سلامت و زیبایی

بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها کدام است؟ به همراه معرفی 3 ضد آفتاب مناسب

بهترین ضد آفتاب

جنس پوست مردم هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن متفاوت است. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها کدام است؟

 

تاثیر اقلیم و شرایط آب و هوایی ایران در جنس پوست

ایران جزو کشورهای گرم و خشک طبقه بندی می شود. آب و هوا از دیرباز تا الان، بر رنگ پوست و چشم افراد تاثیر گذاشته است. مردم منطقه ما معمولا پوستی تیره تر نسبت به غربی ها دارند و حتی رنگ چشم ایرانیان نیز تیره تر است.

این سازگاری ها به این دلیل است که نور خورشید مشکلی در بینایی ایجاد نکند یا پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، دچار زیان های زیادی نگردد.

 

بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها کدام است؟ به همراه معرفی 3 ضد آفتاب مناسب بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها کدام است؟ به همراه معرفی 3 ضد آفتاب مناسب

چرا استفاده از ضد آفتاب ضروری است؟

نور خورشید از سه طیف تشکیل شده است: اشعه فرابنفش، نور مرئی که ما آن را می بینیم و اشعه مادون قرمز که آن را به صورت گرما حس می کنیم.

اشعه فرابنفش باعث آسیب رسیدن به پوست می شود و قرار گرفتن بدون محافظ پوست در برابر این اشعه، علاوه بر آفتاب سوختگی و آسیب به پوست، در دراز مدت ممکن است باعث ایجاد سرطان های پوستی نیز بشود. به علاوه این اشعه رطوبت پوست را از بین می برد و باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک نیز می گردد.

اشعه فرابنفش با رسیدن به زمین به دو اشعه UVA & UVB تقسیم می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هر دوی این اشعه ها باعث آسیب دیدن پوست و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می گردد. اشعه UVB برای تولید ویتامین D در بدن ضروری است. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که روزانه پانزده دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. اما باید حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید  زیرا این اشعه ها به لایه های پوست نفوذ می کنند و باعث آسیب رسیدن به DNA یا مواد ژنی پوست می شوند به همین دلیل بهترین ضد آفتاب باید محافظ پوست در برابر هر دوی این اشعه های باشد.

حتی در روزهای ابری نیز در هوا اشعه ماورا بنفش وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود، حتما در بیرون از خانه و حتی در خانه برای حفاظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده نمایید.

ضد آفتاب خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین ضد آفتاب ها از نفوذ اشعه ماورا بنفش به لایه های پوست جلوگیری می کنند. هر چه مقدار SPF ضد آفتاب بیشتر باشد میزان محافظت آن در برابر اشعه خورشید بیشتر است. اما هر پوستی نمی تواند از همه ی SPF ها استفاده کند و این موارد نیاز به راهنمایی علمی و پزشکی دارد.

SPF به معنای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید است. ضد آفتاب هایی با SPF 30 از پوست در برابر 96 درصد نور خورشید محافظت می کنند. اگر مقدار SPF بالاتر از 50 باشد، مقدار این محافظت به 98 درصد می رسد.

Board spectrum  فاکتور دیگری است که نشان دهنده محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه ی ماورا بنفش است. این فاکتور تعیین کننده محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه ی UVA  است. همانطور که گفتیم این اشعه برای تولید ویتامین دی مورد نیاز است. این فاکتور بر روی محصولات ضد آفتاب با علامت ستاره نشان داده می شود. برای مثال سه ستاره نشان دهنده محافظت 60 درصدی و چهار ستاره نشان دهنده محافظت 80 درصدی است.مشخصا بهترین ضد آفتاب، تعداد ستاره های بیشتری نیز روی بسته بندی خود دارد.

بهترین ضد آفتاب

 

دیگر ویژگی های ضد آفتاب خوب چیست؟

بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها ضد آفتابی است که دو فاکتور بالا را داشته باشد و علاوه بر آن یک سری نکات دیگر نیز لازم است.

  • در برابر نور خورشید پایدار باشد.

طبیعتا ضد آفتابی برای پوست ایرانی ها بهتر است که در مقابل نور خورشید از بین نرود و ماندگاری داشته باشد. محیط ایران معمولا آفتابی و گرم است و در سال هایی مثل امسال خشکسالی و گرما حاکم است. این شرایط ایجاب می کند که ضد آفتاب انتخابی شما در مقابل نور خورشید پایدار بماند.

  • روی پوست تکه تکه نشود و برق نیندازد.

بعضی از افراد ضد آفتاب را همراه با کرم های آرایشی دیگر برای پوست استفاده می کنند اما بعضی از افراد نیز، به تنهایی از ضد آفتاب استفاده می نمایند.

ضد آفتاب تاثیر زیادی در تمیز و زیبا به نظر رسیدن پوست دارد. پس باید ضد آفتابی را انتخاب نمایید که روی پوست تکه تکه نشود و برق نیندازد. برای این انتخاب توجه به جنس پوست و مادر ضد آفتاب مورد استفاده بسیار مهم است.

برای هر پوستی چه ضد آفتابی مناسب است؟

در ادامه بررسی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها به بررسی ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست و انواع طیف سنی افراد می پردازیم.

 

  • ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک

به طور طبیعی پوست های خشک رطوبت کمتری دارند و این افراد باید برای جبران این کمبود رطوبت پوست از کرم های آبرسان و ضد آفتاب های مناسب استفاده کنند. بهترین ضد آفتاب برای پوست این افراد ضد آفتابی است که رطوبت پوست آنان را نیز فراهم کند و دارای ترکیباتی مانند روغن ها و لانونین باشد. این محصولات معمولا به شکل لوسیون، کرم و پماد ارائه می گردند.

  • ضد آفتاب برای پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند معمولا نمی توانند از هر ضد آفتابی استفاده نمایند زیرا باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست آنان می شود. ضد آفتاب هایی که بافت سبکی دارند و ترکیبات آن بر پایه ی مواد روغنی نیست برای پوست های چرب مناسب تر هستند.

دقت کنید که استفاده از ضد آفتاب مناسب، می تواند چربی پوست را تعدیل کند و میزان جوش  و آکنه را کمتر کند.

  • ضد آفتاب برای پوست های حساس

به طور طبیعی بهتری ضد آفتاب ضد آفتابی است که مناسب پوست شما باشد و باعث ایجاد حساسیت نشود. اگر شما هم پوست حساسی دارید که نسبت به بسیاری از مواد آلرژی نشان می دهد باید از استفاده ی ضد آفتاب هایی که عطر، اسانس و مواد نگهدارنده دارند اجتناب کنید. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیبات آن از سالیسیلات و الکل استفاده شده است. این مواد معمولا ایجاد حساسیت نمی کنند و در پوست حساس، باعث ایجاد آکنه و جوش نمی گردند.

بهترین ضد آفتاب

  • ضد آفتاب مناسب برای پوست کودکان

پوست کودکان بسیار لطیف تر و حساس است و به همین دلیل نباید از ضد آفتاب افراد بزرگسال برای آنان استفاده کرد. اکثر مواد شیمیایی باعث ایجاد حساسیت در پوست کودکان می شوند، بهتر است از ضد آفتاب هایی که شامل موادی مانند زینک اکساید و تیتانیوم هستند استفاده نمایید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان خوشایند نیست، پس سعی کنید لوسیون ها یا اسپری های ضد آفتاب را انتخاب نمایید.

  • ضد آفتاب مناسب برای افراد مسن

پوست افراد مسن دارای چین و چروک هایی است و این افراد بیشتر در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفته اند. اما همچنان استفاده از ضد آفتاب در هر سنی توصیه می شود. زیرا قرار گرفتن بدون محافظ در مقابل نور خورشید، پوست را مستعد سرطان های پوست و پیری زود رس می کند. بهترین نوع ضد آفتاب برای افراد مسن، اسپری های ضد آفتاب است که استفاده ی راحت تری دارند.

  • ضد آفتاب مناسب افراد ورزشکار

فعالیت بدنی ورزشکاران بیشتر است به همین دلیل بدن این افراد تعریق بیشتری دارد. ورزشکاران باید ضد آفتاب هایی را انتخاب کنند که با عرق کردن بدن اثر محافظتی آن ها از بین نرود. برای این مورد ضد آفتابی را انتخاب کنید که ضد آب باشد یا در هنگام انتخاب ضد آفتاب به این نکته دقت کنید که اثر محافظتی آن در هنگام فعالیت های ورزشی، مثلا شنا کردن، چقدر است.

بهترین ضد آفتاب

معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها

بعد از بررسی دلایل استفاده از ضد آفتاب و بررسی ویژگی های ضد آفتاب خوب و ضد آفتاب مناسب برای پوست های مختلف، نوبت آن است که به معرفی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها بپردازیم.

  1. اسپری ضد آفتاب روشن کننده لانبنا

یکی از موارد ضد آفتاب که استفاده ی راحتی دارند و به شدت محبوب هستند، اسپری های ضد آفتاب است. اسپری ضد آفتاب روشن کنند لانبنا جزو موارد بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها است زیرا:

این اسپری از پوست در برابر هر دو اشعه ی ماورا بنفش محافظت می کنند و مانع نفوذ ان به لایه های پوست می گردد.

ضد آب بوده و برای استفاده ی افراد ورزشکار نیز مناسب است.

فرمول بدون چربی این اسپری باعث می سود که هنگام استفاده از آن منافذ پوست مسدود نگردد و همین خاصیت ان را برای استفاده ی پوست های چرب و حساس نیز مناسب نموده است.

این اسپری با SPF 50 یکی از بهترین ضد آفتاب ها برای پوست ایرانی ها است، زیرا در مقابل نور خورشید محافظت خوبی ایجاد می نماید.

در کنار همه ی این موارد این اسپری حاوی آنتی اکسیدان بوده و روشن کننده ی پوست است، در واقع علاوه بر اثر محافظتی، در دراز مدت باعث زیبایی پوست نیز می گردد.

اسپری ضدآفتاب روشن کننده لانبنا

  1. اسپری ضد آفتاب و روشن کننده انار ایمیجز

مورد دیگر از لیست بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها اسپری ضد آفتاب انار ایمیجز است. این اسپری علاوه بر ضد آفتاب بودن، روشن کننده و مغذی پوست می باشد و دارای عصاره انار است که به پوست حالتی شاداب می دهد. از خواص عالی این اسپری ضد آفتاب می توان به:

بدون چربی بودن ترکیبات آن، مرطوب کنندگی قوی لایه های پوست و ضد آب بودن آن اشاره کرد. این محصول قیمت مناسبی داشته و با دارا بودن SPF 30   برای استفاده ی اکثر پوست ها مناسب است.

اسپری ضد آفتاب و روشن کننده انار ایمیجز

  1. کرم ضد آفتاب ایمیجز با SPF 45

مورد آخر از لیست سه گانه ی بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها می رسد به کرم ضد آفتاب ایمیجز همانطور که در تیتر مشخص است این کرم با SPF 45 محافظ خوبی برای پوست در مقابل نور آفتاب است و علاوه بر آن از پوست در برابر آلودگی های هوا و زیان هوای وسایل آرایشی نیز محافظت می کند.

بافت این کرم بسیار سبک و طراوت بخش بوده و در هنگام استفاده حس خوبی در پوست ایجاد می نماید. اندازه ی کوچک این ضد آفتاب آن را برای اینکه همیشه همراهتان باشد مناسب کرده است.

کرم ضد آفتاب ایمیجز، از چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند و همین مورد ان را برای استفاده ی کسانی که پوست چرب دارند و همچنین استفاده در فصل تابستان مناسب کرده است.

کرم ضد آفتاب ایمیجز spf 45

کلام آخر

پوست یکی از دارایی های انسان است که به دلیل تماس با عوامل محیطی، مقدار آسیب های وارد شده به آن معمولا بیشتر از سایر بافت های بدن است.

برای محافظت پوست در برابر آلودگی های محیطی، تعدیل چربی پوست، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از پیری زودرس و محافظت پوست در برابر کرم های آرایشی استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

در این مقاله علاوه بر بررسی موارد بهترین ضد آفتاب برای پوست ایرانی ها، به معرفی سه ضد آفتاب مناسب برای پوست پرداختیم و ویژگی های هر کدام را بررسی نمودیم.

این محصولات و سایر محصولات مراقبتی پوست را می توانید از سایت رنگدونه تهیه نمایید. برای دسترسی به سایر محصولات مراقبتی پوست کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
2 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها
zahra

سلام چرا ضدآفتاب ایمجز نیست توی سبد خرید

رنگدونه

سلام
لطفا با پشتیبانی در واتساپ در تماس باشید