سلامت و زیبایی

معرفی 12 تا از بلاگرهای آرایشی ایران

معرفی 12 تا از بلاگرهای آرایشی ایران معرفی 12 تا از بلاگرهای آرایشی ایران

در سال های اخیر بلاگرها افرادی با سواد فلسفی، سیاسی و اجتماعی بودند. ولی الان اینطور نیست. این روزها بلاگرها افراد خوشگل با تن صدای خوب هستند که زود صمیمی می شوند. ولی د گذشته یوتیوب و اینستاگرام به اندازه الان معروف و پرکاربرد نشده بودند.

برای همین افراد از طریق نوشتن در وب سایت ها به بلاگر تبدیل می شدند. این روزها با پرطرفدار شدن یوتیوب و اینستاگرام افراد زیادی به بلاگر در این برنامه ها تبدیل شده اند. چون این کار درآمد خوبی دارد. در ادامه با من همراه باشید تا معروف ترین بلاگرهای آرایشی ایران(بیوتی بلاگر ایرانی) را بهتان معرفی کنم.

بیوتی بلاگر کیست؟

بلاگر به کسی گفته می شود که کار تولید محتوا را انجام می دهد و تا حد زیادی هم این محتوا کار خودش است. الان من که دارم این متن را می نویسم یک بلاگر هستم. ولی یک بلاگر کلاسیک؛ بلاگرهای آرایشی مدرن کسانی هستند که در یوتیوب و اینستاگرام فعالیت می کنند. با این تعاریف کسی که محتوای نوشتاری را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه می کند، بلاگر نیست و به آن مترجم می گویند. حتی کسی که ویدیوی آنگلیسی را زیرنویس و ترجمه می کند بلاگر نیست. ولی کسی که ویدیو یا متن آموزشی می نویسد بلاگر است.

بیوتی بلاگر هم کسی است که در زمینه آموزش میکاپ و مراقبت از پوست محتوا تولید می کند. بیوتی بلاگرهای ایرانی بیشتر با عکس ویدیو به مخاطبین‌شان آموزش می دهند که چگونه میکاپ کنند. همچنین ترفندهایی را برای میکاپ کردن می گویند. البته بیشتر افرادی که شما در یوتیوب و اینستاگرام می بینید و به آن ها می گویید بلاگر، بلاگر نیستند. فقط مترجم هستند و روشی را دیده اند و سعی می کنند آن را برای‌تان به زبانی ساده تر بازگو کنند.

این افراد از طریق شغل بلاگری پول خوبی کسب می کنند. از آنجایی که بلاگرهای آرایشی ایرانی در یوتیوب و اینستاگرام کار می کنند و این نرم آفزارها طرفداران زیادی دارند. همچنین دنبال کننده های زیادی دارند. می توانند از طریق تبلیغات درآمد خوبی داشته باشند. این کار برای آن ها خیلی راحت است، مثلا وقتی می گویند که چگونه کانتور بینی قوز دار را انجام دهید. می گویند که برای این کار لازم است از ست سایه برند x استفاده کنید. اگر برای شما هم سوال است که درآمد بلاگرهای آرایشی ایران چقدر است؟ باید بگویم بستگی به میزان طرفدار و تبلیغات دارد. ولی به صورت میانگین هر کدام از آنها بالای 10 میلیون درآمد دارند.

معروف ترین بلاگرهای آرایشی ایران

1. صدف بیوتی

صدف بیوتی

می توان گفت که صدف بیوتی معروف ترین بلاگر آرایشی ایران است. الان که دارم این مقاله را می نویسم این بیوتی بلاگر ایرانی حدود 4 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد. ولی صدف بیوتی در یوتیوب هم فعالیت می کند. البته فعالیت آن در یوتیوب کمتر است و بعضی از وقت ها ویدئو آپلود می کند. در سالی که گذشت به دلیل فیلتر کردن اینستاگرام و پایین آمدن سرعت اینترنت، کسب و کار این بیوتی بلاگر ایرانی خیلی دچار اختلال شد. چون افرادی کمتری به اینستا می آمدند و سفارش تبلیغات کمتر شده بود. همچنین با توجه به اینکه بازدیدکننده هایش کم شده بود، برای تبلیغات پول کمتری به آن می دادند.

صدف بیوتی؛ مشهورترین بلاگر آرایشی ایرانی متولد 1368 و شهر تهران است. البته در حال‌حاضر به همراه همسرش در ایالات متحده زندگی می کند. صدف در یکی از مصاحبه هایی که با آن انجام شد می گوید که بلاگر شدنش تصادفی بوده است. طبق گفته او یکی از دوستانش شیوه میکاپ خاصی را خواسته است. صدف هم ویدئوی برای آموزش این نوع میکاپ برای دوستش ضبط کرده و بعد آن را به انتشار رسانده است.

بعد که دیده استقبال خوبی از این آموزش شده تصمیم گرفته که بیوتی بلاگر شود. شهرت صدف بیوتی به خارج از ایران هم رفته است به طوری که خیلی از بلاگرهای جهانی ویدئوهایش را نگاه می کنند بعد آن را به زبان خود ترجمه می‌کنند.

2. الناز گلرخ

الناز گلرخ

از دیگر بیوتی بلاگرهای ایرانی که شهرت زیادی دارد این شخص است. الناز گلرخ اوایل که کار بلاگری را آغاز کرد در ایران زندگی می کرد. ولی به دلیل محدودیت ها و شرایط زندگی چند سالی است که به امارات مهاجرت کرده است. الناز گلرخ فالوئر بیشتری از صدف بیوتی دارد؛ ولی صدف مشهورتر است و درآمد بیشتری دارد. دلیل آن را دقیق نمی دانم. این بیوتی بلاگر ایرانی حدود 4.5 میلیون فالوئر دارد. دلیل معروفیت خانم گلرخ به دلیل برتری بر COSMOPOLITAN در سال 2017 است. همچنین مردم به این بلاگر آرایشی ایرانی لقب آریانا گرانده ایرانی داده اند که به دلیل شباهتش به این فرد است.

الناز گلرخ قبل از اینکه به یک بلاگر آرایشی تبدیل شود در ایران سالن زیبایی داشته است. همین باعث شده است که چیزهای زیادی از میکاپ بداند. همسر الناز گلرخ هم در اینستاگرام مشهور است و به عنوان یک فشن بلاگر فعالیت می کند. ایشان همان حمید فدایی معروف است. الناز گلرخ هم در یوتیوب فعالیت دارد؛ ولی عمده فعالیت و درآمدش در اینستاگرام است. در پاییز 1401 که اینستاگرام فیلتر شد و نت ضعیف شد، درآمد این بیوتی بلاگر ایرانی به شدت کم شد.

3. شل بیوتی

شل بیوتی

شل بیوتی که نام مستعار یکی از معروف ترین بیوتی بلاگرهای ایرانی است که نام اصلیش صدف ترابی است. این بلاگر آرایشی ایرانی حدود 2.5 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد و همچنین توانسته است تیک آبی اینستاگرام را بگیرد. البته این تعداد فالوئر مربوط به الان است که دارم این مقاله را می نویسم. این بیوتی بلاگر ایرانی متولد 1373 ایران است؛ ولی با بالا رفتن سنش به امارات سفر کرده است. تا در امارات در دوره های آموزشی میکاپ شرکت کند و الان هم در شهر پاریس فرانسه زندگی می کند.

مدتی از ازدواج صدف ترابی با کسری عباسی می گذرد( 1399). بعد از ازدواج ایران را به مقصد فرانسه ترک کردند. دو بیوتی بلاگر ایرانی بالا به جز بلاگری منبع درآمد دیگری هم دارند. ولی شل بیوتی تنها منبع درآمدش از بیوتی بلاگری است. شل بیوتی در کنار آموزش ترفندهای میکاپ، روش های حفظ سلامت پوست و مو را هم می گوید. بیشتر بلاگرهای آرایشی ایرانی اکثر پست و استوری هایشان تبلیغات است. ولی تفاوت شل بیوتی در این است که 90% این تبلیغات به کارش ربط دارد.

4. ملینا تاج

ملینا تاج

ملینا تاج یا شبنم تاجیک یکی دیگر از بلاگرهای آرایشی ایرانی معروف است که در سال 1371 در ایران به دنیا آمد. ملینا اوایل کارش را بازیگری شروع کرد و در این زمینه استعداد دارد. حتی شبنم تاجیک فیلم آوای باران هم بازی کرده است. هر چند که در این فیلم نقش کوچکی داشت؛ ولی به هر حال برای آن سابقه به حساب می آید. از سال 96 ملینا تاج کار بیوتی بلاگری را شروع کرد. اوایل کارش فقط طرز استفاده از ماسک ها را می گفت. ولی بعدها معروف شد و کار بلاگری را به صورت تمام و کمال شروع کرد. ملینا تاج اکنون با 2.5 میلیون فالوئر در اینستاگرام فعالیت می کند.

5. امل جاد

امل جاد؛ بیوتی بلاگر ایرانی

یکی از جدیدترین بلاگرهای آرایشی ایران امل جاد است. این شخص متولد شهریور 1368 در کشور کویت است؛ ولی اصالتا ایرانی است. می توان گفت سبک این بیوتی بلاگر با همه بلاگرهای ایرانی دیگر فرق می کند. امل مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی را دارد و به واسطه زندگی در کویت به عربی مسلط است. امل جاد هیچ دوره ی میکاپ نرفته است ولی از کودکی کنار مادر و خاله ش( هر دو میکاپ آرتیست بودند) بود و از تجربیات آن ها استفاده کرده است.

آشنایی امل با زمینه میکاپ از جایی شروع شد که به واسطه ظاهر و صورت زیبایش یکی از دوستان کویتی اش به او گفت که مدل میکاپش شود. این باعث شد که امل خیلی معروف شود و از آنجایی که خیلی زیبا است بیشتر میکاپ آرتیست های کویتی و حاشیه خلیج فارس به او پیشنهاد کار دادند.

همین کار باعث شد وی تجربه زیادی را در این عرصه تجربه کند و اولین کار حرفه ای خودش را برای خواهرش در جشن عروسیش انجام داد. این میکاپ آنقدر جذاب بود که همه امل را تحسین کردند. برای همین انگیزه گرفت این کار را حرفه ای تر دنبال کند.

اگر یادتان باشد گفتم که سبک امل با دیگر بیوتی بلاگرهای ایرانی فرق دارد. دلیل ترند و معروف شدنش هم به خاطر همین سبک جدید در بلاگر آرایشی است. کارهای امل ترکیبی از موزیک رپ، گرفتن دابسمش و میکاپ است. این سبک با همه بیوتی بلاگرهای ایرانی فرق دارد. به دلیل پر انرژی بودن این سبک، طرفداران زیادی پیدا کرده است. جالب این است که امل همسری ایرانی به نام مهدی حقیقتی دارد. تعداد فالوئر امل در حال حاظر حدود 2.5 میلیون نفر است؛ ولی بیشتر این افراد فعال هستند.

6. مهشید بیوتی

مهشید بیوتی

مهشید بیوتی از اول کار خودش را می دانست و راه خود را انتخاب کرد و سعی کرد از آن خارج نشود. برای همین به این بیوتی بلاگر ایرانی می گویند سنگین ترین بلاگر میکاپ ایران. چند سالی است که مهشید بیوتی کار میکاپ بلاگری را به صورت حرفه ای انجام می دهد و تنها منبع درآمدش هم از این راه است. مهشید هم مثلا دیگر بلاگرهای میکاپ ایران تبلیغات زیادی را انجام می دهد. ولی مهشید راه و رسم تبلیغات را بلد است و محصولات را بهتر معرفی می کند و بیننده را تحریک به خرید می کند.

سبک میکاپ مهشید خیلی متنوع است و دوست دارد در آرایش هایی که آموزش می دهد از همه رنگ ها استفاده کند به خصوص رنگ های شاد. یادم می آید یک بار در ویدئوهایش ابروهایش را به شکل رنگین کمان در آورده بود. همین هم در گوگل و سایر پیج های اینستاگرام وایرال شد و وی را معروف کرد.

من خودم پیج بیشتر بیوتی بلاگرهای ایرانی را نگاه کردم و حس می کنم که مهشید بیوتی از همه حرفه ای تر است. چون اگر به پست هایش نگاه کنید می توانید هنر واستعداد را در تک تک آن ها دید. همچنین کارهایش متفاوت تر از بقیه است. این بیوتی بلاگر ایرانی در حال حاظر نزدیک یک میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد. هر چند که این تعداد کم به نظر می رسد. ولی سین و بازخورد پست و استوری هایش دست کمی از بلاگرهای آرایشی بالا ندارد.

7. دنیز بیوتی

دنیز بیوتی

دنیز بیوتی یا فرنوش ناطقی چهار پنج سالی است که کار خود را در عرصه بیوتی بلاگری آغاز کرده است. البته بیشتر بلاگر ها در این زمان که ایام کرونا بود کارشان را شروع کردند. دنیز بیوتی با فالئرهایش رابطه ای دوستانه دارد و برای همین به یکی از خوش قلب ترین بلاگرهای آرایشی ایران تبدیل شده است. او یک بلاگر به تمام معنا است و کارهای روزمره ش را هم به اشتراک می گذارد. فرنوش ناطقی دارای فرزندی به نام سلین است.

دنیز بیوتی در دوران بارداری هم به فعالیت بلاگری خود ادامه می داد. بیشتر چیزهایی که دنیز بیوتی یاد گرفته است به خاطر میکاپ آرتیست بودن برند فرانسوی کریستین دیور بوده است. دنیز به مدت 6 سال با این شرکت کار می کرد. محتوای پیچ دنیز با دیگر بلاگرهای آرایشی ایران فرق دارد. این محتوا شامل آموزش میکاپ، ماسک و روتین های پوستی است. همچنین محصولات آرایشی بازار و حتی آنهایی را که معرفی می کند را نقد و بررسی می کند.

8. گیسو دیبا

گیسو دیبا

یکی از قدیمی ترین بلاگرهای آرایشی ایران که فعالیت خود را از سال 93 شروع کرد گیسو دیبا است. این بیوتی بلاگر ایرانی در یوتیوب و اینستاگرام خیلی محبوب است و فعالیت های زیادی دارد. گیسو از همان اول به میکاپ علاقه داشت؛ ولی موفق نشد در آن تحصیل کند. گیسو دیبا در 17 سالگی وارد بازار کار شد و در آموزشگاهی در تهران به آموزش زبان پرداخت. بعدها وی در واردات خودرو کار می کرد؛ ولی به دلیل عدم علاقه از آن هم استعفا داد. مدتی بعد از آن در دوره میکاپ شرکت کرد.

9. دکتر مون

دکتر مون

یکی از بیوتی بلاگرهای ایرانی که در زمینه سلامت پوست تحصیل کرده است دکتر مون یا مهناز فرید است. ایشان فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. او یک بلاگر متبلغ نیست، بلکه سعی می کند مثل یک مشاور کار کند. سعی می کند که با علم پزشکی و از طریق مسائل علمی حرف هایش را اثبات کند. برای همین به او با وجدان ترین بلاگر میکاپ ایرانی می گویند. مهناز فرید حدود 1.5 میلیون فالوئر دارد و فعالیت روزمره ش را به اشتراک می گذارد.

همچنین سعی دارد نکاتی را در رابطه با سلامت و بهداشت آموزش دهد. همین باعث شده است که طرفداران زیادی در فضای مجازی پیدا کند. دکتر مهناز فرید ساکن کانادا است و همراه با شوهرش یک کلینیک زیبایی به نام یونیک را ساخته و اداره می کنند. شاید این بیوتی بلاگر ایرانی خیلی معروف نباشد؛ ولی به این خاطر آن را آوردیم که ویدئوهایش اعتبار بالایی دارند. می توانید با خیال آسوده این ویدئو ها را ببینید و آن ها را انجام دهید.

10. سامر بیوتی

سامر بیوتی

پروانه اعلمی که با نام مستعار سامر بیوتی شناخته می شود یکی دیگر از مشهور بلاگرهای آرایشی ایران است. سامر بیوتی اهل مشهد است و بیشتر طرفدارانش اهل این شهر هستند. البته در حال حاظر سامر بیوتی در واشنگتن آمریکا زندگی می کند. او فارغ التحصیل رشته گرافیک است و علاقه زیادی به هنر دارد. همین باعث شد که بعدها در رشته میکاپ تحصیل کند و مدرکش را در انگلستان بگیرد. این بلاگر میکاپ با برندهای معروفی چون هدا بیوتی و آناستازیا کار کرده و دوره های آموزشی هم برگزار کرده است. او در کنار بیوتی بلاگری، یک بلاگر کارهای روزمره هم هست.

11. شیوا صفایی

شیوا صفایی

شیوا صفایی یکی دیگر از مشهورترین بلاگرهای آرایشی ایرانی است. البته او بیشتتر از یک بلاگر است. وی اکنون یک مدل و کارآفرین آمریکایی نیز محسوب می شد چون سال های زیادی است که در آمریکا زندگی می کند و فقط در ایران متولد شده است. شیوا در ایران متولد، در نروژ بزرگ شده و در 19 سالگی همراه با والدینش به لس آنجلس آمریکا مهاجرت کرده است. شیوا متولد 1980 است و معروفیتش به خاطر شرکت در یک سریال تلویزیونی آمریکایی است.

 12. لیلی قالیچی

لیلی قالیچی

یکی دیگر از سلبریتی های اینستاگرم است که در زمینه های کاری خودش خیلی هم محبوب است. لیلی قالی چی بلاگر آرایشی محبوب است که به نام باربی اسرانی هم معروف است. دلیل این اسم به خاطر ظاهر، تیپ و قیافه اش است. لیلی قالی چی هم بیش از یک بلاگر است. در حوزه های مدلینگ، بازیگری، طراح، وکیل و بلاگری فعالیت می کند. معروف شدن آن به دلیل حضور در فیلم آمریکایی Shahs of sunset است. فقط کافی است یک باز از پیج او دیدن کنید تا متوجه استعداد و هنر لیلی قالی چی در میکاپ شوید.

نتیجه گیزی

یکی از پردرآمدترین شغل های جهان که در چند سال اخیر به دلیل پرطرفدار شدن اینستاگرام و یوتیوب رونق گرفته است بیوتی بلاگری است. از آنجایی که این افراد رایگان آموزش میکاپ می دهند خیلی راحت و بدون هزینه می توانید آن را یاد بگیرید. از آنجایی که این شغل خیلی پرطرفدار و پردرآمد است افراد زیادی آن را انجام می دهند. ولی مهم است شخصی را دنبال کنیم که بهترین آموزش ها را بدهد. از این رو در این مقاله مشهورترین و بهتر بلاگرهای آرایشی ایران را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه ای در این زمینه دارید با کاربران رنگدونه به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها