سلامت و زیبایی

برای مراقبت از پوست در 30 سالگی این نکات را فراموش نکنید

مراقبت از پوست در 30 سالگی

همه ما در هر سن و سالی که باشیم، زیبایی را دوست داریم و به دنبال راه هایی برای بهبود و حفظ این زیبایی هستیم. اما این موضوع با شروع 30 سالگی، به علت تغییراتی که در پوست رخ می دهد، به یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد تبدیل می شود و به فکر مراقبت از پوست در 30 سالگی می افتند. محصولات و روش های متنوعی برای مراقبت از پوست در 30 سالگی وجود دارد، که در این مقاله بهترین و موثر ترین آن ها را برای شما جمع آوری کرده ایم.

چرا به مراقبت از پوست در30 سالگی نیاز داریم؟

با ورود به دهه سوم زندگی، پوست وارد فاز دیگری از تغییرات می شود که برای افراد دوستدار زیبایی نگران کننده است. پس برای اینکه اهمیت مراقبت از پوست در30 سالگی را متوجه شوید، ابتدا باید بدانید که در 30 سالگی و بعد از آن، چه تغییراتی در پوست رخ می دهد. این تغییرات عبارتند از:

  • پوست خسته و کدر می شود

پس از یک سن خاص، گردش سلولی در پوست کاهش می یابد. این باعث می شود که سلول های مرده پوست روی سطح پوست شما جمع شوند و آن را کدر و فاقد درخشندگی نشان دهند.

  • نوع پوست شما ممکن است تغییر کند
  • رطوبت وآب موجود در پوست کاهش می یابد. که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن و دهیدراته شدن پوست می شود.
  • تولید سبوم ( چربی) در پوست کاهش می کند. سبوم سد محافظتی پوست حفظ رطوبت پوست است.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

  • خاصیت کسشانی و انعطاف پذیری پوست کاهش می یابد. بنابراین پوست مانند گذشته لیفت و محکم نیست و شروع به افتادگی و شل شدگی می کند.
  • میزان کلاژن در پوست به مرور کاهش میابد که باعث بروز چین و چروک پیری پوست می شود.
  • ایجاد لکه بر روی پوست که دلیل آن سال ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، نور خورشید سلول های تولید کننده رنگدانه را برای تولید سریع ملانین تحریک می کند و چون مقاوت پوست در 30 سالگی و بعد از آن کمتر است، بروز لکه ها سریع تر اتفاق می افتد.
  • آکنه فک از 30 سالگی به بعد شایع است
  • ممکن است دچار حساسیت پوستی شوید

با افزایش سن، تولید روغن در بدن کاهش می یابد. این می تواند منجر به تغییر در نوع پوست شود. متوجه خواهید شد که پوست شما نسبت به قبل کمتر احساس چربی می کند. پوست خشک همچنین می تواند منجر به نازک شدن و حساسیت پوست شود که در نتیجه پوست تقریباً نسبت به هر چیزی که در تماس است، واکنش های آلرژیک از خود نشان می دهد.

  • ایجاد گودی و پف زیر چشم و تیره شدن پوست دور چشم

برای مراقبت از پوست در30 سالگی چکارهایی باید انجام دهیم؟

داشتن پوست زیبا از مهم ترین آیتم های زیبایی محسوب می شود. با رعایت یکسری نکات مراقبت از پوست در 30 سالگی و داشتن روتین های پوستی متانسب با این دوره، می توان از پیری و چروک پوست در 30 سالگی و بعد از آن جلوگیری کرد و دیگر نگران سلامت پوستتان نباشید.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

  • روتین پوستی ای را که تا قبل از 30 سالگی انجام می دادید را، حفظ کنید.

فرقی نمی کند چند ساله باشید. در همه روتین ها، انجام یک سری نکات مشترک است. بنابراین کارهایی را که در روتین بازه 20 تا 30 سالگی خود انجام می دادید را برای مراقبت از پوست در30 سالگی نیز حفظ کنید. این کار ها عبارتند از:

  • برای تمیز بودن صورت، پوست را با استفاده از ژل و فوم بشویید.
  • ضد آفتاب را در هر لحظه و در هر مکان فراموش نکنید.
  • در طول هفته یک الی دو بار پوست را لایه برداری کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • برای حفظ آب پوست، از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید و روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

برای آشنا شدن با روتین پوستی مناسب بعد از 20 سالگی و اینکه چه کار هایی در همه روتین ها مشترک اند، مقاله 10 توصیه برای مراقبت از پوست بعد از 20 سالگی را بخوانید.

  • خواب کافی داشته باشید.

با ورود به 30 سالگی، شما دیگر آن انرژی سابق خود را ندارید، به طوری که با 5 الی 6 خواب و بدون احساس خستگی به فعالیت های خود برسید. اکنون خستگی حاصل از بی خوابی را در بدن و پوست خود مشاهده می کنید. پس یکی از نکات ساده اما مهم مراقبت از پوست در30 سالگی، خواب کافی و حداقل 7-8 ساعت در روز است. چرا که خواب نقش مهمی در شادابی و درخشندگی پوست شما دارد و کم خوابی منجر به پف چشم، ایجاد چین و چروک و تیرگی پوست شود.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

  • روی سرم ضد چروک سرمایه گذاری کنید.

مراقبت از پوست در30 سالگی به روشی اصولی و صحیح، مانع از ایجاد چروک شده و کرم های ضد چروک نیز به این روند کمک می کنند. سرم ها و کرم های ضد چروک از ترکیب امولسیون های انواع روغن در آب تهیه می شوند. لازم به ذکر است که بیشتر کرم های ضد چروک حاوی اسیدهای آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید هستند که باعث از بین بردن سلول های مرده شده و در نتیجه پوست فرد شفاف تر و صاف تر به نظر خواهد رسید.

با بالا رفتن سن و کاهش کلاژن سازی پوست مرگ سلولی اتفاق می افتد که سبب پیری پوست می شود، اما بهره گیری از کرم های ضد چروک این روند پیری را کاهش می دهد. یکی از مواردی که سبب می شود کرم ضد چروک مؤثر واقع شود به کار گیری آن در یک سن و بازه زمانی مشخص است که عموماً سن 30 سالگی به بعد زمان مناسبی برای این منظور به شمار می آید.

یکی از سرم های ضد چرک و جوان کننده با کیفیت، سرم جوان کننده خاویار ونزن است. این محصول در اعماق پوست نفوذ می‌کند و رطوبت در لایه های عمیق تر پوست متمرکز می شود و بطور قابل ملاحظه ای خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و مکانیسم های مهم پیری پوست را مهار می کند. این سرم، کمک می کند تا خطوط و چین و چروک های سطحی پوست کم و بافت صاف گرد. همچنین کلاژن دریایی این سرم باعث تولید طبیعی کلاژن شده ظاهر پوست را محکم، جوان تر و سالم تر می کند. سرم خاویار لاسین پوست را به طرف بالا کشیده، سفت کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. که با بالا رفتن سرعت تولید کلاژن توسط سرم خاویار لاسین، پوست پر، ضخیم می شود و چین و چروک ها از بین می برد.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

  • رتیونوئیدها از بروز پیری بعد از 30 سالگی جلوگیری می کنند

رتینوئید که به‌عنوان عنصر ضد پیری در بیشتر محصولات مراقبت از پوست در 30 سالگی یافت می‌شود، ماده‌ای از مشتقات ویتامین A است. این ماده رفتار سلول‌های مسن را تغییر می‌دهد و کمک می‌کند تا مثل سلول‌ های جوان‌تر عمل کنند.

رتینوئید می‌تواند سطح هیدراتاسیون پوست را متعادل کند؛ همچنین با اثر لایه‌برداری ملایم روی پوست، باعث بهبود بافت و رنگ پوست می‌شود. رتینوئیدها با کنترل تولید بیش‌ازحد سبوم در منافذ پوست، حتی می‌توانند برای پوست‌های چرب نیز بسیار مفید باشند. رینتول نمونه ای از رتینوئید ها است و معجزه ای در روتین مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی محسوب می شود. رتینول به لایه میانی پوست نفوذ می کند و با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، به تقویت و تولید الاستین و کلاژن کمک می‌کند. درنتیجه پوست حجم گرفته، خطوط ریز و چین‌وچروک کاهش‌یافته و منافذ پوست کوچک‌تر می‌شوند. همچنین این ماده با بازسازی سلول‌های پوستی و افزایش تولید کلاژن از باعث لطیف شدن بافت و افزایش درخشندگی پوست شده و چین‌وچروک، اسکارها و لکه‌های ناشی از پیری را کاهش می‌دهد.

  • AHA و BHA در روتین مراقبت از پوست در 30 سالگی خود وارد کنید

AHA محلول در آب است و BHA محلول در چربی می باشد. AHA برای پوست های آفتاب دیده، ضخیم، خشک و پوست های بدون جوش مناسب تر است و سبب لایه برداری شده و پوست را مرطوب و نرم می کند. همچنین آلفا هیدروکسی اسیدها باعث افرایش تولید مواد شیمیایی مربوط به پوست در بدن می  شوند و پوست را تحریک به تولید هیالورونیک اسید در لایه های زنده پوست می کنند‌. چون که هیالورونیک اسید یک جزء طبیعی پوست است که با آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست، باعث جوانی آن می شود. BHA  می تواند به سلول های داخل غدد چربی نفوذ کند و آن ها را لایه برداری نماید. استفاده از BHA برای جوش های سر سیاه، منافذ باز پوست، آکنه های بزرگسالان مناسب می باشد.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

می دانیم که میزان کلاژن بعد از 30 سالگی کاهش می یابد. این اسیدها تغییر سلول ها را سرعت داده و باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. همچنین هیدروکسی اسیدها آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها میزان گردش سلولی در پوست را افزایش می دهند تا پوست را روشن تر و جوان تر نشان دهند.

  • نقش نیاسین امید در جوان سازی پوست بعد از 30 سالگی

نیاسین آمید (نیاسینامید) یا ویتامین ب۳ یا نیکوتین آمید یک ویتامین محلول در آب و به شکل پودر سفید‌رنگ و بی بو است که این ویتامین به طور طبیعی در گوشت قرمز،‌ ماهی، گندم و به مقدار کم‌تر در سبزیجات یافت می‌شود.

نیاسین آمید روی پوست فعال است و هنگامی که به صورت موضعی روی پوست قرار می‌گیرد با ترکیب با مواد طبیعی روی پوست سبب کاهش سایز منافذ،‌ کاهش تعداد منافذ بزرگ، کاهش لک و تیرگی‌ پوست، یکنواخت کردن رنگ پوست و کاهش چین و چروک و خطوط ظریف پوست می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین فواید نیاسینامید برای مراقبت از پوست در 30 سالگی، تقویت و بهبود عملکرد سد دفاعی پوست و کمک به حفظ آب پوست می شود که در این صورت پوست شما شاداب تر، سالم تر و جوان تر به نظر می رسد. هم‌چنین نیاسین آمید قادر است علایم آسیب‌‌های قبلی پوستی به خصوص آسیب آفتاب به پوست را کاهش دهد.

  • ماهانه فیشال انجام دهید

اگر قبل 30 سالگی فیشال را جدی نمی گرفتید، اکنون برای مراقبت از پوست در 30 سالگی به آن نیاز دارید. فیشال ها برای انواع پوست مناسب هستند و هدف آن ها پاکسازی عمقی پوست در کمترین زمان است، در حالی که محصولات پوستی برای پاکسازی و نتییجه دادن به زمان نیاز دارند اما در فیشال شما نتیجه را به صورت آنی مشاهده می کنید.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

در فیشال مراحلی مانند پاکسازی، هیدوردرمی، پلاژن تراپی و های فرکونسی به جوانسازی، آبرسانی، شادابی و افزایش گردش خون کمک می کنند. بهتر است فیشال را ماهانه انجام دهید و اگر پوست حساسی دارید هر 6 هفته یکبار برای مراقبت از پوست در 30 سالگی، آن را انجام دهید.

  • ورزش کنید

یکی دیگر از کار هایی که می توانید برای مراقبت از پوست در 30 سالگی انجام دهید، ورزش کردن است. انجام حرکات ورزشی و بدنی به متعادل ماندن میزان هورمون کورتیزول کمک می کند. بالا رفتن سطح کورتیزول با افزایش تولید سبوم رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد و نتیجه آن ایجاد آکنه و جوش روی پوست خواهد بود. علاوه بر این، افزایش میزان کورتیزول باعث تجزیه و درهم شکستن کلاژن پوستتان هم می شود و همین دلیل روشنی برای ایجاد چین و چروک های روی پوست هم هست.

همچنین هنگامی که ضربان قلب تان افزایش می یابد، رگ های خونی شروع به انبساط کرده، میزان خون بیشتری را به سایر نقاط بدن پمپاژ می کنند که این کار باعث می شود اکسیژن و مواد لازم به همه قسمت های بدن از جمله صورت رسانده شود و در نتیجه باعث شفاف شدن آن می شود.

  • از دور چشم های کلاژن ساز استفاده کنید.

در اولین مورد از نکات مراقبت از پوست در 30 سالگی گفتیم که روتین پوستی را که از 20 سالگی تا قبل 30 انجام می دادید را ادامه دهید. یکی از آن موارد کرم دور چشم است. اما برای مراقبت از پوست در 30 سالگی، باید کرم دور چشم خود را تغییر دهید و از دور چشم های کلاژن ساز استفاده کنید. چرا که پوست زیر چشم شما اولین جایی است که علائم پیری را نشان می دهد. دور چشم حاوی کلاژن، تولید کلاژن و الاستین را در پوست شما افزایش می دهد و به این صورت خطوط ریز، چین و چروک اطراف چشم را از بین می برد.

مراقبت از پوست در 30 سالگی

  • از مکمل های کلاژن ساز استفاده کنید.

کلاژن پروتئینی است که ضمن حفظ ماندگاری و استحکام، به  انعطاف پذیری پوست و لایه ارتجاعی ما کمک می کند. بدن ما به طور طبیعی کلاژن مورد نیاز خود را تولید می کند اما با افزایش سن و ورود به 30 سالگی، شروع به کاهش می کند. این کاهش همچنین باعث پیری پوست ما شده و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و از بین رفتن پوست و افزایش استحکام و کشش پوست می شود. با مصرف مکمل های کلاژن ساز برای مراقبت از پوست در 30 سالگی، این مشکلات را حل کنید.

سخن آخر

با نزدیک شدن به 30 سالگی ممکن است پوست شما نسبت به قبل احساس خشکی بیشتری داشته باشد و متوجه تغییراتی در پوست خود شوید. در واقع سال ها قرار گرفتن در معرض اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید، سبک زندگی های مضر و فراز و نشیب ها و فشار های روحی می توانند به شکل خستگی و تغیررات منفی روی پوست شما ظاهر شوند. پس روی محصولات مراقبت از پوست در 30 سالگی که خاصیت جوانسازی دارند، سرمایه گذاری کنید. مطمئن شوید که محصولاتی که برای مراقبت از پوست در 30 سالگی استفاده می کنید فاقد مواد شیمیایی خشن هستند که ممکن است پوست شما را تحریک کنند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها