سلامت و زیبایی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی چیست?

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی صحبت کنیم. قبل از اینکه بخواهید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را انتخاب کنید لازم است بدانید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی چه کاری انجام می دهد و ویژگی های برتر دستگاه لیزر نسبت به کرم موبر، اپیلاسیون، موم و … چیست و نحوه استفاده از بهترین دستگاه لیزر خانگی چطور است.

پیدا کردن روش مناسب  برای حذف موهای زائد می تواند یک فرآیند سخت و دشوار باشد. اگر به نظر شما اپیلاسیون خیلی دردناک و اصلاح خیلی وقت گیر است، دستگاه لیزر موهای زائد ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. اصلاح با دستگاه لیزر نه تنها به تلاش کمی نیاز دارد، بلکه راهی ساده تر است و زمان کمتری نسبت به کرم موبر، اپیلاسیون و موم می گیرد.

انجام لیزر موهای زائد به صورت حرفه ای می تواند پرهزینه باشد و به همین دلیل برای بسیاری از ما مناسب نباشد، اما دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی وجود دارند که مقرون به صرفه تر هستند. فکر به لیزر کردن صورت یا بدن ممکن است ترسناک به نظر برسد، پس با ما باشید و کمی با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی آشنا شوید.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

آنچه در این مطلب می خوانید: نمایش

لیزر موهای زائد چیست؟

داشتن موی بدن اشکالی ندارد، اما برای کسانی که به دنبال ساده ترین و راحت ترین راه برای از بین بردن موهای زائد در خانه هستند، گزینه های مختلفی وجود دارد. شیو کردن در حمام می تواند یکی از روش های ساده باشد، اگرچه موها بسته به سرعت رشدشان دوباره برمی گردند. انتخاب اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد نواحی مورد نظر ممکن است پوستی صاف را به ارمغان بیاورد اما فرآیند انجام اپیلاسیون می تواند دشوار و دردناک باشد. به همین دلیل است که مردم به طور عام به بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی روی می آورند.  از آنجایی که استفاده از لیزرها، درمان هدفمندتری را ارائه می دهد، که اگر به طور صحیح استفاده شوند پتانسیل تحریک یا برآمدگی هایی را که ممکن است با اصلاح یا اپیلاسیون همراه باشد، کاهش دهند. علاوه بر این، لیزر موهای زائد راه حل طولانی مدت تری نسبت به اصلاح  با کرم موبر یا اپیلاسیون ارائه می دهد.

اگر چه دستگاه های لیزر خانگی می توانند نتایج بسیار موثری ارائه دهند، کارشناسان توصیه می کنند که کاربران نباید انتظار داشته باشند که این روش حذف یک شبه موهای زائد بدن باشد. حذف کامل موهای زائد یک چالش است. احساس می‌ شود که این درمان با استفاده از دستگاه لیزر خانگی باید به جای لیزر مو، لیزر موهای زائد نامیده شود، زیرا حذف کامل تمام موها  با این دستگاه ممکن است امکان‌پذیر نباشد. با نازک‌تر شدن موها، از بین بردن کامل آن ها دشوارتر می‌شود. برخی از دستگاه های لیزر خانگی ممکن است به طور خاص برای بدن یا صورت بر اساس اندازه، سهولت به کار گیری و استفاده در مکان های مختلف طراحی شوند. استفاده از ابزار روی صورت باید به روشی فوق العاده دقیق باشد و توجه ویژه ای به اجتناب از مناطق خاصی مانند اطراف ابروها و به طور کلی ناحیه چشم شود.

لیزر موهای زائد روشی است که در آن از یک پرتو نور برای از بین بردن ریشه فولیکول مو استفاده می شود تا به طور دائم از رشد مجدد موها جلوگیری شود. پرتو نور به صورت انتخابی توسط سلول های رنگدانه داخل فولیکول مو جذب می شود.

ممکن است اصلاح با لیزر ناراحتی‌هایی نیز به همراه داشته باشند. هرچه دستگاه قدرتمندتر باشد، ناراحتی بیشتری را احساس خواهید کرد. استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در برخی از نواحی دردناک تر از سایر قسمت های بدن است. اگر احساس سوزش یا درد می‌کنید، بهتر است بلافاصله پس از درمان، یک بسته سرد روی آن ناحیه بمالید.

به خاطر داشته باشید که لیزر موهای زائد برای همه یکسان عمل نمی کند. لیزرها برای درمان افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند، بهترین هستند. متأسفانه لیزرها در درمان موهای خاکستری، سفید یا روشن خیلی موثر نیستند. آگاه باشید که دستگاه لیزر موهای زائد خانگی برای همه رنگ‌های پوست توصیه نمی‌شود.

آیا استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بی خطر است؟

دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی به اندازه دستگاه های مطب قوی نیستند و از آن ها نتایج مشابهی نخواهید گرفت. اما اگر دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی به درستی استفاده شوند و دستورالعمل ها رعایت شود بی خطر هستند. مانند هر درمان جدید مراقبت از پوست، توصیه می شود ابتدا ناحیه کوچکی از پوست را آزمایش کنید و منتظر بمانید تا ببینید آیا عوارضی ایجاد می شود یا خیر. وقتی دستگاه لیزر موهای زائد خانگی خود را از جعبه بیرون می آورید، سریع از آن استفاده نکنید. این کار شما را در خطر آسیب دیدگی یا حتی سوزاندن پوست قرار می دهد.

هنگامی که نوبت به انتخاب یک دستگاه می رسد، بهتر است که به سراغ شرکت های مورد اعتمادی که نتایج ارزیابی های بالینی دستگاه های خود را به طور ایده آل منتشر کرده اند بروید، توصیه می شود گزینه ای را انتخاب کنید که دارای تاییدیه FDA و بررسی های خوب مشتریان باشد. به دنبال معامله نباشید و سعی نکنید جنس ارزانتر را بخرید چون چیزی که برای آن هزینه می کنید همان چیزی است که روی پوست خود استفاده می کنید. اول از با کیفیت بودن آن مطمئن شوید؛ که اگر برای پوست نامناسب باشد باعث می شود کیفیت پوست پایین بیاید و عوارضی چون سوختگی، درد و حتی جوش بر جای می گذارد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

نحوه استفاده از بهترین دستگاه موهای زائد خانگی

در مورد نحوه استفاده صحیح از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، بهتر است موها را اپیلاسیون نکنید، زیرا  دستگاه لیزر به یک ریشه مو به عنوان هدف لیزر نیازمند هستید. مطمئن شوید که پوست به طور کامل شسته شده است.

اگر برنزه هستید پوست را لیزر نکنید. رنگدانه اضافی در پوست می تواند پرتو دستگاه لیزر را منحرف کند که به جای فولیکول مو، پوست راهدف  قرار دهد. این می تواند منجر به التهاب، لکه های تیره یا لکه های روشن در پوست شود.

فرآیند لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

فناوری‌های مختلف حذف موهای زائد را می‌توان در دستگاه‌های لیزر خانگی یافت، اکثر درمان‌ها از IPL (نور پالسی شدید) برای ساطع طول موج‌های متعدد نور، در حالی که از گرما برای از بین بردن فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند،بهره مند هستند. در بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که به طور دائم به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و آن ها را از بین می برد.

به غیر از دستگاه‌های IPL مبتنی بر نور، سایر گزینه‌های حذف موهای زائد از فناوری لیزر (معروف به لیزرهای دایود) استفاده می‌کنند که از یک طول موج نور بهره مند هستند. بر خلاف IPL ها که از طول موج‌های زیادی استفاده می‌کند و رنگدانه فولیکول مو و پوست به طور انتخابی آن را جذب می کند و در عین حال آسیب به پوست اطراف را به حداقل می رساند. از آنجایی که لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه فولیکول مو عمل می کند، موهای تیره بهترین واکنش را به لیزر موهای زائد نشان می دهند.

دو برابر کردن استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در یک ناحیه خاص برای کاهش تراکم مو، نتایج را هیچ که تسریع نمی کند ممکن است منجر به آسیب دیدن پوست شود.

آیا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی برای همه رنگ های پوست مناسب است؟

هر دو دستگاه لیزر IPL و دایود به رنگدانه فولیکول مو برای کاهش یا حذف کامل مو از روی پوست شما ساخته شده اند، اما لیزرهای دایود به طور کلی دقیق تر هستند و آن ها برای اکثر انواع و رنگ های پوست گزینه ایمن تری هستند.

هنگام امتحان کردن هر دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، باید احتیاط کرد. کسانی که موهای روشن‌تر یا پوست تیره‌تری دارند، باید گزینه‌های خود را با توجه به توصیه ها و رنگ پوست خود با دقت بررسی کنند. توصیه می‌شود که ابتدا نواحی کمتر آشکار مانند دست‌ها یا پاها آزمایش کنید تا ببینید آیا سوزش یا هایپرپیگمانتاسیون رخ می‌دهد یا خیر. اگر سوزش یا هایپرپیگمانتاسیون رخ نداد می توانید از آن در نواحی دیگر استفاده کنید.

وجود رنگدانه بیشتر در پوست ممکن است بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را گیج کند و منجر به تغییر رنگ در پوست شود. به طور کلی، دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی برای افرادی که پوست حساس یا پوست رنگی دارند، مناسب نیستند، زیرا خطر تحریک و هیپرپیگمانتاسیون را افزایش می‌دهند. برای افرادی که پوست حساس و انواع پوست تیره تر دارند، اطمینان از مناسب بودن دستگاه انتخابی بسیار مهم است و همیشه باید قبل از استفاده با یک متخصص پوست مشورت شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

بعد استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی چه کنیم؟

فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، از مرطوب کننده و تسکین دهنده استفاده کنید تا پوست را آبرسانی و ترمیم کنید به دنبال مرطوب کننده های بدون روغن های سنگین باشید، زیرا روغن سنگین می توانند در پوست التهاب ایجاد کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 در بهبود نواحی تازه درمان شده پوست مهم است، زیرا درمان های لیزری اغلب می تواند باعث آسیب شود.

یکی از بهترین مرطوب کننده ها، کرم مرطوب کننده و ضد پیری مروارید بیو آکوا است. که از گلیسیرین، گلیسیرول، ویتامین E و روغن های سبک معدنی تشکیل شده است و حاوی عصاره های گیاهی زیادی برای تغذیه پوست است به دلیل این ترکیبات و جذب سریع، انتخابی عالی برای بعد استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی است.

انتخاب و استفاده کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب هر دو پس از استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی مهم هستند. یک مرطوب‌کننده ملایم مانند کرم های مرطوب‌کننده و آب‌رسان حاوی آلوئه ورا ( کرم مرطوب کننده پوست آلوئه ورا بیو آکوا)، می‌تواند روی پوست تسکین‌بخش باشد.

هر چند وقت یک بار می توانید از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی استفاده کنید؟

بیشتر به این بستگی دارد که از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در کدام قسمت از بدن استفاده می کنید. بیشتر دستورالعمل‌ها و متخصصان استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را هر 4 هفته یک بار توصیه می‌کنند تا جلوی رویش موهای جدیدی را که در چرخه رشد هستند، بگیرید.

برای پاها، هر 8 تا 12 هفته یک بار استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بهتر است. زیرا سرعت رشد مو در این ناحیه بدن بسیار کندتر از نواحی دیگر است. شایان ذکر است که اگر می‌خواهید از این بازه‌های زمانی تجاوز کنید، ریزش مو تسریع نمی‌ شود در واقع، احتمالاً برعکس شود و همچنین ممکن است منجر به تحریک پوست شود.

مقایسه دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی با دستگاه لیزر سالن

دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی با شدت کمتری نسبت به دستگاه‌هایی که به صورت حرفه‌ای استفاده می‌شوند کار می‌کنند و بنابراین توانایی آن‌ها در غیرفعال کردن فولیکول مو کمتر از درمان‌های سالنی است. با این حال، ناگفته نماند که استفاده از دستگاه لیزر خانگی به وقت بیشتری نیاز دارد و زمان‌برتر است اما همان نتیجه را به ارمغان می آورد. به علاوه، تفاوت مالی قابل توجهی وجود دارد زیرا درمان های حرفه ای در سالن معمولاً بسیار پرهزینه هستند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

لیزر موهای زائد چقدر دائمی است؟

به شرطی که به برنامه درمانی توصیه شده برای استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی متعهد باشید، رشد دوباره موهای زائد می تواند از یک هفته تا 12 هفته متغیر باشد، معمولاً  با استفاده از لیزر رشد مجدد مو به طور چشمگیری کاهش می یابد. بهترین نتایج را می توان در طول زمان به دست آورد، بنابراین مهم است که صبور باشید و انتظار نداشته باشید که بعد از اولین بار استفاده از دستگاه لیزر، شاهد رشد مجدد مو نباشید.

با لیزر موهای زائد، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از یک دوره درمان، دیگر هرگز مو در نواحی تحت درمان رشد نکند. این بستگی به فرد، ناحیه تحت درمان (یعنی موهای صورت ممکن است سریع تر از موهای پا رشد کنند) و مواردی مانند نوسانات هورمونی که می تواند باعث رشد مجدد مو شود، دارد. به همین دلیل است که در صورت لزوم، درمان های تکمیلی توصیه می شود.

آیا استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی عوارض جانبی دارد؟

لیزر موهای زائد می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد و پس از درمان یک ناحیه، ممکن است قرمزی، حساسیت یا تاول مشاهده شود.

همچنین، اغلب روی موهای سفید، بلوند، قرمز یا خاکستری موثر نیست، زیرا این رنگ‌ها قادر به جذب انرژی لازم برای از کار انداختن فولیکول مو نیستند. در حالی که غیر معمول است، یک عارضه جانبی بسیار نادر می تواند باعث افزایش رشد مجدد مو شود.

اگر در کلینیک لیزر موهای زائد هستید، در صورتی که موهای شما برای درمان مناسب نیست، توسط سرپرست به شما اطلاع داده می شود. اگر از  دستگاه های لیزر خانگی استفاده می کنید حتما دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و قبل از خرید تحقیقات کاملی را انجام دهید.

لیزر یا موم، کدام روش از بین بردن موهای زائد بهتر است؟

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد معمولاً بیشتر باقی می‌مانند، اما به تعهد بیشتری نیاز دارند، زیرا بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد خانگی اغلب به ۱۲ دوره درمان برای بهترین نتایج، نیاز دارند. وقتی که پرتو لیزر به پوست شما برخورد می کند، به گرما تبدیل می شود و در آنجا توسط رنگدانه ها جذب می شود.با گذشت زمان، این گرما به فولیکول در ریشه مو آسیب می رساند، به همین دلیل است که در نهایت شاهد کاهش رشد مجدد مو هستید و پس از 12 دوره درمان اولیه با استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی به درمان های کمتری نیاز دارید.

اپیلاسیون موها را از ریشه جدا می‌کند و با جلسات مداوم، بافت نازک‌تری روی آن ایجاد می‌شود. با این حال، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از اپیلاسیون، بسته به اینکه کدام قسمت از بدن را درمان می‌کنید، ممکن است چند هفته بعد به درمان‌های تکراری نیاز داشته باشید.

بزرگترین مشکل هزینه است  قرار ملاقات لیزری در کلینیک می تواند هزینه بر تر از بقیه باشد، در حالی که اپیلاسیون، باز هم بسته به ناحیه ای که تحت درمان قرار می دهید، میتواند کمی ارزان تر از لیزر در سالن و یا حتی با آن هم قیمت باشد. دستگاه های لیزر خانگی نیز ارزان نیستند و اکثر آنها هزینه ای بیشتر از یک بار به کلینک رفتن برای لیزر را دارند اما از این دستگاه ها میتوان به طور دائم و پیوسته استفاده کرد و فقط یک بار برای آن هزینه می کنید.

در نهایت، هر دو می‌توانند روش‌های موثری برای حذف موهای زائد باشند، موثر ترین روش بستگی به میزان تلاش، زمان و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، دارد.

آیا استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد دردناک است؟

در ابتدا بله. یک احساس تیز و نیشگون وجود دارد که می تواند شما را به لرزه درآورد، به خصوص با چند درمان اول. با ادامه استفاده از لیزر، به تدریج درد کمتری خواهد داشت زیرا موهای کمتری رشد می‌کنند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

6 خصوصیت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

1. کارایی

اگر قصد دارید از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در نواحی کوچک مانند صورت خود استفاده کنید، بررسی کنید که دارای ضمیمه ای باشد که بتواند روی ناحیه کوچک به راحتی کار کند، این ضمیمه کوچک باعث میشود که دستگاه کارآمدتر باشد.

2. سرعت

یکی از خصوصیات بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی سرعت آن است. هر چه زمان بین فلاش ها کمتر باشد، درمان سریع تر خواهد بود.

3. تعداد فلاش ها

از دیگر ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی تعداد فلاش آن است. این تعداد دفعاتی است که دستگاه می تواند فلاش نور ساطع کند در حالی که اکثر دستگاه ها حداقل 100000 فلاش دارند، پس از اتمام آن، باید لامپ را تعویض کنید. برای برخی از دستگاه‌ها، می‌توانید سرهای جایگزین بخرید، اما برخی دیگر، تعداد نامحدودی فلاش دارند.

4. رنگ پوست و مو

از دیگر چیزهایی که باید در هنگام خرید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی به آن توجه داشته باشید رنگ پوست مو است .همه دستگاه‌ ها با همه رنگ‌های پوست و مو سازگار نیستند، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه لیزر موهای زائد که قصد خرید آن را دارید مناسب شماست. به طور مشابه، مراقب یک سنسور خودکار رنگ پوست باشید، به این معنی که دستگاه لیزر موهای زائد می تواند شدت بهینه و ایمن ترین تنظیمات را برای رنگ پوست شما تشخیص دهد.

5. دستگاه بی سیم یا سیمی

برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد بی سیم هستند که می تواند استفاده و حمل و نقل آنها را آسان تر کند. این نیز یکی دیگر از ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی است.

6. اندازه ناحیه درمان

بسته به اندازه ناحیه ای که می خواهید درمان کنید، باید اندازه و قدرت دستگاه لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. اگر ناحیه بزرگی مانند پاها یا نیم تنه خود را درمان می کنید، بهتر است دستگاهی را در نظر بگیرید که با باتری کار نمی کند، زیرا شارژ مجدد مدل های بی سیم ممکن است کمی طول بکشد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها