سلامت و زیبایی

ترفندهای آرایش صحیح

آرایش صحیح

همه خانم‌ها خواهان آرایش خوب هستند، اما بسیاری از آن‌ها احساس می‌کنند در تنوع زیاد محصولات آرایشی غرق شده‌اند و نمی‌دانند چگونه آن‌ها را به کار بگیرند. با انتخاب یک آرایش کلاسیک، مطمئنا چیزی را از دست نمی‌دهید. شما می‌توانید با دستورالعمل‌های گام به گام ما، به طور معجزه آسایی به ظاهری عالی برسید. ما به شما نشان می‌دهیم که هنگام آرایش به چه نکاتی باید توجه کنید و چگونه می‌توانید با ترفندهای ساده و آرایش صحیح به تیپ‌ مورد نظرتان برسید.

یک خط چشم کاملا متقارن، لب پرتر، چهره‌ای بی عیب و نقص و… برای یک آرایش صحیح و هماهنگ لازم است. دانستن برخی نکات آرایشی که توسط افراد حرفه‌ای جمع آوری شده است می‌تواند به داشتن این موارد کمک کند. استفاده از این ترفند‌ها و تکنیک‌ها آسان است و تنها با چند حرکت، نتیجه‌ای عالی را برای شما تضمین می‌کند.

مراقبت و پاکسازی مناسب پوست

قبل از آرایش کردن، مهم است که پوستی تمیز داشته باشید. با استفاده از مراقبت‌های صحیح، کرم پودر برای پوست شما می‌تواند مانند پوست دوم باشد. بنابراین مراقبت پوستتان متناسب با نوع آن باشید تا چهره‌ای بی عیب و نقص داشته باشید و در نتیجه یک آرایش زیبا حاصل شود.

آرایش صحیح

5 مورد از مهم‌ترین مراحل قبل از آرایش کردن

مرحله 1: صورت را با پاک کننده پاک کنید.

مرحله 2: برای متعادل کردن pH پوست از یک تونیک استفاده کنید.

مرحله 3: پوست را با سرم بازسازی کنید.

مرحله 4: کرم دور چشم کانسیلر بزنید.

مرحله 5: از کرم روز، ترجیحا با SPF استفاده کنید.

ابزار آرایش

بدون برس آرایش مناسب نمی‌توان به ظاهری زیبا دست یافت. برای مبتدیان یک مجموعه کوچک برس و یک اسفنج کوچک کافی است. برای آرایش اولیه صورت بدون آرایش چشم، تنها چیزی که نیاز دارید یک کرم پودر، یک برس ترکیبی و یک برس ابرو است.

دستورالعمل‌های گام به گام برای آرایش صحیح

اگر نکات زیر را رعایت کنید به آرایشی ساده و ماندگار خواهید رسید:

آرایش صحیح

پایه‌ای برای آرایش ماندگار

چه آرایش روز باشد و چه شب، استفاده از پایه یا پرایمر قبل از استفاده از کرم پودر یا BB روی صورت ضروری است. بهتر است محصولی متناسب با نوع پوست خود مصرف کنید. پرایمر را فقط برای صورت توصیه نمی‌کنیم، بلکه برای چشم‌ها و لب‎ها نیز استفاده می‌شود تا آرایش صورتتان طولانی مدت باقی بماند. فراموش نکنید چه در تابستان و چه در زمستان باید به صورت خود ضد آفتاب بزنید.

انتخاب پایه مناسب برای آرایش

برای پایه آرایش، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه ظاهری می‌خواهید داشته باشید. اگر می‌خواهید آرایش ملایمی داشته باشید، BB کرم خوب است. برای آرایش غلیظ‌تر، کرم پودر ایده آل می‌باشد. محصولی را انتخاب کنید که حاوی فاکتور محافظت از پوست باشد. برای استتار قرمزی یا جوش‌های ریز، بهتر است قبل از رفتن به مرحله بعدی از کانسیلر استفاده کنید.

برجسته‌سازی قسمت‌های صورت

پس از آن که پایه آرایش را ایجاد کردید برخی از بخش‌های چهره خود را با کانتورینگ، رژگونه و هایلایتر برجسته کنید تا زیبایی شما بیش از پیش دیده شود. این نکات را دنبال کنید تا آرایش خود را عالی نشان دهید.

مرحله 1: کانتورینگ

کانتورینگ در آرایش صحیح حرف اول را می‌زند. هدف از این تکنیک چیست؟ کانتورینگ برای مشخص کردن صورت استفاده می‌شود. این ترفند آرایش به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های خود را بیشتر برجسته کنید. برای مبتدیان، ما یک پایه با رنگ تیره یا یک استیک کانتورینگ را توصیه می‌کنیم. کانتورینگ را می‌توانید تا خط رویش مو بکشید. در این صورت پوست شما را سفت نشان خواهد داد.

مرحله 2: رژگونه

سپس رژگونه را می‌زنیم. رژگونه به صورت شما رنگ و طراوت می‌بخشد. همانند کانتورینگ، رژگونه نیز بر قسمت‌های خاصی تأکید بیشتری دارد. بهترین کار این است که آن را به آرامی روی استخوان گونه بکشید دهید که آن‌ها را برجسته می‌کند. بسته به رنگ انتخابی، کم و بیش برجسته می شوند. مانند کانتورینگ، می‌توانید رژگونه را تا خط رویش مو بکشید.

آرایش صحیح

مرحله 3: نکات برجسته‌سازی صورت

روشن کننده یا هایلایتر در بالاترین نقاط صورت قرار می‌گیرد تا درخشندگی کامل را به شما بدهد. البته در مصرف هایلایتر زیاده روی نکنید. زیرا ممکن است صورتتان خیلی براق به نظر برسد. در مجموع 5 مکان وجود دارد که می‌توانید هایلایت را روی صورت خود قرار دهید: استخوان گونه، گوشه داخلی چشم، زیر ابرو، برجستگی بینی، بالای وسط لب‌ها (جایی که لب‌ها مانند قلب شکل می‌گیرند). حال اگر برای آماده شدن عجله دارید، کافی است مقداری را روی استخوان گونه و زیر ابروها بکشید.

آرایش ابرو و چشم

مرحله 1: ابروها را اصلاح کنید.

برای تکمیل ظاهرتان، اکنون نوبت به کانتور چشم است. کافی است سوراخ های ابرو را پر کنید تا ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند. ترجیحا یک مداد ابرو با برس انتخاب کنید. این تکنیک ابروهای پر و منظمی به شما می‌دهد. سپس از ژل ابرو استفاده کنید که تار موی ابرو را برای تمام روز سفت کند.

مرحله 2: آرایش چشم

اگر هنوز وقت آرایش کردن دارید، چشم‌هایتان را با سایه چشم یا خط چشم هایلایت کنید. ترجیحا یک پالت کوچک از سایه چشم را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد ظاهر متفاوتی داشته باشید.

برای یک آرایش صحیح و سریع، یک سایه براق و روشن برای زیباتر کردن ظاهر شما کافی است. اگر اهل خط چشم نیستید اما هنوز نمی‌خواهید آن را رها کنید، البته یک نکته ساده در تکنیک آرایش سریع وجود دارد آن این است که به جای استفاده از خط چشم مایع، آن را با سایه چشم مشکی ایجاد کنید. سپس می‌توانید خط‌ها را خیلی سریع و با یک براش پنبه‌ای اصلاح کنید. در نهایت می‌توانید ریمل دلخواه خود را به مژه‌های خود بزنید.

آرایش صحیح

آرایش را با اسپری تثبیت کنید.

هنگامی که تمام صورت شما آرایش می‌شود (به جز لب‌ها)، اسپری تثبیت کننده و یا همان فیکساتور ضروری است. فیکساتور آرایش شما را تثبیت می‌کند. پس از ایتفاده از این محصول، در تمام روز، آرایش‌تان ماندگاری بی عیب و نقصی دارد.

رژ لب بزنید.

قبل از استفاده از رژ لب، ابتدا باید مانند پوست، مراقبت‌های لازم از لب را انجام دهید. پایه آرایشی یا پرایمر برای لب‌ها باعث ماندگاری بیشتر رنگ و نرم شدن لب‌ها می‌‌شود. برای پرتر نشان دادن لب‌ها، از خط لب برای کشیدن خطوط استفاده کنید. در نهایت می توانید رژ لب دلخواه خود را بزنید.

10  ترفند آرایشی برای داشتن آرایش صحیح

دستیابی به آرایش صحیح و کامل نیازی به فرایندی پیچیده یا وقت گیر ندارد.  با دانستن این نکات و ترفندهای مفید، دیگر هرگز در مقابل آینه احساس ناامیدی نخواهید داشت. فرقی نمی‌کند به این فکر کنید که چگونه خط چشم گربه‌ای عالی بکشید یا کاری کنید که رژ لب‌تان برای مدت طولانی‌تری باقی بماند، بهترین توصیه‌ها را در ادامه خواهید یافت. مهم نیست که مبتدی هستید یا تا حدودی حرفه‌ای، مطمئناً یک یا دو چیز از این نکات مفید یاد خواهید گرفت.

1.  با استفاده از قاشق به راحتی ریمل بزنید!

هر خانمی از تمام کردن آرایش چشم خود رنج کشیده است و فقط متوجه شده است که به نوعی ریمل روی پلک‌هایش پخش شده است. خوب، به لطف این ترفند، می‌توانید مشکل مزاحم را برای همیشه کنار بگذارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق از آشپزخانه است. تنها قبل از اینکه ریمل خود را به طور معمول بزنید انتهای قاشق را زیر مژه‌های خود قرار دهید. در نتیجه هر محصول یا محصول اضافی مانند تکه‌های ریمل به جای روی صورت شما، در پشت قاشق قرار می‌گیرد.

2.  هرگز کانسیلر را روی پلک خود قرار ندهید

ممکن است بخواهید کانسیلر یا زیرسازی را به عنوان پایه روی پلک خود بزنید، اما بهتر است از این کار خودداری کنید. در حالی که استفاده از کانسیلر زیر چشم یک راه عالی برای پوشاندن حلقه‌های سیاه و کیسه‌های زیر چشم است، استفاده از آن روی پلک‌های شما می‌تواند آرایش چشم شما را با ایجاد چین و چروک خراب کند. هرگز از کانسیلر برای پلک خود استفاده نکنید.

3.  استفاده از نوار یا قاشق برای نگاه گربه‌ای

ایجاد ظاهر گربه‌ای عالی با خط چشم می‌تواند دشوار باشد. نه تنها به دست آوردن شکل ایده آل آن سخت است، بلکه باید هر طرف را با هم هماهنگ کنید. یک راه آسان این است که سعی کنید از یک قاشق یا مقداری نوار چسب استفاده کنید. با ایجاد یک خط مستقیم از گوشه بیرونی چشم به دنبال لبه قاشق شروع کنید. سپس دور لبه منحنی را تا مژه های خود دنبال کنید و بال ایجاد شده را پر کنید.

4.  کشیدن خط چشم با نوار اسکاچ

رسیدن به خط چشم متقارن با کاما در هر دو طرف همیشه آسان نیست. تکنیکی که در بین کاربران زیبایی به اتفاق آرا وجود دارد استفاده از نوار اسکاچ است. این نوار را از گوشه بیرونی چشم تا انتهای بیرونی ابرو بزنید و خط را با مداد چشم و یا خط چشم دنبال کنید. برای اینکه هنگام برداشتن نوار چسب به پوست زیر چشم خود آسیب نزنید، می‌توانید قبل از قرار دادن آن روی پوست شکننده دور چشم، ابتدا آن را به پشت دست خود بچسبانید.

5.  به ابروهای خود فرم دهید.

فرم دادن به ابروهایتان دشوار نیست، فقط این مراحل را دنبال کنید. با برس زدن به ابروهای خود شروع کنید تا موها به طور طبیعی روی هم بنشینند. همینطور از یک مداد ابروی نرم مرغوب برای شکل دادن به قسمت بیرونی ابرو با قسمت نازک‌تر نوک ابرو استفاده کنید. با استفاده از زاویه مداد ابرو، ابروهای خود را با ضربات کوتاه پر کنید. در نهایت، کمی هایلایتر را درست در زیر استخوان ابروی خود، برای لیفت، ترکیب کنید.

6.  گرم کردن فر مژه

اگر متوجه شدید که فر کردن مژه‌هایتان به‌طور معمول فقط آن‌ها را برای مدت کوتاهی بلند نگه می‌دارد، سعی کنید قبل از استفاده از فر خود، آن را گرم کنید. همانطور که گرم کردن فر به موهای شما کمک می‌کند فرم خود را با گرما حفظ کند، فر مژه شما نیز می‌تواند با گرما، مژه‌ها را خوب فرم دهد. تنها از سشوار خود برای ضربه زدن به فر مژه خود با باد گرم استفاده کنید. پس از گرم شدن، اجازه دهید کمی خنک شود تا پلک هایتان نسوزد.

7.  رنگ لب را با گونه‌ها هماهنگ کنید.

تطبیق رنگ لب با گونه‌ها ظاهری زیبا، هماهنگ و طبیعی ایجاد می‌کند. برای به دست آوردن ظاهر بدون محصول دو منظوره، می‌توانید به راحتی مداد رنگی لب مورد علاقه خود را به یک رژگونه کرم تبدیل کنید. فقط کافی است قبل از استفاده از انگشت، مقداری را به پشت دست خود بمالید تا آن را روی گونه‌های خود بکشید.

آرایش صحیح

8.  خط چشم ژله‌ای

اگر نیاز مبرمی به خط چشم ژله ای دارید و وقت ندارید به فروشگاه لوازم آرایشی بروید، می‌توانید خط چشم ژله‌ای خود را بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید یک مداد چشم سرمه معمولی و یک فندک یا کبریت است. سپس مداد را یک ثانیه زیر شعله نگه دارید و اجازه دهید به مدت 15ثانیه خنک شود. قوام مداد در جلوی چشمان شما تغییر می‌کند، زیرا نرم‌تر و می‌شود. خط چشم ژله‌ای جدید شما اکنون باید به سادگی و به آرامی روی چشمان شما کشیده شود.

9.  لب های خود را لایه برداری کنید.

برای اینکه به راحتی به لب‌هایی نرم و صاف برسید که آماده رژ لب هستند، با مالش ملایم آن‌ها با مسواک کودک سالم و نو لایه برداری کنید. برای اینکه این فرآیند کارآمدتر شود، از یک لایه بردار خانگی ساده استفاده کنید و آن را با حرکات دایره ای برس بزنید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل برای ایجاد یک لایه بردار آسان، مفید و طبیعی است.

10. ترفند پوشش سبک‌تر

برای داشتن کرم پودری با پوشش سبک، می‌توانید قبل از استفاده از کرم پودر یک یا دو قطره روغن آرگان به آن بیفزایید. این مخلوط یک فرمول سبک وعالی برای آرایش ایجاد می‌کند که به راحتی روی پوست شما قرار می‌گیرد و آن را می‌پوشاند تا نتیجه‌ای عالی به دست بیاید.

سخن آخر

آرایش صحیح نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد. اگر چند نکته و ترفند را بدانید، می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر به نتیجه دلخواه خود دست یابید. از جمله پرکردن صورت و پلک، استفاده از پرایمر و فیکساتور و تطبیق رژ لب با رژگونه‌تان.

شما نمی‌توانید بدون داشتن ابزار و محصولات مناسب به ظاهری عالی برسید، بنابراین توصیه می‌کنیم که یک کیت کامل با برس‌ها و ابزارهای مختلف تهیه کنید. همچنین چندین آموزش آنلاین برای تماشا وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند ظاهری را که دنبال آن هستید به دست آورید. در نهایت رویکردی گام به گام در مورد نحوه انجام آن به شما ارائه دهد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها