سلامت و زیبایی

5 نکته از مهم ترین نکات خوشرنگ شدن لب

خوشرنگ شدن لب

با دانستن نکات خوشرنگ شدن لب، می توانید لب های قرمز و یا صورتی ملایم طبیعی داشته باشید و دیگر نیازی به استفاده از رژ لب برای خوشرنگ نشان دادن لب های خود ندارید.

همانطور که می دانیم لب های شاداب و صورتی رنگ، به چهره زیبایی می بخشند و در دنیای امروز، لب ها یکی از مهم ترین معیار های زیبایی چهره هستند. بنابراین یکی از دغدغه های در حال حاضر افراد این است که نکات خوشرنگ شدن لب چیست و چگونه می توان از نکات خوشرنگ شدن لب برای داشتن لب های نرم و صورتی رنگ استفاده کرد؟

برای داشتن لب های خوشرنگ و لعاب، ابتدا باید لب هایی سالم و مرطوب داشته باشید. ممکن است با دیدن افرادی که لب های قرمز طبیعی و بدون خشکی و پوسته پوسته دارند، حسرت بخورید. باید بگویم نیاز به حسرت خوردن نیست و شما نیز با رعایت نکات خوشرنگ شدن لب، می توانید چنین لب هایی داشته باشید. در این مقاله بهترین، مهم ترین و موثرترین نکات خوشرنگ شدن لب را به شما معرفی می کنیم.

مهم ترین نکات خوشرنگ شدن لب، کدامند؟

  • برای لب هایتان روتین مراقبتی هفتگی داشته باشید

یکی از نکات خوشرنگ شدن لب، رسیدگی و مراقبت هفتگی از لب ها است که شامل سه مرحله می شود:

نکات خوشرنگ شدن لب

  • اسکراب کردن لب ها

وقتی قسمتی از پوست لب می میرد، رنگ آن تیره می شود و به لب ظاهری پوسته پوسته و خشن می دهد. این لایه های مرده را به راحتی و به وسیله اسکراب می توانید از بین ببرید. همچنین با از بین رفتن لایه های مرده لب، مواد به میزان بیشتری جذب لب ها می شوند و در نتیجه اثرگذاری نکات خوشرنگ شدن لب را افزایش می دهند. علاوه بر این به وسیله لایه برداری، سلول های جدید جایگزین پوست مرده می شوند که به لب ها، ظاهری زیبا و خوشرنگ می دهند.

شب قبل از لایه برداری به لب های خود بالم لب بزنید و صبح از اسکراب استفاده کنید. اگر اسکراب آماده ندارید، می توانید اسکراب خانگی مخلوط شکر و روغن زیتون برای انجام این مرحله از نکات خوشرنگ شدن لب، استفاده کنید. شکر عمل لایه برداری را انجام می دهد و روغن زیتون باعث نرمی و آبرسانی لب ها می شود. می توانید برای نتیجه بهتر به جای دست از یک مسواک دندانه نرم استفاده کنید و آن را آرام و به صورت دایره ای رو لب های خود به مدت 5 دقیقه بکشید.

  • حداقل هفته ای یک بار از ماسک لب استفاده کنید.

استفاده از ماسک لب، شما را در بکارگیری نکات خوشرنگ شدن لب، چندین پله جلو می اندازد. زیرا ماسک لب با یک تیر چند نشان می زند و علاوه بر آبرسانی، با تغذیه کامل لب ها، در خوشرنگ شدن و شاداب شدن آن ها نقش موثری دارد. در مقاله چرا باید از ماسک لب استفاده کنیم، به طور کامل فواید استفاده از ماسک لب که از نکات خوشرنگ شدن لب ها هستند را توضیح دادیم.

  • از ویتامین E برای خوشرنگ شدن لب ها استفاده کنید

اگر کپسول ویتامین E دارید، می توانید به سادگی یک کپسول را باز کنید و مواد درون کپسول را درست روی لب های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را تقویت می کند. این امر موجب خوشرنگ شدن لب ها می شود. همچنین این ویتامین به تولید سلول های جدید پوست لب کمک می کند و لب های شما را نرم تر می کند.

خوشرنگ شدن لب

  • لب هایتان را هیدراته نگه دارید

اگر به اطرافیان خود دقت کنید، متوجه می شوید کسانی که لب های خشک و بی آبی دارند، رنگ لب هایش سفید است و لب ها از حالت معمول باریک تر و پوسته پوسته هستند. بنابراین یکی از مهم ترین نکات خوشرنگ شدن لب، هیدراته نگه داشتن آن ها است. برای این منظور دو راه موثر و در عین حال آسان وجود دارد:

  • آب بنوشید

راه حل بسیاری از مشکلات پوستی و بیماری ها در نوشیدن آّب خلاصه می شود. بنابراین نوشیدن آب، آسان ترین و کم هزینه ترین نکات خوشرنگ شدن لب محسوب می شود. نوشیدن آب باعث می شود سموم به جای تجمع در بدن، از طریق ادرار دفع شوند و همچنین  باعث می شود به اعضای بدن که لب ها نیز جزوی از آن هستند، آب به اندازه کافی برسد.

آب کافی به لب ها زیبایی، حجم بیشتر، نرمی و خوشرنگی می بخشد. سعی کنید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و اگر از افرادی هستید که یادتان می رود به طور منظم آب بخورید می توانید ساعتتان را کوک کنید تا به شما یادآوری کند.

  • هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

لب های شما روزانه در معرض عواملی از جمله هوای سرد پاییزی، غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید، باد، آفتاب و آلودگی هوا، هستند که می توانند آن ها را خشک کنند. یا  ممکن است از آن دسته افرادی باشید که حتی با خوردن آب کافی، باز هم لب هایتان خشک است.

خوشرنگ شدن لب

 

نگران نباشید در این صورت با استفاده از بال های لب آبرسان و مرطوب کننده، می توانید آب مورد نیاز لب ها را تامین کنید. بالم لبی که استفاده می کنید می تواند حاوی عصاره نارگیل، عصاره توت فرنگی یا بلوبری باشد. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که آن را به یک ماده عالی برای تغذیه پوست لب های شما تبدیل می کند و همچنین توت فرنگی بخاطر داشتن ویتامین C موجب رفع تیرگی های لب و خوشرنگ شدن آن ها می شود. استفاده از چنین بالم لبی راه میانبری در بین نکات خوشرنگ شدن لب است.

همچنین می توانید از آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده خانگی برای مرطوب کردن لب ها، استفاده کنید. آلوئه ورا دارای خواص تسکین دهنده، آبرسان و مغذی است و به لب ها کمک می کند تا به بهترین شکل و خوشرنگ ترین رنگ جلوه کنند. اگر آلوئه ورا طبیعی در خانه ندارید یا تا به حال از آن استفاده نکرده اید، می توانید از بالم لب آلوئه ورا لانبنا که ماده اصلی سازنده آن آلوئه ورا است استفاده کنید.

هدف این بالم لب تقویت بافت پوست لب ها، افزایش خاصیت کشسانی لب ها، کمرنگ کردن آثار پیری،  آبرسانی آن ها و کمک به نتیجه دادن نکات خوشرنگ شدن لب است. ترکیبات سازنده آن اغلب عصاره های گیاهی طبیعی مثل آلوئه ورا، زردآلو، جوجوبا فندق استرالیایی و… است که سرشار از ترکیبات فعال مرطوب کننده متعدد، ویتامین ها، روغن های معدنی، مواد مغذی مورد نیاز پوست لب…. می باشد. همچنین با استفاده از این محصول می توانید با یک تیر دو نشان بزنید زیرا این محصول هم قابلیت استفاده به عنوان بالم لب و هم ماسک لب را دارد.

خوشرنگ شدن لب

  • اشعه های آفتاب، دشمن لب های خوشرنگ

یکی ازمهم ترین نکات خوشرنگ شدن لب که باید بسیار به آن توجه شود؛ این است که باید از لب ها در برابر نور خورشید محافظت کنید. می دانیم که پوست لب نسبت به بقیه صورت، نازک تر و حساس تر است و همچنین پوست لب ها ملانین در خود ندارند. ملانین رنگدانه ای است که از پوست در برابر اشعه های آفتاب محافظت می کند. اشعه های آفتاب می توانند باعث آفتاب سوختگی و تیره شدن رنگ لب شوند که این موضوع جلوه زیبایی ندارند.

پس بنابراین محافظت از لب ها و استفاده از ضد آفتاب، یکی از جدی ترین نکات خوشرنگ شدن لب است. از یک بالم لب حاوی SPF 15 و بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید و آن را هریک ساعت یک بار تمدید کنید.

  • از مصرف مواد مضری که که با لب ها تماس دارند، دوری کنید

یکی از نکات خوشرنگ شدن لب اجتناب از مواد مضر است. چرا؟ مواد مخدر از جمله سیگار کشیدن مضرات بسیار زیادی دارند که تیره شدن، نازک شدن و چین و چروک شدن لب ها فقط یکی از مضرات آن است. به همین علت اکثر افراد معتاد، لب هایی بسیار تیره دارند. همچنین سعی کنید تا حد امکان قهوه و الکل را کنار بگذارید و چای سبز و آب را جایگزین آن ها کنید. زیرا این مواد آب بدن از جمله لب ها را جذب می کند و باعث خشکی و تیره شدن لب ها می شوند.

یک مورد دیگر از نکات خوشرنگ شدن لب که باید آن را نیز رعایت کنید دوری از نمک زیاد است. مراقب غذاهای نمکی نیز باشید زیرا نمک موجب خشکی لب ها می شود. پس وقتی نمک می خورید با نوشیدن آب اضافی آن را جبران کنید.

نکات خوشرنگ شدن لب

 

محصولات آرایش فیک و بی کیفیت نیز، جز مواد مضر برای لب ها محسوب می شوند. بنابراین از استفاده روزانه از مواد آرایشی خشن روی لب های خود خودداری کنید تا بتوانید تاثیر نکات خوشرنگ شدن لب را به درستی مشاهده کنید.

بسیاری از محصولات لب از الکل، عطرها و رنگ ها برای ایجاد رنگ ماندگار استفاده می کنند. همچنین برخی از رژلب ها، حاوی درصد بالایی از سرب هستند که در صورت مصرف زیاد می تواند منجر به سرطان معده و زخم شدن لب ها و عفونت آن ها شود. پس باید در مورد آنچه روی لب‌هایتان می‌زنید آگاه باشید و تا آنجا که ممکن است از محصولات با کیفیت که با علاوه بر جنبه آرایشی به سلامت و خوشرنگ شدن لب ها توجه می کنند، استفاده کنید.

می توانی قبل از آرایش لب های خود، آن ها برای آرایش آماده کنید. برای این منظور 20 الی 30 دقیقه قبل از ارایش کردن از سرم لب لانبنا استفاده کنید. ترکیب اصلی سرم لب لانبنا ایزوفلاون است. ایزوفلاون یک کنستانتره ازدانه های سیاه مثل قهوه و لوبیای سیاه است که غنی از ترکیبات مغذی و کلاژن ساز است که سنتز کلاژن سازی پوست لب را به طور چشمگیری تقویت می کند و موجب افزایش جذابیت و نرمی پوست لب شما می شود.

ترکیبات مغذی متعدد موجود در ایزوفلاون شامل: عصاره گیاه رزماری، عصاره گل رز، روغن های معدنی، روغن درخت پالم است که وجود این ها در کنار هم موجب نرم شدن پوست لب، بهبود رنگ آن ها، آبرسانی و از بین بردن خشکی و ترک و از همه مهم تر حجیم تر شدن لب ها می شود. ترکیبات این سرم مخصوص ناحیه لب طراحی شده و به همین دلیل قدرت جذب و تاثیر گذاری بالایی بر روی لب ها داشته و با استفاده از آن لب های بسیار خوش رنگ و جذاب شده و انجام نکات خوشرنگ شدن لب راحت تر می شود.

خوشرنگ شدن لب

  • روغن نعنا را برای قرمز شدن رنگ لب ها امتحان کنید

روغن نعنا نقش رژ لب طبیعی در نکات خوشرنگ شدن لب ها، بر عهده دارد و یکی از نتیجه بخش ترین نکات خوشرنگ شدن لب است. این روغن  باعث تقویت گردش خون در زیر پوست لب ها می شود. روغن نعنا موجب احساس خنکی و سوزش اندک روی لب‌ها می شود. این احساس خنکی می تاند سوزش ناشی از خشکی لب ها را تسکین دهد. همچنین احساس سوزش به علت تحریک لب ها برای افزایش گردش خون در آن ها است.

کلام آخر

با دانستن نکات خوشرنگ شدن لب، می توانید علاوه بر لب های دارای رنگ طبیعی، لب های نرم و حجیم و شاداب داشته باشید که این ها باعث می شود صورت شما جوان تر و زیباتر  به نظر برسد. اما چگونه می توان لب های خود خوشرنگ کرد؟ با دانستن نکات خوشرنگ شدن لب.

نکات خوشرنگ شدن لب با لایه برداری منظم و نرم کردن لب های شروع می شوند تا به لب ها کمک کنند بهترین ظاهر خود را داشته باشند. در مرحله بعد، آبرسانی، را اضافه کنید تا لب هایتان زیبا و درخشان به نظر برسد. در نهایت، با استفاده از کرم ضد آفتاب، روش های درمانی خانگی و دوری از عادات بد، به لب های خود رنگ بدهید.

منبع

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها