سلامت و زیبایی

اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی + 3 روش

اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی

با فرا رسیدن فصل سرما و برف بلافاصله به سراغ تجهیز کردن وسایل گرمایشی منزل می‌رویم. نوشیدنی های خنک تابستانی را با دم‌نوش های زعفرانی، دارچینی و زنجبیلی در کنار چای و قهوه گرم جایگزین می‌کنیم و بساط لباس های گرم و بافتنی را پهن می‌کنیم. همه چیز را مهیا می‌کنیم تا در فصل پاییز و زمستان از سرماخوردگی و سرمازدگی جلوگیری کنیم و از بارش برف و برف بازی و لذت های زمستانی بهره ببریم. اما ظاهراً چیزی اذیتمان می‌کند! ترک لب ها! خشکی دست ها! پوست پوست شدن پوست سر! خراب شدن پوست صورت! حواسمان به این ها بوده است؟
زمستان می‌تواند با وزش بادهای سوزناک و سرمای زیادش بیشترین آسیب ها را به پوستمان برساند. با سرد شدن هوا مکانیزم و نیازهای بدن ما نیز تغییر می‌کند. البته این اتفاقات زمانی پیش می آید که ما اصول نگهداری از پوست را ندانیم. اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا با آموزش اصول نگهداری از پوست صورت در فصل سرما و زمستان به شما کمک کنیم تا هیچ آسیبی نتواند پوست شما را تهدید کند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که در فصل سرما و زمستان برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ در نهایت این را بدانید؛ همان‌طور که با سرد شدن هوا پوشش خود و وسایل گرمایشی منزل را تغییر می‌دهیم، باید نوع رسیدگی و مراقبت از پوست را نیز تغییر دهیم.

3 عامل مهمی که باعث می‌شود پوست در زمستان بیشتر آسیب ببیند!

زمستان در عین حال که فصل دورهمی ها و مهمانی های شاد شبانه در کنار کرسی و شومینه گرم است اما نگرانی های خاص خود را نیز به همراه دارد. علاوه بر اینکه در فصل سرما نگران سرما و سرماخوردگی هستیم، با تغییر و تحولات پوست و آسیب هایی که پوستمان می‌بیند، نگرانی ما بیشتر می‌شود. پس در فصل سرما علاوه بر اینکه باید مراقب سلامتی خود باشیم بایستی به اندازه کافی به سلامت پوست خود نیز اهمیت بدهیم و مراقبت از پوست در زمستان را جدی بگیریم.
به طور کلی پوست صورت و بدن انسان در فصل سرما به 3 دلیل بیشتر از سایر فصول مستعد آسیب دیدگی می‌شود.

  • مهم‌ترین عامل، سرما و خشکی هوا است که باعث می‌شود پوست انسان در فصل زمستان بیشتر از سایر فصول سال دچار آسیب شود.
  • یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود پوست در فصل سرما بیشتر آسیب ببیند این است که مردم به دلیل ابری بودن هوا و تابش کمتر نور خورشید احساس می‌کنند که نیاز کمتری به کرم های ضد آفتاب دارند و کمتر از ضد آفتاب استفاده می‌کنند.
  • فصل زمستان، فصلی است که به دوش آب گرم علاقه زیادی پیدا می‌کنیم.
رعایت اصول نگهداری از پوست صورت باعث می شود همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی + 3 روش اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی + 3 روش

بررسی عوامل آسیب‌رسان به پوست به همراه 3 روش نگهداری

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم 3 عامل مهم وجود دارد که در فصل سرما، بیشترین آسیب را به پوست وارد می‌کنند. برای اینکه بتوانیم از پوست در فصل سرما محافظت کنیم و مانع آسیب دیدن آن شویم باید با 3 عامل آسیب‌رسان مقابله کرده و از پوست مراقبت بیشتری کنیم. خیلی دقت کنید که تفاوتی ندارد پوستی شما از چه نوعی است، در هر صورت پوست در زمستان به دلایلی که به آن‌ها اشاره کردیم دچار آسیب می‌شود. پس در این مرحله این نکته مهم‌تر است که با اصول نگهداری از پوست صورت آشنا شوید و پس از آن با توجه به انواع پوست و نحوه مراقبت از آن، بهترین محصول را برای روتین پوستی خود انتخاب کنید.

بررسی عامل اول آسیب پوست در زمستان: خشکی پوست

در فصل زمستان و با سرد شدن هوا، نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد تهیه کرم های مرطوب‌کننده پوست است. سرمای هوا باعث می‌شود تا پوست رطوبت خود را از دست بدهد و بیش از پیش دچار خشکی شود. نکته مهم در این قسمت این است که انتخاب کرم مرطوب‌کننده پوست برای فصل های سرد سال باید با کرم مرطوب‌کننده مخصوص فصل گرم سال متفاوت باشد.

راهنمای انتخاب کرم مرطوب‌کننده برای فصل زمستان

در این قسمت با اصول نگهداری از پوست صورت در فصل زمستان به کمک کرم های مرطوب‌کننده آشنا می‌شوید. در این قسمت به راه های مراقبت از پوست اشاره می‌کنیم و روتین مناسب هر پوست را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی
پوست معمولی و خشک

اگر پوست شما معمولی و خشک است باید خیلی بیشتر مراقب باشید که فصل سرما به پوستتان آسیب نرساند. برای مراقبت از پوست در فصل سرما لازم است علاوه بر اینکه از کرم های مرطوب‌کننده قوی‌تر استفاده می‌کنید، محلول های آب‌رسان را نیز به روتین پوستی خود اضافه کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است، لازم است از ماسک های پوستی که دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آب‌رسانی به پوست صورت را دارند به صورت هم‌زمان استفاده کنید. برای انتخاب کرم های مرطوب‌کننده نیز باید به سراغ محصولاتی بروید که حاوی موادی مانند: گلیسیرین، روغن های مینرال(پارفین، وازلین) و شی باتر باشند. اگر احساس می‌کنید پوست شما در فصل سرما علاوه بر اینکه خشک است دچار زبری نیز می‌شود لازم است محصولاتی که حاوی مواد نرم‌کننده مانند روغن اسکلوآلن،لانولین و استئاریک اسید هستند، را انتخاب کنید. فراموش نکنید پوست شما دقیقاً شبیه به یک بوته گل است. اگر از آن مراقبت کافی نشود، خیلی زود دچار پژمردگی و خشکی می‌شود.

پوست معمولی

اگر پوست شما از نوع معمولی است و حساسیت خاصی به فصل سرد زمستان ندارد، شما یک فرد بسیار خوش‌شانس هستید. اما این موضوع به این معنی نیست که پوست شما به اصول نگهداری از پوست صورت نیاز ندارد؛ بلکه تنها به شما این فرصت داده شده است تا زمان خود را صرف شناسایی راه های محافظت از پوست کنید و به جوان‌سازی و شادابی پوست خود اهمیت دهید. پوست شما در فصل سرما به کرم های مرطوب‌کننده مناسب فصول سرد نیاز دارد و استفاده از آب‌رسان‌ها ضروری نیست.

پوست چرب

اگر پوست شما از نوع چرب است، برای انتخاب کرم مرطوب‌کننده باید به سراغ مرطوب‌کننده هایی بروید که مخصوص پوست چرب هستند. معمولاً کرم های مرطوب‌کننده مخصوص پوست های چرب حاوی هیارولونیک اسید و گلیسیرین می‌باشند. خیلی دقت کنید که برای پوست های چرب حتماً باید از مرطوب‌کننده هایی که مخصوص پوست های چرب است استفاده شود، اگر از مرطوب‌کننده های پوست های خشک یا معمولی استفاده کنید، ممکن است پوست صورت شما جوش بزند.

اصول نگهداری از پوست در هوای زمستانی

بررسی عامل دوم آسیب پوست در زمستان: عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، در فصول سرد سال به دلیل تابش کمتر نور خورشید و ابری بودن هوا در بیشتر روزها، میزان استفاده از کرم ضد آفتاب کاهش پیدا می‌کند. همین عامل باعث می‌شود تا پوست در فصل سرما بیشتر آسیب ببیند. دقت کنید که استفاده از کرم های ضد افتاب در فصل سرد سال به همان اندازه ضروری و لازم است که در فصل تابستان است. یکی از مهم‌ترین اصول نگهداری از پوست صورت در تمام فصول سال این است که کرم ضد آفتاب مناسب پوست صورت خود را انتخاب کنید و اگر ساعات زیادی را بیرون از منزل می‌مانید حتماً آن را در ساعات مشخص تمدید نمایید. یکی از مهم‌ترین راه های مراقبت از پوست این است که استفاده از کرم ضد آفتاب را بیش از کرم های آرایشی در اولویت قرار دهید. انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب مانع از ایجاد لک های پوستی می‌شود و به جوان‌سازی پوست نیز کمک نیز می‌کنند. کرم های ضد آفتاب این توانایی را دارند که از پوست صورت در مقابل اشعه های مضر  uva  و  uvb محافظت کنند.

بررسی عامل سوم آسیب پوست در زمستان: دوش آب گرم

یکی از تفریحات خوب زمستانی که بدون هیچ دردسری نیز در دسترس قرار دارد، دوش آب گرم است. دوش آب گرم معمولاً بعد از آنکه به خانه می‌رسیم، قسمت جذاب ماجرا است که به طور ناخود آگاه ما را به سمت خود جلب می‌کند. اما تابه‌حال به این موضوع فکر کرده اید که دوش آب گرم در فصل سرد سال چه معایبی برای پوست دارد؟ آب گرم باعث می‌شود تا پوست بیشتر دچار خشکی شود. برای اینکه از میل و رغبت خود به دوش آب گرم بکاهید یک راهکار خیلی خوب وجود دارد. پس از اینکه از بیرون آمدید، حدود 1 تا 2 ساعت صبر کنید. سعی کنید دمای بدن خود را با نوشیدنی گرم به حالت نرمال برگردانید و بعد از آن به سراغ دوش گرفتن بروید. حال می‌توانید با یک دوش آب ولرم حال خود را سرجایش بیاورید.

با استفاده از اصول نگهداری از پوست صورت در فصول سرد سال، پوست خود را از خشکی، ترک خوردن و پوست پوست شدن محافظت کنید.

جمع‌بندی

بی شک یکی از مهم‌ترین نقاطی که در اولین برخورد با دیگران به چشم می آید، پوست صورت است. داشتن پوستی شفاف انسان را جوان و سرزنده نشان می‌دهد و از سلامت او خبر می‌دهد. آگاهی از اصول نگهداری از پوست صورت و کسب اطلاعات لازم در رابطه با راهای مراقبت از پوست، مهم‌ترین گام هایی هستند که برای داشتن پوستی ایده آل می‌توانید بردارید. در این مقاله به 3 عامل مهمی که موجب می‌شود پوست در فصول سرد سال بیشتر مستعد آسیب دیدن شود را بررسی کردیم. علاوه بر آن به 3 روش مهمی که می‌تواند در برابر آن عوامل از پوست مراقبت کند، نیز اشاره شد و به شما آموزش دادیم که برای مراقبت از پوست چه باید کرد. شما می‌توانید با استفاده از این راهکارها پوستی شاداب، بانشاط و جوان را در فصل های سرد سال نیز تجربه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها