سلامت و زیبایی

کانتور صورت چیست و چگونه انجام می شود؟ (آموزش مرحله به مرحله)

کانتور صورت

کانتور صورت که به نام مجسمه سازی صورت نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی انتخابی است که ظاهر کلی صورت را بهبود می بخشد. این عمل در برخی کشورها در حال ظهور است و اهداف آن بهبود تناسب صورت و تمام ویژگی های صورت و همچنین کوچکتر کردن صورت به طور کلی است. این می تواند ویژگی های صورت افراد را متعادل تر نشان دهد و همچنین خطوط صورت را بهبود بخشد.

کانتور صورت برای چه کسایی مناسب است و هدف از آن چیست

کانتور صورت را می‌توان برای بزرگسالان سالمی که مایل به بهبود طرح کلی یا کانتور نواحی خاصی از صورت خود هستند، مورد استفاده قرار داد. در میان بیماران زن، هدف مشترک این روش این است که خطوط صورت را نرم تر و زنانه تر کند. در همین حال، بیماران مرد معمولاً می‌خواهند ظاهری براق‌تر و ظاهری مردانه‌تر داشته باشند. به همین دلیل، این روش معمولاً بخشی از رویه‌های تغییر جنسیت است. همچنین برای کسانی که از افتادگی پوست صورت رنج می برند، بیشتر به دلیل بالا رفتن سن، که باعث می شود صورت افراد کانتور اولیه خود را از دست بدهد، مفید است.

به طور خاص، افرادی با ویژگی های زیر می توانند از این روش استفاده کنند:

  • فک مربع
  • چانه عقب رفته
  • گونه های بیرون زده
  • دهان بیرون زده
  • چانه بیرون زده
  • دهان نامتقارنکانتور صورت

کانتور صورت چگونه انجام می شود؟

جراحی کانتور صورت در حالی که بیمار تحت بیهوشی عمومی است انجام می شود. قبل از عمل، بیمار تحت سی تی اسکن تصویربرداری قرار می گیرد تا تصاویری از استخوان ها و بافت های نرم صورت به دست آید. این به عنوان راهنمای جراح در حین انجام جراحی عمل می کند.

روش کانتور صورت

کانتور صورت شامل دو روش کاهش پد چربی باکال و لیپوساکشن گردن است. متخصصان از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کند، بنابراین شما در طول فرآیند بیدار هستید اما در نواحی تحت درمان بی حس می شوید. این امر زمان بهبودی را کاهش می‌دهد و خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی را کاهش می‌دهد، که می‌تواند برخی از بیماران را در صورت داشتن دیابت، بیماری قلبی یا سایر بیماری‌های پزشکی از جراحی پلاستیک محروم کند.

مرحله 1: لیپوساکشن گردن

اولین قسمت از کانتور صورت، لیپوساکشن گردن برای شکل دادن به گردن و خط فک است. تعریف این ناحیه به “جوولینگ” می پردازد، که فرآیند افتادگی، شل شدن و تجمع چربی است که خط فک شما را تغییر می دهد و چانه دوتایی و “گردن بوقلمون” ایجاد می کند. این جول زدن زیر چانه روی خط فک شما تأثیر می گذارد و کاهش آن از طریق رژیم غذایی و ورزش دشوار است. لیپوساکشن گردن این چربی را از بین می برد. بسته به نوع فناوری لیپوساکشن مورد استفاده، لیپو گردن نیز می تواند اثر سفت کننده پوست ایجاد کند. چربی برداشته شده از ناحیه برای همیشه از بین می رود.

مرحله 2: برداشتن پد چربی باکال

پدهای چربی باکال، قسمت های کوچکی از چربی هستند که در داخل گونه درست زیر استخوان گونه قرار می گیرند. همه افراد دارای پدهای چربی باکال هستند، اما برخی از افراد دارای گونه های برجسته تری نسبت به دیگران هستند، که می تواند توهم دو چانه را ایجاد کند و شما را سنگین تر نشان دهد. پدهای چربی باکال هدف خاصی ندارند و برای ایجاد یک کانتور باریک و تراشیده شده برای برداشتن آنها بی خطر هستند. عمل برداشتن نیز ظاهر گونه های بلندی را ایجاد می کند و حدود 20 دقیقه طول می کشد تا کامل شود. برش ها از داخل گونه ایجاد می شوند، به این معنی که جای زخم قابل مشاهده نیست.

کانتور صورت می تواند به میزان قابل توجهی دیده شدن استخوان گونه و خط فک شما را افزایش دهد. این روش به صورت سرپایی انجام می شود و می تواند نمایه چهره شما را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

جراحی کانتور صورت معمولاً زمان بر است، زیرا معمولاً برای دستیابی به ظاهری متناسب نیاز به چندین تغییر دارد. در اکثر موارد، این روش در اطراف بینی، استخوان گونه، پیشانی، گونه ها یا لب ها می چرخد. به همین دلیل، هیچ تکنیک یا روش استانداردی در کانتور صورت وجود ندارد. در عوض، هر روش متناسب با نیازهای فرد سفارشی می شود و ممکن است ترکیبی از تکنیک های جراحی زیبایی مختلف باشد، مانند:

  • ایمپلنت های صورت
  • انتقال پیوند و بافت
  • حذف چربی
  • اصلاح استخوان
  • ایمپلنت چانه یا کانتورینگ خط فک
  • کاهش مالارپلاستی
  • زاویه پلاستیک فک پایین
  • جراحی پیشرفت چانه
  • لیپوساکشن صورت
  • ریتیدکتومی
  • جراحی زیبایی گوش
  • منتوپلاستی
  • بلفاروپلاستی یا لیفت پلک
  • لیپکتومی ساب منتال یا لیفت گردن
  • لیفت ابرو
  • ترمیم لاله گوش
  • سنجاق گوش
  • کاهش استخوان فک
  • جراحی V-line
  • جراحی دو فک
  • پیشرفت پوست سر
  • رینوپلاستی یا تغییر شکل بینی

بیشتر برش ها در داخل دهان یا بین لثه و مخاط گونه ایجاد می شود. این به جراح اجازه می دهد تا به اکثر قسمت های صورت مانند استخوان فک دسترسی داشته باشد و در عین حال جای زخم ایجاد شده را پنهان کند.

جراحی کانتور صورت بسته به میزان کاری که باید انجام شود، ممکن است بین 2.5 ساعت تا 5 ساعت طول بکشد. بستری شدن در بیمارستان، که می تواند از یک تا چند روز طول بکشد، معمولاً برای نظارت دقیق بیمار مورد نیاز است. در صورت استفاده از بخیه های غیر قابل جذب، بیماران باید پس از دو هفته برای برداشتن آنها مراجعه کنند.

اکثر بیماران در عرض 3 ماه به طور کامل از این روش بهبود می یابند و بیشتر تورم صورت پس از یک ماه از بین می رود. با این حال، ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا اثر کامل مشاهده شود.کانتور صورت

کانتور صورت شایع

جراحی چانه

یک برش یا در داخل لب پایینی شما یا از بیرون در پوست زیر چانه ایجاد می شود. پزشک بافت را از روی استخوان چانه شما بلند می کند و یک قسمت برای ایمپلنت ایجاد می کند که معمولاً حدود دو اینچ عرض دارد. ایمپلنت در جای خود بخیه می شود و برش آن دوخته می شود. این نوع کانتور صورت معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

جراحی گونه

یک برش در داخل لب بالایی شما ایجاد می شود. اگر لیفت صورت یا لیفت پیشانی نیز انجام می دهید، پزشک معمولاً از برش خارجی ایجاد شده برای این روش ها استفاده می کند. ایمپلنت بین بافت گونه و استخوان گونه شما قرار می گیرد و در جای خود بخیه می شود. این کانتور صورت معمولاً یک ساعت طول می کشد.

جراحی فک

این برش در داخل دهان شما در امتداد خط فک پایین ایجاد می شود و ایمپلنت مستقیماً روی استخوان فک، زیر بافت قرار می گیرد. یک تا دو ساعت مدت زمانی است که این کانتور صورت زمان می برد. از آنجایی که ایمپلنت های صورت معمولاً از طریق دهان وارد می شوند، لثه ها و دهان شما باید سالم باشند.

کانتور صورت و ریکاوری ایمپلنت

با جراحی چانه و گونه، بخیه ها حل می شوند یا بعد از یک هفته برداشته می شوند و اگر برش دهان داشته اید، ممکن است برای یک هفته یا بیشتر تحت رژیم غذایی مایع یا نرم قرار بگیرید. ناحیه ای که تحت عمل جراحی قرار گرفته احتمالا به مدت یک هفته سفت و دردناک خواهد بود.

زمان بهبودی برای جراحی فک طولانی تر است. تورم اغلب بیشتر است و ممکن است تا چند هفته نتوانید لبخند بزنید یا دهان خود را حرکت دهید. ممکن است در هفته اول رژیم مایعات قرار بگیرید.

با تمام جراحی های صورت، شما باید بعد از حدود یک هفته بتوانید به سر کار خود بازگردید، اما کبودی و تورم تا دو یا سه هفته بعد از جراحی کانتور صورت کاهش نمی یابد.

خطرات و عوارض احتمالی

اکثر جراحی های کانتور صورت شامل برش هایی است که بیمار را در معرض خطر اسکار (از جمله اسکار کلوئید و رشد بافت اسکار)، خونریزی و عفونت قرار می دهد. عفونت در بین بیمارانی که تحت عمل جراحی برداشتن چربی یا ایمپلنت قرار می گیرند، شایع تر است. از سوی دیگر، بافت اسکار خطر جدی تری در ارتباط با ایمپلنت های صورت است. اسکار معمولاً به دلیل پاسخ غیر طبیعی سیستم ایمنی ایجاد می شود که باعث رشد و انقباض آن در اطراف ایمپلنت می شود. اگر این اتفاق بیفتد، شکل ایمپلنت‌ها تغییر می‌کند و این می‌تواند بر نتایج کانتور صورت تأثیر منفی بگذارد.

همچنین طبیعی است که بیماران دچار تورم، کبودی و بی حسی شوند که ممکن است مدتی طول بکشد تا کاهش یابد.

بیماران همچنین با خطر واکنش های آلرژیک به داروهای بیهوشی استفاده می شوند. این واکنش ها شامل:

  • فشار خون پایین
  • تنفس سرکوب شده
  • لخته شدن خون در ریه ها
  • لخته شدن خون در پاها
  • نارسایی قلبی
  • تهوع و استفراغ بعد از عمل

است.

این خطرات با این واقعیت تشدید می‌شوند که اتمام این روش زمان زیادی می‌برد. بنابراین، برای رد هرگونه عارضه مرتبط با بیهوشی، جراحان نیاز به غربالگری قبل از عمل دارند تا اطمینان حاصل شود که بیمار هیچ مشکل سلامتی مداومی ندارد که ممکن است با استفاده طولانی مدت از بیهوشی تشدید شود.کانتور صورت

کانتور صورت بدون جراحی!

تزریق ها می توانند کارهای شگفت انگیزی برای ظاهر و کانتور صورت شما انجام دهند. هنگامی که این تزریقات زیبایی توسط یک متخصص در بیوتی بار انجام می شود، می توانید فرم و ظاهر صورت خود را کانتور، اصلاح و حتی تغییر دهید. در اینجا به برخی از کانتور صورت بدون جراحی که می توانید با پرکننده ها و بوتاکس به دست آورید، می پردازیم.

لیفت صورت مایع

پرکننده های پوستی به عنوان روش های غیر تهاجمی برای نرم کردن و حتی خلاص شدن از شر چین و چروک های ناخواسته، چین های صورت و خطوط پیری استفاده می شوند. علاوه بر بوتاکس، سایر تزریق‌های تزریقی مانند Juvederm، Vollure، Voluma و Volbella برای کمک به کانتورصورت به شکل دلخواه بیمار استفاده می‌شود. عنصر اصلی در این پرکننده ها اسید هیالورونیک است، ماده ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به افزایش حجم و آبرسانی به پوست کمک می کند. با بالا رفتن سن، پوست نازک‌تر و کشسان‌تر می‌شود و با کمک این پرکننده‌ها، افتادگی پوست پر می‌شود و باعث می‌شود خطوط صورت و سایر قسمت‌های بدن شما پرتر و جوان‌تر به نظر برسند.

با بوتاکس اخم خود را وارونه کنید

آیا مدام اخم می کنید؟ بوتاکس را می توان به عضله ای که گوشه های لب شما را می کشد تزریق کرد تا آن عضله شل شود و حرکت کششی به سمت پایین متوقف شود. این عمل که امروزه خیلی رایج است یک کانتور صورت بدون جراحی است. که پوست را جوانتر و زیباتر نشان می دهد و شما را جذاب تر می کند.

تمام نکاتی که قبل از انجام بوتاکس باید بدانید

کانتور صورت

کانتورینگ فک بدون جراحی

کانتورینگ غیرجراحی خط فک یک روش مدیسپای زیبایی است که از پرکننده‌های پوستی تزریقی برای افزایش حجم فک استفاده می‌کند و کانتور پایین صورت را حجاری می‌کند. در حالی که برای دستیابی به تعریف بیشتر حجم اضافه می کنید. افزایش جزئی حجم می‌تواند ساختار موجود فک را بهبود بخشد، خط فک قوی‌تری ایجاد کند و جدایی بیشتری بین خط فک، گردن و سایر ساختارهای صورت ایجاد کند و به خط فک کانتور قابل توجه‌تری بدهد.

بوتاکس برای نرم کردن خط فک

بیمارانی که می‌خواهند فک باریک‌تری داشته باشند یا فک‌هایشان به مرور زمان به دلیل فشردن عضله ماستر در نواحی کناری فک گشاد و بزرگ‌تر شده است، می‌توانند آن را «نرم» یا کاهش دهند. با درمان بوتاکس، بوتاکس توسط یک متخصص پوست از طریق سوزن به عضله ماستر زیر استخوان گونه تزریق می شود و سپس در عرض چند دقیقه آن عضلات را ضعیف می کند. اندازه فک به مرور زمان کاهش می یابد. مانند تمام روش های بوتاکس، نتایج 3 تا 4 ماه باقی می ماند، اگرچه با ادامه تزریق، عضله به مرور زمان به دلیل عدم استفاده شروع به آتروفی می کند و فک باریک تر می ماند.

کانتور صورت بدون جراحی و تزریق!

کانتورینگ تکنیکی است برای مجسمه سازی و بعد دادن به صورت شما با استفاده از آرایشی که کمی تیره تر یا روشن تر از رنگ واقعی پوست شما است. برخلاف فونداسیون و کانسیلرهای روزمره، که معمولاً می‌خواهیم دقیقاً با پوست خود مطابقت داشته باشند، کانتورینگ تماماً به ایجاد اثر سایه و نور است.کانتور صورت

برای کانتور کردن به چه چیزی نیاز دارید؟

برای رسیدن به این هدف نیازی به کیت کانتور خاصی ندارید: می‌توانید از دو سایه کانسیلر یا زیرسازی، یا برنزر، هایلایتر یا حتی سایه چشم یا پودر ابرو برای کانتور صورت استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هر محصول آرایشی که استفاده می‌کنید همان بافت باشد (لایه‌بندی پودر با محصولات مایع و کرم‌ها می‌تواند در نهایت مثل کیک به نظر برسد) و برس‌های آرایشی مناسب را در اختیار داشته باشید.

کانسیلر یانگمی

یکی از بهترین کانسیلر های موجود در دنیا که مورد تایید کارشناسان زیبایی قرار گرفته و اکثر آرایشگر های حرفه ای از آن استفاده می کنند. پوشش کامل، عدم ماسیدگی، ماندگاری بالا، دارای رنگ مات، عدم ایجاد خط و بافت فوق العاده سبک از سری خصوصیات این کانسیلر شگفت انگیز هستند که در دو رنگ عرضه شده است.

نحوه کانتور صورت با آرایش راهنمای گام به گام

کانتورینگ باید فرم طبیعی صورت شما را تقویت کند و بسته به ساختار استخوانی و شکل صورت شما، برای هرکسی متفاوت خواهد بود.

صورت را آماده کنید مثل همیشه، با مراقبت از پوست شروع کنید: صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید تا آرایش در اطراف پوست خشک یا خطوط خشن جمع نشود. پرایمر اختیاری است، اما با ظاهری درگیرتر، ممکن است بخواهید آن را انتخاب کنید. پرایمر به عنوان یک بافر بین محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی شما عمل می کند و به هر دو اجازه می دهد بهتر عمل کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند. پوست را با کمی فونداسیون و یا کانسیلر در سایه هایی که با رنگ و ته رنگ طبیعی پوست شما مطابقت دارد صاف کنید و هرگونه لک یا تغییر رنگ را بپوشاند.

سایه

ساده ترین و آشناترین راه برای کانتور صورت این است که سایه تیره خود را بگیرید و از آن برای ایجاد سایه در زیر استخوان گونه خود استفاده کنید. با مکیدن گونه ها و ردیابی محصول در امتداد حفره های گونه، استخوان های گونه خود را پیدا کنید و از شکل طبیعی خط فک و شقیقه خود پیروی کنید.

بسته به شکل صورت و ویژگی های منحصر به فرد صورت خود، می توانید سایه خود را در یکی از این سه مکان قرار دهید: در امتداد دو طرف بینی. به شکل “3” که از خط مو، زیر استخوان گونه و خط فک پیروی می کند. یا به شکل مثلث وارونه که گونه های شما را قاب می کند. با خطوط مختلف بازی کنید، صورت خود را با سایه ها کانتور کنید تا زمانی که ظاهری را پیدا کنید که برای شما مناسب است.کانتور صورت

برجسته

سایه روشن‌تر یا هایلایتر را به قسمت‌هایی از صورتتان بزنید که نور را به طور طبیعی منعکس می‌کند: پیشانی، پل بینی، نوک بینی، بالای استخوان گونه، کمان کوپید، و اطراف چشم‌ها و استخوان ابرو. از کانسیلرهایی استفاده کنید که کمی روشن تر از رنگ پوست شما باشد، یا از هایلایتر، روشن کننده یا سایه چشم براق استفاده کنید.

سرخ شدن

استفاده از رژگونه روی سیب‌های گونه‌تان برای یک ظاهر کانتورینگ ضروری نیست، اما می‌تواند به آرایش شما کمک کند تا طبیعی‌تر به نظر برسد و به‌عنوان پلی بین مناطق سایه و برجسته‌تر عمل کند.

مخلوط کنید

از آنجایی که شما با سایه هایی کار می کنید که با رنگ پوست شما مطابقت ندارند، ترکیب کردن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با استفاده از یک برس بزرگ و کرکی، برس ترکیبی یا اسفنج آرایشی، سایه ها و هایلایت های خود را در پوست یا لایه زیرسازی خود ترکیب کنید تا خطوطی که ایجاد کرده اید طبیعی تر به نظر برسند. برای پایانی بی عیب و نقص، پودر سفت کننده یا اسپری بزنید.کانتور صورت

کلام آخر

کانتور صورت که امروزه به کاری پر طرفدار تبدیل شده باعث می شود عیب های ظاهر شما به چشم نیایند و شما جوان تر به نظر برسید.

از عمل جراحی که در کلینیک زیبایی انجام میشود تا تزریق ژل، بوتاکس و آرایش کردن کانتور صورت به حساب میایند چون باعث می شوند که چهره شما تغییر کنند و زیباتر به نظر برسید ما در این مقاله مرحله به مرحله ی کانتور صورت با آرایش را گفته ایم که بتوانید بدون عمل و تزریق صورت خود را موقتی ولی بدون حساسیت و عوارض به سوی زیباتر شدن سوق بدهید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها