سلامت و زیبایی

بهترین درمان خشکی پوست، روش های خانگی به علاوه معرفی محصولات مراقبت از پوست خشک

بهترین درمان خشکی پوست

چه به دلیل افزایش سن، یک بیماری زمینه ای پوست یا عوامل محیطی باشد، داشتن پوست خشک می تواند ناراحت کننده و آزار دهنده باشد. طیف وسیعی از بهترین درمان خشکی پوست خانگی  و با استفاده از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد.

پوست خشک چیست؟

پوست خشک که خشکی پوست نیز نامیده می شود، به پوستی گفته می شود که در لایه بیرونی خود رطوبت ندارد. در صورت عدم درمان، پوست خشک می تواند ترک خورده و عفونی شود. مرطوب نگه داشتن پوست خشک مهم است، اما برخی از درمان های خریداری شده در فروشگاه می توانند گران یا بی اثر باشند.

بهترین کرم ترک پا خارجی و ایرانی

بهترین درمان خشکی پوست

درمان‌های خانگی مختلفی وجود دارد که فرد می‌تواند برای از بین بردن خشکی پوست از آن استفاده کند. بهترین درمان خشکی پوست زیر را می توان به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. بهترین راه برای استفاده از مرطوب کننده این است که بعد از حمام آن را به مقدار زیاد روی پوست مرطوب بمالید و بگذارید جذب شود.بهترین درمان خشکی پوست

روغن تخمه آفتابگردان

روغن دانه آفتابگردان هنگامی که به عنوان مرطوب کننده روی بازوهای شخص استفاده می شود، هیدراتاسیون را بهبود می بخشد.

همان مطالعه نشان داد که روغن زیتون در واقع به سد پوست آسیب می رساند و نشان می دهد که همه روغن های طبیعی برای استفاده به عنوان مرطوب کننده مناسب نیستند.

پس می توان گفت بهترین درمان خشکی پوست خانگی شامل روغن آفتاب گردان و دوری از روغن زیتون است.

روغن نارگیل

روغن طبیعی دیگری که بهترین درمان خشکی پوست خانگی است، روغن نارگیل است. روغن نارگیل به اندازه ژله نفتی برای درمان پوست خشک ایمن و موثر است. مشخص شد که روغن نارگیل به طور قابل توجهی آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و تعداد لیپیدها (چربی ها) روی سطح پوست را افزایش می دهد.

بهترین درمان خشکی پوست، روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع شده است که خواص نرم کنندگی دارند. نرم کننده چربی یا روغنی است که با پر کردن شکاف های موجود در پوست خشک به عنوان مرطوب کننده عمل می کند و آن را صاف می کند.

روتین پوست خشک

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا معمولا به عنوان یک مرطوب کننده برای انواع پوست استفاده می شود. پوست را نرم می کند و پوسته پوسته شدن پوست را از بین می برد. همچنین باعث رشد سلول های جدید پوست می شود. دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین پوست شما کمک می کند. به عنوان یک عامل ترمیم کننده سد پوست عمل می کند.

با اثرات آنتی اکسیدانی خود باعث ضد پیری و التیام زخم می شود. روغن آرگان یک جایگزین عالی برای روغن جوجوبا است و می تواند برای درمان مشکلات پوستی خشک استفاده شود و مانند روغن جوجوبا بهترین درمان خشکی پوست است.

بهترین درمان خشکی پوست از نوع روغن، روغن بادام و روغن خردل را هم می توان به جز موارد بالا نام برد.

کره شی

روغن های موجود در کره شیا شبیه روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست هستند. به راحتی جذب پوست می شود و اثرات مرطوب کنندگی و صاف کنندگی پوست دارد. مزایای اضافی استفاده از کره شیا شامل ضد پیری، یک به دلیل محتوای بالای تری گلیسیرید، خاصیت تی اکسیدانی، ترمیم کننده و ترمیم کننده سد پوستی دارد. کره کاکائو نیز در کاهش خشکی و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به روشی مشابه عمل می کند و مانند کره شیا بهترین درمان خشکی پوست است.بهترین درمان خشکی پوست

ویتامین ها

الف) ویتامین E

این ویتامین برای حفظ سلامت پوست ضروری  و بهترین درمان برای خشکی پوست است زیرا لایه شاخی پوست (خارجی ترین لایه پوست) را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و محافظت کننده از نور است. این بدان معنی است که می تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کند.

آبرسانی و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو باعث می شود پوست در سلامتی خوب و بدون هیچ گونه لکه های خشک، پوسته پوسته شدن و یا لکه های تحریک شده حفظ شود. می توانید مکمل های ویتامین E را پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید یا روغن کپسول را روی پوست بمالید.

سرم ویتامین E دوس لوناس

ب) ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم است که بدن از طریق غذا یا مکمل ها به آن نیاز دارد. آسیب اکسیداتیو می تواند عملکرد پوست را تغییر دهد و منجر به خشکی، چین و چروک، کاهش خاصیت ارتجاعی و تیرگی شود. ویتامین C می تواند با از بین بردن گونه های فعال اکسیژن از سلول های پوست، این آسیب را معکوس کند.

همچنین می تواند محافظت از نور، التهاب را کاهش دهد و بهبود زخم را تسریع کند. خواص ضد التهابی آن می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند روزاسه کمک کند. این ویتامین به افرادی که روزاسه و پوست خشک دارند بهترین درمان برای خشکی پوست باشد.

کرم صورت ویتامین C دکتر راشل

ج) بیوتین

بیوتین به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود. مکمل های بیوتین اغلب توسط پزشکان برای بهبود سلامت پوست و مو توصیه می شود. کمبود بیوتین می تواند منجر به خشکی، تحریک پوست و ناخن های شکننده شود.

حمام بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یکی دیگر از بهترین درمان خشکی پوست طبیعی است که می تواند به درمان خشکی پوست کمک کند. افزودن پودر بلغور جو دوسر به حمام یا استفاده از کرم هایی که حاوی بلغور جو دوسر هستند ممکن است به رفع خشکی پوست کمک کند.

که عصاره بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که نشان می دهد می تواند به درمان خشکی پوست کمک کند.بهترین درمان خشکی پوست

ماسک ورقه ای آبرسان و مرطوب کننده یخی ایمیجز

این ماسک شگفت انگیز که یکی از بهترین درمان برای پوست خشک است مناسب برای هر نوع پوستی است و تاثیر شگفت انگیزی روی درمان خشکی پوست دارد. جدا از خواص مرطوب کنندگی و د خشکی پوست این ماسک باعث روشن کننده و سفید کننده پوست، تسکین دهنده و تغذیه کننده، کنترل چربی پوست، نرم کننده و ابریشمی کردن پوست، صاف کننده و شاداب کننده، سفت کننده و لیفت پوست،خنک کننده و بهبود خشکی، ضد چین و چروک و التهابات پوستی است.

نوشیدن شیر

شیر همچنین می تواند خشکی پوست را تسکین دهد، اما نه زمانی که روی پوست استفاده شود. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی شیر می تواند خشکی پوست را بهبود بخشد.

این مطالعه نشان داد که چربی موجود در شیر به نام فسفولیپید وقتی به رژیم غذایی موش اضافه می‌شود، سد پوستی را در موش‌ها بهبود می‌بخشد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا نوشیدن شیر همان تأثیر را روی پوست انسان دارد یا خیر. با این حال از آن می توان به عنوان بهترین درمان خشکی پوست یاد کرد.

عسل

برخی از مطالعات نشان داده اند که عسل برای بسیاری از انواع بیماری های پوستی مفید است. برخی از مطالعات نشان می دهد که عسل ممکن است بهترین درمان خشکی پوست باشد که راحت می تواند استفاده شود.

مطالعات مختلف نشان داده اند که خواص عسل عبارت است از:

  • مرطوب کننده
  • شفا
  • ضد التهاب

همه اینها ویژگی هایی هستند که نشان می دهند عسل بهترین درمان خشکی پوست خانگی است. این کاملا طبیعی است و می توان آن را مستقیماً روی پوست اعمال کرد.

بهترین درمان خشکی پوست، ماسک ورقه ای عسل کوهی بیوآکوابهترین درمان خشکی پوست

ژله نفتی

ژله پترولیوم که به روغن معدنی معروف است، سالهاست که به عنوان مرطوب کننده و بهترین درمان خشکی پوست استفاده می شود. سد پوستی در افراد مسن پس از استفاده از ژل نفتی بهبود یافته است. این موضوع از استفاده از ژل نفتی برای درمان خشکی پوست، به ویژه زمانی که ناشی از افزایش سن باشد، حمایت می کند.

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده بیو آکوا

این کرم ضد آفتاب SPF 35 مرطوب کنندگی عالی دارد و جدا از اینکه بهترین درمان خشکی پوست است مانع UVA و UVB و پوست را در برابر اشعه ماورا بنفشمحافظت می کند. شهرت این محصول به دلیل ضد آب بودن و مناسب برای همه بودن است.

آلوئه ورا

بر اساس یک مطالعه در سال 2003، ژل آلوئه ورا ممکن است به تسکین پوست خشک کمک کند. افرادی که پوست خشکی روی دست ها یا پاهای خود دارند می توانند از ژل آلوئه ورابه عنوان بهترین درمان خشکی پوست استفاده کنند و ناحیه آسیب دیده را با جوراب یا دستکش بپوشانند. افراد ممکن است ترجیح دهند این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهند و ژل را تمام شب روی پوست بگذارند.

اگر پوست خشک در ناحیه دیگری از بدن باشد، استفاده از ژل آلوئه ورا به طور آزاد و اجازه دادن به آن برای خیساندن ممکن است اثر مشابهی داشته باشد و در آنجا نیز بهترین درمان خشکی پوست باشد.

بهترین درمان خشکی پوست، شوینده آلوئه ورا بیوآکوا

آنتی اکسیدان ها و امگا 3

هنگامی که پوست شما خشک است، به این معنی است که شما آن را در معرض عناصری قرار می دهید که سریعتر از بدن شما می توانند به سلول های پوست آسیب برسانند. برخی از مواد غذایی وجود دارند که می توانند به سلامت پوست شما کمک کنند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می توانند آسیب ناشی از سموم را به حداقل برسانند و به بدن شما در ساخت سلول های سالم کمک کنند. برخی از غذاهایی که به سلامت پوست کمک می کنند عبارتند از:

  • بلوبری
  • گوجه فرنگیها
  • هویج
  • لوبیا
  • نخود فرنگی
  • عدس

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون نیز ممکن است به داشتن پوستی درخشان کمک کنند. تغذیه شاید ساده باشد اما جزو بهترین درمان خشکی پوست است که می توان در خانه انجام داد.بهترین درمان خشکی پوست

دستکش

دست ها مستقیم ترین تماس را با محرک های محیطی تجربه می کنند. اینها شامل صابون ظرفشویی و مواد شوینده لباسشویی است.

زمانی که دستانتان در آب است، عادت به پوشیدن دستکش کنید. هنگامی که دما کاهش می یابد و در سرما در خارج از منزل کار می کنید، دستان شما نیز بسیار مورد آزار قرار می گیرد.

پوشیدن دستکش های عایق در حین انجام کارهای خانه یا زمانی که در خارج از منزل در دمای شدید هستید می تواند پوست خشک و تحریک شده را کاهش و بهترین درمان خشکی پوست باشد.106. دمای دوش خود را تنظیم کنید

اگر بگویند بهترین درمان خشکی پوست شامل تنظیم دمای دوش حمام است شاید تعجب کنید.

رفع خشکی پوست گاهی اوقات به سادگی تغییر روال دوش گرفتن است. در حالی که بیشتر مردم تمایل به دوش آب گرم دارند، این دوش ها می توانند پوست را جوش بیاورند و باعث آسیب شوند.

و برخی از صابون هایی که ادعا می کنند پوست را مرطوب و ترمیم می کنند می توانند اثر معکوس داشته باشند. آنها می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند و با مواد شیمیایی خشن پوست را نازک تر کنند. به دنبال صابون هایی باشید که بدون عطر و ملایم تر از صابون های سنتی هستند. این انتخاب های کوچک جزوی از بهترین درمان خشکی پوست هستند.

ماسک مرطوب کننده و تقویت کننده ماست هاچانا

این ماسک یکی از بهترین درمان خشکی پوست است که مورد تایید کارشناسان است و بیشتر پزشکان مراقبت از پوست آن را تجویز می کنند. این ماسک نرم کننده و سفید کننده به واسطه ترکیباتی چون اسید لاکتیک و شیر تخمیر شده در تنظیم چربی پوست، کاهش اکنه، جوش سر سیاه و التهاب نقش دارد.بهترین درمان خشکی پوست

جلوگیری از خشکی پوست

بهترین درمان خشکی پوست جلوگیری از آن است.

مرطوب کردن منظم پس از شستشو ممکن است به جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

درمان خشکی لب چیست؟

استفاده منظم از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها بعد از حمام از خشکی پوست جلوگیری می کند. افراد همچنین می توانند با اجتناب از مواردی که ممکن است باعث خشکی یا تحریک شوند از خشکی پوست جلوگیری کنند، از جمله:

  • خاراندن پوستشان
  • تهویه مطبوع بیش از حد
  • اصلاح با تیغ بلانت یا بدون ژل اصلاح
  • حمام کردن یا دوش گرفتن زیاد
  • مالش بیش از حد پوست هنگام خشک کردن حوله
  • حمام کردن یا دوش گرفتن در آبی که خیلی گرم است
  • استفاده از لوسیون های حاوی الکل
  • پوشیدن لباس هایی که پوست را می سایند
  • تماس مکرر با مواد شوینده
  • نشستن زیر حرارت مستقیم بخاری یا آتش
  • بیرون ماندن در شرایط باد بدون پوشاندن پوست

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر عوامل محیطی یا پیری دلیل خشکی پوست نباشد، ممکن است فرد به بیماری پوستی زمینه ای مبتلا باشد. اگر فردی مشکوک به این موضوع باشد، باید با پزشک صحبت کند.

اگر داروهای خانگی و مرطوب‌کننده‌های خریداری‌شده در فروشگاه علائم خشکی پوست را کاهش نمی‌دهند، ممکن است فرد بخواهد در مورد بهترین درمان خشکی پوست از نوع درمان‌های بدون نسخه با یک داروساز صحبت کند.

در صورت عدم درمان، خشکی پوست می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • تکه های قرمز
  • خون ریزی
  • عفونت باکتریایی

قرمزی، تورم یا چرک ممکن است نشان دهنده عفونت باکتریایی باشد. اگر فردی مشکوک است که پوست خود عفونی شده است، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند.بهترین درمان خشکی پوست

روتین بهترین درمان خشکی پوست

بهترین درمان خشکی پوست یک روتین از همه موارد بالا است.  حداقل دو بار در روز صورت خود را به آرامی بشویید. دو بار در روز و بعد از تعریق از یک پاک کننده ملایم، بدون الکل و بدون کف روی صورت خود استفاده کنید. محصولات حاوی اسید استئاریک (موجود در کره شی) یا اسید لینولئیک (موجود در روغن آرگان و سایرین) بهترین درمان خشکب پوست هستند. اگر پوست حساسی دارید، عصر با یک پاک کننده بشویید و فقط دفعات دیگر با آب بشویید.

در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، از داروهای موضعی که استفاده می کنید استفاده کنید، چند دقیقه صبر کنید (برای جزئیات بیشتر به بسته بندی دارو مراجعه کنید)، سپس مرطوب کننده خود را بمالید. اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید، محصولاتی را با پایه کرم یا روغن انتخاب کنید که بهترین درمان خشکی پوست هستند.

حتی در روزهای ابری از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب یا ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 باشد. کرم ضد آفتاب را سخاوتمندانه بمالید و هر دو ساعت یک بار – یا بیشتر اگر شنا می کنید یا عرق می کنید، دوباره استفاده کنید.

مرطوب کنید.

چند بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید، به خصوص زمانی که پوست شما احساس خشکی می کند و پس از شستن دست یا حمام، در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است. از پزشک خود در مورد مزایا و معایب محصولات مختلف برای پوست و وضعیت خود بپرسید. ممکن است لازم باشد چندین محصول را امتحان کنید قبل از اینکه محصولاتی را که دوست دارید بیابید که به شما کمک می کنند و مرتباً از آنها استفاده خواهید کرد.

به دنبال ترکیبات شفابخش مانند اوره، سرامیدها، اسیدهای چرب و گلیسرول (همچنین به عنوان گلیسیرین)، کره شی و کره کاکائو باشید. به دنبال محصولاتی بدون عطر باشید که باعث آکنه (غیر کومدوژنیک) نمی شوند و حاوی مواد آلرژی زا (هیپوآلرژیک) نیستند. از محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات که در حال خشک شدن است خودداری کنید.

برای صورت و گردن، ممکن است بخواهید از کرم استفاده کنید. چیزی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و هیچ اثری از آن باقی نماند. اگر مستعد آکنه هستید، از محصولاتی که حاوی ژله نفتی، کره کاکائو یا روغن نارگیل هستند روی صورت خود اجتناب کنید. اگر پوست شما خیلی چرب است، به جای مرطوب کننده از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست بالغی دارید، ممکن است با استفاده از محصولات حاوی آنتی اکسیدان یا آلفا هیدروکسی اسید از پوسته پوسته شدن و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنید. مرطوب کننده ها اغلب اساس کرم های چین و چروک را با رتینوئیدها، آنتی اکسیدان ها، پپتیدها و سایر مواد افزوده تشکیل می دهند.

اگر پوست غیر صورت بسیار خشک است، بهتر است از مرطوب کننده ضخیم تر یا روغنی مانند روغن بچه استفاده کنید چون این ها بهترین درمان خشکی پوست غیر صورت هستند.

روغن نسبت به لوسیون ها قدرت ماندگاری بیشتری دارد و از تبخیر آب از سطح پوست جلوگیری می کند. احتمال دیگر یک محصول مبتنی بر پترولاتوم است (وازلین، آکوافور، و غیره). اگر احساس می‌کنید خیلی چرب است، آن را فقط هنگام خواب یا فقط روی ترک‌های ریز پوستتان استفاده کنید. برای دست های خیلی خشک، ژله نفتی را به مقدار زیاد قبل از خواب بمالید و جوراب یا دستکش نخی ساده بپوشید.

از آب ولرم استفاده کنید و زمان حمام را محدود کنید. دوش طولانی مدت یا حمام و آب داغ چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. حمام کردن را به بیش از یک بار در روز و بیش از 10-5 دقیقه محدود کنید. از آب ولرم و نه گرم استفاده کنید.

از صابون مرطوب کننده بدون حساسیت استفاده کنید. برای شستن دست، از صابون مرطوب کننده بدون عطر (کم حساسیت زا) که بهترین درمان خشکی پوست است، استفاده کنید. سپس در حالی که دستانتان هنوز مرطوب هستند از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

در حمام یا حمام، از کرم پاک کننده غیر صابونی یا ژل دوش استفاده کنید و از صابون فقط در نواحی مورد نیاز مانند زیر بغل و کشاله ران استفاده کنید. از لوفا و سنگ پا پرهیز کنید. کامل شستشو دهید و خشک کنید.

از یک مرطوب کننده استفاده کنید. هوای گرم، خشک و داخل خانه می تواند پوست حساس را خشک کرده و خارش و پوسته پوسته شدن را بدتر کند. یک مرطوب کننده خانگی قابل حمل یا یک دستگاه که به کوره شما متصل است به هوای داخل خانه شما رطوبت می افزاید.

پارچه هایی را انتخاب کنید که با پوست شما مهربان باشند. الیاف طبیعی مانند پنبه به پوست شما اجازه تنفس می دهد. پشم، اگرچه طبیعی است، اما گاهی اوقات حتی پوست سالم را تحریک می کند. انتخاب درست پارچه می تواند بهترین درمان خشکی پوست باشد.بهترین درمان خشکی پوست

خارش را تسکین دهید.

اگر پوست خشک باعث خارش می شود، یک پارچه تمیز، خنک و مرطوب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید از کرم ضد خارش استفاده کنید یا پماد، حاوی حداقل 1٪ هیدروکورتیزون. این روش ها ساده اما جزوی از بهترین درمان خشکی پوست هستند.

اگر این اقدامات علائم شما را تسکین نمی دهد یا اگر علائم شما بدتر می شود، به پزشک مراجعه کنید یا با یک متخصص پوست در مورد ایجاد یک برنامه مراقبت از پوست شخصی بر اساس نوع پوست و هر گونه بیماری پوستی که ممکن است داشته باشید، مشورت کنید.بهترین درمان خشکی پوست

کلام آخر

بهترین درمان خشکی پوست در ابتدا جلوگیری از ایجاد آن است. اما اگر پوستتان خشک است، بهترین درمان خشکی پوست ترکیبی از تغذیه صحیح استفاده از روغن بادام، نارگیل، خردل، آلوئه ورا، ویتامین ها، دستکش، امگا3، عسل و خوردن شیر است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها