سلامت و زیبایی

چرا باید از ماسک لب استفاده کنیم؟ به همراه معرفی ماسک لب قیمت مناسب

ماسک لب

اگر از کسانی هستید که علاقه مند به مراقبت های پوستی هستند و اخبار و پیچ ها و کانال های مرتبط را دنبال می کنند، حتما تا به حال اسم ماسک لب و تعریف و تمجدید استفاده از آن به گوشتان خورده است. اگر با وجود اینکه برایتان سوال شده فواید ماسک لب چیست و چه بدرد می خورد و یا اگر اطلاعلاتی در مورد ماسک لب دارید، در هر دو حالت این مقاله به دردتان می خورد و آگاهی تان را در مورد ماسک لب، تاریخچه آن، طرز استفاده و اینکه کدام ماسک لب ها موثر و قیمت مناسب هستند، کامل می کند.

چگونه ماسک لب بسیار معروف شد؟

ممکن است ماسک های لب برای بازارهای دنیا نسبتاً جدید به نظر برسند، اما در واقع برای مدت طولانی تری در آسیا محبوب بوده اند. در واقع نقطه شروع تولید و استفاده از ماسک لب مانند ماسک های صورت از کشور کره شروع شد. برندهای زیبایی کره ای مدت هاست که به بازارهای جهان نفوذ کرده اند. به این صورت که زنان کره ای تصاویری از خود را با ماسک لب نشان دادند و روند پیشرفت شروع شد. ماسک لب ها که نسبتاً ارزان بودند (معمولاً حدود 5 دلار برای هر ماسک)، و چون اثر گذاری سریع داشتند، به سرعت محبوب شدند و شرکت های لوازم آرایشی و مراقبت از پوست وارد عمل شدند و طیف گسترده ای از ماسک های لب را با مواد مختلف تولید کردند. در نتیجه شرکت های تجاری، بیوتی بلاگرها و علاقه مندان به مراقبت های پوستی در تمام دنیا، مجذوب روش های مراقبت از پوست کره ای شدند و ماسک لب ها نیز درست مانند محصولات مراقبت از پوست و ماسک های ورقه ای کره ای، در کانون توجه قرار گرفتند.

ماسک لب

ماسک لب چیست و چه کاری انجام می دهد؟

ماسک لب یک ماسک ژلی است که برای مدت زمان مشخصی روی لب های شما قرار می گیرد. اساساً، ماسک‌های لب مانند ماسک‌های ورقه‌ای عمل می‌کنند فقط تفاوتشان در این است که ماسک های ورقه ای برای آبرسانی به پوست شما ساخته شده‌اند اما ماسک لب ها جای پوست صورت، جهت آبرسانی و درمان مشکلات پوست لب عمل می کنند و باعث می شود لب ها پرتر و حجیم تر به نظر برسند. چون پوست لب نسبت به بقیه جاهای صورت نیاز به آبرسانی بیشتری دارد، ماسک لب ها آغشته به حجم غلیظ تری از مواد هستند و قدرت آبرسانی بیشتری دارند. ماسک لب ها به شکل لب های شما اما در اندازه بزرگ تر هستند. برخی از آن ها دارای سوراخی در وسط هستند که به شما امکان می دهد دهان خود را کمی بیشتر حرکت دهید و همچنین به شما اجازه می دهد از طریق دهان نفس بکشید.

برخی از محصولات ماسک لب بسیار ضخیم‌تر از بالم لب معمولی شما هستند و حاوی ورقه هیدروژلی نیستند که پس از استفاده دور بریزید. به ماسک شستشوی صورت فکر کنید، اما برای لب ها. برخی از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قبل از خواب استفاده می‌شوند تا مثلاً با لب‌های نرم‌تر، صاف‌تر و حجیم‌تر از خواب بیدار شوید. در حالی که برخی دیگر برای مدت کوتاه‌تری، مثلاً پانزده دقیقه، استفاده می‌شوند.

انواع ماسک ورقه ای پوست

چرا باید از ماسک لب استفاده کنیم؟

تا حالا برایتان پیش آمده بعد از استفاده از رژلب، لب هایتان به شدت خشک شود و یا زمانی که رژ را پاک می کنید لب هایتان خونریزی کند؟ یا شاید شما از آن دسته افراد هستید که اهل آرایش نیستید. اما شما هم لب هایتان دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می شود؟ چرا این اتفاق برای لب ها بر خلاف بقیه پوست صورت می افتد؟ ماسک لب چه نقشی در حل این مشکل دارد؟ در این بخش مقاله به این سوال ها جواب می دهیم.

ماسک لب

می دانیم که پوست که از سه لایه تشکیل شده است که عبارتند از: لایه شاخی (لایه محافظ بیرونی)، اپیدرم (سد بین بدن داخلی و محیط)، و درم (لایه داخلی پوست). پوست همچنین دارای غدد عرق (که رطوبت را تامین می کند)، غدد چربی و فولیکول های مو نیز می باشد. از طرف دیگر، پوست لب کمی متفاوت است. در حالی که پوست لب‌های شما نیز از سه لایه تشکیل شده است، لایه شاخی (لایه محافظ بیرونی) بسیار نازک‌تر است. به همین دلیل است که لب‌های شما قرمز به نظر می‌رسند، زیرا رگ‌های خونی در زیر لایه بیرونی نازک به راحتی مشخص هستند. اپیدرم نیز کمی نازک‌تر است، به این معنی که لب‌های شما کمتر قادر به تولید ملانین هستند و بنابراین بیشتر در معرض آسیب نور خورشید هستند که این بدان معناست که همیشه باید از بالم لب با SPF استفاده کنید. هر دوی این لایه‌های نازک‌تر، لب‌های شما را در معرض آسیب قرار می‌دهند.

علاوه بر این، ممکن است تا به حال متوجه شده باشید که لب‌های شما عرق نمی‌کنند. این به این دلیل است که آن ها غدد عرق ندارند. کمبود غدد عرق باعث کمبود رطوبت می شود. به همین علت است که لب های شما راحت تر از بقیه پوست شما خشک می شوند. متأسفانه، کمبود غدد عرق و غدد چربی باعث می شود که لب ها به راحتی ترک بخورند، خشک شوند و حتی پوسته پوسته شوند. تنها رطوبتی که بدن ما می‌تواند به لب‌ هایمان بدهد، بزاق است و همه ما می‌دانیم وقتی می‌خواهیم ترک خوردگی لب‌ها را با بزاق درمان کنیم چه اتفاقی می‌افتد. باعث می شود دور لب ها ملتهب و قرمز و زخم شوند. بنابراین خیس کردن لب ها به وسیله براق راه مناسبی برای رفع خشکی آن ها نیست. ماسک لب اینجا به کمک می آید و رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز لب را تامین می کند. پس حالا می دانیم چقدر ماسک، محصولی مهم و کاربردی در زیبایی و سلامت لب هایمان است.

فواید و مزایای استفاده از ماسک لب را بدانید

ماسک‌ لب دقیقاً مانند ماسک‌های ورقه‌ای عمل می‌کند که ما برای مراقبت از پوست صورت خود برای آبرسانی به پوست خود استفاده می‌کنیم. ماسک لب، لب های ما را هیدراته می کند و همچنین تغذیه و خاصیت ارتجاعی لب های ما را که اغلب لب ها به آن نیاز دارند، افزایش می دهد. ماسک‌ لب ها از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند و بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمان‌های مختلف بسته به نیاز لب در آن بازه زمانی از آن ها استفاده شود. یک ماسک لب خوب حاوی تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی زیبایی از جمله اسید هیالورونیک، ویتامین C، ویتامین E، کلاژن و گلیسیرین است. ماسک لب هایی که حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند از خشکی و زبری جلوگیری کنند و در عوض آن ها را صاف و انعطاف پذیر کنند.

ماسک لب

به طور کلی مزایای ماسک لب که می تواند به درجه بندی کیفیت ماسک لب ها کمک کنند، عبارتند از:

  • لب را مرطوب و آبرسانی کند
  • لب ها را صاف و نرم کند
  • لب شما را شاداب کند
  • مواد مغذی مورد نیاز لب های شما را تامین کند

مقایسه بالم لب و ماسک لب، چرا می گویند ماسک لب از بالم لب بهتر است؟

استفاده از ماسک لب در اصل مانند استفاده از بالم لب است، اما روند استفاده آن ها با هم متفاوت است. ماسک های لب نیز برای ماندگاری طولانی تری طراحی شده اند. در هوای سرد، به علت خشکی زیاد لب ها ممکن است نیاز باشد هر ساعت یا هر نیم ساعت، از بالم لب استفاده کنید. اما مدت زمان ماندگاری اثر ماسک لب ها بیشتر است. به گونه ای که حداکثر سه بار در هفته ( در صورتی که لب های خشکی دارید و هوا سرد باشد) از آن ها استفاده می کنید.

برخی از افراد دریافته‌اند که ماسک‌ لب ها به گونه ای اثر می گذارند که بالم لب معمولی به سادگی نمی‌تواند آن گونه اثررا بر روی لب ها بگذارد. همچنین ماسک‌ لب ها نسبت به بالم لب، قیمت مناسب تری دارند و برای مدت زمان بیشتری باقی می مانند. بسیاری از مردم استفاده از ماسک‌ لب ها را مانند ماسک‌های صورت، آرامش ‌بخش می‌دانند یکی از امتیازهای مثبت ماسک لب نسبت به بالم این است که ماسک لب برخلاف بالم، احساس چربی و سنگینی بر روی لب ایجاد نمی کند و چون بر پایه آب است، بسیار سریع تر از بالم جذب لب ها می شود و به لب ها حجم و رنگ طبیعی می دهد و همچنین می تواند به کاهش علائم پیری ناشی از نازک شدن پوست لب شما کمک کنند.

ماسک لب

چگونه از ماسک لب استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک لب بسیار آسان است. فقط باید بسته را باز کنید و پچ ژل را روی لب های خود بمالید. برای تناسب، آن را روی لب و اطراف آن صاف کنید. آن را بر اساس مدت زمانی که در دستور عمل آن آمده است، روی لب های خود قرار دهید. در صورت امکان دراز بکشید و به حالت افقی در بیایید، زیرا این کار به جلوگیری از لیز خوردن ماسک کمک و اثر گذاری بیشتر آن کمک می کند. پس از برداشتن ماسک لب، بهتر است سرم یا ژل اضافی را روی پوست اطراف لب خود ماساژ دهید. یادتان باشد ماسک لب ها مانند ماسک های ورقه ای نیاز به آبکشی ندارند.

نکاتی که باید در هنگام خرید و استفاه از ماسک لب بدانید

  • باید بدانید که ماسک لب ها یک بار مصرف هستند و قابل استفاده مجدد نیستند و باید دور ریخته شوند. اگر مقدار زیادی ژل باقی مانده است، لطفا برابر وسوسه استفاده مجدد مقاومت کنید، زیرا پچ آلوده شده است و در صورت زخم بودن لب ها باعث عفونت می شود. شما می توانید ژل یا سرم باقی مانده را در دفعه های بعد روی لب های خود بمالید.
  • توصیه می شود قبل از استفاده از ماسک لب، با استفاده از اسکراب، لب های خود را، لایه برداری کنید. اگر اسکراب ندارید می توانید از دستمال مرطوب یا یک مسواک دندانه نرم به همراه آب نمک به صورت ملایم استفاده کنید. این کار پوست های مرده را از بین می برد و جذب ماسک را بهبود می بخشد.
  • یادتان باشد لب هایتان قبل از استفاده از ماسک لب باید خشک باشند، در غیر این صورت ممکن است به پوست و لب های شما نچسبد.
  • در هنگام خرید ماسک، مواد تشکیل دهنده ماسک لب را مطالعه کنید. زیرا ممکن است ماده ای که به آن حساسیت دارید در ترکیبات ماسک وجود داشته باشد.
  • در صورت استفاده از ماسک و احساس قرمزی یا سوزش، فورا ماسک لب را بردارید. زیرا به احتمال زیاد شما بدون اینکه بدانید به چیزی در مواد ماسک لب حساسیت دارید. سپس فورا به پزشک مراجعه کنید تا از عفونت و حساسیت جلوگیری کنید.
  • در صورت داشتن خشکی یا التهاب و قرمزی و یا زخم بودن پوست لب و اطراف آن، نباید از ماسک لب استفاده کنید.
  • برخی از ماسک های لب به صورت ورقه یا پچ هستند و بنابراین مانع از تنفس شما از طریق دهان می شوند. در صورت گرفتگی بینی از آن ها استفاده نکنید. با این حال، به طور کلی بهتر است به دنبال ماسک لب های دارای شکاف و یا سوراخ باشید.

ماسک لب

  • هنگام استفاده از ماسک لب از خوردن و آشامیدن خودداری کنید، زیرا احتمال دارد مواد آن وارد دهان شود و یا پاک شوند. همچنین به همین دلیل نباید هنگام استفاده از ماسک صحبت کنید.
  • پس از برداشتن ماسک لب، می توانید بلافاصله رژ لب بزنید. ماسک‌ لب ها هیچ گونه رنگی روی لب‌های شما باقی نمی‌گذارند، اگرچه خود ماسک گاهی اوقات رنگی است.
  • مطمئن شوید که ماسک لبی که انتخاب می کنید، حاوی کلاژن یا سلولز زیستی باشد تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید
  • برای مشاهده نتایج مثبت می توانید از ماسک لب دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک لب های خوب و باکیفیت قیمت مناسب را بشناسید

این ماسک حاوی خواص ترمیم کنندگی و رطوبت رسانی به لب ها می باشد. خشکی لب ها را درمان کرده و به لب ها نرمی به لطافت می بخشد. فراموش نکنید که خشک شدن لب ها باعث می شود تا لب ها درخشش خود را از دست بدهند. همچنین ماسک لب موجب از بین رفتن پوسته پوسته های لب شده و ضمن ترمیم پوست لب، پوستی لطیف، خوش رنگ و زیبا برای لب ها به ارمغان می آورد.

پچ های لب بیوآکوا کل لب را در بر می گیرد و تمامی آن را مرطوب می کند. ماسک ورقه ای لب بیوآکوا با آبرسانی قدرتمند خود لب ها را مرطوب کرده و آن ها را طبیعی و الاستیک می کند. با استفاده از این محصول پوست لب خود را تغذیه کنید تا لب هایی صاف و نرم و مات داشته باشید. این ماسک لب غنی از کلاژن است. کلاژن تغذیه کننده و مرطوب کننده پوست لب ها است و باعث طراوت و استحکام و جوانی لب ها می شود و لب ها را صاف، شاداب و براق می کند. کافیست به لب هایتان مقدار مناسبی کلاژن برسانید.

ماسک لب

یکی دیگر از ماسک لب های قیمت مناسب است که برای مدت زمان زیادی می ماند. این ماسک حاوی ۲۰ ورق ماسک لب که در ۶۰ گرم سرم فوق العاده مغذی و مفید تهیه شده از عصاره گیلاس و سایر ترکیبات فعال و مفید مثل الانتونین، کلاژن گیلاس، پودر صدف و.. می باشد. این محصول ترمیم کننده ای برای لب ها نیز هست و با خاصیت ترمیم کنندگی بالایی داشته و به قدرت می تواند رطوبت رسانی به پوست لب شما را تکمیل کند، خشکی لب در فصل پاییز را درمان کرده و به لب ها نرمی و لطافت ببخشد.

با استفاده از ماسک لب کاسه ای بیوآکوا در مرحله اول رطوبت مورد نیاز پوست لب ها تامین شده و لب هایی نرم و مرطوب و زیبا بدون آثار خشکی و ترک خوردگی خواهید داشت. این محصول همچنین با تامین مواد مغذی برگرفته شده از میوه طبیعی گیلاس و همچنین رساندن ترکیبات فعال مفید مثل الانتونین و کلاژن گیاهی باعث بهبود رنگ لب و همچنین آسیب های وارده به پوست لب ها می شود.

ماسک لب

کلام آخر

اثرات ماسک لب به راحتی می تواند چندین روز باقی بماند. اگر لب‌های خشک و ترک خورده دارید، اضافه کردن ماسک لب به روتین پوستی تان می‌تواند راه بسیار آسان‌ تری برای مقابله با خشکی و ظاهر بد لب ها باشد تا اینکه مجبور باشید هر جا که می‌روید بالم لب را حمل کنید. ماسک‌های لب موثر، راحت هستند و آبرسانی طولانی‌مدت به لب ‌های شما می‌دهند و به درمان و جلوگیری از ترک خوردن کمک می‌کنند. استفاده از آن ها آسان است و باید بخشی از یک روتین زیبایی لب باشند که شامل اسکراب لب و… می شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
2 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها