سلامت و زیبایی

سلامت پوست زنان با رعایت این نکات مراقبتی ساده ولی مهم

سلامت پوست زنان

با شروع فرایند بلوغ در دوره نوجوانی و شروع تغییرات پوستی، تا آخر عمر، راه های دست یابی به زیبایی و حفظ سلامت پوست زنان دغدغه 99 درصد خانم ها هست و خواهد بود. از این رو، شرکت های تجاری مختلفی از این فرصت استفاده کردند و انواع محصولات مراقبتی و زیبایی را در حوزه سلامت پوست زنان تولید کرده اند.

برخی از این محصولات موثر و با کیفیت هستند و واقعا به شادابی و سلامت پوست زنان کمک می کنند. اما برخی دیگر از این محصولات صرفا جهت تبلیغات و کسب درآمد با کلاهبرداری و سو استفاده از اعتماد افراد هستند. همچنین در اینترنت و سایت ها، برای افزایش توجه و بازدید از سایت خود راه های خیلی پیچیده ای برای حفظ سلامت پوست زنان معرفی می کنند که همه این ها باعث گیج شدن زنان می شوند و باعث می شوند به کارهایی دست بزنند و یا محصولات بی کیفیت و یا تقلبی را بخرند که سلامت پوست زنان را به خطر می اندازند. در این مقاله 9 روش ساده و موثر اما مهم در سلامت پوست زنان را به شما معرفی می کنیم که می توانند ما را به رویای داشتن پوستی بدون عیب، جوان و سالم نزدیک تر کند.

9 ترفند جادویی حفظ سلامت پوست زنان

قبل از خواندن روش های حفظ سلامت پوست زنان باید به شما 2 خبر بدهم. اول اینکه این دستور العمل ها بدون بحث و چانه زدن باید انجام شوند و خبر خوب اینکه انجام آن ها به دلیل ساده بودنشان، وقت زیادی از شما نمی گیرد.

 سلامت پوست زنان

  • همیشه صورتتان را تمیز نگه دارید

نکته ساده اما مهم در سلامت پوست زنان، رعایت بهداشت پوست است. یکی ازعواملی که سلامت پوست زنان را به خطر می اندازد، قرار گرفتن پوست در معرض آلودگی ها و مواد شیمیایی مختلف است. نگران نباشید با تمیز نگه داشتن پوست، می توانید میزان آسیب این آلودگی ها را به حداقل برسانید. برای این منظور ابتدا صورت خود را با میسلار واتر مناسب پوست خود پاک کنید. اگر آرایش دارید این کار واجب است، اما حتی اگر آرایش ندارید، باز هم بهتر است این کار را انجام دهید. چرا که آلودگی های محیط بر روی صورت شما می نشیند.

مرحله دوم شستن صورت با فوم و ژل صورت مخصوص پوستتان است. این کار باعث پاکسازی و از بین بردن عمقی آلودگی ها می شود و شما با انجام مرحله دوم، دیگر خیالتان از تمیز بودن پوست راحت است. برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه، شوینده حاوی سالیسیلیک یا شوینده بنزوئیل پراکسید عالی عمل می‌کند. برای پوست‌های خشک، از پاک‌کننده‌های گلیکولیک و آبرسان استفاده کنید و برای پوست‌های دارای لکه‌ها و یا اگر دوست دارید رنگ پوستتان روشن تر شود، از شوینده‌های روشن‌کننده مانند پاک‌کننده آلفا هیدروکسی اسید یا حاوی ویتامین C استفاده کنید.

  • لایه برداری زیاد اثر معکوس در سلامت پوست زنان می گذارد

زمانی که در روتین پوستی تان چندین محصول اکتیو دارید، از لایه برداری پی در پی و استفاده مداوم از لایه بردار اجتناب کنید. چرا که محصولات اکتیو، اندکی لایه برداری دارند. بنابراین پوست را حساس می کنند. حال با وجود پوست حساس، اگر در استفاده از لایه بردار زیاده روی کنید و به جای یک بار در هفته، سه الی چهار بار این کار را انجام دهید، به سلامت پوست زنان، آسیب جدی وارد می شود و ممکن است باعث ایجاد جوش های بیشتر و مسدود شدن منافذ شود.

 سلامت پوست زنان

  • مرطوب کننده لایه محافظتی برای پوست

مرطوب کننده ها و آبرسان ها علاوه بر تامین آب مورد نیاز پوست، لایه محافظتی در جهت حفظ سلامت پوست زنان ایجاد می کنند که مانع از، لز دست آب پوست می شوند. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، درست بعد از بیرون آمدن از حمام و درست قبل از رفتن به رختخواب است. از مرطوب های سنگین که مناسب پوست شما نیستند و همچنین از مرطوب کننده های عطری که باعث تحریک پوست می شوند، دوری کنید تا به شادابی و سلامت پوست زنان کمک کنید.

برای آبرسانی پوست فقط به مرطوب کننده بسنده نکنید. برای سلامت پوست زنان, علاوه بر آبرسان های فیزیکی، نیاز است که شما در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. کم آبی پوست باعث پیری زودرس، ایجاد و چین چروک، نمایان شدن خستگی چهره و تیره شدن پوست می شود که همه این ها در ضد حفظ سلامت پوست زنان عمل می کنند.

اگر به دنبال مرطوب کنند و آبرسانی هستند که بر پایه آب باشد، سنگین نباشد، فاقد عطر بوده و سریع جذب شود، می توانید از امولسیون ها استفاده کنید که همه این ویژگی ها در خود جای داده اند. امولسيون مرطوب كننده و آبرسان گل افتابگردان بيواكوا با تکنولوژی پیشرفته از مواد طبیعی و بیولوژیکی گل داوودی ساخته شده است. فرمولاسیون این امولسیون با هدف حفظ سلامت پوست زنان ساخته شده و ویژگی هایی از جمله سفید کننده، مرطوب کننده، محو کننده خطوط ریز، کنترل کننده چربی و کوچک کننده منافذ را دارا است. بنابراین با استفاده از این محصول به سرعت پوست شما روشن، لطیف و کشسان می شود.

  • تمیز بودن دست ها با سلامت پوست زنان ارتباط دارد

گاهی اوقات از تمیز بودن صورتتان مطمئن هستید اما باز هم دچار جوش های چرکی می شوید. یکی از عواملی که ممکن است باعث ایجاد جوش های چرکی و خستگی صورت شود، دست های آلوده ای هستند که با صورت تماس پیدا کرده اند. بنابراین سعی کنید تماس دست هایتان را با صورت به حداقل برسانید و همیشه برای حفظ سلامت پوست زنان، دست هایتان تمیز نگه دارید و به اندازه بشویید.

 سلامت پوست زنان

  • از قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم خودداری کنید

تنها حرارتی که پوست شما در مقابل آن قرار دارد، اشعه های افتاب نیست. بلکه شعله آتش و گرمای شومینه نیز برای سلامت پوست زنان آسیب زا هستند. نزدیک شدن بیش از حد به بخاری و شومینه، باعث تجزیه کلاژن موجود در پوست می شود. بنابراین به اندازه ده الی 20 سانتی متر از وسایل گرمایشی دور بایستید.

  • ویتامین ها برای تغذیه پوست ضروری هستند

یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ شادابی و سلامت پوست زنان ویتامین ها هستند. دو راه برای تامین ویتامین ها وجود دارد. اول از طریق رژیم غذایی و دوم از طریق سرم ها و کرم ها موضعی حاوی آنتی اکسیدان . آنتی اکسیدان نقش مهمی در سلامت پوست زنان دارد و موجب سم زادیی و پاکسازی پوست، شفافیت پوست، جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست و افزایش خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست می شود. بهترین زمان برای استفاده از ویتامین ها، بعد از تمیز کردن پوست است تا پوست شما بتواند آن را راحت تر جذب کند یا می توان آن را برای محافظت و اثر گذاری بیشتر بر سلامت پوست زنان در زیر ضد آفتاب زد.

 سلامت پوست زنان

با استفاده از کرم مغذی و مرطوب کننده روغن گوسفند ایمیجز می توانید با یک تیر دو نشان در جهت سلامت پوست زنان بزنید و علاوه بر مرطوب کردن پوست، مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین کنید. این کرم غنی از لانولین ( روغن استخراج شده از بافت بدن گوسفند استرالیایی) است که به جذب رطوبت در بافت پوست کمک می کند. فرمولاسیون آن به گونه ای طراحی شده که علاوه بر مرطوب کنندگی خواص شگفت انگیزی در زمینه ازبین بردن تاثیرات پیری مثل چین و چروک و افتادگی پوست داشته باشد. مواد مغذی موجود در کرم از جمله گلیسیرین و ویتامین E موجب افزایش سلامت، درخشندگی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. همچنین بافت این کرم به گونه ای است که به سرعت و با قدرت بالا جذب پوست می شود و بعد از استفاده به هیچ عنوان حس چرب بودن پوست در افراد به وجود نمی آورد.

مصرف کلروفیل ترفند جادویی برای سلامت پوست زنان

کلروفیل رنگدانه گیاهی بسیار مفیدی برای بدن است که با کم‌خونی و خستگی مقابله می‌کند، باعث تقویت عضلات، بهبود عملکرد استخوان‌ها و تقویت بینایی و حافظه می‌شود و یکی دیگر از اثرات مهم کلروفیل تأثیر مثبت آن بر سلامت پوست زنان است. سعی کنید هر روز صیبح یک لیوان کلورفیل بنوشید تا پوست خود را روشن، اکسیژن و آبرسانی کنید. نوشیدن کلروفیل همچنین با تحریک سیستم لنفاوی به رفع ورم صورت و پف‌کردگی کمک می‌کند. کلروفیل در تمام مواد غذایی سبز رنگ وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را جذب کنید. اسفناج، کلم بروکلی، سبزیجات معطر، اسپرولینا و غیره جزو منابع خوب کلروفیل هستند. برای بهره مندی بیشتر از خواص این ماده بر سلامت پوست زنان توصیه می‌شود که میوه‌ها و سبزیجات حاوی کلروفیل را به صورت خام میل کنید. چون کلروفیل در اثر گرما از بین می‌رود. بنابراین بهترین کار این است که از آب سبزیجات بیشتر استفاده کنید. همچنین اگر مایل به مصرف آب سبزیجات نیستید می توانید از مکمل های کلروفیل دار استفاده کنید.

 سلامت پوست زنان

  • وسایلی را که به صورت دائم با پوست در ارتباط هستند، همیشه تمیز نگه دارید

وسایل و ابزاری که مستقیما با پوست ارتباط دارند، مانند دست ها هستند که گفتیم باید همیشه تمیز باشند، زیرا در غیر این صورت آلودگی را به پوست انتقال می دهند و زیبایی و سلامت پوست زنان را به خطر می اندازند. بنابراین به صورت هفتگی، رو بالشتی و براش های آرایشی و حوله ای که با آن، صورت خود را خشک می کنید را بشویید.

برای شستن براش ها، یک قطره از شامپو بچه را را در کف دست خود بریزید. موهای براش را با آب ولرم خیس کنید. سپس موها را روی کف دست خود ماساژ دهید تا شامپو در برس پخش شود. از خیس شدن دسته براش خودداری کنید. شامپو را بشویید و آب براش ها را با یک حوله با آرامی بگیرید. سپس می توانید براش ها را آویزان کنید یا به صورت افقی بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا خشک شوند.

 سلامت پوست زنان

  • در 365 روز سال، از ضد آفتاب استفاده کنید

بسیاری از مردم تصور می کنند که فقط در روزهای آفتابی یا هنگامی که بیرون از خانه هستند، باید با استفاده از ضد آفتاب، از پوست خود، محافظت کنند. اما حقیقت این است که ما باید برای حفظ سلامت پوست خود، از آن محافظت کنیم؛ حتی زمانی که در حال رانندگی با ماشین، پرواز در هواپیما یا انجام کارهایمان هستیم. این قرار گرفتن روزانه در معرض اشعه ماوراء بنفش، برای سلامت پوست زنان مضر است. یاد داشته باشید که باید هر 2 ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

محافظت در برابر آفتاب، به ضد آفتاب ختم نمی شود و برای حفظ سلامت پوست زنان به حفاظت بیشتری در برابر اشعه های قوی آفتاب نیاز داریم. بنابراین زمانی که بیرون از خانه و در معرض آفتاب هستید، از عینک آفتابی و کلاه های لبه پهن و دستکش استفاده کنید.

برای اینکه بدانید چرا استفاده از ضد افتاب در روز های ابری نیز واجب است، مقاله چند دلیل علمی برای اینکه نباید زدن ضد آفتاب در روزهای ابری را فراموش کنید را مطالعه کنید.

  • راه حل نهایی برای حفظ سلامت پوست زنان

تمام موارد در رابطه با سلامت پوست زنان، بدون رژیم غذایی درست و خواب کافی، تاثیر چندان زیادی بر روی شادابی پوست نمی گذارند. پوست شما دارای سد طبیعی چربی برای حفظ رطوبت، خاصیت کشسانی و.. .پوست است و برای  پابرجا ماندن آن، اسید چرب امگا 3 ضروری است. دانه‌های کتان موجود در سالاد یا حتی گردو باعث تقویت فوری امگا 3 شما می‌شود و در نتیجه توانایی پوست شما برای حفظ رطوبت را افزایش می‌دهد. حتما از رژیم غذایی حاوی مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا (کربوهیدرات های ساده و پیچیده) استفاده کنید.

 سلامت پوست زنان

زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید، پوستتان کدر می شود، گودی زیر چشم پیدا می کنید و دچار چین و چروک ریز می شوید و این ها با استفاده از محصولات متخلف پوستی به طور کامل برطرف نمی شوند. پس بدانید خواب کافی در حفظ زیبایی، شادابی و سلامت پوست زنان نقش بسیار مهمی دارد. سعی کنید 8 ساعت خواب شب را حتما داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها