سلامت و زیبایی

فیشال صورت چیست؟

فیشال صورت

فیشال صورت چیز عجیب و غریبی نیست. هر بار که برای پاکسازی پوست خود اقدام می‎کنید در واقع فیشال صورت را انجام داده‎اید. منظور از آن پاکسازی عمیق پوست است. اگر می‎خواهید قدمی مثبت و موثر برای جوانسازی و پاکسازی پوست صورت بردارید، فیشال می‎تواند انتخاب مناسبی باشد. به این ترتیب پوست از آلودگی‎ها و ناخالصی‎ها پاک خواهد شد. در حال حاضر استفاده از این روش تنها محدود به بانوان نمی‎شود، مردان زیادی نیز به شادابی و جوانی پوست خود اهمیت می‎دهند و از این روش برای رسیدن به این هدف استفاده می‎کنند. اگر شما هم با جوش‎های سرسیاه بینی و چانه مواجه هستید، این روش به شما کمک خواهد کرد تا به طور موثری از شر آنها خلاص شوید. شاید فکر کنید، هزینه آن بالا باشد، اما هر بار که در آینه به خود نگاه می‎کنید، گویا جوان‎تر و شاداب‎تر شده‎اید.

فیشال صورت چیست؟ فیشال صورت چیست؟

مراحل فیشال صورت

مراحل فیشال صورت برای هر فردی متفاوت است، با این حال می‎توان گفت در تمامی آنها مراحل زیر دیده می‎شود:

مشاوره با متقاضی

در مرحله اول با فرد مشاوره خواهد شد. در طی آن متخصص به بررسی سلامتی متقاضی و مشکلات پوستی او خواهد پرداخت. همچین اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی، بیماری‎های زمینه‎ایی و داروهای مصرفی گرفته خواهد شد. مجموعه این اطلاعات به متخصص کمک می‎کند تا مراحل پاکسازی صورت به درستی انجام شود. اگر سوال یا ابهامی در این زمینه دارید، بهتر است در همان جلسه مشاوره پاسخ روشن و دقیقی را از متخصص دریافت نمایید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

پاکسازی

در این مرحله آلودگی‎های صورت به طور کامل پاکسازی خواهند شد. در واقع متخصص اقدام به تمیز کردن پوست از گرد و غبار، مواد آرایشی و … خواهد کرد. برای این منظور معمولا از آب گرم و اسفنج استفاده می‎شود. اسفنج به آرامی بر روی پوست حرکت داده خواهد شد. در طی آن متخصص به نوع پوست و مشکلاتی که در آن وجود دارد، دقت خواهد کرد تا در مراحل بعدی از مواد مناسب استفاده نماید.

بخور پوست

در این مرحله با استفاده از بخار، پوست صورت بخور داده می‎شود. باید گفت در طی آن احساس خوبی به شما دست خواهد داد. باید یکبار آن را امتحان کنید تا متوجه شوید بخور گرم پوست چه احساس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد. در واقع جریان گرم، سبب می‎شود تا جوش‎های سرسیاه و سرسفید به راحتی از منافذ خارج شوند. این مرحله برای آن دسته از افرادی که دارای پوست حساس هستند، توصیه نمی‎شود چرا که احتمال التهاب پوست وجود دارد.

لایه برداری

در این مرحله سلول و پوست‎های مرده از سطح پوست جمع‎آوری شوند. با توجه به شرایط پوست ممکن است متخصص از مواد شیمیایی یا ابزارهای مکانیکی نیز استفاده نماید.  مواد شیمیایی دارای اسید و آنزیم هستند.

خوب است بدانید که از لایه‎برداری صرفا به عنوان تکنیکی برای زیباسازی و جوانسازی پوست یاد نمی‎شود؛ بلکه به عنوان یک روش درمانی نیز مورد توجه قرار می‎گیرد. با استفاده از این تکنیک یک لایه سطحی از روی پوست برداشته خواهد شد. برای این منظور از روش‎های مختلفی استفاده می‎شود که لایه‎برداری شیمیایی یکی از آنها است.

خارج کردن آلودگیها

در این مرحله آلودگی‎های عمیق از پوست خارج خواهند شد. مراحل قبلی سبب باز شدن منافذ شده و به این ترتیب زمینه برای تخلیه برای آلودگی‎هایی نظیر جوش‎های سرسیاه و سفید مهیا خواهد شد. یکی از سوالات رایج این است که آیا تخلیه جوش درد دارد؟ خیالتان راحت، بله درد دارد. البته شدت درد آن به میزان آلودگی و آستانه تحمل شما بستگی خواهد داشت. در هر حال لازم است خود را برای تحمل دردهای ریز و سوزنی آماده کنید. اگر پوست حساسی داشته باشید، درد بیشتری را حس خواهید کرد.  همچنین برای کاهش درد قرار نیست از دارو مسکن یا موضعی استفاده شود.

ماساژ صورت

پس از کمی درد کشیدن، ماساژ صورت باعث آرامش شما خواهد شد. برای این منظور متخصص از تکنیک‎های ماساژ صورت استفاده خواهد کرد. این امر باعث بهبود جریان خود در صورت می‎شود.

ماسک صورت

در این مرحله با توجه به پوست و ویژگی‎های آن از ماسک مناسب برای تغذیه و ترمیم پوست استفاده می‎شود. ماسک‎ها رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم خواهند کرد.

فیشال صورت

مزایای فیشال صورت چیست؟

از جمله مزایای فیشال صورت می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی موثر برای رفع مشکلات پوستی مانند خشکی پوست، رفع جوش، جای زخم، آکنه و … است.
  • پوست به طور عمیق از آلودگی‎ها پاک خواهد شد. این امر خود باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‎شود.
  • در طی آن از ماسک‎های مختلف استفاده خواهد شد. ماسک‎ها رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرده و در عین حال باعث تغذیه آن نیز می‎شوند. این امر نیز سلامتی پوست را درپی خواهد داشت. در واقع یکی از راه‎های مبارزه با پیری پوست و جلوگیری از چین و چروک، حفظ رطوبت پوست و تغذیه آن است.
  • با استفاده از این روش، انواع لک صورت کمرنگ خواهد شد. در صورتیکه در فواصل زمانی مرتب از این خدمات بهره ببرید، لکه‎ها آنقدر بی‎رنگ می‎شوند که اثری از آنها بر روی پوست باقی نخواهد ماند.
  • پس از انجام آن، احساس سبکی و آرامش خواهید داشت.
  • در این روش، پوست برای کلاژن‎سازی تحریک خواهد شد. با بالا رفتن سن، از میزان کلاژن کاسته می‎شود به همین دلیل با چین و چروک‎  در پوست صورت مواجه می‎شود. این چین و چروک‎ها بیشتر در اطراف چشم دیده می‎شوند. اگر بتوان قدرت کلاژن ‎سازی پوست را تقویت کرد تا حدود زیادی می‎توان از پیری پوست جلوگیری کرد.

معایب فیشال

نمی‎توان برای فیشال معایب خاصی را ارائه کرد. اگر این تکنیک توسط متخصص انجام شود، بدون ایجاد هیچ عارضه‎ایی به پایان خواهد رسید. ممکن است در طی آن پوست کمی قرمز شود که کاملا طبیعی است.

فیشال صورت هر چند وقت یکبار توصیه می شود؟

تعداد دفعات انجام فیشال صورت در هر فردی متغیر است و نمی‎توان در این زمینه تعداد جلسات خاصی را برای همه توصیه کرد. گاهی اوقات پوست صورت با مشکلات بیشتری مواجه است و برای رفع آنها به تعداد جلسات بیشتری لازم است. اما به طور کلی گفته می‎شود هر سه ماه یکبار برای این منظور، به مراکز معتبر مراجعه نمایید. پس از هر جلسه، پوست به زمان نیاز دارد تا خود را احیا کند. معمولا یک ماه برای آن در نظر گرفته می‎شود. در صورتیکه با انواع جوش، آکنه، جای زخم، لک و …. مواجه هستید، تعداد جلسات بیشتری برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

فیشال صورت برای چه کسانی مناسب است؟

فیشال صورت برای همه افرادی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می‎دهند، توصیه می‎شود. در این مورد تفاوت جنسیتی وجود ندارد. مردان نیز به اندازه زنان از پیری و فرسودگی پوست بیزار هستند، بنابراین گمان نکنید چنین روش‎هایی صرفا مختص بانوان است. اما یکی از سوالات رایج در این زمینه این است که آیا فیشال صورت برای زنان باردار خطرناک است؟

در این رابطه توصیه می‎شود حتما با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید، چرا که وضعیت مادران با یکدیگر کاملا متفاوت است. اما اگر به دنبال یک جواب کلی هستید باید بدانید اگر در طی پاکسازی پوست از مواد شیمیایی خشن، ماساژهای طولانی مدت یا حرارت بیش از حد استفاده نشود، نمی‎تواند خطری برای مادر و جنین داشته باشد.

دقت کنید موادی که برای پاکسازی پوست استفاده می‎شود پایه شیمیایی دارد. این مواد از طریق پوست جذب شده و به این طریق وارد جریان خون می‎شود. به این ترتیب می‎تواند به جنین برسد. برخی از مواد با هدف از بین لکه‎های پوستی مورد استفاده قرار می‎گیرند، این مواد ممکن است حاوی ترکیباتی مانند بنزوئیل پراکسید، رتینوئید‌ها و اسید سالیسیلیک باشد که ممکن است برای سلامتی جنین خطرناک باشد. در هر حال شاید بهتر باشد، پاکسازی پوست را به بعد از زایمان موکول کنید.

نکات مراقبتی قبل و بعد از فیشال

توصیه می‎شود سه روز قبل از جلسه فیشال صورت، از کرم‎های لایه‎بردار استفاده نکنید. این امر می‎تواند منجر به تحریک پوست شود. همچنین استفاده از آنها تا سه روز بعد از پاکسازی پوست نیز توصیه نمی‎شود.

زمانی که از این روش استفاده می‎کنید، بهتر است به سراغ دیگر روش‎های جوانسازی و پاکسازی پوست نروید. به  این ترتیب بهتر می‎توانید نتیجه کار را مشاهده نمایید. در صورتیکه از چندین روش برای جوانسازی پوست استفاده نمایید، به درستی درک نمی‎کنید کدام روش برای شما مناسب‎تر بوده و از آن نتیجه بهتری گرفته‎اید. همچنین استفاده همزمان از چندین روش می‎تواند باعث آسیب پوست شود.

پس از پاکسازی پوست به سراغ حمام آفتاب و سونا نروید. به پوست اجازه دهید تا خود را احیا کند. در این صورت احتمالا با عوارضی مانند قرمزی، خشکی و التهاب پوست مواجه خواهید شد. بهتر است زمان انجام فیشال پوست را زمانی در نظر بگیرید که پس از آن بتوانید به منزل مراجعه نمایید.

قیمت فیشال صورت

قیمت فیشال صورت بستگی به نوع خدمات، نوع مواد و تجهیزاتی دارد که مورد استفاده قرار می‎گیرد. هر چقدر میزان کیفیت و خدمات ارائه شده بیشتر باشد به همان میزان بر هزینه آن افزوده خواهد شد. البته برخی فاکتورهای جانبی مانند موقعیت جغرافیایی نیز بر میزان دستمزد متخصصان تاثیرگذار است. به همین دلیل نمی‎توان قیمت یکسانی را برای همه مراکز تعیین نمود. برای این منظور بهتر است با مرکز مورد نظر تماس گرفته  تا اطلاعات دقیقی از هزینه‎ها در اختیار شما قرار گیرد.

 

منبع

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها