سلامت و زیبایی

اشتباهات رایج آرایشی

اشتباهات رایج آرایشی

مطمئنا همه ما می‌دانیم که آرایشی که بر روی صورت انجام می‌گیرد زمانی زیبا خواهد بود که بر اساس اصول آرایشی باشد. با دانستن نکاتی قبل از آرایش و بعد از آن و در حین آرایش کردن، می‌توانید یک آرایش بی نقص داشته باشید. این در حالی است که اگر نکات آرایشی را رعایت نکنید و مرتکب اشتباهات رایج آرایشی شوید ممکن است صورت شما غیر طبیعی و نامتقارن به نظر برسد. در این مقاله به اشتباهات رایج آرایشی می‌پردازیم با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

اشتباهات قبل از آرایش

ابتدا به اشتباهاتی که ممکن است قبل از آرایش کردن انجام دهید بپردازیم. اگر قبل از آرایش کردن نکات لازم را انجام ندهید مشخصا آرایش بر روی پوست شما نا متوازن و غیر طبیعی خواهد بود. در نتیجه بهتر است این نکات را رعایت کنید.

اشتباهات رایج آرایشی

1.  آرایش بر روی موهای زائد

قبل از آرایش باید موهای زائد صورت تان را از بین ببرید. مواد آرایشی بر روی پوستی که موهای زائد دارد نمی‌نشیند و ظاهر خوبی را نشان نمی‌دهد. در نتیجه باید قبل از آرایش کردن موهای زائد صورت خود را با یکی از روش‌های اصلاح مو از بین ببرید تا پوست صاف شود.

2.  بی توجهی به سلامت پوست

خانم هایی که پوست خوبی ندارند آرایش بر روی پوست آن‌ها به خوبی انجام نمی‌شود. برای مثال وجود خشکی پوست باعث پوسته پوسته شدن می‌شود و استفاده از کرم پودرها و یا سایر کانسیلر‌ها بر روی پوست خشک، درست نیست.

پوست‌هایی که چرب هستند و جوش و آکنه دارند ممکن است حساسیت بیشتری به محصولات آرایشی نشان دهند و شرایط پوست را بدتر کنند.

3.  استفاده نکردن از مرطوب کننده قبل از آرایش

استفاده از لوازم آرایشی بر روی پوست خشک یکی از اشتباهات رایج آرایشی است. مواد آرایشی بر روی پوست مرطوب به خوبی می‌خوابد. در حالی که پوست خشک پس از آرایش کردن نیز جلوه خوبی نخواهد داشت. در نتیجه قبل از آرایش کردن پوست خود را بشویید، سپس کرم مرطوب کننده و دور چشم استفاده کنید. در این صورت مواد آرایشی به خوبی بر روی پوست مرطوب قرار می‌گیرد.

4.  آرایش با لب خشک و پوسته پوسته شده

آرایش لب از مهم‌ترین بخش‌های آرایشی صورت می‌باشد. بی‌توجهی به آن یکی از اشتباهات رایج آرایشی خواهد بود. آرایش بر روی لب پوسته پوسته شده اشتباه است. لب با این شرایط نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد.

قبل از آرایش کردن می‌توانید از یک بالم لب کمک بگیرید. بالم لب به رطوبت رسانی لب کمک می‌کند. اگر لب پوس پوس شده دارید می‌توانید از اسکراب کمک بگیرید. در این صورت لب‌های صاف خواهید داشت.

برای اسکراب لب می‌توانید از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون نیز استفاده کنید. آن‌ها را بر روی لب خود بمالید و سپس بشویید.

اشتباهات رایج آرایشی

5.  خرید لوازم آرایشی با برند نامعتبر

لوازم آرایشی خود را از کمپانی‌های معتبر که از مواد مرغوب استفاده می‌کنند بخرید. توجه داشته باشید که لوازم آرایشی خود را از فروشگاه‌های نامعتبر نخرید. زیرا ممکن است شرایط نگهداری در این فروشگاه نامناسب بوده و این محصولات آسیب دیده باشند.

محصولات آرایشی تقلبی در بازار به وفور یافت می‌شود در نتیجه انتخاب نوع مرغوب و اصل آن بسیار مهم است. محصولات آرایشی نا مرغوب می‌تواند عواقب و عوارض شدیدی برای پوست داشته باشد.

6.  انتخاب رنگ اشتباه کرم پودر و کانسیلر

باید هنگام خرید کرم پودر و کانسیلر نکاتی را بدانید، زیرا کرم پودر و کانسیلر جزوه پایه آرایش به شمار می‌رود اگر درست انتخاب نشود و با رنگ پوست شما و سبک آرایشی مطابقت نداشته باشد یک آرایش غیر طبیعی خواهید داشت.

بسیاری از افراد هنگام خرید کرم پودر آن را بر روی دستان خود امتحان می‌کنند. بهتر است کرم پودر را بر روی خط فک خود امتحان کنید. زیرا رنگ دست معمولاً با رنگ پوست صورت متفاوت است.

با امتحان کرم پودر یا کانسیلر بر روی خط فک می‌توانید متوجه شوید که آیا محصول با رنگ صورت و گردن شما هماهنگی دارد یا خیر. هنگام خرید توجه نمایید که رنگ کانسیلر یک تا دو درجه نسبت به رنگ کرم پودر روشن‌تر باشد.

اشتباهات رایج آرایشی

7.  خرید رژ لب با رنگ اشتباه

یکی از اشتباهات رایج آرایشی انتخاب اشتباه رنگ رژ لب هنگام خرید این محصول است. می‌توانید قبل از خرید به کمک یک براش آن را بر روی لب خود امتحان کنید. حتماً به برند محصول و مواد سازنده آن توجه نمایید. زیرا یک رژ لب نامرغوب می‌تواند لب‌های شما را پوسته پوسته کند.

8.  نشستن براش و اسفنج آرایشی

اکثر خانم‌ها برای استفاده از کرم پودر و یا کانسیلر از براش و اسفنج آرایشی استفاده می‌کنند. لازم است حتما این محصولات زود به زود شسته شوند. زیرا آن‌ها ممکن است مکان مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها، میکروب‌ها، چربی‌ و آلودگی باشند.

استفاده از براش‌های آلوده و اسفنج‌های کثیف شرایط را برای ایجاد جوش و آکنه‌ بر روی صورت‌تان فراهم می‌آورد. توصیه می‌شود آن‌ها را هفته یک بار بشویید و در جای مناسب به دور از گرد و غبار نگهداری کنید.

آرایش کردن در نور نامناسب از مهم‌ترین فاکتورهای آرایش کردن به شمار می‌آید. حتماً لازم است مکانی را که برای آرایش کردن انتخاب می‌کنید دارای نور مناسب باشد تا بتوانید مقدار آرایش را مشاهده کنید. معمولاً نور طبیعی برای آرایش کردن مناسب است. همینطور لازم است از آرایش کردن در نورهای زیاد نیز پرهیز کنید.

اشتباهات رایج آرایشی

اشتباهات رایج آرایشی هنگام آرایش کردن

بسیاری از افراد هنگام آرایش کردن نیز اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که می‌تواند صورت شما را بد جلوه دهد و حتی شما را زشت کند. اشتباهات در حین آرایش می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1-  استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته

حتماً باید هنگام آرایش کردن به تاریخ محصولات آرایشی توجه کنید. محصولات آرایشی و تاریخ گذشته کار بسیار اشتباهی است. محصولات آرایشی تاریخ گذشته عوارض شدیدی را می‌تواند برای پوست و حتی چشمان شما به همراه بیاورند.

اشتباهات رایج آرایشی

2-  استفاده نکردن از پرایمر

یکی از اشتباهاتی که هنگام آرایش کردن صورت ممکن است انجام دهید اهمیت ندادن به استفاده از پرایمر خواهد بود. پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر، باعث می‌شود تا کرم پودر به خوبی روی پوست قرار گیرد.

3-  استفاده کم و یا بیش از حد از کرم پودر

اگر هنگام آرایش کردن کرم پودر را کم بردارید به تمام بخش‌های صورت نمی‌رسد در این صورت پوست دو رنگی را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر اگر کرم پودر را بیش از حد استفاده کنید بر روی پوست نمی‌خوابد و ممکن است از روی پوست بریزد.

ممکن است که پودر اضافی روی پوست مانند یک لایه قابل دید باشد. همه این‌ها باعث می‌شود تا یک آرایش غیر طبیعی و بد داشته باشید. هنگامه زدن کرم پودر بر روی صورت ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست بمالید و آن را پخش کنید. اگر مقدار بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید به آن اضافه کنید.

اشتباهات رایج آرایشی

4-  استفاده اشتباه از اسفنج آرایشی و یا براش

براش‌ها در انواع گوناگون، سایز‌ها و شکل‌های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام استفاده از براش به کاربرد آن نیز توجه داشته باشید. برای مثال براش تخت برای آرایش پلک مناسب نیست. معمولاً بر روی محصول کاربرد آن نوشته شده است.

اسفنج آرایشی خشک نیز می‌تواند آرایش شما را خراب کند. قبل از استفاده از اسفنج آن را زیر آب گرفته و خوب خیس کنید سپس فشرده دهید تا آب اضافی از آن خارج شود. براش را نباید بر روی پوست کشید، بلکه باید با حرکات ضربه‌ای مواد آرایشی را بر روی پوست پخش کرد.

5-  زدن کانسیلر قبل از کرم پودر

استفاده از کانسیلر قبل از استفاده از کرم پودر یکی از اشتباهات رایج آرایشی است. با توجه به آن که کرم پودر پایه آرایش صورت به شمار می‌رود باید جلوتر از تمام وسایل آرایشی که بر روی صورت قرار است استفاده شود، زده شود.

کانسیلر باید به نقاطی از صورت که نیاز به آن احساس می‌شود، رده شود. توجه داشته باشید که کانسیلر را باید به اندازه کافی استفاده کنید. کانسیلر نیز باید دو درجه روشن‌تر از کرم ‌پودر شما باشد.

6-  استفاده نکردن از اصلاح کننده رنگ

گاهی ممکن است با کانسیلر نیز نتوانید ساهی چشم خود را بپوشانید. برای اصلاح جای جوش می‌توانید از اصلاح کننده رنگ یا همان کالرکولکتر استفاده کنید.

اشتباهات رایج آرایشی

7-  عوض نکردن کرم پودر با افزایش سن

پوست فرد با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود. کرم پودری که در سن ۲۰ سالگی استفاده می‌کردید ممکن است برای سن چهل سالگی شما مناسب نباشد. هنگام خرید کرم پودر می‌توانید از فروشنده اطلاعات لازم را کسب کنید و با توجه به شرایط پوستتان کرم پودر را خریداری نمایید.

8-  استفاده نادرست برنزه کننده

برنزه کننده را باید با توجه به رنگ پوست‌تان خریداری نمایید. معمولا افراد پودر برنزه کننده را در قسمت‌های اشتباهی از صورت خود به کار می‌برند یا از آن به مقدار زیادی استفاده می‌کنند. پیشنهاد می‌شود برنزه کننده را به قسمت‌هایی از صورتتان بزنید که در معرض آفتاب سوختگی قرار دارد. به طور مثال این قسمت‌ها می‌تواند گونه و یا پیشانی باشد.

اشتباهات رایج آرایشی

9-  استفاده نادرست از هایلایتر

هایلایتر را باید به جای مشخصی از صورت بزنید. استفاده نادرست از آن می‌تواند به صورت طبیعی پوست شما را براق کند. هایلایترها در رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود، لازم است تا آن‌ها را با توجه به رنگ‌های دیگر وسایل آرایشی بر روی پوستتان استفاده کنید.

10- استفاده نادرست از رژگونه

بسیاری از افراد ممکن است هنگام آرایش کردن استفاده درست از رژگونه را بلد نباشند. رژ گونه را باید به صورت مورب به سمت بیرون صورت کشید و جای درست آن بر روی سیب گونه شما است. برای آنکه بتوانید سیب گونه صورت خود را پیدا کنید باید بخندید، قسمتی از صورت که برجسته شود همان بخش سیب گونه صورت شماست. در نتیجه باید بر روی آن رژ گونه بزنید.

اشتباهات رایج آرایشی

11- استفاده نکردن از پرایمر سایه

سایه را باید با پرایمر استفاده کرد. پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی محسوب می‌شود. اگر سایه را بدون پرایمر استفاده کنید نتیجه مطلوبی را در آرایش نهایی نخواهید دید. سایه بدون پرایمر ماندگاری کمی دارد و ممکن است داخل خطوط پلک جمع شود. به جای پرایمر از کانسیلر نیز می‌توان استفاده کرد.

اشتباهات رایج آرایشی

12- ریمل زدن به مژه‌های پایین چشم

اگر به مژه‌های پایین مقدار زیادی ریمل بزنید موجب می‌شود تا آرایش چشم شما زشت و غیر طبیعی باشد. حتی ممکن است در صورت وجود چین و چروک در اطراف چشم با ریمل زدن به این مژه‌ها، بیشتر به چشم بیاید. تنها کافیست این مژه‌ها رنگ بگیرند و تارهای آن مشخص باشد.

اشتباهات رایج آرایشی

13- خط چشم نامناسب

یکی از اشتباهات رایج آرایشی که بسیاری از افراد مرتکب آن می‌شوند خط چشم اشتباه است. توجه کنید که خط چشم مشکی ممکن است برای تمام سایه‌ها مناسب نباشد. بهتر است رنگ خط چشم را با توجه به رنگ سایه انتخاب کنید.

مدل خط چشم نیز باید با مدل چشمان شما هماهنگ باشد. به طور مثال برای چشمان کوچک خط چشم بهتر است از انتهای چشم کشیده شود. مداد مشکی برای داخل چشم می‌تواند چشم را کوچک نشان دهد. در نتیجه اگر چشمان کوچکی دارید این کار را انجام ندهید. در عوض می‌توانید از مداد چشم سفید استفاده کنید.

اشتباهات رایج آرایشی

14- خط لب اشتباه

رنگ خط لبی که برای لب‌تان استفاده می‌کنید، باید متناسب با رژلب‌تان باشد. بسیاری از افراد از رنگ‌های تیره برای رژلب‌های روشن خود استفاده می‌کنند. خط لب اشتباه می‌تواند لب‌های شما را غیر طبیعی نشان دهد. همینطور یکی دیگر از اشتباهات رایج آرایشی درست نکشیدن خط لب است.

اشتباهات رایج آرایشی

15- آرایش اشتباه ابرو

مداد سایه یا ریمل که برای ابروی خود استفاده می‌کنید باید با رنگ ابروی شما متناسب و هماهنگ باشد. بهتر است ابروهایی که به صورت غیر طبیعی هستند و یا کادر دارند شما را زشت نشان خواهد داد. بهترین کار این است که در قسمت‌های خالی ابرو به کمک مداد های مناسب خط‌هایی به شکل مو بکشید.

اشتباهات رایج آرایشی

اشتباهات بعد از آرایش کردن

بعد از آرایش نیز اشتباهاتی وجود دارد که ممکن است مرتکب آن شوید. برخی از آن‌ها را در زیر بررسی کرده‌ایم.

1-  استفاده نکردن از عطر

استفاده از یک عطر خوشبو می‌تواند زیبایی آرایشی شما را دو چندان کند. انتخاب عطر از جمله نکات ریزی است که پس از آرایش کردن باید آن را در نظر بگیرید.

2-  پاک نکردن آرایش

یکی از بدترین اشتباهات آرایشی پاک نکردن آرایش صورت بوده و بدتر از آن خوابیدن با همان آرایش است. مواد آرایشی منافذ پوست را بسته و راهی برای تنفس پوست نمی‌گذارند. حتی ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت شود. با توجه به آنکه شب زمان طلایی برای تغذیه پوست است در نتیجه بهتر است حتماً پوست خود را پس از اتمام مراسم و رسیدن به منزل شست‌وشو دهید.

3-  پاک کردن اشتباه آرایشی

پاک کن پوست با برندهای مختلف در بازار موجود است. با این حال آن‌ها به تنهایی نمی‌توانند تمام مواد آرایشی و آلودگی‌ها را از روی پوست پاک کنند. بلکه باید از یک شوینده صورت استفاده کنید. شوینده صورت نیز باید متناسب با نوع پوست شما باشد. پس از آن به خوبی صورت خود را بشویید و در نهایت می‌توانید با خیال راحت به رختخواب بروید.

اشتباهات رایج آرایشی

سخن آخر

اشتباهات رایج آرایشی بسیار زیاد هستند و ما تنها برخی از آن‌ها را در این مقاله توضیح دادیم. برخی از این اشتباهات رایج در آرایش کردن حتی می‌تواند صورت شما را زشت و بد جلوه دهد. برخی از اشتباهات می‌تواند پوست شما را به خطر بیندازد و برای آن جوش و اکنه ایجاد کند. با دانستن این اشتباهات می‌توانید از انجام آن‌ها پرهیز کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها