سلامت و زیبایی

بهترین کرم ترک پا خارجی و ایرانی

بهترین کرم ترک پا

امروزه جستجو برای خرید بهترین کرم ترک پا بسیار زیاد شده است. بر پایه‌ی تحقیقی که در آمریکا انجام شده است، بیش از ۲۰ درصد بزرگسالان از ترک پوست پا رنج می‌برند. این ناهنجاری پوستی هم در بزرگسالان و هم در کودکان رخ می دهد. اما زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می‌دهد. پاشنه‌ی پا، قسمتی از بدن است که خیلی به چشم نمی‌آید، شاید به همین دلیل است که بیشتر افراد، ترک های پا را مشکل جدی‌ای نمی‌دانند و از بهترین کرم ترک پا جهت درمان آن ها استفاده نمی کنند. با وجود این، ترک پا مشکلی شایع است و افراد زیادی هستند که با مشکلات زیادی از قبیل پاشنه زمخت، پوست پوست شدن پوست پا و ترک های پا رو به رو هستند. در برخی موارد، ترک‌های پاشنه‌ی پا ممکن است بسیار عمیق و حتی درد آور شوند. لازم است که بدانید درمان کردن ترک پا آسان می باشد و شما می توانید به جای آن که در حمام و به وسیله سنگ پا پاهای خود را زخمی کنید، می توانید با خرید بهترین کرم ترک پا، ترک های پای خود را درمان کنید.

ترک پا چیست؟

بافت شاخی کف پا، خارجی‌ترین لایه پوست است و قطر زیادی دارد و وظیفه حفاظت از کف پا را بر عهده دارد. پوست پا، به خصوص در نواحی پاشنه و کف، به دلیل قرار گرفتن در کفش و جوراب و تحمل کلی وزن در ساعات زیاد، بیشتر از پوست سایر قسمت ها دچار استهلاک می شود، که همین امر به مرور باعث ضخیم و شکننده شدن پوست می شود و باعث ایجاد شدن ترک های کوچک و بزرگ در سطح پا می شود. ترک کف پا مانند بسیاری از مشکلات پوستی دیگر، بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. خشک و ضخیم شدن پوست به همراه افزایش تعداد سلول‌های مرده باعث می‌شود تا علاوه بر ظاهری نه چندان مناسب، التهاب، خارش و در برخی موارد سوزش دردناکی را نیز تجربه کنید.

بهترین کرم ترک پا

دلایل ایجاد ترک پا چیست؟

همانطور که در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم علت های زیادی وجود دارد که می تواند سبب شوند تا کف پای شما ترک بخورد و شما را مجبور به استفاده از بهترین کرم ترک پا بکند. بعضی از این دلایل عبارتند از:

  • صابون

استفاده مداوم از صابون برای شست و شوی پوست بدن، به خصوص صابون‌هایی که با پوست شما سازگاری کامل ندارند، به مرور باعث خشکی پوست خواهد شد. این موضوع در پوست پاشنه پا به علت شرایط ویژه‌ای که دارد بیشتر از سایر قسمت‌ها حائز اهمیت است. شستن کف پا با استفاده از آب و صابون، چربی های محافظت کننده و چربی‌های مفید پوست را کاهش داده و باعث ایجاد خشکی و به مرور ترک‌های پوستی در پاشنه پا می‌شود. البته به این معنی نیست که اصلا پاها را نشویید. چرا که با تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف، نه تنها پوست پاشنه و کف پا ظاهری نامناسب پیدا می‌کند بلکه به تدریج ضخیم و خشن نیز خواهد شد. بنابراین نشستن پا نیز می تواند باعث ایجاد ترک پا نی شود.

  • اگزما

اگزما یکی از بیماری‌های مرتبط با ترک کف پا محسوب می‌شود که در ورزشکاران و افرادی که مشاغل سختی دارند بیشتر از سایرین دیده می شود. اگزما یک بیماری التهابی پوست است که بسته به شدت آن، فرد مشکلاتی از جمله سوزش، خارش و خشکی‌های مزمن را در پوست خود تجربه خواهد نمود. همین خشکی پوست می تواند منجر به ایجاد ترک پا شود.

بهترین کرم ترک پا

  • عفونت‌های باکتریایی و قارچی

با افزایش سن و به علت عفونت های قارچی و میکروبی باعث پوسته پوسته شدن کف پا و ایجاد ترک پا می شود. همچنین گاهی در اثر عدم رعایت بهداشت پا، پوست پا دچار عفونت و قارچ می شود، که این عفونت ها می تواند از دلایل ایجاد ترک پا و استفاده از بهترین کرم ترک پا باشد.

  • بیماری‌های ارثی

بیماری‌های ارثی مانند کراتودرمی، دیابت، نقص سیستم ایمنی و تیرویید می‌توانند زمینه لازم برای ترک خوردن پوست پاشنه پا و استفاده از بهترین کرم ترک پا را فراهم کنند.

  • کمبود ویتامین ها

کمبود برخی ویتامین‌ها مانند A و اسیدهای چرب مهمی نظیر آلفا لینولئیک و گاما لینولئیک نیز باعث ایجاد چنین مشکلی خواهند شد.

  • کم آبی بدن

پوسته پوسته شدن کف شما می تواند نشان دهنده کم آبی بدن شما باشد. به همین دلیل لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید تا از ترک پا جلوگیری کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن، الکل، نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نوشابه های گازدار مصرف نکنید.

  • اضافه وزن و چاقی

افرادی که دچار اضافه وزن هستند به دلیل فشاری زیادی که روی پوست پا تحمیل می شود پاشنه پای آن ها مستعد به وجود آمدن ترک های عمیق می شود. به علاوه شغل هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت یا مواد شوینده قرار می گیرد مانند مربیان شنا که بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند.

بهترین کرم ترک پا

  • بیماری پسوریازیس

در بیماری بیماری پسوریازیس که با نام‌های بیماری صدف پوستی یا صدفک هم شناخته می‌شود، یک بیماری پوستی خودایمنی است. این بیماری یک بیماری ژنتیکی بوده و به هیچ عنوان مسری و واگیردار نیست. سلول‌های مرده و آسیب‌دیده پوست انسان دائم در حال ریزش هستند و سلول‌های سالم و جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند. در این بیماری به دلیل سیگنال‌ها و دستورات اشتباهی که به سلول‌های پوستی می‌رسد، سلول‌ها با سرعتی بسیار بیشتر از ریزش سلول‌ها، تولید می‌شوند. به این ترتیب پسوریازیس سبب پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود و ظاهری نامناسب به پوست فرد می‌دهد. این بیماری به طور نادر در کف دست یا کف پا مشاهده می شود اما اگر ترک های پا همراه با پوست قرمز و ملتهب باشد، بدانید این ترک ها ناشی از بیماری پسوریازیس است. این دسته از ترک های پا درمان متفاوتی نسبت به ترک های معمولی کف پا دارند. یعنی علاوه بر بهترین کرم ترک پا باید از کرم های مخصوص برای درمان ضایعات پسوریازیس استفاده شود.

  • بیماری های گوارشی

بیماری هایی نظیر بیماری های گوارشی یا بیماری سلیاک ممکن است منجر به کمبود ویتامین و اسید های چرب ضروری شوند و خشکی کف پا به همراه داشته باشند.

  • سردی هوا

پوست خشک اغلب در ماه های زمستان و پاییز، بخاطر کاهش رطوبت هوا خشکی آن تشدید می شود و می دانیم خشکی پوست باعث ایجاد ترک پا و استفاده از بهترین کرم ترک پا می شود.

چرا درمان ترک پا و استفاده از بهترین کرم ترک پا مهم و ضروری است؟

برخی از ترک های ایجاد شده سطحی هستند و برخی دیگر عمقی. معمولا ترک های عمقی دردناک بوده، به طوری که شما در راه رفتن با دردهای زیادی مواجه خواهید شد. همچنین اگر شما به درمان ترک های پا رسیدگی نکرده و از بهترین کرم ترک پا استفاده نکنید، امکان دارد که این ترک ها سبب عفونت شوند. بنابراین استفاده از بهترین کرم ترک پا برای درمان این ترک ها امری جدی و ضروری می باشد.

بهترین کرم ترک پا

دقت داشته باشید که بهترین کرم ترک پا لازم است که حتما با میزان ترک خوردگی کف پایتان تناسب داشته باشد چرا که اگر ترک ها به لایه های زیرین پوست شما رسیده باشد، آن وقت لازم است که محصولات خریداری کنید که میزان نفوذ آن چند متر است. در واقع شما باید برای ترک های عمقی بهترین کرم پای متفاوتی با بهترین کرم ترک پا برای ترک های سطحی خریداری کنید.

بهترین کرم ترک پا باید حاوی چه ترکیباتی باشد؟

چیزی که یک کرم پا را به بهترین کرم ترک پا تبدیل می کند، مواد تشکیل دهنده آن می باشد. در واقع اینکه یک کرم ترک پا تا چه اندازه می تواند تاثیرگذار باشد با مواد تشکیل دهنده کرم رابطه مستقیم دارد. بنابراین شما باید در هنگام خرید بهترین کرم ترک پا، به مولد تشکیل دهنده آن دقت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از کرم انتخابی خود بگیرید. موادی که بیشترین تاثیر گذاری را به بهترین ترک پا می دهند، عبارتند از:

  • آلا نتونین

یک ماده مرطوب کننده است که رطوبت مورد نیاز پوست پا را تامین می کند. در واقع شما با استفاده از آلا نتونین پای خود به خوبی رطوبت رسانی می کنید. این ماده یکی از موثر ترین ترکیبات تشکیل دهنده بهترین کرم ترک پا است و خاصیت درمانی بسیار بالایی دارد.

  • گلیسیرین

این ماده مانع از بین رفتن رطوبت پوست می شود و به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. بنابراین یکی از مواد ضروری در بهترین کرم ترک پا است.

  • روغن جوجوبا

این روغن خاصیت نرم کنندگی دارد و سبب می شود که پوست پای شما از آن حالت ضخیم و سفت خارج شود و کاملاً نرم و انعطاف پذیر شود. همچنین این روغن می تواند پوست پای شما را تا مدت زمان طولانی مرطوب نگه دارد و سبب افزایش ترشح چربی به روی پوست می شود.

بهترین کرم ترک پا

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای مانع از ایجاد عفونت و قارچ در ترک های پا می شود. همچنین این روغن خاصیت شفابخشی دارد و سبب می شود که ترک های پایه شما به خوبی درمان شود

  • سالیسیلیک اسید

سالیسیک اسید موجود در بهترین کرم ترک پا با خاصیت لایه برداری ای که دارد مانع هایپر کراتوزیس می شود. هایپر کراتوزیس یک عارضه غیرطبیعی پوستی سبب ایجاد ضخامت بیش از اندازه پوست می شود. به طور معمول بهترین کرم ترک پا دارای ۶ درصد سالیسیلیک اسیدها هستند.

  • آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

این ماده نیز خاصیت لایه برداری دارد و به به برداری سلول های مرده کف پا کمک می کند.

  • شی باتر

شی باتر موجود در بهترین کرم ترک پا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد. از دیگر فواید شی باتر موجود در بهترین کرم ترک پا، خاصیت آبرسانی آن است که از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند.

  • لانولین

عملکرد لانولین به عنوان یک نرم کننده می باشد که پینه پا را از بین می برد و باعث نرم شدن کف پا و کاهش درد ترک های پا می شود.

  • کرایولیتیک

متخصصان برای بهبود ترک لایه‌های شاخی پوست پا از ترکیبات کرایولیتیک استفاده می‌کنند که باعث بهبود پوست می‌شود. این ترکیبات که در بهترین کرم‌ ترک پا موجود است. ترکیبات کرایولیتیک خواص التیام‌بخش و ضدالتهابی دارند و برخی از آن ها حاوی ترکیبات گیاهانی مثل گل رز وحشی، آلاتوئین و رائی است که درد و سوزش ناشی از ترک ها را کم می‌کند.

بهترین کرم ترک پا

ویژگی بهترین کرم ترک پا چیست؟

  • پوشانندگی قوی

بهترین کرم ترک پا باید خاصیت پوشانندگی قوی داشته باشد به طوری که پس از زدن کرم، مواد آن حتی با پوشیدن جوراب هم به راحتی از روی پوست پاک نشوند و تا مدت ها روی پوست باقی بمانند.

    قدرت رطوبت رسانی بالا

بهترین کرم ترک پا باید حاوی ترکیبات رطوبت رسان از جمله AHA باشد. این مواد همانطور که گفتیم این ترکیبات به خاصیت آبرسانی بالایی دارند که رطوبت کافی به لایه شاخی می رساند و هم به لایه برداری کمک می کند.

  • جذب سریع

بهترین کرم ترک پا باید به راحتی جذب پا شود و نیازی به ماساژ دادن زیاد نداشته باشد. احساس لیزی یا چسبندگی کف پا ایجاد نکند و مانع بروز مجدد ترک و خشکی کف پا شود.

  • حجم مناسب

در هنگام خرید بهترین کرم ترک پا لازم است که به حجم محصول توجه کنید. در واقع کمیت بهترین کرم ترک پا به اندازه کیفیت آن مهم می باشد. چرا که شما لازم است به دفعات مکرر و به مقدار زیاد از بهترین کرم ترک پا استفاده کنید. اگر حجم آن به مقدار کافی نباشد، صرفه اقتصادی نخواهد داشت. پس لازم است که از حجم بهترین کرم ترک پا مورد نظر اطلاع داشته باشید.

بهترین کرم ترک پا

  • قیمت مناسب

در رابطه با قیمت لازم است که بدانید یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بهترین کرم ترک پا باید داشته باشد و شما باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید همین قیمت است. همانطور که می دانید عوامل بسیار متعددی به روی قیمت یک کالا تاثیرگذار هستند. حجم مناسب کرم در کنار مواد با کیفیت تشکیل دهنده آن، به همراه قیمت مناسب، آن را به بهترین کرم ترک پا تبدیل می کند.

بهترین کرم ترک پا برای چه افرادی مناسب است؟

اولویت استفاده از بهترین کرم ترک پا برای افرادی است که دارای عارضه ترک پا هستند و فرقی نمی کند در چه سنی نیز باشند. همچنین جدا از اینکه بهترین کرم ترک پا برای آن دسته از اشخاصی که دارای ترک های پوستی هستند مناسب می باشد،توان برای پیشگیری از آن استفاده کرد. در واقع اگر شما پوستی سالم دارید و زمان طولانی به روی پاهای خود می ایستید، زمان زیادی در آب هستید، پاهایتان برای مدت زیادی در محیط مرطوب جوراب هستند؛ بهتر است که به وسیله بهترین کرم ترک پا از پاهای خود مراقبت کنید تا پوست شما سالم و تمیز بماند. در واقع روتین های پوستی و مراقبت های پوستی تنها مربوط به صورت نیست و لازم است که شما از پاهای خود همانند صورت تان نیز محافظت کنید تا دچار آسیب و ترک های پوستی نشوید.

سخن آخر

ترک پا نه تنها موجب آزار شما می شود و دردهای جسمی و عفونت را به همراه دارد، بلکه ظاهر پای شما را ناخوشایند می سازد. همه دوست دارند پوستی شاداب و سالم داشته باشند. پس بی تفاوتی را کنار بگذارید و اگر شما هم از این مشکل رنج می برید، آن را جدی بگیرید و به فکر خرید بهترین کرم ترک پا باشید. به این ترتیب هم پوستی سالم تر خواهید داشت هم از عفونت ها جلوگیری خواهید کرد.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها