سلامت و زیبایی

تاثیر آلوئه ورا روی بدن شگفت انگیز است

تاثیر آلوئه ورا روی بدن

گیاه آلوئه ورا هزاران سال است که برای التیام بسیاری از بیماری ها از جمله سوختگی ها، زخم ها، تحریکات پوستی و یبوست استفاده می شود. که ما می خواهیم بیشتر در مورد تاثیر آلوئه ورا روی بدن صحبت کنیم.

آلوئه ورا در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری از جمله آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و دریای کارائیب رشد می کند. آلوئه ورا یکی از داروهایی بود که اغلب در قرون 18 و 19 تجویز می شد و امروزه یکی از رایج ترین گیاهان دارویی مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا است. با این حال، مصرف خوراکی آلوئه ورا برای یبوست دیگر توصیه نمی شود، زیرا می تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

تاثیر ژل آلوئه ورا روی بدن انکار ناپذیر است. ژل آلوئه ورا که از قسمت مرکزی برگ آلوئه ورا ساخته می شود، یک درمان خانگی رایج برای بریدگی ها و سوختگی های جزئی و همچنین آفتاب سوختگی است. می توان آن را در بسیاری از لوسیون های تجاری پوست و لوازم آرایشی یافت. آلوئه ورا حاوی ترکیبات فعالی است که ممکن است درد و التهاب را کاهش داده و رشد و ترمیم پوست را تحریک کند. همچنین یک عامل مرطوب کننده موثر است.

ژل آلوئه ورا بیوآکوا یکی از بهترین ژل های بیوآکوا با 92 درصد آلوئه ورا طبیعی، قدرت جذب بالا است که قابل استفاده بر روی مو و پوست، قابل استفاده در ترکیبات ماسک خانگی، آنتی اکسیدان، مرطوب کننده و فوق العاده مغذی است.

به همین دلیل، ژل آلوئه ورا برای تسکین سوختگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در یک مطالعه، محل سوختگی درمان شده با آلوئه در کمتر از 16 روز در مقایسه با 19 روز برای محل های درمان شده با سولفادیازین نقره به طور کامل بهبود یافت.

در بررسی متون علمی، محققان دریافتند بیمارانی که با آلوئه ورا درمان شده‌اند به طور متوسط ​​تقریباً 9 روز زودتر از افرادی که با این گیاه دارویی درمان نشده‌اند بهبود می‌یابند. با این حال، مطالعات دیگر نتایج متفاوتی را نشان می دهد. حداقل یک مطالعه نشان داد که آلوئه ورا در واقع درمان را به تاخیر می اندازد. آلوئه بهتر است برای سوختگی های جزئی و تحریکات پوستی استفاده شود و هرگز نباید روی زخم باز استفاده شود.

ساخت ماسک صورت  خانگی با آلوئه وراتاثیر آلوئه ورا روی بدن

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا گیاهی چند ساله و آبدار است (به این معنی که برگ های آن مقدار زیادی آب را در خود جای می دهند). این گیاه می تواند تا 4 فوت رشد کند و برگ های سخت، گوشتی و نیزه ای آن می تواند تا 36 اینچ رشد کند. ژل شفاف و غلیظ موجود در قسمت داخلی برگ بیشتر برای بریدگی ها و سوختگی های جزئی استفاده می شود.

آلوئه ورا از چه چیزی ساخته شده است؟

اگرچه آلوئه ورا 99 درصد آب است ولی تاثیر آن روی بدن حیرت انگیز است، ژل آلوئه همچنین حاوی موادی به نام گلیکوپروتئین و پلی ساکارید است. گلیکوپروتئین ها با متوقف کردن درد و التهاب روند بهبودی را تسریع می کنند در حالی که پلی ساکاریدها رشد و ترمیم پوست را تحریک می کنند. این مواد همچنین ممکن است سیستم ایمنی را تحریک کنند.

فرم های موجود آلوئه ورا

شما می توانید آلوئه ورا را با شکستن برگ های گیاه (که می توان به عنوان یک گیاه آپارتمانی پرورش داد) دریافت کنید، اما به صورت تجاری در پمادها، کرم ها و لوسیون ها نیز موجود است. ژل آلوئه ورا اغلب در محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه نیز گنجانده می شود. شما می توانید آلوئه  ورا را به شکل کپسول، قرص، آب میوه، ژل، پماد، کرم و لوسیون خریداری کنید.

ماسک ژلی بیو آکوا

یکی از بهترین محصولات دارای آلوئه ورا که تاثیر آن روی بدن و به خصوص پوست است ان ماسک است که مناسب برای همه پوست ها و جنسیت ها است و به آن ویتامین E اضافه شده است.

چگونه آن را مصرف کنیم

ژل آلوئه خالص ممکن است برای تحریکات جزئی پوست روی سطح پوست اعمال شود. کودکان هرگز نباید از داروهای خوراکی آلوئه ورا استفاده کنند چون تاثیر آلوئه ورا روی بدن اطفال بیشتر جنبه منفی دارد.

برگ گیاه آلوئه را از طول شکاف دهید و ژل آن را از داخل جدا کنید یا از یک داروی تجاری استفاده کنید. ناحیه آسیب دیده را با احتیاط تمیز کنید و سپس ژل آلوئه را به مقدار زیاد روی پوست بمالید. تاثیر آلوئه ورا روی زخم های باز منفی است بهتر است روی زخم های باز از آن استفاده نکنید.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

تاثیر آلوئه ورا روی بدن

 حاوی آنتی اکسیدان است

بر اساس مطالعات لوله آزمایش، تصور می شود که گیاه آلوئه دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای تسکین زخم ها انکار ناپذیر است و بسیاری از افراد از آن برای درمان و تسکین برخی بیماری‌های پوستی، مانند سوختگی و زخم‌ها استفاده می‌کنند.

فعالیت ضد التهابی پیشنهادی آن به لطف پلی فنول ها، گروهی از ترکیبات گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند که به عنوان استرس اکسیداتیو نیز شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که استرس اکسیداتیو مزمن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی و حتی برخی سرطان ها را افزایش دهد.

با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیقی وجود ندارد که تاثیر آلوئه ورا برای بدن در هنگام بهبود زخم ها را ثابت کند.

خلاصه

آب آلوئه ورا حاوی پلی فنول است که سرشار از آنتی اکسیدان است. نشان داده شده است که آنتی اکسیدان ها چندین فواید سلامتی دارند، اما تحقیقات خاصی در مورد آنتی اکسیدان های آلوئه ورا و سلامت انسان وجود ندارد.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای زیبایی پوست

تصور می شود که آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است و  این دلیل باعث می شود تاثیر آلوئه ورا روی بدن به دلیل خواص ضد التهابی آن باعث می شود که این گیاه یک درمان بالقوه برای سوختگی و سایر اختلالات پوستی مانند درماتیت آتوپیک باشد.

تاثیر آلوئه ورا روی بدن زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، به جای نوشیدنی، دیده می شود. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد مکمل های خوراکی آلوئه ورا وجود دارد.

یک مطالعه نشان داد که مصرف 40 میکروگرم آلوئه استرول در روز به مدت 12 هفته، خاصیت ارتجاعی پوست را در گروهی از مردان زیر 46 سال بهبود بخشید.

مطالعه دیگری به طور مشابه نشان داد که مصرف آلوئه ورا باعث بهبود تولید کلاژن و کاهش ظاهر چین و چروک در گروهی از زنان بالای 40 سال شد.

توجه به این نکته مهم است که در هر دوی این مطالعات، تاثیر آلوئه ورا روی بدن در صورت استفاده از آن به صورت مکمل است نه به صورت ژل موضعی. علاوه بر این، اگرچه این تحقیق امیدوارکننده است، اما قطعی نیست و آزمایش‌های انسانی بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

تاثیر آلوئه ورا روی بدن در صورت استفاده موضعی باعث بهبودی بعضی از بیماری ها می شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف مکمل های آلوئه ورا ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک کمک کند، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است برای درمان پیش دیابت مفید باشد

تحقیقات قدیمی نشان داده است که هم ژل و هم آب آلوئه ورا ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. این مطالعات از تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای افراد دیابتی تحقیق کرده اند و تاثیر آن روی بدن افراد دیابتی را انکار ناپذیر دانسته اند.

در مقابل، دو بررسی جداگانه نشان دادند که نوشیدن آب آلوئه ورا قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود نمی بخشد اگرچه در افراد مبتلا به پیش دیابت این کار را انجام می دهد. یعنی تاثیر آلوئه ورا روی بدن در افراد پیش دیابت مثبت و در دیابتی خنثی است.

علاوه بر این، مطالعه دیگری مشاهده کرد که آب آلوئه ورا هم سطح قند خون و هم سطح اسید چرب خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت بهبود می بخشد.

در حالی که این امیدوار کننده به نظر می رسد، تحقیقات محدود است. برای تایید رابطه بین آب آلوئه ورا و کنترل قند خون به کارآزمایی های بزرگتر، تصادفی و کنترل شده نیاز است.

علاوه بر این، مکمل‌های عصاره آلوئه‌ورا استاندارد، تنظیم‌شده یا درمان جایگزین ایمن برای دیابت در نظر گرفته نمی‌شوند.

خلاصه

تحقیقات اولیه نشان داده است که آب آلوئه ورا ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به پیش دیابت بهبود بخشد. با این حال، داده‌های جدیدتر و قوی‌تری برای کشف و تأیید بالقوه تاثیر آلوئه ورا روی بدن افراد دیابتی مورد نیاز است.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

 تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای درمان مشکلات گوارشی

آب آلوئه ورا حاوی گلیکوزیدهای آنتراکینون است. اینها ترکیبات گیاهی با اثرات ملین هستند که می توانند به رفع یبوست کمک کنند. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع منسوخ شده است و ایمنی استفاده از آب آلوئه ورا برای درمان یبوست ناشناخته است.

در سال 2002، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دیگر ملین های آلوئه ورا را برای فروش بدون نسخه تایید نکرد، زیرا برای تایید ایمنی و اثربخشی آنها آزمایش نشده است .

برخی از تحقیقات اولیه نشان می دهد از تاثیر آلوئه ورا روی بدن، درمان و کاهش علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) است. سایر تحقیقات اولیه نتایج امیدوارکننده ای را برای استفاده از عصاره آلوئه ورا برای درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نشان می دهد.

در نهایت، اگرچه ممکن است آلوئه ورا فواید گوارشی داشته باشد، هنوز تحقیقات کافی مبنی بر ایمنی یا دوز مصرف آن برای این اهداف وجود ندارد.

خلاصه

آب آلوئه ورا ممکن است به عنوان یک ملین عمل کند، اگرچه تحقیقات در مورد ایمنی محصولات آلوئه ورا وجود ندارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا فواید دیگری بر سلامت دستگاه گوارش دارد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای سلامت دندان ها

برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی است و یکی از تاثیر آلوئه ورا روی بدن، کمک به درمان برخی از بیماری های دندانی و دهانی است.

به علاوه، یک مطالعه روی 74 نفر مبتلا به فیبروز زیر مخاطی دهان، یک بیماری مزمن که باعث درد و التهاب در دهان می شود نشان داد که مصرف 1 اونس (30 میلی لیتر) آب آلوئه ورا دو بار در روز به مدت 3 ماه به اندازه درمان های سنتی مانند هیدروکورتیزون موثر است.

مطالعه دیگری نشان داد که دهانشویه آلوئه ورا به طور موثر شدت و درد مربوط به موکوزیت دهان، یک عارضه جانبی رایج شیمی درمانی و درمان های پرتودرمانی را در افراد مبتلا به سرطان سر و گردن کاهش می دهد.

علاوه بر این، مطالعه ای روی 64 فرد مبتلا به سرطان نشان داد که استفاده از محلول دهانشویه آلوئه ورا 3 بار در روز به مدت 14 روز به کاهش بروز و درد مرتبط با استوماتیت ناشی از شیمی درمانی، که یک عفونت در دهان است، کمک کرد.

همچنین حدس زده می شود که دهانشویه آلوئه ورا می تواند به کاهش پلاک دندان و مدیریت درد و تورم پس از جراحی دهان کمک کند.

شوینده آلوئه ورا بیوآکوا

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای دندان ها در این شوینده چون حاوی 92 % عصاره آلوئه ورا شگفت انگیز است از دیگر خصوصیات این شوینده اسرار آمیز مرطوب کننده، پاکسازی کامل پوست، از بین برنده چربی و آلودگی های اضافه، کوچک کننده منافذ پوست، پاکسازی عمیق منافذ پوست، مناسب انواع پوست بخصوص پوست های حساس، کاهش آکنه، تقویت کننده بافت پوست، نرم کننده، ضد خشکی پوست، تقویت کننده چرخه بازسازی سلول های پوست و ضد التهاب است که بافتی ملایم دارد.

خلاصه

آب آلوئه ورا و دهانشویه ممکن است به لطف خواص ضد باکتریایی بالقوه خود، شرایط مختلف دندان و دهان را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای بهبودی بیماری های دهان و دندان را نشان بدهد.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

 حاوی ترکیبات گیاهی سالم است

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای بهبودی پوست شگفت انگیز است.

صنایع آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی از آلوئه ورا به طور گسترده استفاده می کنند و این گیاه دارای ارزش بازار سالانه 13 میلیارد دلاری در سطح جهان است.

آلوئه ورا به خاطر برگ های سبز ضخیم، نوک تیز و گوشتی اش که ممکن است به طول 12 تا 19 اینچ (30 تا 50 سانتی متر) رشد کنند، معروف است. هر برگ حاوی یک بافت لزج است که آب را ذخیره می کند و این باعث ضخیم شدن برگ ها می شود. این بافت پر از آب «ژلی» است که مردم آن را با محصولات آلوئه ورا مرتبط می‌کنند. این ژل حاوی بیشتر ترکیبات زیست فعال مفید در گیاه از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها است.

یکی از تاثیر آلوئه ورا روی بدن، پر ویتامین بودن آن است که به تغذیه پوست کمک می کند.

تونر آلوئه ورا بیو آکوا

تونر آلوئه ورا بیوآکوا یکی از بهترین محصولات مبتنی بر آلوئه ورا است این تونر حاوی 92% عصاره آلوئه ورا، حاوی عصاره حلزون، نمک دریا، عصاره جنسینگ، حاوی عصاره مروارید، گلیسرول ، عصاره های گیاهی و هیالرونیک اسید است. تاثیر آلوئه ورا روی بدن که این تونر فوق العاده مغذی و مرطوب کننده دارد روشن کننده، ضد لک، تنظیم کننده چربی، تنظیم ph پوست، پاکسازی منافذ، تقویت کننده پوست و تقویت چرخه بازسازی سلول های پوست است.

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای بهبودی زخم

مردم اغلب از آلوئه ورا به عنوان یک داروی موضعی استفاده می کنند و به جای مصرف، آن را روی پوست می مالند. در واقع، سابقه استفاده طولانی مدت در درمان زخم ها و به ویژه سوختگی ها از جمله آفتاب سوختگی دارد. مطالعات نشان می دهد که این یک درمان موضعی موثر برای سوختگی های درجه یک و دو است.

به عنوان مثال، یک منبع معتبر بررسی از مطالعات تجربی نشان داد که آلوئه ورا در مقایسه با داروهای معمولی می‌تواند زمان بهبودی سوختگی‌ها را تا حدود 9 روز کاهش دهد. همچنین به جلوگیری از قرمزی، خارش و عفونت کمک کرد.

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای بهبودی زخم ها قطعی نیست، اما تحقیقات امیدوارکننده است.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

 به درمان آفت کمک می کند

بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود زخم دهان یا آفت دهان را تجربه می کنند. اینها معمولاً در زیر لب، داخل دهان تشکیل می شوند و حدود یک هفته دوام می آورند. مطالعات نشان داده اند که تاثیر آلوئه ورا روی بدن به بهبود زخم های دهان منجر می شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه 7 روزه بر روی 180 نفر با زخم‌های مکرر دهان، استفاده از چسب آلوئه‌ورا روی آن ناحیه در کاهش اندازه زخم‌ها مؤثر بود. با این حال، از درمان مرسوم زخم یعنی کورتیکواستروئیدها بهتر عمل نکرد. در مطالعه دیگری با منبع معتبر، ژل آلوئه ورا نه تنها بهبود زخم های دهان را تسریع می کند، بلکه درد ناشی از آن را نیز کاهش می دهد.

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای کاهش چین و چروک

شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد ژل موضعی آلوئه ورا می تواند پیری پوست را کند کند. در یک مطالعه در سال 2009 که بر روی 30 زن بالای 45 سال انجام شد، مصرف ژل آلوئه ورا خوراکی باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در یک دوره 90 روزه شد.

آلوئه ورا می تواند به پوست کمک کند رطوبت را حفظ کند و یکپارچگی پوست را بهبود بخشد، که می تواند برای شرایط پوست خشک مفید باشد.

تازه نگه داشتن محصولات

یک مطالعه در سال 2014 که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به صورت آنلاین منتشر شد، گیاهان گوجه فرنگی پوشیده شده با ژل آلوئه را بررسی کرد. این گزارش شواهدی را نشان می‌دهد که نشان می‌دهد این پوشش با موفقیت از رشد بسیاری از انواع باکتری‌های مضر روی سبزیجات جلوگیری می‌کند.

نتایج مشابهی در یک مطالعه متفاوت با سیب پیدا شد. این بدان معنی است که ژل آلوئه ورا می تواند به میوه ها و سبزیجات کمک کند تا تازه بمانند و نیاز به مواد شیمیایی خطرناکی را که عمر مفید محصولات را افزایش می دهند، از بین ببرد.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

تاثیر آلوئه ورا روی بدن برای بهبودی سرطان

مطالعه جدیدی که در Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine منتشر شده است، به بررسی خواص درمانی آلوئه ورا، ترکیبی در برگ های گیاه پرداخته است. نویسندگان پیشنهاد می کنند که ساکولنت پتانسیلی در کاهش رشد سرطان سینه دارد. با این حال، مطالعات بیشتری برای پیشبرد این نظریه مورد نیاز است.

موارد احتیاط

استفاده از گیاهان یک رویکرد قدیمی برای تقویت بدن و درمان بیماری است. با این حال، گیاهان می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و می توانند با گیاهان دیگر، مکمل ها یا داروها تداخل داشته باشند و تاثیر آلوئه ورا روی بدن می تواند منفی هم باشد.

ژل آلوئه ورا هنگامی که روی سطح پوست استفاده می شود ایمن در نظر گرفته می شود، اما نباید روی زخم های باز یا عمیق استفاده شود. در موارد نادر، ممکن است باعث واکنش آلرژیک، عمدتاً بثورات پوستی شود. اگر دچار جوش شدید، استفاده از ژل را متوقف کنید.

مصرف خوراکی لاتکس آلوئه ممکن است باعث گرفتگی شدید روده یا اسهال شود و توصیه نمی شود. زنان باردار هرگز نباید لاتکس آلوئه ورا مصرف کنند زیرا ممکن است باعث انقباضات رحمی و سقط جنین شود. مادران شیرده نیز نباید لاتکس آلوئه را مصرف کنند زیرا اثرات و ایمنی آن برای نوزادان و کودکان مشخص نیست. تاثیر آلوئه ورا روی بدن در دوزهای بالا برای کلیه منفی است.

تعاملات احتمالی

اگر با هر یک از داروهای زیر تحت درمان هستید، نباید بدون مشورت با پزشک از آلوئه ورا استفاده کنید. 2 هفته قبل از هر عمل جراحی آلوئه را مصرف نکنید زیرا ممکن است باعث افزایش خونریزی در حین جراحی شود.

داروهای دیابت

ترکیب آلوئه ورا و گلیبورید، دارویی که برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می شود، ممکن است به کنترل سطح قند خون و تری گلیسیرید (چربی) در خون کمک کند. افراد مبتلا به دیابت که از آلوئه به تنهایی یا همراه با سایر داروها استفاده می کنند، باید تحت نظارت دقیق پزشک قرار گیرند تا مطمئن شوند که سطح قند خون خیلی پایین نمی آید (شرایطی که هیپوگلیسمی نامیده می شود).تاثیر آلوئه ورا روی بدن

دیگوکسین و دیورتیک ها

از آنجایی که مصرف خوراکی آلوئه می تواند سطح پتاسیم را در بدن کاهش دهد، لاتکس آلوئه نباید توسط افرادی که از دیورتیک ها (قرص های آب) یا دیگوکسین (دارویی که برای درمان ریتم نامنظم قلب و نارسایی احتقانی قلب استفاده می شود) استفاده کنند.

این داروها همچنین سطح پتاسیم را در بدن کاهش می دهند، بنابراین ترکیبی از آلوئه ورا و دیگوکسین یا دیورتیک ها می تواند باعث کاهش بیش از حد سطح پتاسیم شود. و تاثیر آلوئه ورا روی بدن هنگامی که با این داروها استفاده شود چنبه منفی به خود می گیرد.

با توجه به تاثیر آلوئه ورا روی بدن و به طور خاص روده، به طور بالقوه می تواند در جذب هر دارویی اختلال ایجاد کند. اگر قصد دارید آلوئه خوراکی مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.تاثیر آلوئه ورا روی بدن

کلام آخر

ژل آلوئه ورا به طور گسترده ای برای تسکین آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم ها شناخته شده است.  تاثیر آلوئه ورا روی بدن زیاد است از بهترین تاثیر آلوئه ورا روی بدن، درمان جوش، بهبود پوست، درمان پیش دیابت، درمان دندان ها و لثه، بهبودی زخم ها، کاهش چین و چروک، خواص ضد باکتریایی و درمان مشکلات گوارشی شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها