سلامت و زیبایی

بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک، معمولی و چرب

بهترین لوسیون بدن

امروزه استفاده از لوسیون های بدن و در پی آن جستجو برای یافتن مناسب ترین و بهترین لوسیون بدن افزایش چشمگیری یافته است. هر نوع پوستی داشته باشیم، گاهی در اثر تماس پوست با مواد شوینده و استفاده بیش از حد از صابون و شامپو های بدن، پوست بدنمان خشک می شود و یا حتی گاهی دچار اگزما می شویم. در گذشته برای رفع این مشکل از کرم های مرطوب کننده استفاده می کردند اما با پیشرفت تکنولوژی، لوسیون های بدن برای انواع پوست طراحی شد که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی، فواید زیادی در زمینه زیبایی و درمانی برای پوست دارند. اگر در حال تحقیق برای انتخاب بهترین لوسیون بدن برای خود هستید یا کنجکاوید که بدانید لوسیون چیست؟ فواید استفاده از لوسیون بدن چیست؟ بهترین لوسیون بدن چه ویژگی هایی باید داشت باشد؟ در هنگام خرید بهترین لوسیون بدن باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ لوسیون بدن مناسب پوست من کدام اند؟. این مقاله را از دست ندهید.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون در واقع نوعی پماد موضعی است که بر روی پوست استفاده می‌شوند و اساسا یک مرطوب کننده به حساب می‌آید. لوسیون از ترکیب آب و روغن تهیه شده و معمولا سبک‌ بوده و چربی کمی دارد اما بافت آن از مرطوب کننده غلیظ تر و سنگین تر است.

لوسیون بدن به سه شکل در بازار عرضه می شود:

  • مایع
  • ژله ای
  • اسپری

با این وجود، پوست ما لوسیون بدن را مانند مرطوب کننده می تواند به سادگی جذب کند. لوسیون‌ یک بافت نرم و هیدراته برای پوست ایجاد می‌کنند، فاقد عطر است و یا یک رایحه ملایم دارد که اذیت کننده نیست و برای درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین لوسیون بدن به طور موثر پوست را مرطوب نموده و برای انواع پوست ایده آل است.

بهترین لوسیون بدن

مواد موجود در فرمولاسیون بهترین لوسیون بدن

یکی از چیزهایی که شما را در انتخاب بهترین لوسیون بدن متناسب با پوستتان راهنمایی می کند، این است که بدانید بهترین لوسیون بدن انتخابی تان از چه موادی تشکیل شده است. ممکن است که شما به یک یا چندین تا از مواد موجود در بهترین لوسیون بدن حساسیت داشته باشید. بیشترین ترکیبات استفاده شده در لوسیون ها عبارت است از:

  • سرامیدها

سرامیدها، وظیفه دارند تا رطوبت از دست رفته را مجدد به پوست بازگردانند و به شکل مولکول‌های لیپیدی وجود دارند.

  • گلیسیرین، گلیکول‌‌ها و پلیول‌ها

این مواد، به پوست کمک می‌کنند که رطوبت طبیعی پوست حفظ شده و از بین نرود و به همین دلیل تولید اغلب لوازم بهداشتی از جمله بهترین لوسیون بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • اسیدهای چرب ضروری

پوست برای مرطوب کردن و حفظ سلامتی به این چربی‌های سالم نیاز دارد و  اسیدهای چرب ضروری و یا چربی‌های سالم، وظیفه دارند تا سوخت مورد نیاز سلول‌ها را تامین کنند.

  • پپتیدها

پپتید ها در بهترین لوسین بدن نقش درمانی و زیبایی ایفا می کنند. آن ها وظیفه دارند تا کلاژن مورد نیاز پوست را تولید کرده و آن را جوان نگه‌دارند. همچنین، پیتیدها برای برخی از بیماری‌های پوستی مفید هستند.

  • ویتامین E

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مواد در بهترین لوسیون بدن، ویتامین E است. چرا که واقع این ماده، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

  • آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها از پوست در برابر افزایش چین و چروک، آسیب‌های سلولی و سرطان پوست وسایر موارد محافظت کرده و آن را سالم نگه‌ می‌دارند.

بهترین لوسیون بدن

چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

بهترین لوسیون بدن برخی از عوامل و مشکلات پوستی مانند خشکی پوست را از بین برده و تاثیرات خوبی را بر روی پوست ایجاد می‌نماید. لوسیون‌هایی نیز وجود دارند که دارای ترکیبات ضد جوش هستند و برای درمان آکنه و جوش، نیز استفاده می شوند. همچنین محافظت از پوست در برابر آفتاب و تغذیه پوست و تامین انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین E از دیگر کارهای بهترین لوسیون بدن برای پوست است. اگر پوست بدنتان از جمله دست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، بهترین لوسیون‌ بدن به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از بهترین لوسیون بدن مورد علاقه‌تان را در جلوی چشم و در دسترس نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارها سراغ آن بروید و تمام دست‌تان و هر جایی از بدن که دچار حساسیت یا خشکی شده است را به آن آغشته کنید.

تفاوت لوسیون بدن با کرم های بدن چیست؟

کرم های بدن نیز تفاوت چندانی با بهترین لوسیون بدن ندارند. هر دو نیز ترکیبی از آب و روغن هستند و تفاوت اصلی آن ها این است  که در میزان آب موجود در فرمولاسیون آن ها و دوام و پایداری آن ها است. اگر مقدار آب بیش تر باشد به آن لوسیون گفته می شود و اگر مقدار روغن بیش تر باشد به آن کرم گفته می شود. همچنین کرم بدن دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به لوسیون بدن دارد. همانند بهترین لوسیون بدن، کرم بدن نیز به راحتی جذب پوست می شود و احساس چرب شدن نخواهید داشت. با این حال برخی از کرم های بدن ممکن است حاوی مواد چرب کننده باشند و در نتیجه خصوصا برای پوست های چرب جوش زا باشند. کرم ها به طور کلی برای مرطوب کردن بدن در طول فصل زمستان مناسب تر هستند. کسانی که پوست نسبتا بدون رطوبت و خشکی دارند و کسانی که پوست چربی دارند، می توانند از لوسیون بدن بهره ببرند چرا که میزان آبرسانی لوسیون بیشتر است.

بهترین لوسیون بدن

فواید لوسیون بدن را بدانید

  1. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

گاهی اوقات پوست که به‌ خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد و یا ژنتیک، حساس و دچار کمبود آب می شود. برای مثال برخی از افراد به‌ طور ژنتیکی پوست حساسی دارند و به شرایط آب و هوایی و اقلیمی ربطی ندارد، همچنین افرادی که در مناطق دارای آب و هوای خشک زندگی می‌کنند، به میزان بیشتری از لوسیون‌ بدن برای آبرسانی پوست خود استفاده می‌کنند.

اگر هدفتان از خرید بهترین لوسیون بدن، تامین رطوبت پوست است، لوسیون بدن یاس که از ترکیبات خالص ساخته شده یکی از بهترین لوسیون های بدن در این زمینه است. این لوسیون مانند یک کرم مرطوب کننده پوست بدن شما را نرم و مرطوب می کند همچنین با رایحه بسیار دل نشین و ماندگاری  که به پوست بدن شما می دهد، باعث احساس آرامش می شود. فرمولاسیون لوسیون بدن یاس بدون چربی است که به جذب بهتر آن کمک می کند و البته این ویژگی باعث شده که پوست های چرب هم بتوانند از این لوسیون استفاده کنند. از جمله مواد مغذی موجود در این محصول روغن بادام آفریقایی است که ماده ای بسیار مفید و قوی در نرم کردن و مرطوب کردن بافت پوست شما است. در واقع استفاده از لوسیون بدن یاس می تواند در مرحله اول رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کرده و خشکی و آسیب های ناشی از خشکی مثل التهاب و قرمزی و… را از بین ببرد و در ادامه با رساندن مواد مغذی موجب افزایش سلامت و نرمی و استحکام بافت پوست بدن شما شود.

بهترین لوسیون بدن

  1. رفع خشکی پوست

بهترین لوسیون بدن از موادی تشکیل شده است که به رفع خشکی پوست، حتی میزان شدید آن و نرم و لطیف شدن پوست کمک می کند. حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است پوست بخش هایی از بدن‌تان خشک و خشن باشد. برای رفع این مشکل توصیه می شود بعد از حمام و قبل از خواب از بهترین لوسیون بدن استفاده کنید.

  1. رفع پینه

بهترین لوسیون‌ بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به ‌سزایی دارد. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از بهترین لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند.

  1. حس خوب آرامش

استفاده از بهترین لوسیون بدن دارای رایحه خوب و ملایم، در کنار ماساژ بدن، حس آرامش را به فرد منتقل می کند و خستگی و اضطراب را از او دور می کند.

  1. نرمی و لطافت پوست

بهترین لوسیون بدن با رفع خشکی پوست و مرطوب کردن و تغذیه آن، باعث نرمی و لطافت پوست می شود به طوری که شما احساس می کنید دارای پوست بچه هستید.

  1. شفافیت پوست

بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست‌ می‌شود. هم‌چنین برخی از این لوسیون‌ها دارای دانه‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند که به‌عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند. با جدا شدن سلول های مرده از سطح پوست و نفوذ مواد روشن کننده به عمق پوست، علاوه بر نرمی و روشن تر شدن رنگ پوست، پوست شفاف نیز می شود.

بهترین لوسیون بدن

آیا لوسیون های بدن می توانند مضر باشند و به پوست آسیب وارد کنند؟

اگر لوسیون بدنی که استفاده می کنید با کیفیت و مرغوب نباشد و یا لوسیون باکیفیتی باشد اما متناسب با نوع پوست شما نباشد و یا حاوی موادی باشد که شما به آن حساسیت دارید، در این موارد نه تنها لوسیون هیچ تاثیر مثبتی بر روی پوست شما نمی گذارد و به آن فایده نمی رساند، بلکه ممکن باعث بروز آسیب های شدیدی شود که طول درمان آن ها جندین سال زمان ببرد.

بهترین زمان برای استفاده از لوسیون، چه موقع است؟

شما هر زمانی که احساس کردید پوستتان خشک شده و یا احساس کردید نیاز به مرطوب کردن پوستتان دارید، می توانید از بهترین لوسیون بدن استفاده کنید. اما بهترین زمانی که مواد موجود در بهترین لوسیون بدن، اثر گذاری بیشتر بر پوست دارند، بعد از حمام (زمانی که بدن شما هنوز به طور کامل خشک نشده و کمی رطوبت دارد) و در هنگام خواب است. بنابراین برای تاثیرگذاری سریع تر لوسیون، سعی کنید به صورت مداوم بعد از هر حمام و هر شب قبل از خواب از بهترین لوسیون بدن، استفاده کنید.

در هنگام خرید بهترین لوسیون بدن، باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

خیلی از فاکتورها هستند که باید در هنگام خرید بهترین لوسین بدن به آن ها توجه کنید. سه تا از موارد که از همه مهم تر هستند را در این بخش، توضیح می دهیم.

  • حتما در هنگام خرید، روی جعبه محصول را بخوانید

این کار باعث می شود از مواد تشکیل دهنده آن لوسیون آگاه شوید و مطمئین شوید بهترین لوسیون بدن انتخابی تان حاوی مواد حساسیت زا نباشد و اگر به بو حساسیت دارید و مواد عطری باعث جوش زدنتان می شود چک کنید که لوسیون انتخابیتان حاوی مواد عطری نباشد.

بهترین لوسیون بدن

  • هدفتان از خرید بهترین لوسیون بدن را در اولویت قرار دهید

زمانی که برای خرید بهترین لوسیون بدن می روید، به این فکر کنید که برای رفع چه نیازی، قصد استفاده از لوسیون را دارید؟ برای رطوبت رسانی و رفع خشکی پوست؟ برای شفاف شدن پوست؟ برای روشن تر شدن رنگ پوست؟ برای بهبود و ترمیم بیماری های پوستی مانند اگزما؟ حالا که قصد خود را خرید بهترین لوسیون بدن می دانید، لوسیونی را انتخاب که با همین هدف ساخته شده است. معمولا بر روی جعبه لوسیون ها ویژگی ها و فواید آن لوسیون را می نویسند. همچنین می توانید از فروشنده بخواهید که شما را در انتخاب بهترین لوسیون بدن، راهنمایی کند.

  • نوع پوست

افزودن بهترین لوسیون بدن که با کیفیت باشد به روتین مراقبت از پوست خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت پوست خود انجام دهید. لوسیون های زیادی در بازار وجود دارد، تشخیص اینکه کدام یک مناسب ترین و بهترین لوسیون بدن برای شما است و اینکه چرا اصلاً بهتر است بهترین لوسیون بدن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، دشوار است. چرا که حتی بهترین لوسیون بدن زمانی به درستی اثر می کند که متناسب با نوع پوست فرد باشد. برای مثال بهترین لوسیون بدن مختص پوست خشک بر روی پوست چرب به شدت سنگین است و باعث جوش می شود. کدام لوسیون برای من مناسب است؟

کدام لوسیون بدن برای پوست من مناسب است؟

  • بهترین لوسیون بدن برای پوست های معمولی

لوسیون های حاوی ویتامین C انتخاب کنید. این لوسیون ها صدمات رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. از ژل های خیلی خشک یا خیلی چرب دوری کنید. زیرا روی پوست شما سنگینی می کنند.

بهترین لوسیون بدن

  • بهترین لوسیون بدن برای پوست های چرب

از لوسیون های حاوی بافت های ژلی سبک با پایه ی آب استفاده کنید. این ژل ها زودتر از بقیه ی لوسیون ها جذب پوست می شوند. همچنین از لوسیون هایی که دارای الکل و وازلین هستند، استفاده نکنید زیرا وازلین برای پوست چرب به شدت و سنگین و چرب است و الکل چون محلول در چربی است به طرز آسیب زایی پوست را خشک می کند.

  • بهترین لوسیون بدن برای پوست های خشک

اگر پوست خشکی دارید از لوسیون های دارای روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید. همچنین اگر پوستتان به علت خشکی زیاد، حساس نیز هست، از بهترین لوسیون بدن حاوی مواد تسکین دهنده و غیر عطری استفاده کنید. از لوسیون هایی که رنگ، اسانس و مواد شیمیایی دارند استفاده نکنید.

کلام آخر

پوست بدنتان شاید به دلیل چیزهایی مثل استرس، آب و هوا و سن، مورد تأثیر قرار گرفته باشد. بنابراین برای حفظ زیبایی و درمان مشکلات خود، پوست بدن نیاز به مراقبت ویژه دارد. یکی از بهترین و اقتصادی ترین و در عین حال موثر ترین راه های مراقبت از پوست بدن، استفاده از بهترین لوسیون بدن متناسب با نوع پوست است. استفاده‌ ی مرتب از بهترین لوسیون بدن راه حلی بسیار ساده برای حفظ و نگهداری رطوبت بدن و مراقبت از پوست است. همچنین با حفاظت از رطوبت پوست حس شاداب بودن، طراوت داشتن و جوان بودن به شما القا می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها