سلامت و زیبایی

چه روش هایی برای از بین بردن غبغب مناسب است؟

از بین بردن غبغب

از بین بردن غبغب موضوعی است که در مقاله امروز مورد بحث قرار می دهیم. چهره جوان و بدون چربی اضافی برای هر کسی آرزو است. داشتن غبغب لزوما به معنی مشکلات سلامتی نیست اما باعث می شود که پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد.

حتی ممکن است کسانی اضافه وزن نداشته باشند اما غبغب همچنان وجود داشته باشد، پس بهتر است روش های از بین بردن غبغب را بدانید. خط فک را احتمالا زیاد در بین هالیوودی ها دیده باشید. اما امروزه بسیاری از افراد برای داشتن چنین چانه ای حاضر به انجام عمل های جراحی می شوند.

ما در این مقاله روش هایی را برای از بین بردن غبغب به شما می گوییم. ممکن است این روش های طبیعی برای همه افراد جواب ندهد. یا نتوانید غبغب را به طور کامل از بین ببرید، اما مطمئنا این روش ها به کاهش غبغب شما کمک می کنند.

چه چیزی منجر به ایجاد غبغب می شود؟

غبغب فقط چربی اضافی جمع شده در ناحیه زیر چانه است. معمولا افرادی که دچار چاقی هستند بخشی از این چربی را به عنوان غبغب نشان می دهند. اما ممکن است حتی افرادی که اضافه وزن هم ندارد با غبغب درگیر باشند. قبل از شروع به آموزش راه های از بین بردن غبغب بهتر است با علت اصلی این موضوع آشنا شوید.

کسانی که پوست شلی دارند، یا دارای سابقه خانوادگی غبغب و پوست افتاده هستند، احتمال بیشتری دارد که با این نوع چربی اضافی درگیر شوند.

همچنین انقباض و انبساط پوست نیز می تواند از دلایل ایجاد  غبغب باشد. کاهش و افزایش وزن، در کسانی که زیاد دچار نوسانات وزنی می شوند؛ سبب شل شدن پوست و ایجاد غبغب می شود. نوسان وزن در کل روی پوست تاثیر خوبی ندارد و می تواند باعث ایجاد ترک های پوستی نیز بشود.

به همین دلیل سعی کنید که با رعایت رژیم غذایی مناسب و پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم وزن خود را در حالت نرمال و سلامت نگه دارید. به این صورت به جوان ماندن پوست خود نیز کمک نموده اید.

از بین بردن غبغب

دلیل دیگر به وجود آمدن غبغب، افزایش سن است. با افزایش سن پوست به مرور زمان حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شل و افتاده می شود. در این حالت به وجود آمدن غبغب بخشی از روند پیری فرد است. کسی نمی تواند از به وجود آمدن غبغب جلوگیری کند، اما می توانید آن را به عقب بیندازید یا به محض به وجود آمدن از بزرگ شدن آن جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت ما توصیه می کنیم از کرم های لیفت کننده صورت استفاده کنید. این کرم ها به پوست حالت ارتجاعی می دهند و با فراهم نمودن پروتئین کلاژن باعث می شوند پوست حالت الاستیته خود را حفظ کند. در پایان این مقاله ما محصولات مناسب در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

راه های طبیعی برای از بین بردن غبغب کدام ها هستند؟

باور کنید یا نه، برای از بین بردن غبغب همین الان و در خانه می توانید شروع کنید. ورزش راهی طبیعی برای سوزاندن چربی اضافی در بدن است. همواره ورزش برای تمامی افراد با هر وزنی توصیه می شود. زیرا ورزش تنها برای تناسب اندام و داشتن ایده آل نیست، بلکه ورزش کردن بخشی از روتین یک سبک زندگی سالم است.

با تمرین و ورزش کردن، می توانید حرکاتی را یاد بگیرید که ماهیچه های اطراف چانه را درگیر می کند. ماساژهایی برای این ناحیه نیز وجود دارند که به از بین بردن غبغب کمک می کنند.

با انجام این ورزش ها و ماساژ، می توانید به تدریج این چربی زیر پوستی را از بین ببرید. البته همواره باید به یاد داشته باشید که برای نتیجه گرفتن از این روش ها، تداوم نیاز است. باید این حرکات را هفته ها یا حتی چند ماه انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. برخی از این تمرینات به صورت زیر هستند:

حرکات چرخشی آهسته

در این روش، سر خود را کمی رو به بالا متمایل کنید تا پوست زیر چانه کشیده شود. دقت داشته باشید سر در حالتی باشد که گردن درد نگیرید. قبل از شروع ماساژ می توانید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده یا روغن ها استفاده کنید.

از بین بردن غبغب

روغن های بادام شیرین، روغن هسته انگور و زیتون برای ماساژ دادن صورت مناسب اند. بعد از اینکه پوست را با یکی از این دو روش مرطوب کردید، دو انگشت وسط و اشاره ی هر دو دست را، از پایین چانه به سمت بالا بکشید.

به طور مداوم این کار را انجام دهید و تا ده بشمارید. سپس سر را در حالت مستقیم نگه دارید و به سراغ ماساژ بعدی بروید. در این روش از دو انگشت شست استفاده کنید. هر دو انگشت را در وسط چانه تان قرار دهید و آن را به سمت انتهای خط فک بکشید. فراموش نکنید این حرکات را آرام و بدون آسیب به پوست انجام دهید.

به عنوان حرکت آخر، سر خود را رو به جلو نگه دارید. در این حالت انگشت وسط و انگشت دوم هر دو دست را با هم در زیر چانه و چسبیده به گردن قرار دهید. سپس هر کدام را به سمت انتهای فک بکشید. این حرکت را ده بار انجام دهید.

پس از آن با حالتی ملایم پوست زیر چانه را نوازش کنید تا از ایجاد حساسیت جلوگیری نمایید. ماساژ دادن نباید باعث ایجاد قرمزی و حساسیت در پوست شود.

چند تمرین روتین

سعی کنید که کمتر سرتان را پایین بندارید. حرکات دادن فک و حتی حرکاتی مانند جوین آدامس نیز می تواند باعث فعالیت ماهیچه های این قسمت سود و به از بین بردن غبغب کمک نماید.

از بین بردن غبغب

به میزان تغذیه خود توجه کنید.

غذا خوردن راهی برای کسب انرژی لازم بدن است. در واقع بشر با غذا خوردن ادامه حیاط خود را تضمین می کند. اما زیاده روی در هر چیزی باعث به وجد آمدن مشکلات سلامتی می شود.

غذاهای چرب برای هر کسی وسوسه انگیز هستند. اما اول فکر کنید که چانه ای صاف می خواهید یا یک تکه پیتزای اضافه؟

سعی کنید روزانه از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید. در کنار تغذیه ی کربوهیدرات ها، همواره باید ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز نیز به بدن برسد. داشتن ریم غذایی مناسب راهی برای از بین بردن غبغب است.

از غذاهای فناوری شده، خیلی شور، پر قند و خیلی چرب خودداری کنید. برخی از چربی ها مانند چربی امگا 3 به سلامت و شادابی پوست کمک می کنند. این چربی را مصرف ماهی، آجیل، آووکادو و روغن زیتون به بدن می رسد.

از امگا 3 برای ساخت کرم های ضد پیری پوست نیز استفاده می شود. پزشکان توصیه می کنند هر فرد، به طور روزانه مقدار مشخصی امگا 3 مصرف کند. اگر می خواهید در مورد تاثیرات این اسید چرب بر روی پوست بیشتر بخوانید، توصیه می کنیم به مقاله ی خواص امگا 3 برای پوست و مو مراجعه نمایید.

درمان هایی برای از بین بردن غبغب

در برخی از موارد، صرف نظر از اینکه ورزش می کنید و رژیم غذایی سالمی دارید، همچنان غبغب ها باقی می ماند. اگر این موضوع سبب می شود که در مکان های عمومی اعتماد به نفس کمتری داشته باشید، ما توصیه می کنیم از روش های پزشکی برای زیبایی پوست استفاده کنید. این روش ها چربی هایی را که به ماساژ، ورزش و اصلاح رژیم غذایی مقاوم بوده اند را از بین می برد.

از بین بردن غبغب

مرطوب کننده های صورت

مرطوب کننده ها حاوی برخی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به از بین بردن غبغب کمک می کنند. مرطوب کننده مناسب باعث سفت شدن پوست می شود و همچنین آن را آبرسانی می کند. در نتیجه پوست شاداب و لیفت می شود.

محصولاتی را که برای سفت شدن پوست مناسب هستند با این ترکیبات بشناسید. ویتامین C ، کلاژن و عصاره چای سبز از ترکیباتی هستند که باعث از بین بردن غبغب و سفت شدن پوست می شوند.

این انس علاوه بر دارا بودن کلاژن و  الاستین، غنی از پروتئین ابریشم نیز می باشد. اسنس بیوآکوا، سر شار از اسید هیالورونیک و گلیسیرن است که سبب سفت شدن و روشن شدن پوست می شود. در کنار این موارد این اسنس حاوی مقدار زیادی از ویتامین های E , A است. هر دوی این ویتامین ها بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر شگفت انگیزی می گذارند.

این اسنس در لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث پروتئین رسانی و آبرسانی به آن ها می شود. در نتیجه با پیری و خشکی پوست مبارزه می کند و همچنین از شل شدن پوست جلوگیری می کند. سفت شدن پوست راهی برای از بین بردن غبغب می باشد. برای مطالعه در مورد سایر خواص این محصول، کافی است لینک آن را لمس کنید.

چه روش هایی برای از بین بردن غبغب مناسب است؟ چه روش هایی برای از بین بردن غبغب مناسب است؟

 

ابزارهای ماساژ صورت

علاوه بر ماساژ دادن به صورت دستی، می توانید از ابزارهای ماساژ نیز برای از بین بدن غبغب استفاده کنید. این ابزارها می توانند به افزایش خون رسانی به بافت ها، افزایش تولید پروتئین و تحریک چربی سوزی کمک کنند. یکی از ابزارهای مناسب برای ماساژ دادن صورت جید رولر است. این وسیله باعث تقویت عضلات صورت شده و در کنار آن باعث افزایش خون رسانی نیز  می گردد.

با افزایش کلاژن سازی پوست، می توانید از شل شدن پوست و ایجاد غبغب جلوگیری کنید. جید رولر در این مسیر به شما کمک می کند. حتی این ابزار به از بین بردن چین و چروک های ریز صورت نیز کمک می نماید. همین حالا می توانید ابزار مراقبت پوست  جید رولر را با تخفیف ویژه از سایت رنگدونه تهیه نمایید.

جید رولر

درمان های لیپولیز

ممکن است برای از بین بردن غبغب به دنبال راه های سریع تری باشید. این درمان ها همان روش های لیپولیز هستند که به دو صورت انجام می پذیرد: تزریق و لیزر.

تزریق لیپولیز شامل تزریق یک محلول است که چربی ها را در خود حل کرده و باعث تجزیه و در نهایت از بین رفتن آن ها می شود. برای دریافت نتایج بهتر، بیماران چندین بار این درمان را در فواصل یک ماهه دریافت می کنند.

لیپولیز لیزری نیز باعث از بین رفتن غبغب و سلول های چربی می شود. اما این روش تهاجمی نیست. لیزر، با افزایش انرژِ گرمایی ذرات چربی باعث ذوب شدن آن ها می شود. هر دوی این روش ها برای از بین بردن غبغب تقریبا بدون درد هستند. اگر چه عوارض آن ها شامل درد، کبودی و ورم نیز می باشد.

مزوتراپی

مزوتراپی شبیه به لیپولیز است. زیرا شامل تزریق یک محلول برای از بین بردن چربی های سرسخت می باشد. در مزوتراپی از تزریق اسید دئوکسی کولیک استفاده می شود. تفاوت این روش با لیپرولیز در یک نکته مهم است. در مزوتراپی محلول به لایه مزودرم تزریق می شود در حالی که در لیپولیز محلول را به لایه زیر جلدی چربی تزریق می کنند.

توجه داشته باشید که سایر روش های زیبایی پوست مانند بوتاکس و تزریق فیلر، ارتباطی به این روش ها ندارد و به این شکل نیز انجام نمی شوند.

از بین بردن غبغب

کلام آخر

از بین بردن غبغب کاری یک شبه نیست. جلوگیری از ایجاد غبغب، ابتدا به شیوه درست مراقب پوست باشید. از مرطوب کننده ها استفاده کنید و مانع از شل شدن پوست شوید. تغذیه درست و ورزش مداوم سبب می شود که از به وجود آمدن غبغب جلوگیری کنید. اما اگر غبغب دارید، برای از بین بردن غبغب می توانید از روش های گفته شده در این مقاله استفاده نمایید و ظاهر جذاب خود را دوباره به دست آورید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها