سلامت و زیبایی

آیا پوست به مراقبت شبانه هم نیاز دارد؟

آیا پوست به مراقبت شبانه هم نیاز دارد؟ آیا پوست به مراقبت شبانه هم نیاز دارد؟

به نظر شما داشتن پوستی صاف و شفاف ساده است؟ افرادی که پوستی زیبا و سالم دارند چه مراقبت هایی انجام می دهند؟ تابه حال به این موضوع فکر کرده اید که یکی از مهم ترین مراحلی که این افراد قبل از خواب انجام می دهند مراقبت از پوست به وسیلۀ روتین پوست شب است. بسیاری از ما هنگام ملاقات های روزانه یا بیرون رفتن از خانه، آرایش کردن و رسیدگی به ظاهر خود را فراموش نمی کنیم اما به یاد داشته باشید که زیبایی شما در مرحلۀ اول در دستان مراقبت شما از پوستتان است. پس همین الآن تصمیم بگیرید استفاده از محصولات مراقبت از پوست را در اولویت قرار دهید و سعی کنید به جای صرف هزینه برای خرید لوازم آرایشی، بخشی از هزینۀ خود را به محصولات مراقبت از پوست اختصاص دهید. داشتن اطلاعات کامل در رابطه با روتین پوست می تواند مهم ترین گام در کسب نتایج خوب برای ظاهری زیبا و شاداب باشد.

 

برای داشتن پوستی زیبا، سالم و شاداب باید مراقبت از پوست خود را از همین الآن آغاز نمایید. با مراحل یک روتین پوست شب آشنا شوید و روز خود را صورتی سرشار از زیبایی آغاز نمایید.

کدام روتین پوست برای ما مناسب تر است؟

وقتی صحبت از داشتن یک روتین پوست می شود افراد زیادی هستند که تصور می کنند روزانه باید ساعت های زیادی را صرف مراقبت از پوست خود کنند. این یک باور اشتباه است. همیشه داشتن پیوستگی در یک عمل بسیار مهم تر از انجام دادن آن به صورت غیر معقولانه است. روتین پوست نیز دقیقا به همین صورت است. پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که داشتن یک روتین پوست ضروری و اگر دو بار در روز باشد بسیار عالی و کارآمد است. حال به نظر شما روتین پوست در روز مناسب تر است یا روتین پوست در شب؟
شب ها زمان بسیار خوبی است تا این فرصت را در اختیار پوست قرا دهیم که بتواند به کمک محصولات مراقبتی به بازسازی و حفظ سلامتی و شادابی سلول های خود بپردازد. علاوه بر این نیز به دلیل اینکه معمولا صبح افراد زیادی هستند که باید سریعا منزل را ترک کنند در نتیجه آن ها زمان کافی برای انجام یک روتین پوست نخواهند داشت. در آخر نیز باید به این مورد اشاره کنیم که اکثر محصولات مراقبتی در روتین پوست شب به دلیل حالت چرب و جامدی که روی پوست باقی می گذارند و در طول روز داشتن ظاهری به این شکل جالب نیست، روتین پوست شب می تواند بهترین انتخاب برای در اولویت قرار دادن یک مراقبت پوستی ویژه باشد.

دلایل اهمیت روتین پوست شب

دلایل اهمیت روتین پوست شب

اگر سن شما کمتر از 25 سال است، سیگار نمی کشید، روزانه به مقدار کافی ورزش می کنید، وعده های غذایی سرشار از فیبر دارید، به اندازۀ کافی می خوابید و استراحت می کنید و به دلایل ژنتیکی پوست خوبی دارید، شما تنها کسی هستید که می تواند بگوید من به مراقبت پوستی نیاز ندارم. بسیاری از ما تصور می کنند که اگر قبل از خواب مسواک بزنند کافی است. اما فراموش نکنید مقدار بسیار زیادی از آلودگی های هوا، مواد آرایشی و دهیدراته شدن پوست از مهم ترین دلایلی هستند که شما را موظف می کنند که روتین پوست شب را انجام دهید. برای اینکه بدانید چرا باید مراقبت های شبانه را قبل از خواب برای پوست خود انجام دهید، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید.

در شب هنگام پوست به آب رسانی نیاز دارد!

پوست دارای لایه های مختلف است. به لایه های پوست درم گفته می شود. بخشی مهم از سلول های درم را آب پر کرده است. اگر در طول روز به اندازۀ کافی آب ننوشید، پوست شما در شب، رطوبت بیشتری را از دست می دهد. تابستان و خشکی هوا در زمستان سبب می شوند که پوست علاوه بر سایر زمان بیشتر مستعد خشکی شود و رطوبت بیشتری از دست بدهد. برای اینکه این رطوبت از دست رفته و دهیدراته شدن پوست را جبران کنید، باید از روتین پوست شب استفاده کنید.

تسریع در بهبود یافتن پوست!

پوست در طول روز با عوامل مضر و خطرناک زیادی مقابله می کند. استرس، آلودگی، دود و اشعه های نور خورشید مهم ترین عواملی هستند که در طول روز موجب آسیب به پوست می شوند. شب هنگام که پوست با این عوامل مقابله نمی کند زمان بسیار خوبی است تا به جذب مواد مفید و مورد نیاز خود بپردازد. به همین دلیل داشتن روتین پوست شب به تسریع در بهبودی مشکلات پوست کمک زیادی می کند و پوست زمانی کافی دارد تا مواد مغذی مورد نیاز خود را از محصولات مراقبتی دریافت کند.

درخشان شدن پوست!

یکی از دلایل بسیار مهمی که استفاده از روتین پوست را الزامی می کند، قدرت احیای سلول های از دست رفته پوست در شب است. اگر از روتین پوست شب مناسب استفاده کنید می توانید هیارولونیک اسید، رسوراترول، رتینول و مواد مورد نیاز پوست را برای احیای سلول های از دست رفته تامین کنید. با این روش پوست شما در طول زمان کوتاهی تیرگی و کدری خود را از سدت می دهد و ظاهری درخشان و شاداب پیدا می کند.

مقابله با پیری پوست!

داشتن یک روتین پوست شب کارآمد به پوست کمک زیادی می کند تا بتواند سلول های مردۀ خود را احیا کند، دیر تر دچار چین و چروک شود و جوان و زیباتر به نظر برسد.

مراحل روتین پوست شب

آیا پوست به مراقبت شبانه هم نیاز دارد؟ آیا پوست به مراقبت شبانه هم نیاز دارد؟

همانطور که در قسمت های قبل این مطلب اشاره شد، روتین پوست شب یکی از مهم ترین گام های ضروری است که برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید آن را انجام داد. اما در این قسمت یادآوری این نکته ضروری تر است که اگر مراحل روتین پوست را ناقص را اشتباه انجام دهید، نه تنها کمکی به پوست خود نمی کنید، بلکه موجب آسیب رساندن به آن نیز می شوید. پس این قسمت از مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید و به ترتیب مراحل دقت کنید.

شستشو با استفاده از پاک کننده یا میسلار واتر

در مرحلۀ اول از مراحل روتین پوست شب، شما باید پوست را از هرگونه ماده شیمیایی و فیزیکی که روی آن قرار دارد پاک کنید. برای پاک کردن در این مرحله استفاده از یک محصول ساده کافی است. این محصول باید کرم های ضد آفتاب و کرم های پوست را پاک کند. اگر آرایش دارید برای پاک کردن آرایش باید از میسلار واتر و پاک کننده های مخصوص آرایش استفاده کنید. پاک کننده ای که در این مرحله برای پوست خود استفاده می کنید باید با جنس پوست شما تناسب داشته باشد. دقت کنید که با یک تصور غلط از صابون های بدن و یا شامپوهای کودک برای پاک کردن صورت استفاده نکنید.

تونر

استفاده از تونر یکی از مراحل مهم در روتین پوست شب است. تونر می تواند آلودگی های عمیق پوست را از بین ببرد. Ph پوست را تنظیم کند و موجب افزایش تاثیر سایر محصولات مراقبتی روی پوست شود. تونر به‌تنهایی نمی تواند سطح پوست را به اندازۀ کافی تمیز کند و حتما لازم است تا قبل از استفاده از تونر، سطح پوست به وسیلۀ پاک کننده تمیز شده باشد.

آبرسان و مرطوب کننده

پوست توانایی این را ندارد که در تمام طول زندگی شفافیت و زیبایی ابتدایی خود را حفظ کند. برای اینکه به جوان تر ماندن و سالم تر ماندن پوست کمک کنیم لازم است تا یکی از مواد حیاتی را که پوست برای حفظ سلامتی خود به آن نیاز دارد، برایش تامین کنیم. آبرسان ها و مرطوب کننده های پوست از مهم ترین قسمت های یک روتین پوست شب هستند. اگر شما مرحله های پاک کردن و استفاده از تونر را انجام دهید اما آبرسان و مرطوب کننده برای پوست خود استفاده نکنید، پوست شما دچار آسیب می شود. آبرسان ها و مرطوب کننده ها از موارد مورد نیاز و ضروری برای پوست هستند.

سرم

سرم ها محصولات مراقبتی بسیار ویژ ای هستند که به صورت فشرده شده حاوی مواد مغذی بسیار ضروری پوست اند. سرم پوست شب توانایی این را دارد که لک های پوستی، تیرگی پوست، جای جوش و برخی اسکارها را از بین ببرد. استفاده از سرم را اگر در برنامۀ روتین پوست شب خود قرار دهید می توانید مطمئن باشید که مراحل یک روتین پوستی معمولی را بسیار خوب و عالی انجام داده اید. سرم ها احساس شادابی و جوانی بسیار زیادی را در پوست ایجاد می کنند. سرم ها یکی از محصولات متحیر کننده برای احیای پوست هستند.

دور چشم

پوست دور چشم یکی از حساس ترین پوست های صورت و بدن است که به شدت مستعد آسیب است. برای اینکه پوست دور چشم را از خطر چین و چروک، تیرگی و گود افتادگی حفظ کنید باید استفاده از محصولات مراقبتی دور چشم را از سن 25 سالگی آغاز نمایید. اگر از این سن مراقبت از پوست اطراف چشم را آغاز کنید، می توانید پوست دور چسم را از آسیب های پوستی را به تاخیر اندازید.

روتین پوست شب کمک می کند تا چین و چروک، لکه های قرمز و قهوه ای به مرور زمان جای خود را پوستی صاف و درخشان عوض کنند.

نتیجه گیری

هیچ‌کس نمی تواند بدون رسیدگی و مراقبت، پوست و مویی خوب و درخشانی داشته باشد. پوست صورت یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که در ایجاد اعتماد به نفس نقش مهمی دارد. برای حفظ سلامتی صورت و ایجاد شادابی باید با روتین پوست شب آشنا باشید و آن را به صورت بسیار مستمر انجام دهید. در این مطلب سعی کردیم به دلایلی که استفاده از روتین پوست شب را محبوب کرده است اشاره کنیم و مهم ترین قسمت های یک روتین پوست شب الزامی را با دلایل کاربردی برای حفظ این مسائل بررسی کنیم. اگر استفاده از تونر از سنین کمتر آغاز کنیم بدون شک برخی از مسائل والدین با فرزندان برطرف خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها