سلامت و زیبایی

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی کدام است؟

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

جوش ها، ظاهری زشت به پوست می دهند که می توانند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهند. با این حال استفاده از بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی می تواند اعتماد به نفس از دست رفته شما را برگرداند و شما را از شر مهمان های ناخوانده پوستی نجات دهد.

جوش ها ممکن است تحریک کننده و آزاردهنده باشند. حتی اگر یک یا دو جوش داشته باشید، ممکن است مشکلی نباشد این یک افسانه است که پوست باید همیشه صاف و شفاف باشد. با این حال، اسکارهای به جا مانده از آکنه سرسخت، آزار دهنده و زشت هستند که تا حدی زیبایی پوست شما را از بین می‌برند و باعث می‌شوند لکه‌های تیره روی پوست باقی بماند.

سبوم اضافی، منافذ مسدود شده، رژیم غذایی و حتی آب و هوا می توانند عامل ایجاد جوش و آکنه روی پوست شما باشند. مهم نیست که چه نوع اسکار، جوش یا آکنه ای دارید، بهتر است به فکر درمان آن باشید قبل از آن که به مشکل بزرگ تری تبدیل شود.

چرا دچار جوش صورت می شویم؟

زمانی که منافذ پوست توسط سلول های مرده و میکروب ها مسدود می شوند، چربی ها نمی تواند ترشح شود و در منافذ و زیر پوست تجمع می یابد و باعث ایجاد جوش سر سفید یا سر سیاه می شود. این منافذ مسدود شده مکانی مناسب برای به وجود آمدن  [باکتری] پروپیونی باکتریوم آکنه است، که سپس رشد کرده و باعث التهاب و ایجاد جوش می شود.

تغییرات هورمونی مانند قبل از یائسگی یا دوران یائسگی، یا استفاده از هورمون هایی مانند تستوسترون، می تواند باعث تشکیل جوش در بزرگسالان شود. جوش پوستی ممکن است هیچ دلیلی نداشته باشد، که بسیار رایج است، و از چند جوش به آکنه کیستیک کامل در طی ماه‌ها تا سال‌ها پیشرفت می‌کند.

کنترل جوش پوستی بسته به شدت بیماری می تواند دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. پوست به چند ماده از جمله اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و آداپالن نیاز دارد. در حالی که این مواد از نظر ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند، اما هر یک از این مواد می تواند به شما در دستیابی به اهداف مراقبت از پوست بدون جوش کمک کند.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

انتخاب بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی می تواند دشوار باشد و چالش بزرگی برای شما ایجاد کند چون ریسک ایجاد حساسیت وجود دارد ما در اینجا موثرترین ترکیبات در مقابله با جوش ها را آورده ایم. بهتر است قبل از اضافه کردن آن ها به روتین روزانه، بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی انتخابی خود را روی قسمتی از بدن امتحان کنید تا مطمئن شوید روی پوست شما حساسیت ایجاد نمی کند.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید یکی از ترکیبات موجود در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی است. این ماده لایه شاخی پوست (لایه بیرونی پوست) را لایه برداری می کند و برای از بین بردن سبوم به منافذ نفوذ می کند. این کار به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کند و می تواند به حذف گرفتگی هایی که قبلاً ایجاد شده اند کمک کند. می توان گفت این همان کاری است که بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی انجام می دهد.

اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی است، به این معنی که یک لایه بردار شیمیایی است. اسید سالیسیلیک برای انواع پوست های حساس به اندازه کافی ملایم است. اسید سالیسیلیک پیوندهایی را که سلول‌های مرده و کدر پوست را روی سطح پوست نگه می‌دارند، حل می‌کند، بنابراین پوست به آرامی می‌ریزد و پوست صاف‌تر و روشن‌تر زیر آن نمایان می‌شود. خواص اسید سالیسیلیک به صورت محدود نمی شود این ماده مفید در شامپوهای پوست سر خشک و شوره سر نیز یافت می شود.

بنزوئیل پراکسید

یکی دیگر از ترکیباتی که برای درمان جوش پوستی مفید است و می توان آن را در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی یافت بنزوئیل پراکسیداست. این ماده نه تنها به این دلیل که باکتری‌هایی را که باعث جوش پوستی می شوند را می‌کشد، بلکه به پیشگیری و پاکسازی منافذ مسدود شده نیز کمک می‌کند. به فرمول های میکرونیزه توجه داشته باشید زیرا این مواد باعث تحریک کمتر و ماندگاری طولانی تری می شوند. بنزوئیل پراکسید می تواند لباس ها و حوله های شما را سفید کند، بنابراین بهتر است از پاک کننده های حاوی این ماده کمتر استفاده کنید.

گوگرد

گوگرد، ماده ی دیگر موجود در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی است. گوگرد اغلب با مواد دیگری مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک ترکیب می شود. سلول های مرده پوست که منافذ شما را می بندند را از بین می برد. همچنین به حذف چربی اضافی (سبوم) که ممکن است باعث ایجاد جوش شود کمک می کند. گوگرد به طور سنتی بوی تخم مرغ فاسد دارد، که می تواند شما را اذیت کند.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

 اسید آزلائیک

میتوان در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی اسید آزلائیک را یافت. آزلائیک اسید یک ترکیب طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. همچنین به جلوگیری از تجمع کراتین، پروتئینی که می تواند منافذ را مسدود کند، کمک می کند.

ویتامین C

از دیگر ترکیبات موجود در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی ویتامین C است که به طور رسمی به نام اسید اسکوربیک شناخته می شود، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی است. می تواند به کاهش قرمزی و تورم در پوست مستعد آکنه کمک کند.

یکی از محصولاتی که غنی از ویتامین سی است سرم ویتامین C بیوآکوا نام دارد که جدا از خاصیت ضد التهابی، ضد باکترتایی، جلو گیری از جوش پوستی و کاهش لک، خواص دیگری مانند کاهش چین و چروک و ضد پیری نیز دارد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای ترکیبی دیگر است که در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی به کار می رود. روغن درخت چای یک اسانس است که از برگ های درخت چای تهیه می شود. ژل حاوی 5% روغن درخت چای ممکن است به انداززیادی در درمان آکنه موثر باشد. اما روغن درخت چای ممکن است  سرعت درمان سایر مواد را نداشته باشد.

آداپالن

آداپالن از دیگر ترکیبات موجود در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی است. به گفته متخصصان پوست یک رتینوئید OTC می تواند به مدیریت جوش نیز کمک کند. رتینوئیدها گردش سلولی پوست را تنظیم می کنند تا منافذ پوست را عاری از چربی و التهاب کنند. آداپالن اولین رتینوئید OTC است و در قدرت 0.1 درصد و 0.3 درصد در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی موجود است.

ترتینوئین

ترتینوئین یکی دیگر از ترکیباتی است که در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی یافت می شود. ترتینوئین نیز یک رتینوئید مشتق شده از ویتامین A است. با تسریع چرخه زندگی سلول های پوست عمل می کند. این باعث می‌شود آنها سریع‌تر تقسیم شوند و بمیرند تا سلول‌های جدیدتر و سالم‌تر پوست به سطح بیایند.

ترتینوئین به نرم شدن گرفتگی و فشار دادن آن به سطح در حین لایه برداری کمک می کند. همچنین از مسدود شدن مجدد منافذ پس از پاک شدن جلوگیری می کند. رتینوئیدهایی مانند ترتینوئین برای آکنه کومدونال (معروف به منافذ مسدود شده) مناسب هستند. با این حال، ترتینوئین می تواند برای درمان انواع آکنه استفاده شود. این ماده نه تنها برای درمان آکنه بلکه برای بهبود ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک مفید است.

تازاروتن

تازاروتن یک رتینوئید دیگر است که در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی با قدرت 0.1 درصد به کار می رود.

تازاروتن برای جوش های خفیف تا متوسط ​​روی صورت توصیه می شود. بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی حاوی تازوراک ممکن است برای برخی موارد شدید مانند آکنه کیستیک یا آکنه در نواحی دیگر بدن تجویز شود. تازاروتن در دوران بارداری نباید مصرف شود. و چون می تواند مقداری حساسیت به نور و خورشید ایجاد کند، سعی کنید همراه با این ماده از ضد آفتاب استفاده کنید.

تازاروتن، نوع دیگری از رتینوئید مانند ترتینوئین، با کند کردن رشد بیش از حد سلول‌های پوست و جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده پوست روی سطح، برای درمان آکنه عمل می‌کند. همچنین التهاب پوست را کاهش می دهد و نشان داده شده است که تعداد ضایعات التهابی را کاهش می دهد.

نیاسین امید

از دیگر موادی که در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی یافت می شود نیاسین امید، نوعی ویتامین B3 است که در درمان آکنه های التهابی و غیر التهابی موثر بوده است. نیاسین امید که به عنوان عنصر نیرومند در حوزه مراقبت از پوست نیز شناخته می شود، ارزش مصرف را دارد. این نه تنها به درمان پوست مستعد جوش کمک می کند، بلکه با مشکلات مراقبت از پوست مانند هایپرپیگمانتاسیون نیز مقابله می کند. خواص آنتی باکتریال آن را فوق العاده موثر می کند. همیشه بهتر است برای شروع به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید که با درصد خاصی از نیاسین امید تزریق شده اند.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

اسید گلیکولیک

ترکیب دیگری که در بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی وجود دارد و از نیشکر به دست می آید، یک لایه بردار شیمیایی به نام اسید گلیکولیک است. این ماده پیوندهایی را که سلول های مرده پوست را در کنار هم نگه می دارند، ضعیف می کند، و باعث باز شدن منافذ مسدود شده شود.

اسید گلیکولیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که برای لایه برداری شیمیایی، کاهش سبوم و روشن کردن رنگدانه های قبلی جوش استفاده می شود. همچنین برای آکنه های کومدونال و همچنین آکنه های التهابی و کیستیک موثر است.

از آنجایی که پاکسازی بخش مهمی از مدیریت پوست مستعد آکنه است، پاک‌کننده‌های اسید گلیکولیک می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند پاکسازی ناخالصی‌ها و لایه برداری از بین بردن سلول‌های مرده پوست بخشی از اهداف آن است.

شاید وقت نکنید تک تک محصولات را بررسی کنید و به سراغ ترکیبات آن ها بروید و ندانید کدام یک از ترکیبات کنار هم بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی را می سازند

ما در اینجا 5 تا از بهترین کرم های ضد جوش ایرانی و خارجی را آورده ایم که شما با اطمینان می توانید آن ها را استفاده کنید و خود را کم کم از جوش پوستی دور کنید.

  1. اولین محصول که می تواند در درمان کردن جوش پوستی موثر باشد کرم ضد جوش چای سبز بریلی است که غنی از عصاره درخت چای سبز و عصاره های گیاهی است که جدا از پیشگیری از جوش، درمان جوش پوستی، بازسازی پوست و کاهش قرمزی و التهاب، مرطوب کننده و تقویت کننده پوست نیز است.

قیمت: 90000 تومان                   خرید از رنگدونه

2. مورد بعدی از بهترین کرم های ضد جوش ایرانی و خارجی کرم ضد جوش بیوآکو است که با تاثیر گذاری سریع باعث کوچک شدن منافذ و کنترل چربی پوست و در نتیجه باعث پیشگیری و درمان جوش می شود این کرم به سبب ترکیباتی همچون خیار، ویتامین E، روغن زیتون، کلاژن و ریتینول باعث مرطوب کردن و تغذیه پوست نیز می شود.

قیمت: 55000                          خرید از رنگدونه

3. یکی دیگر از بهترین کرم های ضد جوش موجود در بازار ماسک پیل اف کربن ضد جوش سر سیاه بیو آکوا است. این ماسک مخصوص صورت و بینی است که باعث نرمی پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه می شود این ماسک به دلیل اینکه حاوی موادی همچو پودر زغال فعال، نیاسین امید، گلیکول، ویتامین ای، هیالرونیک اسید و سالیسیک اسید تاثیر گذاری سریع و قویی دارد.

قیمت : 60000                       خرید از رنگدونه

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی کدام است؟ بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی کدام است؟

4. ژل ضد جوش لانبنا یکی دیگر از بهترین محصولات ضد جوش موجود در بازار است که از هیالورونیک اسید، حاوی عصاره چای سبز، ریشه جنسینگ، گلیسرول، عصاره های مختلف گیاهی، اسید های آمینه و  سالیسیک اسید ساخته شده است که باعث کاهش جای جوش، پیشگیری از جوش، کاهش جوش و لک، تغذیه پوست، مرطوب کنندگی، آبرسانی، افزایش خون رسانی به پوست، تنظیم کننده چربی پوست، مراقبت و تغذیه پوست، بازسازی تخصصی سلول های پوست، تاثیر گذاری بسیار سریع، نفوذ شگفت انگیز به عمق پوست و  تسکین دهنده پوست می شود.

قیمت: 85000                   خرید از رنگدونه 

5. آخرین محصولی که می توان به عنوان بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی از آن نام برد فوم شستشوی صورت ضد جوش بیو آکوا است که از ترکیبات ارگانیک ساخته شده و درمانی سریع برای جوش ها و اسکار آن است و بهترین انتخاب برای پیشگیری از جوش است.

قیمت: 6500                    خرید از رنگدونه

چه محصولی بخریم؟

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد جوش، بهتر است که اقلام غیر کومدون زا را خریداری کنید زیرا منافذ را مسدود نمی کنند. بهتر است که دو بار در روز با شستشوی ملایم صورت را پاکسازی کنید. پاک‌کننده‌های خشن می‌توانند چربی بیش از حد را از بین ببرند و می‌توانند اثر معکوس داشته باشند و غدد چربی شما را بیش از حد تحریک کنند. این کار ممکن است بلافاصله احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما به مرور زمان پوست شما را چرب‌تر می‌کند. پاکسازی را با یک مرطوب کننده و ضد آفتاب غیر کومدون زا (در صبحگاه) می تواند بهترین انتخاب باشد.

استفاده از درمان جوش مانند بنزوئیل پراکسید یا رتینوئید، فقط به مقدار کمی، تقریباً به اندازه یک نخود، برای کل صورت نیاز است. از آنجایی که این درمان ها قدرتمند هستند، باید استفاده را به یک بار در روز محدود کنید. درمان‌های آکنه شامل داروهای تجویزی، مانند انواع موضعی و خوراکی، و محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه (OTC) است.

اولین توصیه برای درمان مراجعه به یک متخصص پزشکی متخصص درماتولوژی است، برخی از انواع جوش پوستی خفیف را می توان با محصولات ساده OTC درمان کرد. برای جوش پوستی متوسط ​​تا شدید، درمان‌های قوی با نسخه و مشاوره تخصصی یک متخصص پوست ممکن است لازم باشد.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

چگونه می توانید تشخیص دهید که کدام درمان برای شما بهترین است؟

تعیین بهترین درمان جوش برای شما بستگی به نوع جوش و شدت آن دارد. بهترین راه برای تعیین برنامه درمان مناسب جوش پوستی، مراجعه به یک متخصص پوست است. انواع مختلفی از جوش وجود دارد و رژیم های درمانی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

یک متخصص پوست، پوست شما را از نزدیک بررسی می کند تا ببیند از چه نوع جوشی رنج می برید:

  • جوش پوستی غیرالتهابی خفیف (معروف به آکنه کومدونال) شامل جوش های سرسفید و سر سیاه است.
  • جوش پوستی التهابی متوسط ​​شامل پاپول و پوسچول است.
  • جوش التهابی شدید شامل گره ها و کیست ها است.

جوش های پوستی غیرالتهابی را معمولاً می توان با محصولات OTC حاوی مواد فعال مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید یا رتینوئیدهای موضعی قوی از بین برد.

آکنه التهابی نیاز به تجویز موضعی یا خوراکی متخصص پوست دارد. اگرچه پاپول‌ها و جوش‌ها ممکن است تنها با محصولات OTC از بین بروند، جوش‌های التهابی بیشتر به جای زخم منجر می‌شوند، بنابراین مراجعه به متخصص پوست بهترین راه برای از بین بردن جوش و جلوگیری از جای جوش است.

جلوگیری از تشکیل جوش پوستی

درمان‌های آکنه می‌توانند بسیار مفید باشند، اما نحوه مراقبت از پوست نیز مهم است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ایجاد آکنه در روتین روزانه خود انجام دهید

پاکسازی و شستشو

اهمیت پاکسازی روتین صورت برای آکنه یا جوش را نمی توان نادیده گرفت. جوش تا حدودی به دلیل مسدود شدن فولیکول های مو ایجاد می شود. شستن مرتب صورت به رفع گرفتگی آنها کمک می کند.

صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم و غیر ساینده بشویید. از نوک انگشت استفاده کنید و از استفاده از پارچه شستشو، اسفنج یا هر چیزی که می تواند پوست را تحریک کند خودداری کنید. ممکن است اسکراب کردن پوست خوب به نظر برسد، اما این کار می تواند جوش ها را تشدید کند.

شستشوی خیلی کم یا زیاد می تواند برای پوست مستعد آکنه مشکل ساز باشد. بر اساس مطالعه ای در سال 2006، نشان داده شده است که شستشو 2 بار در روز به طور قابل توجهی کومدون های باز و کل ضایعات غیر التهابی را بهبود می بخشد.

شستن موها نیز می تواند به جلوگیری از جوش کمک کند، به خصوص اگر پوست سرتان چرب است. این روغن ها همچنین می توانند به مسدود شدن منافذ کمک کنند. درست مانند شستن صورت، شامپو کردن موهایتان نیز باید بخشی از برنامه شما برای مبارزه با آکنه باشد.

بسته به شدت جوش، انجام منظم شستشو صورت می تواند معجزه کند. در افراد مبتلا به آکنه خفیف، انجام یک روش موثر برای پاکسازی پوست در کنار یک روال مراقبت از پوست می تواند جوش را درمان کند. موارد متوسط ​​تا شدید آکنه ممکن است برای نشان دادن علائم بهبود نیاز به درمان‌های تجویزی قوی داشته باشد. با این حال، شستشو و پاکسازی صورت هنوز هم می تواند مفید باشد.

یک متخصص زیبایی باتجربه می‌تواند با درمان‌هایی مانند لایه‌برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریژن علاوه بر درمان‌های استاندارد صورت، به درمان آکنه، اسکار آکنه و هایپرپیگمانتاسیون پس از التهابی کمک کند.

مرطوب کننده

یک مرطوب کننده رطوبت و آبرسانی را برای پوست فراهم می کند و پوست های مستعد جوش می توانند از هیدراته ماندن سود ببرند. مرطوب کننده همچنین به کاهش التهاب و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک می کند. جوش معمولا با التهاب همراه است و مرطوب کردن آن می تواند تسکین دهنده باشد. شرایط محیطی سخت، مانند باد، دمای سرد، و سطح رطوبت نیز می‌توانند اوضاع را بدتر کنند. می توان با ایجاد یک سد در اطراف پوست با لایه ای از مرطوب کننده به این امر کمک کرد.

هنگامی که پوست کم آب می شود، پوست با تولید بیش از حد چربی، آن را جبران می کند. این روغن سپس می تواند منافذ را مسدود کند و به ایجاد جوش کند. مرطوب کردن منظم به تعادل سطح رطوبت (روغن) و هیدراتاسیون (آب) در پوست کمک می کند.

اگر از درمان آکنه با موادی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، ترتینوئین یا آداپالن استفاده می کنید، ممکن است پوست شما خشک یا تحریک شود. یک مرطوب کننده کمک می کند تا این داروها قابل تحمل تر شوند. کسانی که پوست مستعد آکنه دارند باید مرطوب کننده خود را با دقت انتخاب کنند. همیشه یک مرطوب کننده با مواد غیر کومدون زا انتخاب کنید تا منافذ پوست را مسدود نکند.

بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

برای پیشگیری  از بروز ناگهانی جوش چه کاری می توانید انجام دهید؟

ممکن است روزهایی پیش بیاید که با یک برآمدگی جدید از خواب بیدار شوید و ندانید چرا یا چه کاری باید انجام دهید. در آن روزها، کارهایی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن جریان تشکیل ناگهانی آکنه انجام دهید:

  • روبالشی خود را عوض کنید تا از گسترش باکتری جلوگیری کنید.
  • از یک درمان نقطه ای در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

برای کاهش تورم و قرمزی از یخ استفاده کنید.

  • از ماسک صورت برای آکنه استفاده کنید.
  • از لمس زیاد صورت خود بپرهیزید.
  • پوست خود را مرطوب کنید.

نکاتی در مورد استفاده از بهترین کرم ضد جوش ایرانی و خارجی

اثرات جانبی. برخی از این مواد، مانند اسید سالیسیلیک، آداپالن و آزلائیک اسید، عوارض جانبی مشترکی دارند، از جمله:

  • به هر نوع درمان آکنه ای حداقل چهار هفته فرصت دهید تا کار کند. گاهی اوقات ممکن است چند ماه یا بیشتر طول بکشد تا پوست شما شروع به بهبود کند.
  • بسیاری از این مواد ممکن است پوست شما را به آفتاب حساس کنند. سعی کنید از نور خورشید دور بمانید. اگر نمی توانید، کرم ضد آفتاب و لباس محافظ بپوشید.

اگر پوست مستعد جوش و آکنه دارید از این مواد زیر دوری کنید

اگر پوست شما مستعد آکنه است، مراقب محصولاتی باشید که حاوی عوامل انسدادی هستند. این ها موادی هستند که یک لایه روی سطح پوست شما تشکیل می دهند که به حفظ رطوبت کمک می کند. آنها را می توان در بسیاری از مرطوب کننده ها یافت و می تواند چرب باشد.

این عوامل انسداد عبارتند از:

  • کره کاکائو
  • لانولین
  • روغن معدنی
  • پارافین
  • ژله نفتی

مشتقات سیلیکون مانند دایمتیکون و سیکلومتیکون. این سیلیکون ها اغلب همراه با ژله نفتی استفاده می شوند که می تواند آنها را چرب کند. ‌ هنگام خرید محصولات پوستی، ضدآفتاب‌ها و لوازم آرایشی، به دنبال مواردی باشید که می‌گویند «غیر کومدون‌زا» یا مبتنی بر آب هستند، زیرا منافذ شما را مسدود نمی‌کنند و آکنه شما را بدتر نمی‌کنند.‌

در مورد محصولات مو نیز مراقب باشید. اگر از محصولات مراقبت از مو حاوی روغن استفاده می کنید، روغن می تواند راه خود را به پوست شما باز کند. این می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها