سلامت و زیبایی

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

بی شک انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک یکی از چالش های کسانی است که دارای موهای چرب و نازک هستند. ما در اینجا ابتدا به نکات مراقبت از موی چرب و نازک و پیشگیری از چرب شدن مو می پردازیم. سپس ویژگی‌های بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک را بررسی خواهیم کرد.

اگر پوست سر شما به طور طبیعی چرب است، شامپوی خشک ممکن است همیشه نتواند چربی آن را کنترل کند. خوشبختانه، امروزه شامپو های زیادی برای موهای چرب و نازک ساخته شده است که با استفاده از آن ها می توانید از شر موهای چرب و نازک نجات پیدا کنید. اما قبل از اینکه سراغ بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک برویم چند توصیه در انتخاب شامپوی مناسب و راه های کنترل چرب شدن مو را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

چند توصیه در انتخاب بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

اگر موهای چرب و نازک دارید، بهتر است یک شامپوی شفاف انتخاب کنید تا یک شامپوی شیری. و لزوما نباید از شامپوهای حاوی سولفات ها دوری کنید (مگر اینکه به دنبال یک شامپو برای موهای رنگ شده باشید). ترکیبات سولفات اگر چه شهرت بدی دارند، اما نقش بزرگی در پاک کردن روغن و کثیفی از ریشه مو دارند.

از محصولاتی که دارای برچسب‌هایی مانند «ضد موخوره» هستند اجتناب کنید، زیرا بیشتر این محصولات با ترکیبات آبرسانی ساخته شده‌اند که می‌توانند موهایتان را چرب‌تر کنند (بعضی از ترکیبات آبرسان برای مو چرب و نازک مفید است). قبل از اینکه سراغ بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک برویم و به نحوه صحیح مدیریت موهای چرب بپردازیم، بهتر است بدانیم علت چرب شدن موها چیست؟

چه چیزی باعث چرب شدن مو می شود؟

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

موهای چرب اغلب به دلیل تجمع سبوم اضافی روی مو ایجاد می شوند، سبوم یک روغن طبیعی است که در غدد چربی پوست تولید می شود. بدن ما معمولاً می تواند میزان روغن لازم برای حفظ سلامت و هیدراته نگه داشتن پوست را کنترل کند، اما گاهی اوقات تولید بیش از حد روغن سبوم، می تواند پوست و موهای ما را چرب کند. گاهی اوقات، چربی مو به دلایل عوامل داخلی مانند عدم تعادل هورمونی ایجاد می شود، در حالی که گاهی اوقات، می تواند نتیجه مستقیم روتین زیبایی روزمره باشد. هر چند وقت یکبار موهایتان را می شویید، انواع محصولاتی که استفاده می کنید و نحوه حالت دادن به موها همگی می توانند در چرب شدن مو تاثیر گذار باشند. نکات زیر برای جلوگیری از چرب شدن مو کاربرد دارند.

پر فروش ترین محصولات مو

مراقبت از موی چرب و پیشگیری از چرب شدن مو

  • نرم کننده را به روش صحیح مصرف کنید

استفاده از نرم کننده نه تنها برای انواع موهای چرب مناسب است، بلکه ضروری است، زیرا مقدار مناسبی از آبرسانی، تغذیه و موادی که موها با شامپو موهای خشک نمی توانند دریافت کنند، را فراهم می کند. به‌جای اینکه شامپو نرم‌کننده‌ را در تمام قسمت های موی سر بمالید، توصیه می‌کنیم از آن فقط در انتهای مو استفاده کنید، و از تماس شامپو نرم کننده با پوست سر خودداری کنید. بعد از استفاده فراموش نکنید موهایتان را کاملا آبکشی کنید. گاهی اوقات، چیزی که فکر می‌کنید چربی است، در واقع فقط شامپو یا نرم‌کننده‌ای است که کاملاً شسته نشده است.

  • موهایتان را کمتر بشویید

هر چقدر هم که باورش سخت است، اما شستن بیش از حد موها ممکن است دلیل اصلی ایجاد موهای چرب باشد. به این شکل که شما با پوست سر چرب از خواب بیدار می شوید، بنابراین موهای خود را می شویید تا چربی موهایتان کنترل کنید. اما با این کار، سبوم طبیعی موهایتان را از بین می برید. پاسخ بدن به برهم خوردن میزان چربی مو این است که روغن از دست رفته را با روغن بیشتری جبران کند، که گاهی اوقات می تواند منجر به تولید بیش از حد سبوم شود. نتیجه یک چرخه بی پایان پیامدی جز موهای چرب برای شما ندارد. برای مبارزه با این موضوع، سعی کنید حداکثر دو بار در هفته از شامپو استفاده کنید (اگر  قبلا موهای خود را هر روز می شستید)، فقط انتظار نداشته باشید که یک شبه نتایج  آن را ببینید ممکن است چند هفته طول بکشد تا بدن شما بتواند تعادل خود را دوباره برقرار کند.

  • موهایتان را برس بزنید

در حالی که هنوز به طور گسترده اعتقاد بر این است که برس زدن موهای چرب تنها باعث بدتر شدن آن می‌شود، اما واقعیت این است که با برس مناسب می‌توانید مقداری از آن روغن را حذف و توزیع کنید تا موهای شما کمتر چرب به نظر برسد. برس‌های موی گراز گزینه خوبی برای کسانی است که ریشه‌های چرب دارند، زیرا این الیاف به جمع‌آوری و پخش روغن‌های طبیعی در سراسر مو کمک می‌کنند. البته دقت کنید که بیش از حد از برس مو استفاده نکنید، این کار می تواند تولید روغن در پوست سر را تحریک کند.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک چیست؟

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

جواب این سوال به دلیل اینکه شامپوهای زیادی در بازار موجود است سخت و حتی غیرممکن است اما می توان ترکیبات بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک را بیان کرد تا بر اساس آن شامپوی خود را انتخاب کنید.

  • عصاره برگ نعنا

از اصلی ترین موادی که در بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک استفاده می شود می توان به عصاره برگ نعنا اشاره کرد که چربی اضافی پوست سر را از بین می برد و در عین حال احساس خنکی و آرامش بخشی به پوست و مو می دهد. عصاره برگ نعنا دارای خواص آرام بخش و ضد باکتری است و با جلوگیری از التهاب به تسکین پوست سر کمک می کند.

  • رزماری و لیمو

از دیگر ترکیبات بهترین شامپو موهای چرب و نازک می توان به شامپوهایی اشاره کرد که از رزماری و لیمو ساخته شده و گاهی به آنها برگ درخت چای و روغن آرگان  نیز اضافه می کنند که تقویت کننده پوست سر و ضد شوره سر هستند. شامپوهای ساخته شده از لیمو و رزماری، متعادل کننده و شفاف کننده هستند که به کاهش تولید بیش از حد سبوم کمک می کند. فرمول طبیعی رزماری و لیمو، چربی و کثیفی را از فولیکول های مو پاک می کند و آن ها را تمیز و تغذیه می کند. و موهایی سالم و درخشان را به شما ارائه می دهد که بدون چربی هستند. شامپوهایی با این ترکیبات می تواند انتخابی مناسب برای موهای رنگ شده باشد.

  • روغن نارگیل و نمک دریا

از دیگر ترکیبات موجود در بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک روغن نارگیل و نمک دریا است که برای افزایش کارایی و ماندگاری به آن اسید سیتیریک نیز اضافه می کنند. این ترکیبات به شما موهایی کاملاً درخشان هدیه می دهند. این شامپوی آبرسان، بدون ایجاد چربی و چسبندگی، موهای شما را مرطوب می کند، همچنین با حفظ رطوبت، موهای شما را عمیقا تغذیه و آبرسانی می کند و آن را درخشان و شاداب می کند. شامپوهای مبتنی بر این مواد مرطوب کننده همچنین حاوی پروتئین های مشتق شده از مواد مغذی هستند. این پروتئین ها برای حفظ سلامت موهای شما ضروری هستند. تنها عیبی که به شامپو های دارای این ترکیبات وارد است می توان به کنترل نکردن مو خوره اشاره کرد.

  • عصاره درخت چای

از ترکیبات به کار رفته در بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک، اسانس درخت چای است. شامپوهایی که حاوی عصاره درخت چای هستند یک پاک کننده و شفاف کننده عالی برای پوست و موی سر هستند. شامپوهای ساخته شده از روغن درخت چای به آرامی پوست سر شما را تمیز می کند و به از بین بردن پوسته ها کمک می کند. همچنین نقش مهمی در کنترل کردن شوره سر دارند و در صورت استفاده زیاد از شامپوهای ساخته شده از عصاره درخت چای، ممکن است موهایتان را خشک کند چون عصاره درخت چای یک ترکیب قوی ضد چربی مو است.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

  • روغن جوجوبا و روغن گل مغربی

بله درست خواندید روغن. اما روغن خود چرب است چگونه باعث از بین رفتن چربی مو می شود؟ باید اینجا اضافه کنیم شامپوهایی که مبتنی بر این مواد هستند چربی موی سر را کنترل می کنند و در حد طبیعی نگه می دارند.

روغن جوجوبا و روغن گل مغربی از دیگر ترکیباتی هستند که در بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک یافت می شوند. روغن جوجوبا و گل مغربی نیز مثل ترکیبات دیگری که از آنها اسم برده شد شفاف کننده پوست سر هستند. ترکیب روغن جوجوبا و روغن گل مغربی، سر و پوست سر را عمیقا تمیز می کند تا آلودگی ها و کثیفی ها را از بین ببرد. ترکیبی از روغن جوجوبا و روغن گل مغربی با ریحان موها را مرطوب می کند و به  موها حجم می بخشد. این ترکیب برای انواع مو به طور معجزه آسایی عمل می کند. این نوع از شامپوهای شفاف کننده را می توان به طور مرتب استفاده کرد و نگران خشک شدن پوست سرتان نباشید. تنها عیب این شامپوها این است که برای موهای رنگ شده مناسب نیستند.

  • زغال چوب

زغال چوب، ترکیبی دیگر در بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک است که به سم زدایی مو و پوست سر کمک می کند تا بافت موها را احیا و بدون چربی کند. این شامپوهای پاک کننده، با زغال فعال ساخته شده است که فولیکول های مو را باز می کند تا تولید چربی را متعادل و رشد موی سالم را تقویت کند. زغال چوب با بیرون کشیدن کثیفی، روغن و ناخالصی ها از پوست از تجمع چربی و کثیفی در پوست و موی سر جلوگیری می کند. همچنین یک اثر تسکین دهنده ایجاد می کند تا پوست سر را هیدراته نگه دارد.

شامپوهای ساخته شده از زغال چوب نه تنها به موهای شما درخشندگی و نرمی می بخشد بلکه از نازک شدن موها نیز جلوگیری می کند و با افزایش حجم موها، موی سر را احیا می کنند. همچنین ترکیب زغال چوب با روغن بادام و نارگیل ترکیبی عالی برای جلوگیری از آسیب مو است. این روغن ها سرشار از ویتامین E هستند که با تغذیه پوست سر از ریزش مو جلوگیری می کند و موهای شما را پرتر و پرپشت تر نشان می دهد. شامپوهایی مبتنی بر زغال چوب می توانند در پوست های نازک و حساس باعث خارش شوند.

  • روی پیریتیون

شامپو های ساخته شده از روغن روی پیریتیون یک راه حل مناسب برای خلاص شدن از شر شوره یا پوسته پوسته شدن سر و کاهش چربی مو و پوست سر است. این شامپوها باعث بوی خوب مو می شوند، PH پوست سر را متعادل می کند و به موها حجم می دهد. روی پیریتیون به کاهش تحریک پوست سر کمک می کند. استفاده از این شامپو برای موهای رنگ شده بی خطر است.

بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک

  • گل زنجبیل سفید، روغن جوانه گندم و آلوئه ورا

گل زنجبیل سفید، روغن جوانه گندم و آلوئه ورا از دیگر ترکیبات بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک است که پوست سر و موهای شما را شاداب و درخشان می کند و هیچ ضرر و زیانی برای موهای رنگ شده ندارند. این شامپوهای شفاف کننده به کاهش تولید چربی کمک می کند و به مرور زمان چربی پوست و موی سر شما را کنترل می کنند. فرمول عصاره آلوئه ورا و رزماری پوست سر را تسکین می دهند. روغن جوانه گندم موها را تقویت کرده و آنها را بدون وز می کند. شامپو های مبتنی بر این مواد به موهای شما حجم  می بخشد.

  • گلیسیرین و روغن کرچک

شامپوهای ساخته شده از ترکیبات  گلیسیرین و روغن کرچک یکی دیگر از بهترین شامپوها برای موهای چرب و نازک هستند که دارای فرمول شفاف کننده ای است که می تواند تا 90 درصد از باقی مانده های کدر کننده ای که از شامپوها، نرم کننده ها و سایر محصولات حالت دهنده مو باقی می ماند را از بین ببرند. فرمول غیر تحریک کننده این شامپوها، تمام باقی مانده ها را آبکشی می کند و پوست سر و موهای شما را تمیز می کند. این شامپو برای موهای عادی و رنگ شده مناسب است. در نظر داشته باشید نباید زیاد از شامپوهایی با این ترکیبات استفاده کرد. شستن موهایتان هفته ای یکبار با این شامپو نتایج مطلوب تری به شما می دهد.

  • کراتین، دی پانتنول و سرکه سیب

شامپوهای حاوی سرکه سیب، کراتین و دی پانتول به احیای مو و پوست سر کمک می کنند و پوست سر را عمیقا تمیز می کنند. این ترکیبات چربی و ناخالصی های فولیکول های مو را از بین می برد تا رشد موی سالم را تقویت کند. با هر بار شستشوی مو با این شامپوها، موهای شما پر پشت تر، شاداب تر و تمیزتر می شود. شامپو های حاوی سرکه سیب، PH طبیعی پوست سر را متعادل می کند تا آن را سالم نگه دارد. دی پانتنول و کراتین به تغذیه موهای شما کمک می کند و فولیکول های مو را تقویت می کند تا موهای صاف، نرم و براق به شما بدهد. همچنین کراتین گیاهی موهای شما را صاف و تقویت می کند. این ترکیبات در هر شامپویی به کار بروند می توانند آن را به بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک تبدیل کند.

  • ترکیبات دیگر

ترکیباتی دیگری نیز هستند که برای موهای چرب و نازک مفید هستند و گاهی آن ها را به موارد بالا می افزایند حتی شامپوهایی از این ترکیبات برای موهای چرب و نازک ساخته شده که می توان آن ها را نیز جزو بهترین شامپو برای موهای چرب و نازک دانست. این ترکیبات و مواد عبارت اند از:

  • صابون سیاه آفریقایی
  • روغن شی باتر
  • روغن آووکادو
  • روغن پراکاکسی
  • سیترامین
  • ویتامین E
  • نعناع
  • عصاره چای سبز
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها