش شکستگی موها کمک کرده و موهای شما را سالم نگه دارند و همچنین می توانند موهای شما در برابر عوامل آسیب زا محافظت کنند. در این مقاله، ما مزایای ماسک مو، نحوه استفاده از آن و انواع ماسک موهایی را که ممکن است برای نوع موهای شما بهترین کار را انجام دهند، بررسی خواهیم کرد.

ماسک مو چیست؟

احتمالاً در مورد ماسک صورت شنیده اید یا شاید آن را امتحان کرده اید. همانطور که ماسک صورت برای تغذیه و آبرسانی به پوست شما عمل می کند ، ماسک مو نیز به همان شیوه برای تقویت وضعیت و سلامت موهای شما عمل می کند. ماسک های مو موادی در جهت حفاظت از مو و رفع نیاز مو هستند که با روغن، کره و سایر مواد مغذی فرموله شده است. این ماسک های آبرسان مو زمان بیشتری را نسبت به شامپو یا نرم کننده معمولی خود در موها می گذرانند و آنها را تغذیه می کنند و مزایای چشمگیری را در یکبار استفاده به ارمغان می آورند. زمانی که ماسک مو را در روتین موی خود قرار می دهید، پس از یک بار استفاده متوجه می شوید که موهایتان نرم تر، قوی تر و درخشان تر نسبت به قبل شده است و  می قهمید که ماسک مو ارزش صرف زمان و هزینه را دارد.

ماسک مو همچنین ممکن است به عنوان درمان کننده عمیق یا نرم کننده شدید مو شناخته شود. تفاوت آنها با نرم کننده های فوری این است که مواد تشکیل دهنده معمولاً غلظت بیشتری دارند و ماسک به مدت طولانی تری روی موهای شما باقی می ماند ممکن است از 20 دقیقه تا چند ساعت.

انواع مختلفی از ماسک های مو را می توانید در خانه از موادی که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید تهیه کنید. مانند موز، عسل یا حتی زرده تخم مرغ. یا اگر به ماسک موی دست ساز علاقه ندارید، انواع مختلفی از ماسک های مو از پیش ساخته شده وجود دارد که می توانید خریداری کنید.

ماسک مو

انواع ماسک مو

انواع مختلف ماسک مو با توجه به نوع موها وجود دارد. موهای شما چه خیلی خشک باشد و چه چرب، مواد متنوع و بکار رفته در ماسک مو ها، تضمین می کند که یک نوع ماسک برای موهای شما وجود دارد. اگر موهای شما رنگی است، ماسک های خاصی برای ترمیم و حفاظت از موهایی که رنگ شده اند، وجود دارد. انواع دیگری از ماسک ها برای حجم دادن بیشتر به موهای شما وجود دارد و حتی دستور العمل های ماسک های مو مغذی و پروتئینی نیز وجود دارد که به رشد موها کمک می کند.

پر فروش ترین محصولات مو

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

ماسک های مو می تواند درخشندگی و استحکام موهای شما را افزایش دهند و اگر موهای خشک، آسیب دیده، وز شده یا بسیار بلند دارید استفاده از ماسک مو بسیار مهم است. به علاوه، بهترین ماسک های مو حاوی مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده هستند. آن ها همچنین می توانند نوع موها و مشکلات مویی شما را مورد هدف قرار دهند. به عنوان مثال، بهترین ماسک موها برای موهای خشک معمولاً با کره و روغن هایی مانند شی، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن آووکادو تهیه می شوند که می تواند به بازسازی موها و درخشندگی آنها کمک کند. به طور مشابه می توانید روغن های گیاهی از جمله روغن آووکادو را در بهترین ماسک های مو برای موهای فر پیدا کنید. سایر مواد طبیعی درمانی مانند عسل در بهترین ماسک های مو برای موهای آسیب استفاده می کنند. با استفاده از ماسک های مو با  عصاره این مواد طبیعی، می توانید خیلی به سلامت مو های خود کمک کنید.

بنابراین استفاده از ماسک مو فواید زیادی دارد و مزایا آن بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی شما متفاوت است. چند مورد دیگر از مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

  • آبرسانی مو
  • کاهش شکستگی و آسیب دیدگی مو و کمک به ترمیم سلامت مو ها
  • تقویت و تغذیه مو ها
  • حفاظت از مو در برابر حرارت اتو مو و…

ماسک مو

 

وجود چه موادی در ماسک مو مناسب موی شما است؟

ماسک های مو در مورد ترکیباتی که می توانند به موهای شما بدهند، طیف وسیعی دارند. موادی که برای شما بهترین تاثیر را دارند، بستگی به نوع مو و وضعیت مو و پوست سر شما دارد. در اینجا برخی از محبوب ترین عصاره و مواد تشکیل دهنده که با توجه به نوع مو و نیاز موهایتان بهتر است در ماسک مویی که خریداری می کنید وجود داشته باشد، می پردازیم.

  • موز

اگر می خواهید موخوره را کاهش دهید، موز یک ماده مناسب برای استفاده در ماسک مو است. سیلیس موجود در موز همچنین می تواند به نرم شدن و درخشندگی موهای شما کمک کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2011 از منبع موثق، موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. این خاصیت ممکن است به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

  • تخم مرغ

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ، از جمله ویتامین A و E، بیوتین و فولات، ممکن است به رشد موها کمک کند،همچنین پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به تقویت موهای شما کمک کنند.

  • روغن آووکادو

مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند فولیک اسید، آهن و منیزیم ممکن است به بستن کوتیکول مو کمک کند. این می تواند به مقاومت موهای شما در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

ماسک مو

  • بادام

عصاره بادام قدرت بالایی برای نرم و براق کردن رنگ مو های شما دارد. روغن بادام همچنین رنگ موهای شما را تقویت می کند. از این رو مو ها از حالت بی حسی و خستگی خارج شده و بسیار شاداب و جذاب خواهند شد. همچنین ریشه گیاه بادام حاوی مواد تقویتی و ویتامین های متعدد است می تواند بافت ساقه مو را تقویت کرده و از مشکلات و بیماری های مو جلوگیری کند.

  • عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند به موهای شما کمک کرده و رطوبت بیشتری را حفظ کند. همچنین می تواند رشد سلول های پوست را تحریک کند، که ممکن است باعث تقویت فولیکول های مو شما شود.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی پایینی که دارد می تواند به صورت عمیق به ساقه مو نفوذ کند. این امر می تواند به کاهش خشکی و وز شدن کمک کند. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2015 ، نشان داده است که روغن نارگیل می تواند  مانع از دست دادن پروتئین در موها شود.

  • روغن زیتون

آیا مو های خیلی خشکی دارید و نیاز به آبرسانی و رطوبت شدید دارید؟ روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود اما با افزایش سن کاهش می یابد. اسکوالن برای رطوبت مو و پوست ضروری است.

  • آلوئه ورا

اگر می خواهید پوست سر خود را آرام و تسکین دهید، ماسک مو  حاوی عصاره آلوئه ورا را امتحان کنید. زیرا آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. همچنین حاوی ویتامین C ، E و B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

  • روغن آرگان

روغن آرگان یکی از مفید ترین ترکیبات موجود برای افزایش سلامتی و درخشندگی موها است. این ماده به مرطوب کردن مو کمک می کند و همچنین از مو ها در برابر آسیب های محیطی مثل اشعه ماورا بنفش خورشید و همچنین حرارت ابزار های آرایش مو مراقبت می کند. روغن آرگان حاوی اسید های آمینه، پروتئین ها و… است و می تواند آسیب های مویی شما را تا حد بالایی بهبود ببخشد.

اگر موهای آسیب دیده ای دارید و نیاز به ترمیم و درمان فوری دارید، ماسک مو روغن آرگان و برنج قهوه ای یک گزینه مناسب برای شما است و بخاطر مواد مغذی  فراوان می تواند تا ۹۸% از آسیب های مو ها را درمان کند.  زیرا پروتئین ها و مواد مغذی موجود در این محصول به اعماق مو نفوذ کرده و به این صورت باعث ترمیم مو ها می شود.

همچنین به دنبال ماسک موهایی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، کره و عصاره های گیاهی و کمترین مقدار مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند.

ماسک مو

نحوه استفاده از ماسک مو

بیشتر ماسک های مو برای موهای تمیز و خشک شده با حوله که هنوز مرطوب هستند استفاده می شود. با این حال، اگر از ماسک موی ساخته شده از روغن ، مانند نارگیل یا روغن زیتون استفاده می کنید، بهتر است ماسک را روی موهای خشک بمالید. از آنجا که روغن می تواند آب را دفع کند، برخی از کارشناسان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس می توانند چربی را جذب کنند. مراحل استفاده از ماسک مو:

  1. موهای خود را با شامپو بشویید و سپس آبکشی کنید.
  2. اگر موهای شما بلند یا ضخیم است، ممکن است تقسیم موهای شما با گیره مو کار را برایتان راحت تر کند. می توانید ماسک را با استفاده از انگشتان خود روی سر بمالید یا می توانید از یک برس کوچک استفاده کنید. اگر موهای شما خشک است، ماسک مو را از نزدیکی پوست سر خود شروع کنید و به انتهای مو حرکت کنید اما دقت کنید که به ریشه و کف سرتان مواد برخورد نکند. هنگامی که مواد ماسک به انتهای موهای شما رسید، می توانید دوباره این کار را از اول تکرار کنید. اگر به طور خاص از ماسک مو برای درمان مشکلی مانند شوره سر استفاده می کنید، باید از پوست سر خود شروع به مالیدن ماسک مو کنید. اگر موهای شما چرب است، ماسک مو را از وسط ساقه مو شروع کرده و به سمت انتهای آن حرکت کنید.
  3. پس از اتمام استفاده از ماسک مو، یک شانه دندانه دار را روی موهای خود بکشید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید. موهای خود را با کلاه یا پلاستیک بپوشانید. سپس یک حوله را دور سر خود بپیچید. این به محافظت از ماسک در برابر چکه کردن کمک می کند و همچنین باعث اضافه شدن مقداری گرما به موها و نفوذ بهتر مواد به داخل موها می شود.
  4. شما باید حداقل سه تا پنج دقیقه ماسک مو را روی موهای خود بگذارید، اما اگر با موهای خشن یا کم آب سر و کار دارید و وقت دارید، می توانید اجازه دهید ماسم مو 15 تا 20 دقیقه بر روی موی مرطوب باقی بماند. اگر با موهای خشک شده کار می کنید، می توانید با توجه به دستور ماسک مو آن را یک شب بگذارید.

آیا می توانید ماسک مو را خیلی طولانی بگذارید؟ پاسخ این سوال این است که بستگی به ماسک مویی که استفاده می کنید دارد.

ماسک مو

 

 

  1. پس از طی زمان مشخص شده، موهایتان را کاملاً با آب ولرم یا خنک بشویید. از آب داغ خودداری کنید. آب خنک و یا ولرم می تواند به بستن کوتیکول مو کمک کرده و به موهای شما کمک کند تا رطوبت بیشتری را حفظ کنند. همچنین آبکشی موی حاوی ماسک مو باعث می شود که هرگونه رسوبی که توسط ماسک آزاد می شود کاملاً شسته شود و موهای شما شاداب و تمیز شود.
  2. پس از شستن ماسک مو (ممکن است دو یا چند بار شستشو لازم باشد تا کاملاً از بین برود) موهای خود را طبق معمول خشک کرده یا حالت دهید. موهایتان را با یک تی شرت قدیمی یا یک حوله میکروفیبر خشک کنید. الیاف سفت یک حوله سنتی می تواند فولیکول های مو را خشن کرده و موهای شما را شکسته کند. معمولا شما باید نتایج را بلافاصله پس از اولین استفاده از ماسک مشاهده کنید.
  3. دفعات استفاده از ماسک مو بستگی به این دارد که جنس موهای شما چیست. برای اکثر موها هفته ای یکبار کافی است. اما اگر شما از افرادی هستید که از محصولات حالت دهنده و به ویژه ابزارهای حالت دهنده حالت دهنده مانند اتو مو استفاده می کنید، ممکن است موهای شما آسیب بیشتری ببیند و به مراقبت شدیدتر نیاز داشته باشد. در این حالت، شما می توانید از ماسک مو به طور منظم استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ماسک مو می تواند منجر به چربی غیرمعمول، شکسته شدن یا کدر شدن موها شود.

 

معرفی 2 ماسک موی مناسب برای استفاده داخل حمام

همه ما قبل از خرید ماسک مو، به نکات زیادی توجه می کنیم. ماسک مو باید با نیاز موهای ما متناسب باشد و در کنار آن سبب حساسیت نشود. در این معرفی من بیشتر علاقه دارم ابتدا ماسک موی مورد استفاده خودم را معرفی کنم و بعد به معرفی ماسک موی کراتین بپردازم.

ماسک مو جلبک دریایی

یکی از دغدغه های افرادی که موهایشان را کراتین یا ریباندینگ کرده اند، استفاده از شامپو و ماسک موی بدون سولفات، پارابن و سدیم است. وجود این مواد در ماسک مو علاوه بر موهای کراتینه، به موهای معمولی نیز آسیب وارد می کند. به همین دلیل استفاده از ماسک موی سولفات و پارابن فری به همه توصیه می شود.

ماسک مو جلبک دریایی، علاوه بر جلبک دریایی حاوی پروتئین ابریشم و عصاره برنج قهوه ای می باشد که به بهبود ساختار مو کمک زیادی می کند. این ماسک بسیار مغذی بوده و در کنار رطوبت رسانی عمیق مو، سبب پروتئین رسانی مو نیز می شود. در نتیجه موهایی به نرمی ابریشم خواهید داشت.

ماسک مو جلبک دریایی، از وزی و موخوره نیز جلوگیری می کند. با استفاده از این ماسک دیگر با الکترسیته مو خداحافظی خواهید کرد و موهایی براق، درخشان و سالم خواهید داشت. این ماسک را می توانید با بهترین قیمت ممکن از سایت رنگدونه تهیه نمایید.

 

ماسک مو جلبک دریایی

 

ماسک مو مغذی کراتین

روغن های معدنی، روغن آرگان و روغن جوی دوسر تنها بخشی از ترکیبات این ماسک موی مغذی است. اگر می خواهید با خشکی و وزی مو خداحافظی کنید، این ماسک مناسب شماست. ماسک مو کراتین، با خاصیت رطوبت رسانی و مغذی خود، باعث تغذیه و احیای عمیق موها می گردد و موهای آسیب دیده را تقویت می کند. در نتیجه ی استفاده از این ماسک، موهایی نرم، براق و درخشان خواهید داشت.

سخن آخر

ماسک مو می تواند موهای شما را مرطوب و تغذیه کند. آن ها به ویژه برای موهای خشک، آسیب دیده یا وز شده مفید هستند. برخی از ماسک های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر را تقویت کرده و استحکام موهای شما را افزایش دهند. برخلاف نرم کننده های فوری که فقط چند دقیقه روی موهای شما می مانند، ماسک های مو حداکثر 20 دقیقه روی موهای شما باقی می مانند. بسته به نوع مو و مواد تشکیل دهنده، برخی از ماسک ها می توانند چند ساعت روی موهای شما بمانند. انواع مختلفی از ماسک های مو وجود دارد. در هنگام خرید ماسک مو، به دنبال ماسکی باشید که مناسب نوع موهای شما باشد و تا حد امکان حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی نباشد.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها