دانستنی های سلامت زنان

بهترین ژل بهداشتی بانوان ایرانی و خارجی برای استفاده کدام است؟

بهترین ژل بهداشتی بانوان

امروزه خانم ها برای رهایی از بوی بد واژن و سوزش و خارش آن، به جای استفاده از صابون، به وسیله بهترین ژل بهداشتی بانوان، ناحیه تناسلی خود را می شویند. ناحیه تناسلی بانوان از حساسیت بسیاری برخوردار است و در معرض رشد انواع باکتری ها و عفونت ها می باشد، به همین خاطر نظافت این قسمت از بدن نیازمند صرف وقت و توجه بسیاری می باشد. در حالی که شستشوی ناحیه واژن برای برخی از زنان یک سبک زندگی ضروری است، اما برای برخی دیگر گزینه ای است که به سختی به آن توجه می شود. بهترین ژل بهداشتی بانوان محصولی است که متناسب با ویژگی های واژن فرموله شده است و استفاده از آن می تواند به حفظ بهداشت این ناحیه کمک کند.

همچنین بهترین ژل بهداشتی بانوان برای واژن از مزایای فراوانی برخوردار است. در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که ژل بهداشتی بانوان چیست و چکار می کند؟ طرز استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان به چه صورت است؟ همچنین در این مقاله ویژگی هایی که باید بهترین ژل بهداشتی بانوان داشته باشد را توضیح داده ایم تا بتوانید به راحتی مناسب ترین و بهترین ژل بهداشتی بانوان را انتخاب نمایید.

ژل بهداشتی بانوان چیست و چه کاربردی دارد؟

واژن ناحیه ای از بدن که بیش از دست ها به رعایت بهداشت نیاز دارد. زبرا پوست ناحیه تناسلی خانم‌ ها تعداد زیادی سلول‌های عصبی را شامل می‌شود که حتی به کوچک‌ترین تحریکات و مشکلات پوستی نیز واکنش نشان می‌دهد. بنابراین با تمیز نگه داشتن این ناحیه حساس با یک شوینده مناسب می‌توان به حفظ رطوبت ناحیه تناسلی و حفاظت از آن در برابر عوامل خارجی بیماری ‌زا کمک کرد. همچنین بهداشت نامناسب واژن باعث خارش، سوزش و درد می شود. در گذشته به طور سنتی از آب و صابون برای شستشوی ناحیه تناسلی استفاده می شد.

بهترین ژل بهداشتی بانوان

با این حال صابون برای شستن واژن توصیه نمی شود؛ زیرا فلور طبیعی واژن را مختل می کند. فلور واژن به محیط طبیعی واژن گفته می‌شود که در حالت عادی میکروب‌ها و باکتری‌های مختلفی در آنجا زندگی می‌کنند. حفظ تعادل فلور واژن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا بر هم خوردن آن موجب عدم تعادل در فلور طبیعی شده و سبب تحریک واژن و ایجاد عفونت و بوی ناخوشایند خواهد شد. این امر به نوبه خود باعث رشد سریع باکتری های مضر می شود. امروزه بهترین ژل بهداشتی بانوان، برای شستشوی ناحیه تناسلی جایگزین صابون شده است. رعایت بهداشت واژن با استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان یکی از بخش های مهم سبک زندگی زنان است. در واقع استفاده از ژل بهداشتی بانوان نه تنها برای تمیز ماندن و احساس شادابی مفید است، بلکه برای جلوگیری از عفونت، بوی بد، تحریک، خارش و سایر خطرات بهداشتی نیز ضروری است.

بهترین ژل بهداشتی بانوان محلولی است که برای شست و شوی واژن فرموله شده است. بهترین ژل بهداشتی بانوان سطح pH را متعادل نگه داشته و از واژن در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی محافظت می کند. سطح pH واژن اغلب توسط صابون ها و مواد شوینده ای که برای شستشوی لباس های زیر مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین عادات بد غذایی، از حالت طبیعی خارج می شود. به همین دلیل، استفاده از ژل بهداشتی بانوان می تواند به حفظ pH واژن و جلوگیری از تحریک این ناحیه کمک کند. این محصولات همچنین از ایجاد بو، عفونت و تحریک اطراف ناحیه واژن به دلیل برخی از عفونت های باکتریایی و قارچی جلوگیری می کنند.

انواع ژل بهداشتی بانوان

بهترین ژل بهداشتی بانوان در سه نوع تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای فرمولاسیون های متفاوت از یکدیگر هستند. این سه نوع از بهترین ژل بهداشتی بانوان عبارتند از:

  • بهترین ژل بهداشتی بانوان برای خانم های مجرد
  • بهترین ژل بهداشتی بانوان برای خانم های متاهل
  • بهترین ژل بهداشتی بانوان برای خانم های یائسه

بهترین ژل بهداشتی بانوانعده ای بر این باورند که استفاده از ژل های بهداشتی بانوان در دوران بارداری ممنوع است در صورتی که استفاده از این گونه ژل ها در بارداری نه تنها مانعی ندارد، بلکه برای سلامت واژن در این دوران هم مفید می باشد. تنها نکته ای که لازم است به آن دقت شود این است که در دوران بارداری غشاء مخاطی واژن حساس تر از حالت عادی می باشد. بنابراین هم در انتخاب نوع محصول و هم در هنگام شستشو باید دقت بسیاری به خرج داده و بهتر است در مورد دفعات مصرف این محصول بهتر است با پزشک مشورت شود.

همچنین هر کدام از انواع این ژل ها، با توجه به فرمولاسیون های مختلفی که دارند خواص متفاوتی دارند. برای مثال برخی از آن ها دارای خواص روشن کننده، برخی دیگر دارای خاصیت سفت کنندگی و برخی دیگر حاوی خاصیت تسکین دهنده هستند.

مزایای استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان

  • از بین بردن بوی بد واژن

ناحیه تناسلی یک محدوده باکتریال می باشد و همین امر باعث می شود، باکتری های متعددی در این محیط به سرعت رشد کنند. رشد باکتری های مختلف سبب می شود که بوی زننده ای از واژن به مشام برسد که موجب آزاد خانم های می شود. به همین دلیل آن ها دست به هر روشی می زنند تا بتوانند این بوی ناخوشایند را از بین ببرند. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن بوی بد واژن، استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان است که با از بین بردن باکتری های ناحیه تناسلی، بوی ناخوشایند را از این محدوده دور می نماید.

بهترین ژل بهداشتی بانوان

  • پیشگیری از عفونت های ناحیه تناسلی

عفونت های ناحیه تناسلی از جمله بیماری های آزاردهنده در بین بانوان است که به علت عدم خشک کردن درست ناحیه و وجود رطوبت، آمیزش های جنسی، عدم رعایت بهداشت این ناحیه و… ایجاد می شوند و همه ساله خانم های زیادی از این عفونت ها رنج می برند. ابتلا به این گونه عفونت ها اجتناب ناپذیر است، اما روش هایی نیز وجود دارد که با قدرت می توانند خطر ابتلا به عفونت های واژینال را تا حد زیادی کاهش می دهند. شستشوی واژن با بهترین ژل بهداشتی بانوان یکی از موثرترین روش ها می باشد که به خوبی می تواند از واژن در برابر ابتلا به عفونت های مختلف محافظت نماید. برخی از این عفونت های ناحیه تناسلی عبارتند از:

  • واژینوز باکتریایی
  • کاندیدیاز ولوواژینال
  • تریکوموناس
  • عفونت ولووا

 

  • حفظ PHطبیعی واژن

حفظ PH واژن و تعادل آن، بر سلامتی بدن بانوان اهمیت بسیاری دارد. PH طبیعی واژن در محدوده محدوده  3.8 تا  4.5 می باشد و اگر به هر دلیل از این میزان بالاتر یا پایین تر رود، واژن مستعد ابتلا به عفونت های متعددی می شود. به عنوان مثال هنگامی که سطح ph واژن فردی بالای چهار و نیم باشد، شاهد حساسیت های تناسلی، ورم مهبل، التهاب بافت واژن خواهد بود. استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان راه حلی است که که به حفظ ph طبیعی واژن کمک می کند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد میزان آن از محدوده نرمال فاصله می گیرد.

  • حفظ رطوبت طبیعی واژن

واژن به وسیله یک لایه نازک از مایع شفاف، روان و مرطوب احاطه شده است. برخی از عوامل وجود دارند که منجر به از بین بردن رطوبت طبیعی واژن می شوند و باعث خشکی واژن می شوند. خشکی واژن می تواند منجر به سوزش، خارش و آمیزش دردناک شود. استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان برای شستشوی واژن کمک می کند تا رطوبت طبیعی و نرمال این ناحیه حفظ شود و از خشکی واژن جلوگیری گردد.

  • رفع سوزش و خارش واژن

سوزش و خارش واژن یکی دیگر از مشکلات آزار دهنده ای است که اکثر خانم ها در برهه ای از زندگی خود با آن مواجه شده اند. اگر سوزش و خارش ناحیه تناسلی به صورت مداوم باشد، ممکن است نشان دهنده وجود عفونت و یا بیماری باشد. بهترین ژل بهداشتی بانوان با فرمولاسیون قدرتمند خود و خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد، به خوبی می تواند به از بین رفتن سوزش و خارش واژن کمک نماید.

بهترین ژل بهداشتی بانوان

  • کاهش میزان ترشحات واژن

استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان می تواند به متعادل ساختن میزان ترشحات واژن کمک شایانی نماید. بدون شک خارج شدن ترشحات از واژن بانوان امر عادی و طبیعی است اما گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است میزان این ترشحات به حد زیادی افزایش پیدا کند، که این مسئله برای خانم ها بسیار ناخوشایند و رنج آور می باشد.

استفاده از ژل بهداشتی بانوان چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان بیش از ۲ الی ۳ بار در هفته پیشنهاد نمی‌ شود و بسیاری از متخصصان معتقدند استفاده مداوم و همه روزه از این محصول ممکن است باکتری‌های مفید در ناحیه واژینال را از بین برده و محیط را برای رشد عوامل بیماری‌زا آماده کند. بنابراین زیاده روی در استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان اثر عکس بر سلامت واژن می گذارد و می تواند عوارض مختلفی به همراه داشته باشد. از جمله:

  • خشکی واژن
  • خارش
  • واکنش‌های آلرژیک
  • تغییر در PH واژن بر اثر استفاده بیش از حد از این محصول ممکن است زمینه را برای بروز عفونت بیشتر کند.
  • باکتری های محافظتی ناحیه تناسلی از بین میبرد و محیط برای رشد میکروب های بیماری زا مساعد شده و میزان عفونت ها افزایش پیدا کند.
  • باعث ایجاد خشکی ناحیه تناسلی شود و این خشکی باعث خارش مزمن درفرد می شود.

استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان برای چه افرادی مناسب است؟

همه بانوان می توانند از این محصولات استفاده کنند. استفاده از ژل بهداشتی بانوان برای افرادی که دچار تحریک، خارش، خشکی و عفونت شده اند، بی خطر است. همچنین می توان از این محصولات در دوران بارداری و دوران پریودی نیز استفاده کرد. توصیه می شود که از بهترین ژل بهداشتی بانوان به جای استفاده از شامپو بدن یا صابون های قالبی، استفاده شود. اگر بخواهیم کسانی که می توانند از بهترین ژل بهداشتی بانوان دسته بندی کنیم:

  • زنان مجرد: خانم هایی که به سن بلوغ رسیده اند و رابطه ی جنسی ندارند.
  • زنان متأهل: این دسته از بانوان علاوه بر مشکلات ناحیه ی تناسلی، در معرض عفونت های مقاربتی هم هستند.
  • افرادی که در دوره ی یائسگی قرار دارند. در این دوره میزان ترشحات واژن و رطوبت آن کاهش می یابد و ناحیه تناسلی رو به خشکی می رود.
  • زنان باردار

بهترین ژل بهداشتی بانوان

چگونه از بهترین ژل بهداشتی بانوان باید استفاده کرد؟

عمدتا خانم ها با این که می دانند بهترین ژل بهداشتی بانوان چیست، اما نحوه استفاده از آن را نمی دانند. همین ناآگاهی می تواند منجر به استفاده نادرست و به دنبال آن آسیب های جبران ناپذیری بشود. همیشه یادتان باشد که این ژل ها تنها برای شستشوی بخش های خارجی واژن طراحی شده اند و به هیچ عنوان مناسب شستشوی نواحی داخلی واژن نیستند.

  • در اولین قدم حتما دست های خود را به دقت بشویید تا آلودگی بر روی آن ها باقی نماند.
  • اکنون ناحیه خارجی دستگاه تناسلی را با مقداری آب ولرم مرطوب کنید.
  • حال زمان آن رسیده تا ژل بهداشتی را بردارید و شروع به شستشوی واژن نمایید. هنگام مالیدن ژل دقت کنید که این عمل را از سمت جلو به عقب انجام دهید تا میکروب‌های مقعد به سمت واژن حرکت نکنند.
  • سعی کنید چین های بخش بیرونی واژن را هم به کمک حرکات دایره ای دستان خود به خوبی تمیز نمایید.
  • شستشو را تا محل مقعد ادامه دهید. در این مرحله توجه داشته باشید، بیش از حد به ناحیه تناسلی فشار وارد نکنید، چرا که ممکن است این فشارهای غیر ضروری منجر به ورود مواد به بخش داخلی واژن شود.
  • ۱ یا ۲ دو دقیقه بعد از ایجاد کف، ناحیه تناسلی را با آب بشویید.
  • در مرحله آخر به وسیله یک حوله نرم، ناحیه مربوطه را خشک کنید. چرا که در صورت خیس بودن واژن، محیط واژن برای رشد باکتری‌ ها و دیگر عوامل بیماری‌ زا جای مناسبی می شود.

نکات مهمی که باید در هنگام استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان به آن ها دقت کنید

  • برای شستشو واژن حتما از آب ولرم استفاده نمایید.
  • حوله ای را که جهت خشک کردن واژن استفاده می کنید، زود به زود تعویض نمایید. ( بهتر از پس از هر بار استفاده آن را بشویید)
  • در زمان استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان مطمئن شوید، در اطراف ناحیه تناسلی زخم باز وجود نداشته باشد.
  • در حین استفاده خیلی مراقب باشید تا حتی ذره ای از مواد شوینده به داخل واژن ورود پیدا نکند.
  • به هیچ عنوان از ژل های بهداشتی بانوان بیش از سه بار در هفته استفاده نکنید، چرا که استفاده بیش از حد از آن اثر عکس بر واژن می گذارد.

بهترین ژل بهداشتی بانوانبهترین ژل بهداشتی بانوان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

زمانی می توانیم به یک ژل بهداشتی لقب بهترین ژل بهداشتی بانوان را بدهیم که ویژگی های خاص و منحصر به فردی را داشته باشد و بتواند به خوبی تمامی نیازهای بانوان برای شستشوی بی دردسر واژن را برطرف سازد و به آن ها آسیبی وارد نکند. بنابراین در این بخش مقاله ویژگی هایی که بهترین ژل بهداشتی بانوان باید داشته باشد را مطرح خواهیم کرد.

  • فرمولاسیون ملایم

مهم ترین ویژگی بهترین ژل بهداشتی بانوان، استاندارد بودن فرمولاسیون آن است. فرمولاسیون آن باید به قدری حساس و ملایم باشد که در اثر استفاده از آن هیچ گونه سوزش و خارشی را در ناحیه تناسلی به وجود نیاورد. بنابراین آن دسته از بانوانی که به دنبال بهترین ژل بهداشتی بانوان هستند، قطعا باید به محدوده  ph ژل دقت نمایند.

  • تسکین دهنده و ضد التهاب

یکی از اهداف استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان پیشگیری از التهابات و عفونت های ناحیه واژن می باشد. بنابراین بهترین ژل بهداشتی بانوان باید حاوی خواص تسکین دهنده و ضد التهاب باشد که اگر سوزش و خارشی هم در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد، پس از استفاده برطرف شود.

  • خوشبو کننده

همواره بوی بد واژن از ناخوشایندترین مشکلات بانوان می باشد. بهترین ژل بهداشتی بانوان باید به گونه ای باشد که بتواند چنین بوهای آزاردهنده ای را از بین ببرد. بنابراین بهترین ژل بهداشتی بانوان  در فرمولاسیون خود باید دارای ترکیباتی باشد که بوی بد واژن رل از بین ببرد. به این منظور بسیاری از تولید کنندگان بهترین ژل بهداشتی بانوان در هنگام تهیه این محصول، در فرمولاسیون آن، از عصاره های خوشبو کننده ای استفاده می کنند تا پس از استفاده از بهترین ژل بهداشتی بانوان رایحه معطری به ناحیه تناسلی بانوان بخشیده شود و بوی بد واژن از بین برود. این مواد خوشبو کننده باید به گونه ای باشند که برای ناحیه تناسلی حساسیت ایجاد نکنند و باعث مختل شدن فلورای طبیعی واژن نشوند.

بهترین ژل بهداشتی بانوان

  • مرطوب کنندگی

خشکی واژن از دیگر مشکلات ناحیه تناسلی بانوان می باشد که به ویژه خانم هایی که در دوران یائسگی خود به سر می برند، با آن دست و پنجه نرم می کنند. بهترین ژل بهداشتی بانوان برخلاف تصور افراد که فکر می کنند رطوبت واژن را از بین می برد، با رطوبتی که به ناحیه تناسلی می دهد، واژن را مرطوب می نمایند و به همین ترتیب از خشکی مخاط جلوگیری می نماید.

  • خاصیت آنتی باکتریال

یکی از خواصی که حتما بهترین ژل بهداشتی بانوان باید آن را داشته باشد، خاصیت آنتی باکتریال است. چرا که بهترین ژل بهداشتی بانوان  حاوی خاصیت آنتی باکتریال به خوبی می تواند، باکتری ها و قارچ هایی که به وفور در ناحیه تناسلی بانوان رشد و تکثیر پیدا می کنند، از بین ببرد. به همین ترتیب از ابتلا به انواع عفونت های واژن جلوگیری می کند و سلامتی را برای اندام تناسلی بانوان به ارمغان می آورد.

در هنگام خرید بهترین ژل بهداشتی بانوان باید به چه چیز هایی دقت کنیم؟

در هنگام خرید بهترین ژل بهداشتی بانوان اطمینان حاصل کنید که این پاک کننده، ملایم و ضد حساسیت بوده و از pH خنثی برخوردار است. علاوه بر این، به دنبال موادی مانند اسید لاکتیک، گلیسیرین و ویتامین E در فرمولاسیون و ترکیبات این محصول باشید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها