سلامت و زیبایی

نحوه پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در خانه

این یک واقعیت است که همه ی افراد برای پوستشان ارزش قائل هستنده همه دوست دارند که نه تنها الان بلکه در آینده هم پوستشان در بهترین فرم خودش باشد. برای سالم ماندن پوست لازم است هر چند وقت یکبار آن را پاکسازی کنید. روش های زیادی برای پاکسازی پوست وجود دارد. ولی این روش ها هزینه بر و بیشتر شیمیایی هستند. برای همین امروز می خواهیم بهترین روش و نحوه پاکسازی پوست در خانه را بگوییم. این روش ها ارزان و بدون عوارض هستند. همچنین در این نوع پاکسازی پوست، مواد طبیعی به کار می رود. پس منتظر چی هستید در ادامه با من همراه باشید تا شما را با نحوه پاکسازی پوست در خانه آشنا کنم.

نحوه پاکسازی پوست در خانه

در ادامه به مراحل پاکسازی پوست آسان در خانه آشنا می شوید.

1. شستشوی صورت

صورت خود را با صابون و آب ولرم بشویید. آن را با یک حوله نرم خشک کنید. اگر به‌تازگی به خانه برگشته‌اید، احتمالاً منافذ پوست شما بسته شده و یک دور شستشو ممکن است کافی نباشد بنابراین، مقداری شیر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی پوست خود بمالید. همچنین اگر آرایش کرده اید از یک شوینده صورت مناسب برای پاک کردن مواد آرایشی روی پوست استفاده کنید.

اگر می خواهید پوستتان را برای پاکسازی صورت آماده کنید می توانید از میسلار واتر تقویت کننده سیمپل ساخت لهستان و تحت لیسانس انگلستان استفاده کنید.

نحوه پاکسازی پوست در خانه نحوه پاکسازی پوست در خانه

خرید میسلار واتر تقویت کننده سیمپل

این میسلار ترکیبی از ویتامین سی و نیاسین آمید است که با فرمولاسیون جدید و سبک ساخته شده است. این باعث می شود که این میسلاز زود جذب شود. البته این محصول بیشتر از یک میسلار واتر است و چندین کاربرد دیگر دارد. در زیر این کاربردها را آوردیم:

  • قدرت پاک کنندگی بالا
  • تقویت کننده
  • مرطوب کننده
  • آنتی اکسیدان
  • نرم کننده
  • پاکسازی کامل محصولات آرایشی

2. اسکراب

از اسکراب صورت استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. صورت خود را حدود 5 تا 7 دقیقه اسکراب کنید و چند دقیقه قبل از اینکه با آب بشویید، صبر کنید. به‌جای یک محصول آماده، می‌توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال‌اخته و عسل نیز برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

اگر دنبال بهترین اسکراب صورت هستید که قیمتش هم خوب باشد و در عین حال قیمت کمی داشته باشد می توانید از اسکراب هلو بیوآکو استفاده کنید. جدا از این ترکیبی گیاهی داشته باشد که عوارض ایجاد نکند. این اسکراب با فرمولاسیون سبکی که دارد خیلی زود جذب می شود. این محصول ترکیبی از عصاره هلو، ریشه جنسینگ، گل ریشه طلایی، زلف شیطان، روغن جوجوبا و هیالورونیک اسید است.

اسکراب هلو بیوآکوا

خرید اسکراب هلو بیوآکوا

این اسکراب ترکیبی از چند محصول متفاوت است. بیشتر بلاگرهای آرایشی ایران و متخصصان این محصول را برای لایه برداری پوست صورت پیشنهاد می کنند. خواصل اسکراب هولو بیوآکوا موارد زیر است:

  • فوق العاده مغذی
  • لایه بردار ملایم
  • بدون ایجاد حساسیت و التهاب
  • مرطوب کننده
  • از بین برنده سلول های مرده پوست
  • کوچک کننده منافذ
  • نرم کننده
  • درخشان کننده
  • پاکسازی اعماق منافذ
  • ضد جوش سر سیاه

3. پاک کردن صورت

پک‌های صورت پوست شما را نرم و درخشان می‌کند. یک پک مرطوب‌کننده خوب‌ صورت، ترجیحاً طبیعی مثل زردچوبه و حبوبات، آلوئه‌ورا و عسل یا میوه‌ای مانند موز، پاپایا را انتخاب کنید. بعد بگذارید روی پوست بماند تا خشک‌ شود و با آب ولرم آن را بشوریید.

4. تونر

هنگامی که صورت خود را پس از استفاده از پک صورت خشک کردید، از یک تونر استفاده کنید که به حفظ تعادل PH کمک می‌کند. می‌توانید از سرکه سیب، آلوئه‌ورا، خیار یا گلاب به‌عنوان تونر به‌جای مواد موجود در فروشگاه‌ لوازم آرایشی استفاده کنید.

5. مرطوب کننده

مرحله آخر استفاده از مرطوب‌کننده است. یک مرطوب‌کننده آب‌رسان را روی پوست و گردن خود بمالید. این کار باعث حبس مواد مغذی و آب در پوست می شود. از آنجایی که پاکسازی پوست باعث از بین رفتن چربی می شود. استفاده از مرطوب کننده برای به تعادل رساندن چربی لازم است.

چگونه در خانه بدون هزینه صورت را پاکسازی کنیم؟

اگر قصد دارید بدون هیچ هزینه ای پوست خود را در خانه پاکسازی کنید ما به شما روش های زیر را پیشنهاد می دهیم.

1. پاکسازی صورت در خانه با یخ

پاکسازی صورت در خانه با یخ

پاکسازی پوست با یخ کمی جالب است و کمتر کسی آن را استفاده می کند چون حس می کنند تاثیر گذار نیست. یک‌تکه یخ بردارید و به ‌آرامی آن را به مدت دو دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. وقتی صحبت از پف‌کردگی میشود، می‌توان از یخ اول صبح بعد از پاک‌ سازی پوست در خانه استفاده کرد. یک قطعه یخ را از فریزر خارج کنید و 1 دقیقه صبر کنید سپس آن را روی پوست بمالید. استفاده مستقیم از یخ می‌تواند برای نواحی ظریف اطراف چشم کمی سرد باشد. اگر یخ برای پوست شما مناسب نیست و به آن حساسیت دارید، آب سرد را به جای آن استفاده کنید.

2. پاک‌سازی پوست با بخور

پاک‌سازی پوست با بخور

  • یک قابلمه کوچک را با 1 الی 2 فنجان آب پر کنید و آن را بجوشانید
  • قبل از بخور، صورت خود را با صابون بشویید. ماسک صورت بزنید، تونر بزنید و سپس مرطوب کنید. آب را روی اجاق‌گاز بجوشانید و بعد از دم‌کشیدن آن را در ظرفی بریزید. یک حوله را روی سرخود قرار دهید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به سمت آب خم شوید. اسانس‌ها یا گیاهان دارویی را برای رایحه‌ درمانی، کاهش استرس یا کمک به خواب به آب اضافه کنید.
  • صورت خود را با استفاده از یک پاک ‌کننده ملایم بشویید. مطمئن شوید که تمام آرایش خود و هرگونه آلودگی، روغن یا عرق نشسته روی سطح پوستتان را پاک کنید. با بخور گرفتن منافذ پوست شما باز می‌شود و اگر روی پوستتان کثیفی یا آرایشی داشته باشید، پوست تحریک میشود. صورت خود را با اسکراب لایه‌ بردار یا صابون نشویید. قبل از بخور، بهتر است با یک شوینده بسیار ملایم صورت را بشویید تا احتمال تحریک پوست با بخور درمانی را کاهش دهید. بعد صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

3. پاکسازی پوست در خانه با شکر

پاکسازی پوست در خانه با شکر

از شکر می توان به عنوان لایه برداری طبیعی استفاده کرد و با آن پوست را پاکسازی کرد. شکر لایه برداری قوی و طبیعی است. برای این کار دو قاشق شکر را پودر کنید و با آب لیمو و دو قاشق آب مخلوط کنید. بعد این ترکیبات را هم بزنید، یادتان نرود که ترکیب نهایی باید خمیری شکل باشد. بعد این خمیر را به هر کجای پوست که می خواهید لایه برداری و پاکسازی کنید بزنید. وقتی آن را به صورت زدید 5 دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد با آب سرد صورتتان را بشورید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.

چگونه با هزینه کم در خانه پاکسازی پوست کنیم؟

اگر بودجه شما برای پاکسازی پوست در خانه محدود است، روش زیر را پیشنهاد میکنیم.

ماسک خانگی

یک‌مشت جو، چند قطره عسل و چند قطره آب‌لیمو را با هم در یک‌کاسه مخلوط کنید (در مصرف آن زیاده‌روی نکنید). خوب مخلوط کنید و سپس روی صورت خود بمالید. انگشتان خود را با حرکات دایره‌ای در تمام‌صورت خود حرکت دهید. اجازه دهید ماسک چند دقیقه روی صورت شما بماند. بعدا صورت را با آب گرم بشویید. بعد از این کار از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

ماست

ماست حاوی مقادیر کمی اسیدلاکتیک است که می‌تواند  پوست را لایه‌برداری کند و درخشندگی خوبی به شما بدهد. بااین‌حال، این روش برای کسانی که آکنه دارند پیشنهاد نمی‌شود. چون از آنجایی ماست کمی چربی دارد می تواند پوست را تحریک کند.

عسل

غلظت‌ بیشتری از اسیدهای آمینه و گرده‌های خاصی دارد که می‌تواند برای پوست مفید باشد. بنابراین عسل نه ‌تنها مرطوب‌ کننده است، بلکه خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی را نیز افزایش می‌دهد. عسل از آن دسته موادی است که کاربردهای زیادی در زیبایی و سلامت پوست دارد. این ماده هم مثل آلوئه ورا فواید تسریع جای زخم و اکنه، سفید کنندگی و مرطوب کنندگی پوست را دارد.

روغن

از چندین روغن ضروری می‌توان برای پاک‌سازی پوست، به‌ویژه روی بدن، استفاده کرد. استفاده از روغن‌ها می‌تواند مشکل باشد، به‌خصوص اگر پوست حساس یا بیماری‌های پوستی خاصی مثل اگزما دارید. پاکسازی پوست در خانه با روغن در این افراد باید همیشه با روغن گیاهی رقیق شود تا پوستشان را تحریک نکند. ولی با این وجود هم تاثیر گذار است. روغن آویشن، روغن رزماری و روغن اسطوخودوس در کنار پاکسازی صورت به از بین بردن جوش صورت هم کمک کنند.

گلاب

گلاب یکی از راه‌های مطمئن برای مراقبت از  پوست است. گلاب که یک ماده تسکین‌ دهنده است به ‌تنهایی یا همراه با انواع محصولات مراقبت از پوست است. سعی کنید از آن به‌عنوان یک تونر استفاده کنید یا آن را به‌عنوان یک مرطوب‌کننده صورت برای رفع قرمزی و التهاب اسپری کنید.

زردچوبه و روغن‌زیتون

خواص ضدالتهابی طبیعی زردچوبه آن را به انتخابی خوب برای یکنواخت کردن رنگ پوست و حفظ درخشش تبدیل کرده است. ولی مواظب باشید که زردچوبه می‌تواند پوست را لکه ‌دار کند. برای همین بهتر است آن را با یک روغن پاک ‌کننده رنگ ‌دانه مثل روغن ‌زیتون یا نارگیل ترکیب کنید. اگر مواد را با هم مخلوط می‌کنید، به‌اندازه کافی زردچوبه رابه روغن گیاهی اضافه کنید تا ترکیب زرد پررنگی به دست آید. سعی کنید روغن آن بیشتر باشد و حالت مایع داشته باشد تا خمیر. این مخلوط را به‌عنوان ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه به صورت بمالید، بعد با آب ولرم کاملاً بشویید تا صورت پاکسازی شود.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس می‌تواند به ازبین‌ بردن چربی و باکتری‌ ها کمک کند. ماسک خاک رس به پاک ‌سازی سریع پوست کمک می کند و ظاهری شاداب ‌تر به‌ صورتتان می‌بخشد.

برای تهیه ماسک خاک رس، به پودر کاکائو، خاک رس، پودر کائولن و آب مقطر نیاز دارید. ممکن است بتوانید این محصولات را در یک فروشگاه محلی تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را در یک‌کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و به شکل خمیر درآورید. با انگشتان خود یک‌لایه نازک از خمیر را روی صورت خود بمالید. از نزدیک‌شدن بیش از حد به چشم‌ها و لب‌ها خودداری کنید.صبر کنید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. هنگامی که ماسک کمی خشک شد، سپس با آب ولرم بشورید.

کلام آخر

روش های پاکسازی صورت زیادی وجود دارد اما روش های خانگی کم هزینه تر و مقرون به صرفه هستند. همچنین وقت زیادی نمی گیرند. دلایل محبوبیت فیشیال پوست در خانه همین موارد است که در بالا نحوه پاکسازی صورت در خانه را بررسی کردیم. ما پیشنهاد میکنیم ماسک ورقه ای را در روتین پاکسازی پوست در خانه خود قرار دهید. شما می توانید ماسک ورقه ای خود را از سایت رنگدونه تهیه کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها