سلامت و زیبایی

بهترین پنکیک صورت چیست؟

بهترین پنکیک صورت

امروزه خانم ها برای زیباتر نشان دادن خود و صاف و یکدست پوست صورتشان، از لوازم آرایشی های مختلفی از جمله بهترین پنکیک صورت استفاده می کنند. پوست صورت بر اثر عوامل مختلفی همچون مشکلات داخلی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، آلودگی های محیطی، ترشح بیش از حد چربی پوست و… دچار مشکلاتی می شود. بروز آکنه، ایجاد لک های پوستی، چروک های پوستی و تیرگی فقط بخشی از این مشکلات هستند.

درمان کامل این نوع از مشکلات پوست به زمان و مراقبت‌های ویژه نیاز دارد. استفاده از محصولات مراقبت پوستی از جمله سرم های پوستی و آبرسان ها، لایه بردارها، ماسک صورت می تواند در بهبود و رفع این مشکلات موثر باشند. اما بهترین راه برای پوشش موقت این نواقص ایجاد شده روی پوست، استفاده از لوازم آرایشی کاور کننده مانند بهترین پنکیک صورت است. ممکن است در جواب خیلی کوتاهی به خودتان بگویید که؛ خب معلوم است! پنکیک یک نوع کرم‌پودر خشک است. باید بگوییم که این جواب تا حدودی درست است اما کامل نیست. ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل و در عین حال خلاصه در خصوص خواص بهترین پنکیک صورت و انواع کاربرد بهترین پنکیک صورت توضیح دهیم تا دریابید که مهم‌ترین دلیل برای خرید بهترین پنکیک صورت چیست؟ و چرا وجود این محصول در هر کیف آرایشی خانم ها ضروری است؟

بهترین پنکیک صورت

پنکیک صورت چیست؟

پنکیک آرایشی یکی از متداول ترین نوع تثبیت کننده های آرایش است که تقریبا تمام خانم ها تا حدودی با آن آشنا هستند و حداقل یک بار از بهترین پنکیک صورت استفاده کرده اند. ساختار بهترین پنکیک صورت به شکل پودر فشرده است و معمولا توسط براش یا اسفنج آرایشی استفاده می شود. بهترین پنکیک صورت به علت ساختار پودری که دارد پوشش مناسبی روی کرم پودر ایجاد می کند و باعث تثبیت آن می شود و آرایش را مات می کند. همچنین این محصول به همین دلیل معمولا بهترین پنکیک صورت اکثرا با کرم پودر استفاده می شود و در واقع مکمل هم هستند. البته می شود بهترین پنکیک صورت را به تنهایی و بدون کرم پودر هم برای پوشش پوست و پنهان کردن منافذ قابل استفاده می باشد.

درواقع پنکیک‌ها از محصولات آرایشی ای هستند که در دسته کرم ‌های پودری قرار می‌گیرند و از دو اصطلاح Pan؛ به معنی ما‌هی‌تابه یا سینی فر شیرینی‌ پزی و Cake؛ به معنی کیک، تشکیل شده است. فرمولاسیون پنکیک‌ها از ترکیب رنگدانه‌های پودری (مثل ترکیب تالک و اکسید آهن) در یک پایه دهیدراته از استئارات تری اتانول آمین (صابون)، لانولین و آب تشکیل شده است. بنابراین می توان آن را به عنوان یک کرم پودری دهیدراته یا کم‌آب در نظر گرفت. البته توجه داشته باشید که هیچوقت پنکیک‌ها را با کرم‌پودر اشتباه نگیرید؛ چون این‌ دو با وجود شباهت ظاهری بسیار زیادی که با هم دارند، اما کاملا متفاوت عمل می‌کنند.

بهترین پنکیک صورت

بهترین پنکیک صورت چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد بهترین پنکیک صورت صرفا محدود به زیبایی و رفع نواقص صورت نمی شود بلکه این وسیله آرایشی کاربردهای دیگری نیز دارد که آشنایی با آن ها و استفاده از آن ‌ها به شما کمک خواهد کرد که میکاپ زیبا و جذاب تری داشته باشید.

  • از بهترین پنکیک صورت می توان به عنوان زیرساز آرایش استفاده کرد

شما می‌توانید برای زیرسازی صورت از بهترین پنکیک صورت استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از بهترین پنکیک صورت به عنوان زیر ساز استفاده کنید، اسفنج آرایشی خود را کمی مرطوب کنید و سپس اسفنج را به مواد بهترین پنکیک صورت آغشته کنید و به صورت خود، جهت زیر ساز آرایشی بزنید.

  • ضدآفتاب

اگر به سلامت پوست تان اهمیت می‌دهید، می‌توانید از پنکک‌ های حاوی spf دار استفاده کنید. چرا که برخی از پنکیک‌ها علاوه بر کاربرد اصلی خود به دلیل داشتن spf به عنوان ضدآفتاب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پرپشت کردن مژه ها

یکی دیگر از کاربردهای بهترین پنکیک صورت کمک به حجیم تر کردن مژه‌ها است. اگر می‌خواهید مژه‌ هایی حجیم و زیبا داشته باشید، می توانید پیش از زدن ریمل، مژه‌ هایتان را با کمک یک برس آرایشی به مقدار کمی پنکیک آغشته کنید و سپس دو تا سه لایه ریمل بزنید.

بهترین پنکیک صورت

  • مات کردن رژ لب

اگر دوست دارید لب های شما ظاهری مات داشته باشد از بهترین پنکیک صورت برای گرفتن برق رژلب خود، کمک بگیرید. مقداری از پنکیک را روی رژ براق خود بزنید تا برق اضافی آن گرفته شود.

  • پنهان کردن منافذ باز پوست

بهترین پنکیک صورت در پوشاندن منافذ باز پوست نیز می تواند بسیار موثر باشد. درست است که منافذ پوست نباید به طور کامل بسته شوند اما گاهی در بعضی از انواع پوست، منافذ پوست بیش از حد باز هستند و به صورت حفره های ریز نمایان می شوند. این منافذ باز تاثیر منفی روی چهره و آرایش صورت می گذارند و کرم پودر به تنهایی نمی تواند منافذ پوست را پوشش دهد. بنابراین با استفاده از بهترین پنکیک صورت روی کرم پودر هم می توان آرایش فیکس و تثبیت کرد و هم می توان منافذ پوست را به طور کامل پوشاند.

  • فیکس و تثبیت کردن آرایش

از دیگر کاربردهای بهترین پنکیک صورت می توان به فیکس کردن کرم پودر و کانسیلر نیز اشاره کرد. بعد از استفاده کرم پودر، بهترین پنکیک صورت را به پوست خود بزنید. این کار چربی اضافه کرم پودر و کانسیلرتان را می گیرد و آرایش صورتتان را مات می کند.

  • کنترل چربی صورت

بهترین پنکیک صورت به علت ساختار پودری خود و به دلیل نوع بافت و پوششی که روی سطح پوست ایجاد می کند، باعث کنترل چربی و تعرق پوست می شود. یکی از موضوعات آزار دهنده برای افرادی که پوست چرب یا حتی پوست مختلط دارند براق شدن پوست بر اثر ترشح چربی روی سطح پوست است. بهترین پنکیک صورت توانایی برطرف کردن این مورد را نیز دارد. با پوشش بالایی که پنکیک روی پوست ایجاد می کند باعث می شود براق بودن پوست به ویژه در پوست های چرب به خوبی پوشش داده شود و حالت مات و طبیعی پوست حفظ شود.

بهترین پنکیک صورت

استفاده از پنکیک های نامرغوب چه عوارضی دارد؟

خانم های امروزی اهمیت بسیاری به انتخاب بهترین پنکیک صورت می دهند تا این پنکیک در کنار زیبایی، سلامت پوست آن ها را نیز تضمین کند. حال با توجه به وجود محصولات متنوع با سطح کیفیت متفاوت، طبیعتاً پیدا کردن بهترین پنکیک صورت کار دشواری است. ناگفته نماند که در این بین افراد بسیاری هم هستند که معتقدند استفاده از پنکیک های بی کیفیت و معمولی عوارض ندارد و نیازی نیست که همیشه بهترین محصول را تهیه کرد. ما با بیان برخی از عوارض استفاده از پنکیک های نامرغوب، ثابت می کنیم که این تفکر غلط است و باید به دنبال بهترین پنکیک صورت بود.

  • بروز یا تشدید خشکی پوست

پنکیک های پودری نامرغوب و یا غیر متناسب با پوستتان ترکیبات بسیار خشکی دارند و مالیدن این ترکیبات روی پوست صورت، احتمال خشکی پوست را افزایش می دهد. از طرف دیگر این پنکیک ها همه چربی طبیعی پوست را جذب می کنند. قرار گرفتن لایه ای از پنکیک پودری روی صورت، جلوی تنفس پوست را می گیرد.

  • ایجاد چین و چروک های پوستی

دردسرهای پنکیک بی کیفیت به همین جا ختم نمی شود. ترکیبات موجود در پنکیک های بی کیفیت، فرایند ترمیم سلول های پوستی را مختل می کنند و استفاده مداوم از آن ها جلوی تولید کلاژن را می گیرد. کاهش تولید کلاژن باعث افتادگی و شلی پوست، افزایش چین و چروک روی پوست و پیری زودرس پوست می شود. به این ترتیب برای جلوگیری از چنین عارضه ای، پیشنهاد می کنیم با انتخاب بهترین پنکیک صورت از بروز این اتفاقات جلوگیری کنید.

بهترین پنکیک صورت

  • بروز جوش و التهاب پوستی

گفتیم یکی از ویژگی های پنکیک بستن و پنهان کردن منافذ پوست است. پنکیک های پودری دارای ترکیبات بسیار ظریفی هستند و این ترکیبات به راحتی وارد منافذ پوست می شوند.  حال اگر این مواد وارد شده نامرغوب باشند و در نتیجه بسته شدن منافذ پوست، موقعیت را برای ایجاد جوش مهیا می کنند. از طرف دیگر افرادی که ظهرها بدون شستن صورت، پنکیک می زنند، آلودگی هایی که از صبح روی صورت آن ها باقی مانده و چربی جمع شده روی پوست، با ترکیبات پنکیک روی پوست باقی می ماند و احتمال ایجاد عفونت و جوش های پوستی را افزایش می دهد.

  • افزایش حساسیت پوستی

پنکیک های پودری بی کیفیت ترکیباتی نگه دارنده و معطر دارند. این ترکیبات مخصوصا ترکیبات معطر احتمال ایجاد حساسیت را در بعضی از افراد افزایش می دهد. همچنین بعضی از پنکیک ها نیز دارای ترکیبات شیمیایی هستند که این ترکیبات در درازمدت، آسیب های مختلفی به پوست می رسانند.

  • احتمال آسیب به ریه

پنکیک ها به علت اینکه پودری هستند برخی از مواد آن از طریق بینی وارد ریه می شوند. حال شما هر چقدر این پنکیک را با ملاحظه روی صورت بمالید، باز هم ترکیبات پنکیک وارد ریه می شود. حالا اگر این مواد بی کیفیت باشند، در درازمدت، عارضه هایی مانند برونشیت، آسم و آسیب های ریه ای را به دنبال دارد.

برای نوع پوست من کدام پنکیک مناسب است؟

انواع مختلفی از بهترین پنکیک صورت وجود دارد که بسته به قدرت پوشانندگی، رنگ و نوع پوست نسبت به هم متفاوت اند. پنکیک ها به دو صورت چرب (سوپرا) و خشک (هیدرا) در بازار موجود هستند و با استفاده از یک اسفنج نرم روی سطح پوست کشیده می شوند.

بهترین پنکیک صورت

  • بهترین پنکیک مناسب پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید از پنکیک های سوپرا (پنکیک چرب) استفاده کنید یا می توانید قبل از استفاده از بهترین پنکیک صورت مناسب پوست خود، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. چون ساختار پودری پنکیک آرایشی باعث جذب رطوبت و چربی پوست می شود و ممکن است پوست صورت شما را خشک تر کند و در نتیجه باعث دهیدراته شدن پوستتان شود. وقتی از مرطوب کننده استفاده می کنید، کمی صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شود تا پنکیک به طور یکنواخت روی پوست پخش شود. البته استفاده از کرم پودر برای پوست های خشک، کفایت می کند. در واقع کرم‌پودرها روی پوست‌های خشک بهتر عمل می کنند چراکه؛ دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی بوده و به درخشش پوست کمک می کنند.

  • بهترین پنکیک مناسب پوست چرب

از آنجا که ترکیب پودری بهترین پنکیک صورت، جذب کننده رطوبت و چربی است، به افرادی که پوست چرب دارند بیشتر پیشنهاد می شود که از بهترین پنکیک صورت هیدرا (پنکیک خشک) استفاده کنند. چرا که برق و چربی اضافی پوست آن ها را محو می کند و ریزش آرایش را به حداقل می‌رساند. همچنین بهترین پنکیک‌ صورت به خاطر فرمولاسیون خود، برای افرادی با پوست چرب بسیار مناسب هستند؛ زیرا پنکیک ها دربرابر گرما و تعریق تحت تاثیر قرار نمی گیرند و آرایش را مات و یک دست نشان می دهند. در واقع افراد با پوست چرب همیشه این مشکل را دارند که آرایششان یا محو می شود و یا بعد از چند ساعت زیبایی خود را از دست می دهد و صورتشان را براق و نامرتب نشان می دهد.

البته توجه داشته باشید، حتی اگر پوست چرب داشته باشید، نباید در استفاده از بهترین پنکیک صورت زیاده روی کنید، زیرا پنکیک ها به علت کاور بهتری که نسبت به کرم پودر ها دارند، روی پوست سنگین تر اند. به همین دلیل است که باید از زیاده‌روی کردن در استفاده از بهترین پنکیک صورت خودداری کنید تا پوست و چهره ملایم و طبیعی و همچنین صاف و یکدست داشته باشیم.

بهترین پنکیک صورت

طرز استفاده از بهترین پنکیک صورت چگونه است؟

طریقه استفاده از بهرین پنکیک صورت دارای نکاتی و مراحلی است که با رعایت آنها بهترین نتیجه را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا صورت خود را با شویند مخصوص پوستتان بشویید و سپس با حوله آن را خشک کنید.
  • مرطوب کننده مخصوص پوست خود را بزنید و 5 دقیقه به آن زمان بدهید تا جذب شود
  • حال از پرایمر برای مات کردن صورت و زیر سازی آرایش خود استفاده کنید.
  • اسفنج آرایشی را کمی مرطوب کنید.(نه خیس نه خشک). اگر پوششی منظم و یکنواخت مد نظردارید، سعی کنید اسفنج زیادی خیس نشود. در صورتی که اسفنج شما خیس و دارای آب زیاد باشد پوشش منظمی نخواهد داشت.
  • کرم پودر خود را روی پوست زده و با استفاده از اسفنج نم دار آن را blend کنید. توجه داشته باشید که پنکیک باید بعد از کرم پودر استفاده شود اما اگر قصد استفاده از کرم پودر را ندارید از این مرحله چشم پوشی کنید.
  • بعد از اتمام کار با اسفنج و blend کردن کرم پودر، اگر صورتتان خیس است و همچنین برای گرفتن اضافی کرم پودر، با استفاده از یک دستمال و به صورت ضربه ای صورت خود را خشک کنید.
  • حال از کانسیلر برای گودی زیر چشم خود استفاده کنید. اگر نمی دانید کانسیلر چیست؟ یا نمی دانید چه کانسیلری مناسب شماست، مقاله بهترین کانسیلر دور چشم ایرانی و خارجی بازار را مطالعه نمایید.
  • اکنون باید بهترین پنکیک صورت را برای تثبیت آرایش خود، به صورت آرام در نواحی مدّنظر (بینی، پیشانی، گونه) بزنید و به خوبی روی سطح پوست پخش کنید تا یک جا جمع نشود. (سعی کنید که از مقدار کمی پنکیک در هر نوبت استفاده کنید). همچنین اگر پس از خشک شدن احساس کردید که پنکیک تراکم زیادی دارد می‌توانید با کمک یک دستمال مرطوب پنکیک اضافی را پاک کنید.
  • برای یکدست شدن رنگ گردن با صورت از پنکیک بر روی گردن نیز استفاده کنید.
0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها