سلامت و زیبایی

پاکسازی پوست در پاییز با 7 روش آسان

پاکسازی پوست در پاییز

چرا پاکسازی پوست در پاییز اهمیت دارد؟ فصل تابستان مترادف است با روزهای گرم و آفتابی، پوست هایی که در اثر آفتاب رنگ شان تیره شده است، موهایی که به طور طبیعی روشن شده‌اند، و البته، روتین مراقبت از پوست متشکل از محصولات سبک و ضد عرق. اما زمانی که دما شروع به کاهش می کند و وارد فصل های سرد سال از جمله پاییز می شویم، نیاز است روش های مراقبتی و پاکسازی پوست در پاییز را تغییر دهیم. در واقع زمانی که فصل پاییز می آید فقط کمد لباس شما نیست که نیاز به تعویض دارد بلکه چگونگی پاکسازی پوست در پاییز و محصولات پوستی که در این فصل استفاده می کنید نیز باید تغییر کنند و به سراغ محصولات سنگین تر بروید.

پوست تغییرات آب و هوایی را تشخیص می دهد و به آن ها واکنش نشان می دهد تا بتواند نیازهای خود را تامین کند. در پاییز، هوای خنک‌تر و خشک‌تر معمولاً به دلیل رطوبت محدود، منجر به خشک‌تر شدن پوست می‌شود. بنابراین از محصولاتی استفاده کنید که رطوبت را حفظ کرده و از چربی پوست محافظت می‌کنند و تحریکات را کاهش می دهند. متأسفانه، خشکی پوست تنها محصول جانبی هوای سرد نیست. بلکه پوسته پوسته شدن پوست، جوش‌ها، قرمزی و التهاب و تیرگی و کدری پوست نیز اغلب در این فصل به وجود می‌آیند. بنابراین باید از محصولاتی را در روتین پاکسازی پوست در پاییز استفاده کنید که مشکلات پوستی شما را در پاییز برطرف کنند و نیاز های پوست تان را تامین کنند.

در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد پاکسازی پوست در پاییز بدانید تا پوست سالم و شاداب خود را پاییز نیز حفظ کنید.

چیزهایی که برای پاکسازی پوست در پاییز باید حتما بدانید

  • در فصل پاییز با پوست حساس خود، مهربان باشید

برای پاکسازی پوست در پاییز از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا و عرق کردن زیاد پوست، برای تمیز کردن پوست و پاک کردن آرایش، به پاک‌کننده‌های ژل‌دار یا کف‌کننده قوی که چربی اضافی را کاهش می‌دهند، نیاز داریم.

پاکسازی پوست در پاییز

اما برای پاکسازی پوست در پاییز، چون میزان عرق کردن پوست خیلی کمتر می شود و آرایش ها سبک تر هستند و پوست در این فصل چربی کمتری تولید می کند( این چربی اضافی نیست و برای خود پوست ضروری است)، باید از پاکننده های مبتنی بر کرم یا آن‌هایی که دارای مرطوب‌کننده  و ملایم هستند، استفاده کنیم. عدم تغییر پاک کننده خود، به خصوص اگر آن پاک کننده حاوی اسیدهای سالیسیلیک یا گلیکولیک باشد، می تواند منجر به خشکی غیر ضروری شود.

یکی از میسلار واتر های مناسب و آبرسان برای پاکسازی پوست در پاییز، میسلار واتر مرطوب کننده بیوآکوا است. این محصول یک حلال قدرتمند چربی های آرایشی است و می تواند محصولات آرایشی را به طور کامل در خود حل کند و به شما در داشتن پوستی پاکیزه کمک کند. پاکسازی پوست در پاییز به طور کامل برای داشتن پوستی سالم و همچنین برای شروع روتین پوستی بسیار اهمیت دارد. پاکسازی کامل و قدرتمند و در عین حال ملایم این محصول، باعث کاهش جوش و آکنه بخصوص جوش های سرسیاه و تنفس بهتر، جذب اکسیژن و همچنین جذب بهتر محصولات پوستی می شود.

گفتیم که برای پاکسازی پوست در پاییز باید از محصولی ملایم و آبرسان استفاه کنیم. میسلار واتر مرطوب کننده بیوآکوا حاوی ترکیبات تکمیلی مفیدی مثل عصاره گیاه نارون کوهی و هیالورونیک اسید است. وجود این مواد موجب تغذیه و نرم تر شدن بافت پوست و همچنین تامین و جذب رطوبت پوست مورد نیاز آن در پاییز می شود. بنابراین استفاده از این میسلار واتر اصلا موجب خشکی و کشیدگی پوست شما نمی شود بلکه برعکس پوست شما را فوق العاده نرم و پر انرژی خواهد کرد.

پاکسازی پوست در پاییز

  • از سرم های آبرسان قوی برای پاکسازی پوست در پاییز استفاده کنید

گفتیم در تابستان از روتین پوستی سبک استفاده می کنیم و زدن مرطوب کننده و یا آبرسان کفایت می کند و نیاز به استفاده از هر دو نیست. اما در فصل پاییز به علت کاهش رطوبت هوا، خشکی پوست رایخ می شود. بنابراین بهتر است در زمان پاکسازی پوست در پاییز از سرم های آبرسان قوی استفاده کنید تا نیاز پوست تان به آب تامین شود و در این زمان دچار دهیدراتگی پوست نشوید. سرم های آبرسان سطح بیشتری از هیدراتاسیون را اضافه می کنند و توانایی پوست برای تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را افزایش می دهند که به بهبود شادابی پوست در پاییز کمک می کند. بعد از اینکه صورت خود را با شوینده شستید و تونر زدید، قبل از اینکه آب فرصتی برای خروج پیدا کند، سرم آبرسان خود را روی پوست مرطوب بمالید.

برای کسانی که دچار پوست صورت دهیدراته و یا خشکی پوست در پاییز شده اند و برای کسانی که می خواهند در روتین پاکسازی پوست در پاییز سرم و کرم آبرسانی را قرار دهند، کرم کریستال آبرسان بیوآکوا را پیشنهاد می کنیم. سدیم هیالورونات یا هیالورونیک اسید ماده اصلی سازنده این کرم است. این ماده به طور طبیعی در بدن ما وجود داشته و نقش جذب و تامین رطوبت در بافت های بدن را دارد. بیشترین کاربرد این ماده در بدن در پوست است که با افزایش سن، قرار گیری در معرض آلاینده ها و… میزان آن کاهش یافته و مشکلاتی مثل خشکی، حساسیت و التهاب، کاهش کلاژن سازی و بروز آثار پیری و…. در پوست صورت پدیدار میشود.

با استفاده از کرم کریستال آبرسان بیوآکوا، هیالورونیک اسید مورد نیاز پوست تان را تامین کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری خواهید کرد. بافت کرم کریستال آبرسان بیوآکوا اصلا چرب نیست و پس از استفاده هیچ احساس سنگینی به شما دست نداده و همچنین این کرم سرعت و قدرت جذب فوق العاده ای داشته و می تواند به سرعت جذب اعماق پوست شما شده و رطوبت مورد نیاز سلول ها را تامین می کند.

پاکسازی پوست در پاییز

  • پاییز فرصتی مناسب برای استفاده از رتینول است

چرا می گویند رتینول را در روتین پاکسازی پوست در پاییز برای خود، قرار دهید؟

رتینول راه حلی طلایی برای فرار از پیری است. زیرا رتینول ترکیبی مشتق شده از ویتامین A است که برای کمک به لایه برداری و تغییر رنگ و لکه های قهوه ای ناشی از آفتاب و همچنین جوانسازی پوست معجزه می کند. اما از آنجایی که می تواند باعث حساسیت به نور و منجر به التهاب و قرمزی شود، باید از آفتاب دوری کنید. بنابراین توصیه می شود در طول تابستان که آفتاب شدید است، از آن اجتناب کنید یا استفاده از آن را کاهش دهید. اما با آمدن پاییز، داستان کاملاً تغییر می کند. سعی کنید از رتینول جهت پاکسازی پوست در پاییز، در آخر شب و هنگام خواب استفاده کنید و سپس بر روی آن مرطوب کننده بزنید تا حفظ بر روی پوست حفظ شود.

  • برای رفع کدری و لک های پوست در روتین پاکسازی پوست در پاییز، ضد آفتاب را قرار دهید

هرگز SPF را از روتین پوستی خود در پاییز حذف نکنید. یادتان باشد حتی اگر در خانه هستید و قصد بیرون رفتن ندارید و یا هوا ابری است، باز هم از ضد آفتاب غافل نشوید. زیرا آسیب نور خورشید می تواند در هر روز، هر زمان و هر مکان رخ دهد. به عنوان مثال در هوای ابری، اشعه ماوراء بنفش به پوست نفوذ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد و پیری را تسریع می کند. خیلی از لک هایی که در پاییز ایجاد می شوند ماندگار نیستند اما برخورد اشعه آفتاب به آن ها، آن ها را تبدیل به لک هایی ماندگار تبدیل می کند. بنابراین راه حلی ساده و اقتصادی برای رفع سریع تر لک ها استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه است.

پاکسازی پوست در پاییز

اگر هنوز متقاعد نشده اید که چرا باید در پاییز از ضد آفتاب استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله چند دلیل علمی برای اینکه نباید زدن ضد آفتاب در روزهای ابری را فراموش کنید را مطالعه نمایید.

  • پاکسازی پوست در پاییز فقط مختص به صورت نیست

باید یاد آوری کنیم که قسمت های دیگر بدن نیز از پوست تشکیل شده اند و نیازمند توجه هستند. بنابراین در فصل پاییز باید مراقب آن ها به وسیله لوسیون ها و کرم ها نیز باشیم. فصل تابستان به علت هوای مرطوب، محتوای آب بیشتری است، بنابراین آب موجود در پوست به اندازه کافی تبخیر نمی شود. به همین علت استفاده منظم از لوسیون بدن در طول تابستان چندان واجب نیست. اما در پاییز اینطور نیست. زیرا هوا خشک تر است، بنابراین آب طبیعی که پوست شما در خود نگه می دارد از بین می رود. به علاوه، پوست خشک می تواند دچار خارش و تحریک شود. در انتخاب لوسیون های بدن برای پاکسازی پوست در پاییز دقت کنید و سعی کنید از لوسیون‌های حاوی مواد خشک‌کننده و تحریک‌کننده مانند عطرها دوری کنید.

با استفاده از لوسیون بدن یاس، همه چیزهایی که برای پاکسازی پوست در پاییز نیاز هستند را برای بدن خود تامین می کنید. لوسیون بدن یاس از ترکیبات خالص ساخته شده تا رطوبت دهی به پوست شما را  در فصل پاییزتکمیل کند، این لوسیون مانند یک کرم مرطوب کننده، پوست بدن شما را نرم و مرطوب می کند. فرمولاسیون لوسیون بدن یاس بدون چربی است و این مورد به جذب بهتر و همچنین ایجاد حس دلنشین و عدم احساس سنگینی پس از استفاده کمک می کند.

لوسیون بدن یاس با تغذیه و رطوبت رسانی به بافت پوست بدن موجب نرم تر شدن و افزایش خاصیت کشسانی و در نهایت افزایش سلامتی پوست بدن و رفع خشکی ناشی از سردی هوا می شود. از جمله مواد مغذی موجود در این محصول روغن بادام آفریقایی است که ماده ای بسیار مفید و قوی در نرم کردن و مرطوب کردن بافت پوست شما است. استفاده از لوسیون بدن یاس می تواند در مرحله اول رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و خشکی و آسیب های ناشی از خشکی مثل التهاب و قرمزی و… را از بین ببرد و در ادامه با رساندن مواد مغذی موجب افزایش سلامت و نرمی و استحکام بافت پوست بدن شما شود.

پاکسازی پوست در پاییز

  • مراقب پاها و دست های خود در فصل پاییز باشید

مسلما بخاطر سردی هوا در پاییز، برای گرم کردن پاها از چکمه و بوت استفاده می شود که  بعث وارد شدن فاشار به پاها می شود. بنابراین باید روتین پاکسازی پوست برای پاها را هم در نظر بگیریم. در غیر این صورت با لایه ای زشت از پوست های ترک خورده و مرده روبه رو می شویم. برای مراقبت از پوست پاها، لایه بردارهای مختص بدن و ابزار های مراقبتی پا مانند سوهان پا را در روتین پاکسازی پوست در پاییز قرار دهید.

در این روزهای کرونایی و سرد پاییزی، شست و شوی مکرر دست و استفاده از الکل در کنار کمبود رطوبت هوا، باعث پوسته پوسته شدن و خشکی دست ها و گاهی بروز اگزما شده است. بنابراین علاوه بر صورت، دست ها نیز نیاز به توجه دارند. برای این منظور سعی کنید از کرم های دست با کیفیت که علاوه بر آبرسانی پوست، موجب لطافت و نرمی دست ها می شوند، را در روتین پاکسازی پوست در پاییز برای خود قرار دهید.

یکی از بهترین و پرطرفدار ترین کرم های دست، کرم های دست وان اسپرینگ هستند. این کرم ها به صورت پک پنج عددی با رایحه های گوناگون و عصاره های گیاهی متفاوت که یک پکیج بسیار کامل برای رفع نیاز پوست دست شما هستند. با این پکیج پوست دست خود را به طور کامل تغذیه کنید و رطوبت مورد نیاز را به آن برسانید. این کرم ها حاوی عصاره های  طبیعی گیاهی است که علاوه بر تغذیه رایحه دلنشین و ملایمی هم به این محصول می افزایند که به سرعت به عمق پوست نفوذ می کنند و به سلول های پوست شما مواد مورد نیازشان جهت پاکسازی پوست در پاییز را می‌رسانند. با استفاده از این کرم ها زبری و پوسته پوسته شدن را از بین ببرید و پوست دست خود را صاف و نرم کنید و همینطور لک های پوستی را کمرنگ کنید.

پاکسازی پوست در پاییز

  • سعی کنید هفته ای دوبار از ماسک ها برای پاکسازی پوست در پاییز استفاده کنید.

با آمدن فصل پاییز و بروز پدیده وارونگی هوا، گاهی اوقات حتی نفس  کشیدن هم سخت می شود. از این رو نفس کشیدن برای پوست نیز سخت می شود و پوست در معرض بسیاری از آلودگی ها از جمله آلودگی هوا و مواد شیمایی موجود در آب قرار می گیرد، اثرات این آلودگی ها از عمده ترین عواملی هستند که می توانند آسیب های جدی ای را به پوست وارد نمایند. همچنین باقی ماندن چربی و نیز مواد آرایشی بر روی پوست صورت باعث انسداد منافذ پوست می گردد.

خب حالا که متوجه شدیم، پوست در برابر چه آلودگی هایی در پاییز قرار دارد، برای کمک به سلامت پوست می توانیم از ماسک های صورت جهت پاکسازی پوست در پاییز استفاده کنیم. ماسک های پاکسازی با انجام عمل لایه برداری عمقی می توانند مقاوم ترین آلودگی های موجود در لایه اپیدرم را نیز پاکسازی نماید. همچنین ممکن است در زمان استفاده از برخی ماسک های صورت احساس سوزنی شدن و سرخ شدن پوست به شما دست بدهد که این موضوع نشانگر افزایش میزان گردش خون در پوست صورت می باشد. این موضوع باعث می شود که بعد از برداشتن ماسک، فواید ماسک صورت به صورت ایجاد درخشندگی در پوست نمایان شود. این موضوع توام با ایجاد حس خوب و شادابی می تواند در زیبایی و سلامت پوست مصرف کننده موثر باشد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها