سلامت و زیبایی

روتین منافذ باز پوست

روتین منافذ باز پوست روتین منافذ باز پوست

همان‌ طور که همه شما می‌دانید پوست یکی از بزرگ‌ترین و حیاتی‌ترین ارگان‌ های بدن ما می‌باشد. در واقع پوست ما تنها عضوی از بدن ما می باشد و تا حد بسیار زیادی با محیط اطرافمان در ارتباط می‌باشد و از ارگان ‌های ما مراقبت می کند. پس سلامت پوست اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر شما جزء افرادی می باشید که به سلامت پوست خودتان اهمیت بسیاری می دهید با ما همراه باشید، ما در ادامه مطلب سعی نموده‌ایم که در رابطه با روتین منافذ باز پوست برای شما صحبت کنیم، اگر شما نیز علاقمند باشید در رابطه با روتین منافذ باز پوست بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. توجه کنید که نوع پوست افراد با توجه به دی‌ان‌ای و ژن‌ های آن‌ ها با هم بسیار متفاوت می‌باشد و هر فردی باید با توجه به جنس پوست خودش اقدام به مراقبت از پوست خود نماید. به طور کلی شما می‌توانید با استفاده از روش روتین پوست از پوست خودتان مراقبت نمایید، اما اگر دارای پوست های خاصی مانند پوست چرب،  و یا پوست خشک می باشید و یا حتی اگر پوست شما دارای منافذ بازی می باشد باید سعی نمایید که از روش های خاص روتین استفاده نمایید تا از آسیب رسیدن بیشتر به پوست خودتان جلوگیری کنید. توجه نمایید که راهکار های درمانی برای منافذ باز پوست دور ماندن از اشعه ماورا بنفش و مرطوب نگه داشتن همیشه پوست می باشد. علاوه بر این موارد شما می‌توانید با استفاده از روش‌ های روتین منافذ باز پوست نیز از پوست خودتان مراقبت نمایید.

بررسی روتین منافذ باز پوست

به طور کلی روتین پوست به چه معناست؟

قبل از این ‌که ما بخواهیم در رابطه با روتین منافذ باز پوست صحبت کنیم بهتر است که شما را با واژه روتین آشنا سازیم و به شما بگوییم که به‌ طور کلی روتین به چه معناست و در چه حالتی استفاده از روتین برای شما مناسب می باشد. به طور کل معنای کلمه روتین یعنی نگه داشتن پوست در بهترین حالت ممکن که شما می‌توانید برای رسیدن به این هدف از روش های گوناگون استفاده کنید. شما می توانید با روتین کردن پوست خودتان عیب و ایراد های پوستتان را بپوشانید و حتی آن‌ ها را برطرف نمایید و دارای پوستی صاف و شفاف شوید و از داشتن پوستی زیبا به طور کامل لذت ببرید. پس تا اینجای کار هر گونه مراقبتی که شما از پوست خودتان می‌کنید در زمره روتین پوست قرار می‌گیرد، اما اگر بخواهیم مفهوم واژه روتین را به طور تخصصی‌ تر بررسی نماییم بهتر است بگوییم که روتین شامل سه مرحله می شود. در مرحله اول شما پوست خودتان را از هر گونه ماده شیمیایی پاک‌ سازی می‌کنید و به شستشوی صورت خودتان می‌پردازید و در مرحله دوم شما پوست خودتان را با استفاده از تونر های مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد بالانس می‌کنید؛ در مرحله سوم با استفاده از مرطوب کننده های گوناگون پوست خودتان را هیدراته می‌کنید و از آن مراقبت می کنید‌‌. درست مانند همین موارد روتین منافذ باز پوست نیز شامل همین سه مرحله می شود.

 به طور کلی روتین پوست به چه معناست؟

مراحل روتین منافذ باز پوست

پیشتر شما را با واژه روتین آشنا ساختیم و به طور مختصری به شما گفتیم که روتین منافذ باز پوست چگونه می باشد. اما در این پاراگراف‌ها می‌خواهیم به طور کامل و تخصصی برای شما نحوه روتین منافذ باز پوست را شرح دهیم.

 

مرحله اول در روتین منافذ باز پوست

در مرحله اول شما باید برای جلوگیری از تحریک بیشتر پوست خودتان برای پاک‌سازی عمیق، پوست خود از هر گونه مواد شیمیایی از یک شستشو دهنده بدون صابون برای پاک‌سازی پوست خودتان استفاده نمایید. برای این کار شما می‌توانید از انواع مختلف شامپو بچه‌ ها استفاده کنید که به پوست شما آسیب بیشتری نرسد. توجه نمایید که علت اصلی بزرگ شدن منافذ پوست شما انسداد پوست با مواد آرایشی و آلودگی های گوناگونی می باشد که در طول روز روی پوست شما نشسته‌اند، پس یکی از راه‌حل‌ های روتین منافذ باز پوست این است که قبل از هر گونه اقدام شما پوست خود را از مواد شیمیایی پاک نمایید و به صورت کاملاً راحت و ساده پوست خودتان را بدون این ‌که باعث تحریک آن شوید بشویید‌.

 

مرحله دو در روتین منافذ باز پوست

در مرحله دو شما می‌توانید با استفاده از تونر ها هر اثری که از ناخالصی روی پوست شما می باشد را پاک کنید و باعث سفت شدن منافذ پوست خودتان شوید. تونر ها معمولاً موادی هستند که بر پایه الکل مبتنی می‌باشند که چربی اضافه پوست را می‌گیرند و می‌توانند به شما کمک کنند که باعث بسته شدن منافذ پوست خودتان شوید. تونر هایی امروز تولید می شوند بسیار بهتر از انواع قدیمی آن ‌ها هستند و اثر بسیار بهتری را روی پوست شما خواهند داشت. اگر شما دارای پوست چرب می باشید حتماً از انواع مختلف تونر ها استفاده نمایید تا از به وجود آمدن انواع مختلف جوش ‌ها و آکنه ‌ها جلوگیری نمایید. تونر ها منافذ پوست شما را می‌بندند و بقایای مواد آرایشی و آلودگی های باقی‌مانده را از روی پوست شما پاک می کنند و به پوست شما بافت یکنواخت و سفت می دهد.

 

مرحله سوم در روتین منافذ باز پوست

در این مرحله برای این ‌که شما بتوانید پوست خود را مرطوب نمایید و تغذیه پوست خودتان را تامین کنید می‌توانید با یک روغن مناسب و یا مرطوب کننده پوست خودتان را چرب و مرطوب نمایید. توجه نمایید که منافذ باز بیشتر روی پوست ‌های چرب دیده می شوند بنابراین بهتر است که برای بهتر کردن شرایط پوست خود از یک مرطوب کننده مناسب برای روتین منافذ باز پوست خودتان استفاده نمایید و رطوبت مورد نیاز پوست خودتان را به آن هدیه دهید و بدون هیچ مشکلی از داشتن پوست زیبا لذت ببرید.

مراحل روتین منافذ باز پوست

نکاتی در رابطه با روتین منافذ پوست

توجه نمایید که حتماً از روتین ها و موادی که مختص منافذ باز پوست هستند استفاده نمایید و از محصولات دیگری مانند ضد چروک ‌ها و ضد لک ها استفاده نکنید. برای روتین منافذ باز پوست هیچ‌ وقت از محصولات کرمی که تکسچر سنگینی مانند ماده گریس دارند استفاده نکنید. توجه نمایید که از ضد آفتاب ‌هایی استفاده کنید که فلوید، ژل، و یا لوسیون می باشند و ترکیب سنگینی نداشته باشند و باعث مسدود شدن منافذ پوست شما نشوند‌. برای مرحله پاک‌سازی پوست خودتان در روتین منافذ باز پوست بهتر است که از صابون‌ ها استفاده نکنید و بجای آن‌ ها از شوینده هایی که بسیار ملایم می‌باشند و محلول در آب هستند استفاده کنید. توجه نمایید که برای روتین منافذ باز پوست به‌ هیچ‌ عنوان به خاطر سبوم اضافی که روی پوست شما وجود دارد تعداد دفعات شستن پوست خودتان را بیشتر نکنید زیرا این کار برای پوست شما بسیار مضر می‌باشد و باعث می‌شود که چربی مورد نیاز پوست شما از بین برود و پوست شما خشک شود. همچنین برای روتین منافذ باز پوست هرگز بعد از شستشوی پوست، پوست خودتان را با حوله‌ های بسیار زبر استفاده نکنید و از یک حوله نرم استفاده کنید و آن را به ‌آرامی روی پوست خیس خود بگذارید و بردارید و آن را روی پوست خودتان نکشید زیرا این کار باعث باز شدن بیشتر منافذ پوست شما می شود.

نکاتی در رابطه با روتین منافذ پوست

آیا برای بستن منافذ باز پوست باید از دارو ها استفاده کرد؟

توجه نمایید که یکی از سوالاتی که ممکن است در هنگام روتین منافذ باز پوست ذهن شما را درگیر نمایند این است که یا شما می‌توانید برای بستن منافذ پوست خودتان از انواع مختلف دارو ها استفاده نمایید؟ جواب این سوال بله می‌باشد. شما می‌توانید برای کاهش منافذ باز پوست خودتان از انواع مختلف کرم های لایه بردار استفاده نمایید اما توجه نمایید که شما حتماً باید این کرم ‌ها را با تجویز پزشک خود استفاده نمایید و به هیچ عنوان بدون نسخه پزشک هیچ‌گونه کرم لایه برداری را استفاده نکنید زیرا این کار ممکن است حتی باعث شدیدتر شدن عارضه‌ های پوستی شما شود و پوست شما را در شرایط بدتری قرار دهد. به‌ طور کلی و برای روتین منافذ باز پوست پزشک شما ممکن است که کرم ‌های مختلفی مانند ژل و لوسیون ترتینوئین را برای بالا بردن سرعت بازسازی سلول ‌های پوستی شما استفاده کند. همچنین ژل های گوناگونی مانند ژل آداپالن نیز می‌تواند به منظور بستن منافذ پوستی شما استفاده شود و می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. غیر از انواع مختلف دارو هایی که شما می‌توانید برای بهتر کردن شرایط پوست خودتان استفاده نمایید روش ‌های درمانی دیگری نیز مانند میکرودرم، لیزر های لایه بردار، و لیزر های فرکشنال نیز می توانند برای بهتر کردن شرایط پوستی شما استفاده شوند و می‌توانند منافذ باز پوست شما را ببندند.

 

منافذ باز پوست بیشتر از کدام ناحیه دیده می‌شوند؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش بیاید که منافذ باز پوست بیشتر در کدام مناطق دیده می‌شوند و شما در کدام مناطق به روتین منافذ باز پوست نیاز دارید؟ به‌ طور کلی شایع‌ترین مناطقی که منافذ باز پوست در این ناحیه ها دیده می شوند روی بینی و پوست اطراف بینی شما و روی گونه های شما است. به طور کلی غدد چربی که روی پوست شما در کنار فولیکول ‌های موی شما وجود دارد از طریق انواع مختلف لوله‌ ها ترشحات چربی خودشان را روی سطح پوست شما انتقال می دهند که این ترشحات چربی سلول ‌های مرده را نیز از روی پوست شما جدا می کند. اگر به هر دلیلی مسیر خروج این ترشحات بسته شود مشکلات مختلفی مانند گشاد شدن منافذ پوست شما برای شما به وجود خواهد آمد و در نهایت باعث باز شدن منافذ پوست شما می‌شود که شما در این حالت به روتین منافذ باز پوست نیاز خواهید داشت.

با مطالعه مقاله :  از بین بردن جوش سر سیاه بینی به راحتی میتونید جوش های سر سیاه رو بینی رو از بین ببرید

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها