سلامت و زیبایی

آیا کرم ضد لک بر روی از بین بردن لک صورت تاثیر دارد؟

کرم ضد لک

پوست افراد در اثر عوامل و آسیب های پوستی مختلفی مانند آفتاب سوختگی، افزایش سن، بارداری یا جوش و… دچار لک بر روی پوست خود می شود. از این رو این افراد به دنبال راه هایی برای درمان این لکه های تیره هستند. درمان های مختلفی برای رفع لک های پوستی وجود دارد که اغلب آن ها کلینیکی و پر هزینه هستند. یکی از درمان های اقتصادی، استفاده از کرم ضد لک است. استفاده از کرم ضد لک یکی از موثرترین راه ها برای درمان لک های صورت است.

کرم ضد لک علاوه بر خاصیت درمانی که دارد و موجب رفع تیرگی و لک های صورت می شود، خاصیت زیبایی نیز دارد و رنگ پوست را یک تا دو درجه روشن می کند و موجب صاف و یکدست شدن صورت می شود. با استفاده از کرم ضد لک علاوه بر از بین بردن لک های قدیمی پوست، می توانید از ایجاد لک های جدید پوست نیز جلوگیری کنید. درمان لک ها به وسیله کرم ضد لک، درمانی زمانبر است و نتیجه استفاده از کرم ضد لک بلافاصله دیده نمی شود. زیرا فرآیند ترمیم و بازسازی پوست برای کاهش لک ها، کمی زمانبر است و نیاز به صبر و استفاده مداوم از کرم دارد. بنابراین انتظار تاثیر آنی از کرم ضد لک نداشته باشید و بازه 1 الی 2 ماهه را در نظر بگیرید.

کرم ضد لک

به چه لک هایی، لک پوستی می گویند و چگونه ایجاد می شوند؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید که کرم ضد لک چگونه بر روی لک ها تاثیر می گذارد، تصمیم گرفتیم قبل از معرفی کرم ضد لک و توضیح کار کرد آن، کمی در مورد لک های پوستی توضیح دهیم.

لک پوستی به بخش‌هایی از پوست گفته می‌شود که به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ شده و معمولا رنگی تیره تر از قسمت های دیگر پوست دارند. لک‌های پوستی فقط یکی از طیف وسیع عارضه‌های پوست هستند و می‌توان گفت از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. کمتر از 10 درصد لکه های پوستی به صورت مادرزادی و با نوزاد متولد می شوند که کرم ضد لک بر روی آن ها تاثیری ندارد و رفع آن ها نیاز به درمان های کلینیکی دارد. اما ما در این مقاله در مورد لک های پوستی صحبت می کنیم که مادرزادی نیستند، بلکه دراثر عوامل مختلف روی پوست تشکیل شوند.

عوامل مختلفی در ایجاد لک های پوستی نقش دارند. این تفاوت عوامل ایجاد لک‌های پوستی در شکل، رنگ و تعداد آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و معمولا درمان‌ شان را نیز متفاوت می‌کند. لک‌ ها در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شوند و دلیل تشکیل آن‌ها تکثیر بیش از حد ملانین در آن قسمت از پوست است. ملانین‌ها سلول‌ها رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌دهند. وقتی تعداد آن‌ها در یک بخش بیشتر از حد نرمال باشد، این بخش تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر دیده می‌شود. به این ترتیب لک پوستی ایجاد می‌شود.

لک پوست ممکن است به دلایل زیبایی پسندانه یا به دلایل پزشکی نیاز به درمان داشته باشد. اما اول برای درمان لک ها، باید عوامل ایجاد آن ها را بدانیم. عوامل مختلفی در ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند. برخی از این عوامل بیرونی- محیطی بوده و برخی دیگر به درون بدن مربوط می‌شود. شناخت این عوامل، به درمان لک کمک بسیاری می‌کند. چرا که با آگاهی از علت لک صورت، نسبت به پیشگیری آن اقدام کرده و روند شکل گیری لک‌ها متوقف خواهد شد.

کرم ضد لک

چند دلیل رایج ایجاد لک پوستی عبارتند از:

  • رادیوتراپی
  • آفتاب سوختگی و کلا بدون ضد آفتاب در معرض آفتاب بودن
  • بارداری
  • مصرف داروهای هورمونی مانند قرص‌های ضد بارداری
  • مشکلات هورمونی
  • سن
  • ژنتیک
  • وراثت
  • استفاده بیش از حد از اکتیو ها
  • داشتن روتین پوستی نادرست

با کرم ضد لک آشنا شوید

ترکیب کرم ضد لک از مشتقات ویتامین C و هیدروکینون در غلظت های مختلف استفاده می شود. استفاده از آن ها بر روی پوست باعث کاهش تولید ملانین و بازیابی رنگ طبیعی پوست می شود که به همین دلیل لکه های روی پوست از بین می روند. نوع قوی‌تر کرم‌ ضد لک دارای غلظت هیدروکینون بالاتری است که می‌تواند اثر سفید کنندگی نیز داشته باشد و پوست را تا حدودی روشن‌تر کند. با این حال، باید مطمئن شوید که غلظت هیدروکینون زیر 4٪ باشد. در غیر این صورت اثر عکس بر روی پوست می گذارد و احتمال سوختگی روی پوست و ایجاد لکه های بیشتر وجود دارد.

کرم ضد لک

در فرمولاسیون کرم ضد لک، نیاسینامید، عصاره توت، عصاره شیرین بیان، آربوتین و سایر ترکیبات برای هماهنگی رنگ پوست و جلوگیری از تولید ملانین وجود دارند که باعث می شوند پوست روشن تر و شادتر به نظر برسد. در برخی از کرم های ضد لک میزان عصاره های گیاهی بیشتر است. این کرم های ضد لک ساخته شده با عصاره های گیاهی می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را ترمیم و جوان و شفاف کنند. حتی افرادی که لک صورت ندارند نیز می توانند از این کرم ها برای روشن و شفاف شدن پوست خود استفاده کنند.

کرم ضد لک می تواند کارهای دیگری نیز برای پوست انجام دهند. وجود ویتامین ها و مواد مغذی در برخی از کرم های ضد لک می تواند با تامین مواد لازم برای پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری کرده و پوست را برای مدت طولانی شاداب و سرحال نگه دارد. پس مشاهده می کنیم که کرم ضد لک می تواند یا یک تیر چند نشان بزند و علاوه بر رفع تیرگی ها و لکه های پوست، پوست را تغذیه می کند و به طور کلی رنگ پوست را یک یا دو درجه روشن تر می کند. به خصوص اگر پوست شما بر اثر آفتاب سوختگی تیره شده است، کرم ضد لک و روشن کننده بهترین گزینه برای روشن کردن پوست است.

یکی از بهترین گزینه ای انتخابی کرم ضدلک برای رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی، کرم ضدلک بیوآکوا است. این کرم یکی از جدیدترین محصولات ضدلک و سفید کننده بیوآکوا است. این محصول بر پایه عصاره های گیاهی ساخته شده و سرشار از مواد مغذی است. هدف این مواد مغذی کنترل رنگدانه های پوست و درمان ناهنجاری های رنگی پوست است.

کرم ضد لک

تیره شدن رنگ پوست و ایجاد لک معمولا به چند دلیل محدود مثل یا اشعه نمایشگر کامپیوتر و تلفن همراه و همچنین به علت خشکی پوست و یا افزایش سن می باشد در چنین مواردی استفاده کرم ضدلک بیوآکوا راه حل رفع مشکل شما است و شما دیگر نیاز نیست نگران لک های صورت خود باشید.

کرم ضدلک بیوآکوا دارای بافتی بر پایه آب بوده و به هیچ عنوان چرب نیست. این سبک بودن، قدرت جذب بالایی به این محصول بخشیده و همچنین آن را برای تمام افراد با انواع پوست حتی پوست چرب و مستعد جوش مناسب می سازد. این محصول با تغذیه و تامین نیاز های سلول های پوست و رطوبت رسانی به بافت پوست موجب می شود که خشکی پوست ناشی از سردی هوا، کاملا از بین برود.

کدام لکه ها را می توان با کرم ضد لک درمان کرد؟

در ابتدای مقاله با عوامل و چگونگی ایجاد لکه های پوستی آشنا شدیم. حال در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم که کرم ضد لک بیشتر بر روی کدام لک ها تاثیر بیشتری می گذارد. در مواردی که لک های پوستی شما عمیق است استفاده از کرم ضد لک قوی که حتما باید به تجویز پزشک استفاده شوند، ضروری است. لکه های عمیق روی پوست معمولا خاکستری و مایل به آبی هستند و نیاز به کرم ضد لک قوی دارند. لکه های سطحی معمولا روشن تر و قهوه ای هستند و رفع آن ها سریع تر و به کرم ضدلک ملایم تری نیاز دارند.

  • لکه های ملاسما

لکه های ملاسما، لکه هایی هستند که به طور معمول در صورت به طور متقارن دیده می‌شود؛ به شکلی که در هر دو طرف صورت لکه‌ها با هم مطابقت دارند.این لکه ها که به رنگ های خاکستری، قرمز و قهوه ای ظاهر می شوند، می توانند با استفاده مداوم و طولانی مدت از کرم ضد لک از بین بروند.

  • لکه های ناشی از آفتاب سوختگی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب؛ کرم ضد لک می تواند لکه های ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب را درمان کند.

کرم ضد لک

  • کک و مک؛ کک و مک های مادرزادی و یا کک و مک های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را می توان با استفاده از کرم ضدلک کاهش داد.
  • جای جوش هایی که تبدیل به نقطه هایی تیره در صورت شده اند. با استفاده از کرم ضدلک می توانید از شر جوش هایی که به رنگ های قرمز و قهوه ای ظاهر می شوند خلاص شوید.
  • رفع لکه های ناشی از افزایش سن و پیری
  • لکه های ناشی از بارداری

همچنین به طور کلی اگر صورتی بدون لک دارید، اما دوست دارید پوست تان روشن تر شود یا ناحیه های تیره بدن مانند سر زانو ها و آرنج ها و یا زیر بغل روشن شوند، می توانید از سرم ضدلک استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم ضدلک

کرم های ضدلک علاوه بر از بین بردن لک های صورت و جلوگیری از ایجاد اسکار جدید می توانند فواید زیر را برای شما داشته باشند.

  • کمک به روشن تر شدن پوست؛ همانطور که بارها در چندین جای مقاله اشاره کردیم، کرم ضدلک با توجه به ترکیباتی که در درون خود دارد، می تواند به روشن تر شدن رنگ پوست کمک کند.
  • بدون عارضه و عدم بازگشت لک

کرم‌ ضدلک اگر به درستی و مطابق با استانداردها تهیه شده باشد، بدون عوارض های جانبی بوده و خطری برای پوست ندارد. همچنین اثر کرم ضدلک دائم بوده و هیچ گونه برگشتی نخواهد داشت و در کمتر از دو ماه نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد. اما یادتان باشد برای بدست آوردن نتیجه مطلوب، باید در استفاده از کرم ضدلک تداوم داشته باشید و حتما بعد از آن، از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

کرم ضد لک

  • روند بهبودی لک ها بدون قرمزی پوست

می دانیم که یکی از خواص کرم ضدلک ترمیم سلول های آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی و… است. بنابراین کرم ضدلک برخلاف سایر کرم ها که به هنگام ترمیم کردن پوست ممکن است در ابتدا منجر به مواردی همچون بروز التهاب، قرمزی و پوست پوست شدن می شوند، بدون التهاب، لک ها را بهبود ببخشد.

  • پوستی شاداب و سر حال؛ که این نوع درخشنگی، شفافیت، شادابی، انرژی را تا حد فراوانی به پوست باز می گرداند و خستگی را از بین می برد.
  • اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد و پوست را شفاف تر می کند
  • افزایش انرژی، جوانسازی و شادابی پوست
  • جلوگیری از بروز لکه های جدید بر روی پوست

چگونه از کرم ضدلک استفاده کنیم؟

همان طور که گفته شد، بهتر است که کرم ضدلک در دو نوبت صبح و شب مصرف شود. قبل از استفاده از کرم ضدلک، مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید و پوست خود را بشویید. یعنی از کرم ضدلک روی پوست تمیز استفاده کنید. گاهی اوقات پزشک بسته به شرایط شما تونرها و لایه بردارهای خاصی را تجویز می کند که باید قبل از استفاده از کرم ضدلک استفاده کنید. کرم‌ را به قسمت های لک دار پوست و یا تمامی قسمت های صورت خود بمالید بعد از کرم ضدلک می توانید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده یا سرم های سفت کننده و در آخر از ضدآفتاب استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب را تجدید کنید. در غیر این صورت لک های صورت بدتر می شوند. اگر از کرم های ضد جوش استفاده می کنید بهتر است قبل از کرم ضدلک، آن را روی پوست بزنید. جهت استفاده از این کرم به هنگام شب، تمامی مراحل مانند مراحل صبح انجام شده و فقط پس از استفاده از کرم ضدلک، بهتر است از سرم تقویت کننده پوست هم استفاده کرده و پس از آن کرم مرطوب کننده شب و کرم دور چشم هم استفاده شود.

کرم ضد لک

در هنگام خرید کرم ضدلک به این نکات توجه کنید

  • بهتر است قبل از خریدکرم ضدلک، با پزشک مشورت کنید و از او بخواهید که کرمی متناسب با پوست و لک های شما بنویسد.
  • از خرید کرم هایی که دارای شناسنامه معتبری نیستند به شدت بپرهیزید. زیرا کرم ضدلک فیک به شدت به پوست آسیب می زند به طوی که سال ها باید به دنبال درمان پوست خود باشید.

یکی از کرم های ضدلک معتبر، کرم ضد لک و روشن کننده بیوآکوا است که حاوی گلیسرین، روغن های معدنی و مواد روشن کننده و ضدلک فعال فراوان می باشد. این کرم ضدلک با داشتن چنین ترکیباتی، در افزایش درخشندگی و از بین بردن لک و افزایش سلامت کلی پوست نقش مهمی را ایفا می کند. کرم ضدلک بیوآکوا دارای مواد تقویت کننده فراوان مثل عصاره موم زنبور و روغن های معدنی در ترکیبات خود است که وجود این ترکیبات فعال در کنار سفید کنندگی و ضدلک، خاصیت تقویت کنندگی نیز به این محصول می دهد و موجب بهبود آثار پیری و لیفت پوست شما می شود.

کرم ضدلک و روشن کننده بیوآکوا دارای بافتی فوق العاده مرطوب و سبک و بدون چربی است و به گونه ای فرموله شده که با رساندن رطوبت و مواد مغذی در عین رفع برخی مشکلات پوستی مثل خشکی و پیری، پوست شما را فوق العاده سفید و روشن کند و همچنین لک ها و مشکلات رنگدانه ای پوست را نیز برطرف سازد.

  • در کنار استفاده از کرم، به مواردی همچون تغذیه سالم، خواب کافی و مراقبت های پوستی توجه داشته باشید.
  • در کنار استفاده از کرم ضدلک، روتین پوستی منظم و درست داشته باشید.
  • صبور باشید و به سرعت نا امید نشوید.
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها