سلامت و زیبایی

بهترین درمان ناخن های شکننده

بهترین درمان ناخن های شکننده

اگر از ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای رنج می‌برید که دائماً می‌شکنند، می‌شکنند یا پوسته پوسته می‌شوند، بهترین درمان ناخن های شکننده می‌تواند به استحکام و حالت ناخن کمک کند. خیلی چیزها می توانند باعث ضعیف شدن ناخن ها شوند: قرار گرفتن مکرر در معرض آب، کمبود ویتامین یا آسیب ناشی از ژل، ناخن های مصنوعی یا لاک اکریلیک.

ناخن ها می توانند شکننده، حفره دار، تغییر رنگ، پوسته پوسته و برآمدگی، از جمله سایر ناهنجاری های رایج (و ناخوشایند) باشند. اما ناخن‌های شکننده می‌توانند بخشی طبیعی از روند پیری باشند و اغلب با ناخن‌های خشک، ترک خورده یا شکافته نشان داده می‌شوند. آنها همچنین ممکن است به آرامی رشد کنند یا به سادگی ضعیف و به راحتی شکسته شوند.

علت ضعیف شدن ناخن ها چیست؟

داشتن مانیکور پشت به پشت ژل یا اکریلیک، یا نگه داشتن دست ها در آب و محصولات پاک کننده برای مدت طولانی، می تواند روی انگشتان شما تأثیر بگذارد. اگر ناخن‌های شما به راحتی می‌شکنند، شکافته می‌شوند و یا پوسته پوسته می‌شوند، احتمالاً متوجه خواهید شد که استراحت دادن آن‌ها از اکریلیک‌ها و مواد شیمیایی خشن بهترین درمان ناخن های شکننده است.

ناهنجاری های ناخن ممکن است ناشی از یک بیماری نسبتاً جزئی مانند سندرم ناخن شکننده باشد که به نظر می رسد: ناخن های بیش از حد شکننده که اغلب به دلیل کمبود رطوبت ایجاد می شود. آنها همچنین می توانند ناشی از کمبود آهن یا روی باشند. اما مشکلات ناخن ممکن است نشان دهنده موارد شدیدتری مانند هپاتیت، زردی، لوپوس یا بیماری قلبی باشد. در صورت شک، ابتدا به دنبال دلایل اصلی مانند عفونت قارچی، واکنش به لاک ناخن یا کبودی ناشی از ضربه باشید.

بحث در مورد اینکه شکنندگی ناخن ها عمدتاً به دلیل کمبود پروتئین یا رطوبت در ناخن ها ایجاد می شود، وجود دارد. در نتیجه، بیشتر درمان‌های ناخن‌های شکننده با یکی از این دو عامل مرتبط هستند. در این مقاله، پنج راه برای تقویت سلامت ناخن ها را بررسی خواهیم کرد و خواهیم فهمید که چرا شمع ممکن است همان چیزی باشد که ناخن های دردسرساز شما به آن نیاز دارند.

تاثیر بیماری پوستی صدف بر ناخن و بیماری پوستی صدف چیست؟بهترین درمان ناخن های شکننده

بهترین درمان ناخن های شکننده چه کار می کند؟

بهترین درمان ناخن های شکننده حاوی ترکیبی از پروتئین هایی مانند کراتین است که پروتئینی است که به طور طبیعی پوست، مو و ناخن را می سازد. و مواد مرطوب کننده مانند روغن ها و اسید هیالورونیک برای تغذیه ناخن و جبران رطوبت از دست رفته. خود تقویت‌کننده‌ها در قالب‌های مختلفی تولید می‌شوند، مانند روغن‌ها یا کرم‌هایی در قلم یا لوله که باید روی ناخن ماساژ داده شوند، یا مایعاتی که مانند لاک ناخن روی ناخن رنگ می‌شوند.

بهترین درمان ناخن های شکننده به محافظت از ناخن های ضعیف و شکننده در برابر آسیب کمک می کند و به تدریج به ترمیم و بازسازی آنها کمک می کند تا زمانی که قوی، سالم و براق شوند. بهترین درمان ناخن های شکننده اگر بلافاصله پس از پاک کردن لاک ناخن، ژل یا ناخن های مصنوعی استفاده شوند بسیار مفید هستند.

طول می کشد تا بهترین درمان ناخن های شکننده کار جادویی خود را انجام دهد، بنابراین انتظار نتایج یک شبه را نداشته باشید. پس از دو هفته استفاده منظم باید نتایج را مشاهده کنید.

برای محافظت از ناخن هایم چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

در حالی که منتظر اثرگذاری بهترین درمان ناخن های شکننده خود هستید، از نگه داشتن دستان خود در آب (مخصوصاً آب حاوی مواد شوینده یا مواد شیمیایی پاک کننده) برای مدت طولانی خودداری کنید و در صورت شستن ظروف یا کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل و سالم با مقدار زیادی سبزیجات غنی از ویتامین مصرف می کنید. یک مولتی ویتامین همچنین می تواند به وضعیت کلی ناخن کمک کند، مانند مصرف مکمل های حاوی ویتامین B تقویت کننده بیوتین.

تا زمانی که درمان موثر است، ناخن‌های خود را کوتاه‌تر نگه دارید تا از تراشه و شکستگی در انتهای بلندتر جلوگیری کنید و تا زمانی که ناخن‌هایتان بهبود می‌یابد، از لاک ناخن و ناخن‌های اکریلیک خودداری کنید.

لاک های دوقلو هدی بیوتی

بهترین لاک موجود در بازار که با صرفه اقتصادی است و برای هر نوع ناخنی تقویت کننده، مرطوب کننده و مناسب هستند. این لاک با غلظت بالا دارای هارمونی جذابی شامل رنگ های مات، متالیک، گلیتری و برق ناخن است. این لاک 24 عددی ناخن ها را شکننده و ضعیف نمی کند پوشش صاف و یکدست دارد و بهترین درمان ناخن های شکننده است.بهترین درمان ناخن های شکننده

هنگام خرید تقویت کننده ناخن به چه نکاتی توجه کنم؟

بهترین درمان ناخن های شکننده می‌توانند مشکلات مختلفی را در مورد وضعیت ناخن‌ها، از پوسته پوسته شدن و برآمدگی‌ها گرفته تا خشکی و پوسته شدن ناخن‌ها، برطرف کنند. آنچه را که برای تقویت ناخن نیاز دارید در نظر بگیرید و بر اساس آن انتخاب خود را انجام دهید. بهترین درمان ناخن های شکننده بهتر است شب‌ها روی ناخن و کوتیکول ماساژ داده شوند و به آن‌ها زمان می‌دهند تا جذب شوند.

اگر می خواهید به استفاده از لاک ادامه دهید، ممکن است یک فرمول چند منظوره را ترجیح دهید که می تواند به عنوان پوشش پایه با لاک ناخن استفاده شود، یا بهترین درمان ناخن های شکننده که رنگ شفافی دارد تا ظاهری سالم و براق به ناخن ها بدهد استفاده کنید.

ناخن های “شکننده” خیلی سخت هستند، در حالی که ناخن های “ضعیف” خیلی نرم هستند.

بهترین درمان ناخن های شکننده

مکمل های ویتامین و بیوتین

ویتامین ها عامل کلیدی در اجرای موثر و سالم فرآیندهای بدن هستند و ناخن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کمبود آهن و روی می تواند به سلامت ناخن ها آسیب برساند و مولتی ویتامین های اساسی اغلب راه حل هستند. چیزی با مواد اصلی مانند نیاسین، آهن، کلسیم و ویتامین های A و C امتحان کنید. این ها بهترین درمان ناخن های شکننده هستند.

یک کمپلکس ویتامین B حاوی بیوتین اغلب برای سلامت ناخن مهم است. علاوه بر وجود برخی مکمل‌های ویتامین، بیوتین را می‌توان در بلغور جو دوسر، موز، قارچ، بادام زمینی، سویا و در صورت امکان در برخی از اندام‌های حیوانات بیوتین، یکی از بهترین درمان ناخن های شکننده را یافت. واقعاً مشخص نیست که بیوتین چقدر در تقویت ناخن ها مؤثر است یا با چه مکانیسمی عمل می کند. در یک آزمایش، زنانی که روزانه 2.5 میلی‌گرم بیوتین به مدت شش ماه یا بیشتر مصرف می‌کردند، 25 درصد ناخن‌های ضخیم‌تری داشتند.

بیوتین در بسیاری از غذاها یافت می‌شود، بنابراین اکثر افراد معمولاً به اندازه کافی بهترین درمان ناخن های شکننده از این نوع را مصرف می‌کنند، مگر در موارد خاص، مانند افراد مبتلا به الکل، افرادی که مقادیر زیادی سفیده تخم‌مرغ خام مصرف می‌کنند یا کسانی که برای مدت طولانی از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.

بسیاری از زنان باردار کمبود بیوتین دارند که می تواند منجر به نقص مادرزادی شود و ویتامین های دوران بارداری را ضروری کند. برخی از زنان سالم که باردار نیستند، ویتامین های دوران بارداری را به دلیل فواید معروف آنها برای سلامت مو و ناخن مصرف می کنند.

بسیاری از اطلاعات در مورد روابط مکمل ناخن به جای اثبات علمی، حکایتی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گلوکزامین، که اغلب برای درمان آرتروز استفاده می شود، مفید است. ژلاتین و گیاهی به نام دم اسب اغلب برای درمان ناخن‌های شکننده استفاده می‌شوند، اگرچه شواهد کمی یا متناقضی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها واقعاً کمک می‌کنند. (ژلاتین از سم حیوانات و بافت همبند گرفته می شود و بهترین درمان ناخن های شکننده استفاده شده در سالن های ناخن است.)بهترین درمان ناخن های شکننده

 مرطوب کننده های فوق العاده

اغلب در مورد ناخن های شکننده، مقصر اصلی کمبود رطوبت است، همانطور که پوست خشک می تواند اپیدرم شما را ترک خورده یا پوسته پوسته کند.

مرطوب‌کننده‌های معمولی موجود در داروخانه، مانند وازلین، می‌تواند بهترین درمان ناخن های شکننده باشند ، در حالی که برخی از افراد به درمان‌های خانگی مانند ترکیبی از زرده تخم مرغ و شیر اعتماد دارند.

در دهه گذشته، دسته ای از کرم ها به نام ابر مرطوب کننده ها به طور محکم در بازار مراقبت از ناخن جا افتاده اند. مرطوب‌کننده‌های فوق‌العاده که روی ناخن‌ها و ناحیه اطراف آن‌ها اعمال می‌شوند، کرم‌هایی هستند که با ویتامین E، روغن آووکادو و کره شی تقویت شده‌اند و بهترین درمان ناخن های شکننده هستند.

 ناخن تقویت شده لیش ها

لاک های ناخن نباید صرفاً تقویت کننده های آرایشی باشند. لاک‌های تقویت‌شده سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافی هستند و به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کنند این ها یکی از بهترین درمان ناخن های شکننده هستند.

اما مهم این نیست که چه نوع لاکی می زنید. همچنین باید به آنچه برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می کنید توجه کنید. محصولات ناخن، به ویژه پاک کننده های ناخن، می توانند حاوی برخی مواد مضر باشند.

از محصولات حاوی فرمالدئید، استون یا تولوئن خودداری کنید که همگی می توانند به سلامت ناخن آسیب برسانند. فرمالدئید، همان ماده ای که در مومیایی کردن استفاده می شود، و استون می توانند ناخن ها را خشک کنند. کافور و فتالات نیز ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. جلوگیری از اینکه ناخن بشکنداولین مرحله از پیدا کردن بهترین درمان ناخن های شکننده است.بهترین درمان ناخن های شکننده

رویکرد طبیعی

یک مانیکور استاندارد می‌تواند به سلامت ناخن‌ها و دست‌ها کمک کند و بهترین درمان ناخن های شکننده باشد، اما برخی از روش‌های رایج مانیکور، مانند بریدن کوتیکول‌ها، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر است.

یک مانیکور استاندارد می‌تواند به سلامت ناخن‌ها و دست‌ها کمک کند، اما برخی از روش‌های رایج مانیکور، مانند بریدن کوتیکول‌ها، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر است.

از محصولات ناخنی که می‌توانند باعث واکنش آلرژیک شوند، مانند محصولاتی که دارای ترکیبات ذکر شده در صفحه قبل هستند، خودداری کنید. و به سفت کننده های ناخن اعتماد نکنید: ناخن های شکننده در واقع خیلی سفت هستند و سفت کننده های ناخن در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد می کنند. بهتر است ناخن هایتان را مرطوب کنید.

کوتیکول های خود را حفظ کنید: آنها در واقع برای سلامت ناخن ها مهم هستند و کوتاه کردن بیش از حد آنها می تواند شما را مستعد ابتلا به عفونت کند. بریدن آنها نیز ممکن است منجر به بدشکلی ناخن شود. اگر ناخن یا کوتیکول بیش از حد شما را آزار می دهد، از قیچی برای برش تمیز و متوسط ​​استفاده کنید.

هر از گاهی لاک را کنار بگذارید. به ناخن‌های شما استراحت می‌دهد، به آنها اجازه تنفس می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد به ظاهر فیزیکی ناخن‌هایتان نگاه کنید و مطمئن شوید که هیچ مشکلی در زیر لاک وجود ندارد. کرم های مرطوب کننده بهتر می توانند کار خود را روی ناخن بدون لاک انجام دهند.

همچنین باید مقدار پاک کننده ناخن را که استفاده می کنید به حداقل برسانید و فقط به اندازه ای که برای پاک کردن لاک لازم است استفاده کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، از پاک کننده های حاوی مواد مضر مانند فرمالدئید که ناخن ها را خشک می کند خودداری کنید.

در نهایت، خوب است که به ناخن‌هایتان اجازه دهید کمی هوا بخورند، اما مراقب باشید که چگونه تحت تأثیر محیط قرار می‌گیرند. هوای سرد و خشک می تواند منجر به ترک خوردن ناخن ها شود و در برابر بهترین درمان ناخن های شکننده مقابله کنند.بهترین درمان ناخن های شکننده

از دستان خود محافظت کنید

محافظت از دست ها و ناخن ها می تواند به سادگی پوشیدن یک جفت دستکش هنگام شستن ظرف ها باشد.

با محافظت از دستان خود از ناخن های خود محافظت کنید. دستکش بپوشید، به ویژه در هوای سرد یا هنگام شستن ظروف. شستن بیش از حد دست ها باعث می شود آب به داخل ناخن نفوذ کند و آنها را متورم کند و منجر به شکنندگی شود این مراقبت ها ابتدایی ترین و بهترین درمان ناخن های شکننده است.

ناخن ها را کوتاه نگه دارید

زمانی که ناخن ها بلندتر شوند، احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر است و ممکن است مانع انجام کارهای روزمره شوند. کار اداری، به ویژه، ممکن است برای شما سخت باشد، زیرا شامل فعالیت های دستی زیادی است. هوشیار باشید، مثلاً کشوها را با دقت ببندید تا انگشتان خود را در آنها گیر نکنید.

گردش خون ضعیف نیز ممکن است یکی از عوامل موثر در شکنندگی ناخن ها باشد، بنابراین اگر فکر می کنید از این بیماری رنج می برید، با پزشک خود صحبت کنید. سایر مشکلات سلامتی، مانند کم کاری تیروئید، ممکن است به رشد ناخن آسیب برساند و باید با پزشک مشورت شود. و از تاثیر بهترین درمان ناخن های شکننده بکاهند.

مراقب علائم عفونت های قارچی باشید که به ویژه در سالمندان شایع است. اگرچه این عفونت ها قابل درمان هستند، اما به دلیل کرم های بی اثر یا عوارض جانبی احتمالی داروهای خوراکی، برخی از پزشکان توصیه می کنند عفونت قارچی را به حال خود رها کرده و آن را تحت نظر داشته باشید.بهترین درمان ناخن های شکننده

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

ناهنجاری های ناخن می تواند نشانه ای از شرایط مختلفی باشد که نیاز به مراقبت و درمان پزشکی دارند. بسیاری از ناهنجاری های ناخن بی ضرر هستند در حالی که برخی از آنها نشانه ای از شرایط سلامتی هستند.

آنها معمولاً اولین علائم نیستند، بلکه یکی از علائم بسیاری هستند، بنابراین افراد باید به همه نشانه های بدن خود توجه کنند نه فقط به ناخن های خود.

اگر نگران هر یک از علائم زیر ناهنجاری ناخن هستید، با پزشک مشورت کنید:

  • تغییر در شکل ناخن، مانند فر کردن یا چاق شدن
  • تغییر رنگ، مانند رگه های تیره یا سفید، یا سایر تغییرات در رنگ
  • تغییرات ضخامت، مانند نازک شدن یا ضخیم شدن ناخن ها
  • ناخن های شکننده
  • ناخن های سوراخ دار
  • قرمزی اطراف ناخن
  • تورم اطراف ناخن
  • درد اطراف ناخن
  • خونریزی اطراف ناخن
  • ناخن هایی که از پوست جدا می شوند

جلوگیری از مشکلات ناخن

انجام مراقبت خوب از ناخن ممکن است به جلوگیری از طیف وسیعی از ناهنجاری های ناخن کمک کند.

برای جلوگیری از مشکلات ناخن، افراد باید به درستی از ناخن های خود مراقبت کنند. روش های صحیح مراقبت از ناخن عبارتند از:

  • اجتناب از جویدن یا پاره شدن ناخن
  • اجتناب از کشیدن ناخن ها
  • کوتاه کردن ناخن ها بعد از حمام وقتی نرم هستند
  • استفاده از ناخن گیر خوب یا قیچی تیز مانیکور
  • خشک و تمیز نگه داشتن ناخن ها
  • ناخن ها را صاف کنید، نوک آن ها را به آرامی گرد کنید و کوتیکول ها را ترک کنید
  • استفاده مکرر از مرطوب کننده ها
  • اجتناب از استفاده طولانی مدت از لاک ناخن، پاک کننده های ناخن و ناخن های مصنوعی
  • فقط مراجعه به تکنسین های حرفه ای ناخن در سالن های معتبر برای مانیکور و پدیکور حرفه ای

به هرگونه تغییر یا مشکل توجه کنید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.بهترین درمان ناخن های شکننده

کلام آخر

خشک یا مرطوب بودن بیش از حد ناخن ها معمولا باعث شکننده شدن آنها می شود. در موارد کمتر شایع، کم خونی یا مشکلات تیروئید ممکن است علت شکننده شدن ناخن باشد. همچنین، با افزایش سن، احتمال ابتلا به ناخن های شکننده در افراد بیشتر می شود و بیشتر به بهترین درمان ناخن های شکننده احتیاج پیدا می کنند.

بهترین درمان ناخن های شکننده متفاوت هستند که می توان به پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن، مراقبت صحیح از ناخن و دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی، مرطوب کننده و لاک های تقویت کننده ناخن اشاره کرد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها