سلامت و زیبایی

بررسی 4 دلیل پیری پوست و تاثیر کرم خاویار در روند پیری پوست

پیری پوست

می خواهید بدانید تاثیر خاویار در جلوگیری از پیری پوست چیست؟ در این مقاله علاوه بر تاثیر کرم خاویار در روند پیری پوست، به بررسی دلایل پیری پوست و ضرورت استفاده از کرم های ضد چین و چروک می پردازیم.

چرا دچار پیری پوست می شویم؟

اولین فاکتور که نشان دهنده سن افراد است، شادابی و سلامت پوست است. پوست لایه ی بیرونی بدن است که با آلودگی محیطی، نور آفتاب و دیگر عوامل آسیب رسان در ارتباط است. به دلیل تاثیر این فاکتورها پوست به مرور دچار آسیب و چین و چروک می شود.

پیری پوست

بسیاری از افراد با وجود اینکه سن زیادی هم ندارند و هنوز در جوانی به سر می برند، ممکن است با چین و چروک صورت دست و پنجه نرم کنند. پیری پوست برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. مخصوصا که انسان همیشه به زیبایی علاقه دارند. حال به بررسی دلایل پیری پوست می پردازیم:

  1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اغلب قسمت هایی از پوست که دچار پیری می شوند، قسمت هایی هستند که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، گردن و دست ها.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه فرا بنفش، دلیل اصلی پیری زودرس است. اشعه فرا بنفش باعث از بین رفتن رطوبت و کلاژن پوست می گردد. برای خواندن بیشتر درباره این موضوع می توانید به مقاله ی بهترین ضد آفتاب برای پوست مراجعه کنید تا نحوه ی تاثیر اشعه های فرا بنفش بر روی پوست را بدانید.

  1. مصرف دخانیات

مصرف سیگار یا مواد مخدر، یکی دیگر از عوامل پیری پوست است. دخانیات بر کلاژن پوست تاثیر می گذارد و باعث پیری پوست می گردد.

  1. استرس

عوامل روانی و استرس، همیشه بر سلامت جسم تاثیر دارند. تاثیر استرس علاوه بر پیری پوست در دردهای گاه و بیگاه، ریزش مو و بسیاری دیگر از نشانه ها مشاهده می شود.

  1. تغذیه نامناسب

مصرف میوه ها و سبزیجات برای سلامت و شادابی پوشت یک امر مهم است. در رژیم های غذایی نامناسب که اغلب مقدار کربوهیدرات بیشتر و مقدار سبزیجات و میوه کمتر است، به مرور پوست فرد دچار پیری شده و حالت کشسان و ارتجاعی خود را از دست می دهد. در این هنگام است که چین و چروک ها ظاهر می شوند.

  1. پوست خشک

پوست به آبرسانی و مرطوب بودن مداوم نیاز دارند. پوست دهیدراته و خشک، مانند بیابان کم آبی است که به مرور خاک آن ترک بر می دارد. اگر شما نیز پوست خشکی دارید و می خواهید که روند مراقبت درستی برای ان را پیش بگیرید بهتر است  مقاله روتین پوست خشک را مطالعه فرمایید یا اینکه با مراجعه به آدرس آبرسان پوست ، آبرسان مناسب برای پوست خود را پیدا کنید.

پیری پوست

چرا باید از کرم های ضد پیری پوست استفاده کنیم؟

داشتن پوست شاداب برای همه ی افراد مهم است، زیرا به صورت مستقیم بر زیبایی فرد تاثیر می گذارد و اعتماد به نفس او را بالا می برد.

اگر دیر به فکر مراقبت از پوست خود افتاده اید یا به خاطر شرایط زندگی، چند چین و چروک به یادگار روی پوست خود دارید، برای برگشتن به حالت شاداب پوست، استفاده از کرم های ترمیم کننده و ضد چروک بسیار موثر و مهم است.

 

بررسی تاثیر کرم خاویار بر روند پیری پوست

برای مبارزه با چروک های صورت، همیشه یک صلاح مخفی وجود دارد و آن خاویار است. اگر تا الان با تاثیر این ماده ی شگفت انگیز بر روی پوست آشنا نبوده اید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

  • خاویار سرشار از پروتئین است.

برای تولید سلول های جدید و ترمیم بافت های آسیب دیده، بدن همواره به پروتئین نیاز دارد. خاویار دارای اسید آمینه هایی است که در پوست به طور مستقیم جذب می شوند که شامل اسید آمینه های گلیسین ، لیزین ، هیستیدین ، ​​آرژنین و آسپاراژین است

این اسیدهای آمینه به تولید سلول های جدید کمک می کنند و باعث جوان شدن پوست از لایه های زیرین شده تا سطح پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

  • سرشار از مواد مغذی است.

لیست مواد مغذی ای که در خاویار وجود دارد شما را شگفت زده خواهد کرد. این ماده  نه تنها حاوی ویتامین های A ، D ، B1 ، B2 و C است ، بلکه سرشار از مواد معدنی مانند کبالت ، مس ، فسفر و روی نیز می باشد.

وجود این مواد در کنار آمینو اسیدها، یک مکمل مغذی عالی برای پوست را تشکیل می دهد که باعث جلوگیری از ایجاد چنین و چروک و همچنین رفع چین و چروک می گردد.

 

  • ساختار سلولی مشابه با بافت پوست

در ساختار سلولی خاویار، ترکیباتی یافت می شود که از لحاظ ساختار سلولی بسیار شبیه بافت پوست است. این شباهت باعث می شود، خاویار به سرعت جذب پوست گردد و روند جوان سازی پوست تسریع شود.

همچنین عصاره خاویار باعث تولید کلاژن در پوست می گردد. همانطور که می دانید کلاژن عامل اصلی در جوان نگه داشتن پوست است و باعث ایجاد پوست صاف و بدون چروک می شود.

  • آبرسان عالی پوست است

پوست همیشه به آبرسانی نیاز دارد تا شاداب بماند. استفاده از آبرسان ها نه تنها باعث حفظ طراوت پوست می گردند، بلکه به از بین رفتن چین و چروک های ریز و کم عمق نیز کمک می کنند.

خاویار با دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3  و امگا6، روند پیری پوست را بسیار کند می کند و لایه های پوست را عمیقا آبرسانی می نماید.

  • از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

یکی از دلایل سرطان های پوستی، رادیکال های آزاد هستند که به سلول های بافت آسیب می زنند. اگر قصد دارید که پیری پوست را متوقف کنید، باید از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت نمایید.

خاویار دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است  و از پوست در مقابل رادیکال های ازاد محافظت می کند. بر اساس تحقیقات، رادیکال های آزا د باعث تحلیل رفتن کلاژن و الاستین می شوند، در نتیجه چین و چروک های پوستی ایجاد می گردند.

 

همه ی این موارد و مزایا، دلیلی برای این سوال است که چرا در کرم های ضد پیری پوست از خاویار استفاده می کنند. چون خاویار به طرز معجزه آسایی باعث کاهش اثرات چروک صورت می شود و به شما پوستی جوان و شاداب می دهد.

 

معرفی روش های جلوگیری از پیری پوست

برای جلوگیری از پیری پوست علاوه بر استفاده از کرم و سرم های مراقبتی پوست، یک سری کارهای دیگر نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از پیری پوست:

به طور مرتب ورزش کنید. ورزش باعث آزادسازی انتقال دهنده هایی در مغز می شود که باعث ایجاد حس شادی و آرامش می گردند. ورزش کردن علاوه بر نقش در کاهش استرس، باعث کند شدن روند پیری پوست نیست می گردد.

از مصرف دخانیات خودداری کنید. بسیاری از عادات ما، به سبک زندگی بستگی دارد. با تغییر در سبک زندگی می توان بسیاری از زیان هایی که به بدن وارد می شود را کاهش داد، پیری پوست نیز از این موارد است.

رژیم غذایی سالمی را رعایت کنید. رژیم غذایی مناسب شامل همه ی مواد غذایی اما به طور متناسب است. در غذاهای مصرفی روزانه هم وجود ویتامین ها ضروری است و هم کربوهیدرات، پروتئین و چربی. هر کدام از این مواد در بدن عملکرد خاصی را بر عهده دارند.

اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید از مصرف سبزیجات و میوه غافل نشوید. این مواد باعث آبرسانی به پوست و ایجاد سلول های پوستی جدید می گردند.

پیری پوست

معرفی چند ماسک و سرم مراقبتی مناسب، برای جلوگیری از پیری پوست که حاوی خاویار هستند.

در این مقاله تاثیرات خاویار بر روی پوست را به طور کامل بررسی کردیم. ممکن است فکر کرده باشید که چنین ماده ای بسیار گران است که تا حدودی این فکر درست است. اما بعضی ماسک ها و کرم هایی برای صورت وجود دارند، که علاوه بر قیمت مناسب در ساختار خود از خاویار نیز استفاده نموده اند. در اینجا به معرفی سه مورد از آن ها می پردازیم:

  1. سرم جوان کننده خاویار ونزن

اولین خصوصیت این کرم، استفاده از خاویار در ترکیبات آن است که باعث می شود این کرم بر روی پوست تاثیر بگذارد و باعث جوان سازی و رفع چین و چروک شود. این سرم خاصیت لیفت کننده نیز دارد و باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست می گردد. سرم جوان کننده خاویار ونزن با آبرسانی پوست، باعث از بین رفتن چین و چروک و کوچک شدن منافذ پوستی می گردد.

نکته مهم: همین الان در سایت رنگدونه می توانید این محصول را با یک قیمت استثنایی تهیه نمایید و از تخفیفات سایت بهره مند شوید.

سرم جوان کننده خاویار حلزون ونزن

  1. ماسک ضد پیری خاویار سیندینال

این ماسک غنی از عصاره ی خاویار است که آبرسان، مرطوب کننده و ضد پیری پوست است. همچنین در ترکیبات این ماسک مقدار زیادی هیالورونیک اسید و کلاژن نیز وجود دارد که باعث مرطوب کنندگی، آبرسانی و تقویت بافت پوست می گردد.

این ماسک از یک پارچه نخی بسیار لطیف ساخته شده است و با ترکیبات ذکر شده خواص یکدست سازی پوست، از بین برنده ی لک و چین و چروک را دارد.

ماسک ضد پیری خاویار سیندینال

  1. ماسک ورقه ای خاویار و طلا سیزورایس

ماسک های ورقه ای همیشه طرفدارهای زیادی دارند، زیرا به صورت ورقه ای روی پوست قرار می گیرند و باعث ایجاد تاثیرات سریعی روی پوست می گردند.

ماسک ورقه ای سیزورایس با دارا بودن عصاره خاویار و طلا، باعث رفع چین و چروک های صورت گردیده لایه های عمیق پوست را آبرسانی می کند. مقادیر زیادی هیالورونیک اسید و کلاژن در ساختار این ماسک وجود دارد که مرطوب کننده ی قوی پوست هستند. این ماسک ضد پیری پوست، باعث تعدیل چربی پوست می شود و برطرف کننده ی خشکی پوست نیز هست.

ماسک ورقه ای خاویار و طلا سیزورایس

کلام آخر

در این مقاله به تاثیرات خاویار و دلیل استفاده ی آن در لوازم بهداشتی و آرایشی پرداختیم. پوست یکی از مواردی است که همیشه نیاز به مراقبت دارد و با رعایت شیوه زندگی سالم، در کنار مواد مراقبتی مانند ماسک ها و سرم ها می توان تا حد زیادی از پیری پوست جلوگیری کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها