سلامت و زیبایی

بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه کدام است؟

بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه

بی شک زخم و جای بخیه یکی از مشکلات بزرگ کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می دهند. بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه این دغدغه را از بین می برد و با استفاده صحیح و مکرر از آن صورتی عاری از زخم و جای بخیه پیدا می کنید.

بعضی اوقات این زخم ها صورت را در بر میگیرند و جلوه زشتی به صورت میدهند و از زیبایی صورت می کاهند که باعث میشود اعتماد به نفس شخص پایین بیابد.

داشتن جای زخم اغلب باعث خارش میشود و تصویری ناخوشایند روی پوست ایجاد می کند که میتواند شخص را اذیت کند. اغلب اسکارهایی از این دست می‌توانند باعث اضطراب و اختلال در خواب می شوند.

می توان گفت بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه، مرطوب کردن پوست با ژل شستشوی بدن است. این کار از خشک شدن پوست جلوگیری می کند. سپس کرم یا پماد مرطوب کننده بدون عطر را روی پوست تمیز و خشک بمالید و ماساژ دهید. شما باید این کار را به صورت روزانه برای چندین ماه و شاید حتی بیشتر انجام دهید. ژل ها و ماسک صورت مبتنی بر سیلیکون می توانند به ویژه برای اسکارهای عمیق سرسخت موثرتر باشند.

از آنجایی که جای زخم  به صورت طبیعی در حال بهبود است، مهم است که از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید تا از تیره شدن و برجسته شدن آن جلوگیری کنید. اگر قرار است زخمتان در معرض نور خورشید قرار گیرد، از لوسیون یا کرم ضد آفتاب با SPF 35 یا بیشتر استفاده کنید.

یک اسکار دردناک خارش دار و داغ می تواند نشانه عفونت باشد که نیاز به مراقبت پزشکی از سوی پزشک یا پرستار دارد. اگر جای زخم فقط خارش دارد، مصرف قرص های آنتی هیستامین می تواند به توقف خارش کمک کند. این به نوبه خود چرخه خراش خارش را متوقف می کند، بنابراین به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

چه  برای پوست اتفاق می‌افتد، وقتی دچار بریدگی یا زخم می‌شوید؟

هنگامی که بریدگی در پوست ایجاد می شود، بدن خود را ترمیم می کند. بلافاصله پس از شکستگی در پوست، دلمه ایجاد می‌شود که شکاف را بسته و از عفونت جلوگیری می‌کند. این لایه خیلی قوی نیست.

پس از تشکیل دلمه، روند بهبودی از لایه های داخلی پوست شروع شده و به لایه های بالایی پیش می رود. بریدگی یا زخم در 3 مرحله بهبود می یابد.

  1. مرحله التهابی اولیه

این یک پاسخ طبیعی و اولین مرحله است که در آن رگ های خونی منقبض می شوند و لخته ایجاد می کنند. هنگامی که خونریزی متوقف شد، رگ‌های خونی گشاد می‌شوند تا گلبول‌های سفید، آنتی‌بادی‌ها و سایر مواد مغذی ضروری وارد آن ناحیه شوند.بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه

  1. مرحله تکثیر

در طی این مرحله، بافت دانه‌ای که حاوی کلاژن است، ایجاد می‌شود و پوست جدید را تشکیل می‌دهد. بافت گرانوله سالم به عوامل متعددی از جمله منبع خوب اکسیژن و مواد مغذی بستگی دارد. اغلب ناهموار به نظر می رسد و به رنگ صورتی است و احتمال خونریزی کمتری دارد. ظاهر زخم در این مرحله این ایده را به شما می دهد که آیا زخم به خوبی بهبود می یابد یا عفونی شده است.

ما  برای تسهیل کردن این مرحله به شما تونر کلاژن ونزن را معرفی میکنیم که یکی از بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه در دنیا است. این کرم جدا از تسهیل کردن کلاژن سازی پوست و ترمیم کردن جای زخم به عنوان یک درمان ضد پیری و کاهش دهنده چین و چروک پوست نیز کاربرد دارد که میتوانید از آن استفاده کنید و هم بهبودی جای زخم را تسهیل کنید.

  1. مرحله بلوغ یا بازسازی

این آخرین مرحله تعمیر است. در این مرحله اسکار صاف می شود و با ناپدید شدن مقداری از کلاژن نرم تر می شود. این فرآیند می تواند بین 12 تا 18 ماه یا حتی در برخی موارد بیشتر طول بکشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که روند بهبود زخم یا بریدگی یک روند خطی نیست. می تواند از طریق فاز دوم و سوم به عقب و جلو برود. در حالت ایده‌آل، زخم باید از لایه‌های عمیق‌تر به لایه‌های بالایی بهبود یابد و این ممکن است زمان ببرد. اگر زخم از لایه بالایی بهبود یابد، لایه‌های عمیق‌تر همچنان خام هستند و زخم دوباره باز می‌شود. به همین دلیل است که به مراقبت، زمان و شرایط ایده آل نیاز است تا زخم بهبود یابد.

یکی از بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه، در ایران و جهان بی شک کرم روغن اسب بیو آکوا است که علاوه بر ترمیم جای زخم و اسکار آن فواید مهم دیگری نیز دارد که آن را به یکی از بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه دنیا تبدیل کرده و ما آن را در بازار ایران عرضه کردیم. از ویژگی هایی که این کرم را به یکی از بهترین ترمیم کننده زخم و جای بخیه  تبدیل کرده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمیم جای زخم و بخیه و اسکار های بد شکل
  • رفع تیرگی و کمرنگ کردن خال ها و لک ها
  • مرطوب کننده و آبرسان پوست
  • جلوگیری از چروک و پیری زودرس
  • سفید کننده و درخشان کننده پوست
  • بهره دگیری از خواص روغن زیتون و بادام و ترمیم کننده ی جای جوش
  • مخصوص انواع پوست
  • تاثیر گذاری سریع

اسکار چیست؟

اسکار ناحیه برجسته ای از پوست ضخیم است که پس از بهبود زخم، اثری دائمی از خود به جای می گذارد. جای زخم بخشی طبیعی از ترمیم بافت است که در آن زخم ابتدا قرمز به نظر می رسد، سپس با گذشت زمان ظاهر پوست طبیعی را به دست می آورد. این فرآیند می تواند تا دو سال طول بکشد، به شرطی که جای زخم به طور منظم ماساژ داده شود و مرطوب شود.

با این حال، برخی از اسکارها به خوبی بهبود نمی یابند و می توانند روی پوست معمولی رشد کنند و مشکلاتی را ایجاد کنند. دو نوع اصلی اسکار وجود دارد که به سختی قابل بهبود هستند:

  • اسکار هیپرتروفیک
  • اسکار کلوئید

اسکار هیپرتروفیک

اسکار هیپرتروفیک معمولاً زمانی ایجاد می شود که لایه عمیق تر پوست به نام درم آسیب ببیند

ویژگی های کلیدی اسکار هیپرتروفیک:

قرمز رنگ، برجسته و ضخیم ظاهر می شوند و ممکن است خارش داشته باشند

آنها حدود سه هفته پس از جراحت یا جراحی ظاهر می شوند و پس از 1 تا 2 سال به طور طبیعی برطرف می شوند

این نوع اسکار معمولاً در خارج از ناحیه آسیب دیده اصلی پخش نمی شود.

بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه

اسکار کلوئید

از طرف دیگر یک اسکار کلوئیدی تمایل دارد به خارج از مرز زخم یا زخم اصلی گسترش یابد. راه های دیگر برای شناسایی اسکار کلوئید:

آنها 3 تا 12 ماه پس از آسیب اولیه یا برداشتن جراحی ایجاد می شوند.

آنها می توانند بالا بمانند و بعید است به طور کامل ناپدید شوند، اگرچه بیشتر آنها در طول زمان از نظر ظاهری بهبود می یابند. اسکار کلوئیدی معمولاً براق، بدون مو، بلندتر از سطح پوست، سفت وقرمز یا بنفش است.

آنها معمولا بدون درد هستند اما می توانند حساس، خارش دار و دردناک شوند.

داروهایی برای کمک به کاهش اسکار یا جای زخم

مرطوب نگه داشتن پوست پس از بهبود زخم اولیه، پس از تقریباً 3 هفته، بهترین روش برای پیشگیری یا کاهش اسکار است. نرم کننده ها و مرطوب کننده های حمام نیز می توانند به بازگرداندن نرمی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک کنند. می توان گفت بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه محصولی است که باعث پیشگیری جای زخم و بخیه می شود.

نرم کننده ها

یکی از بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه استفاده از نرم کننده هاست. نرم کننده ها موادی هستند که پوست را نرم می کنند. گاهی اوقات ممکن است پوست در حین بهبودی بیش از حد خشک شود و باعث چروک شدن آن شود. استفاده از آب و صابون برای پاکسازی پوست می تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود.

نرم کننده ها می توانند به جلوگیری از این اثر کمک کنند و ممکن است به آرام کردن جای زخم کمک کنند. افزودن روغن حمام یا افزودنی یا استفاده از ژل دوش نرم کننده می تواند به تسکین، آبرسانی و صاف کردن پوست کمک کند. با این حال، اثرات کوتاه مدت هستند، بنابراین باید یک کرم یا پماد مرطوب کننده نیز روی آن ناحیه اعمال شود تا فواید طولانی مدتی به همراه داشته باشد. نمونه هایی از نرم کننده های مناسب عبارتند از:

مرطوب کننده ها

می توان مرطوب کننده ها را بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه در نظر گرفت. که باعث کاهش و پیشگیری از جای زخم می شوند. مرطوب کننده ها به پوست اجازه می دهند رطوبت را برای مدت طولانی تری نسبت به افزودنی های حمام و ژل دوش حفظ کند و باید پس از شستن و خشک شدن کامل پوست استفاده شود.

کرم ضد آفتاب با SPF 35 یا بیشتر ممکن است برای پوست هایی که در معرض نور خورشید هستند مناسب باشد. یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست در دنیا را میتوانید اینجا تهیه کنید که سرشار از هیالورونیک اسید، گلیسرین، عصاره جو دو سر پرک و روغن شی باتر است که جدا از مرطوب کنندگی خواص دیگری نیز دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • تنظیم کننده چربی پوست
  • کاهش آثار پیری
  • تقویت کننده بافت پوست

تفاوت بین کرم ها و پمادها در این است که پمادها بر پایه روغن هستند و مدت بیشتری روی پوست باقی می مانند اما می توانند احساس چربی داشته باشند. از طرف دیگر کرم‌ها بر پایه آب هستند و تمایل دارند به خوبی روی پوست مالیده شوند، بنابراین استفاده از آنها راحت‌تر است، اما نیاز به تکرار بیشتر دارند.

محصولات ژل سیلیکون

برای اسکارهای عمیق تر، مانند اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئیدی که در بالا توضیح داده شد، محصولات مبتنی بر سیلیکون موثرتر هستند. آنها به کاهش ارتفاع اسکار و رنگدانه کمک می کنند بنابراین از تیره شدن جای زخم جلوگیری می کنند. پس می توان بیان کرد که بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه برای جای زخم های عمیق مبتنی بر ژل سلیکون است.

آنتی هیستامین ها

غیر معمول نیست که جای زخم پس از روند بهبودی احساس خارش کنند، این خارش می تواند چندین ماه طول بکشد اما می توان با درمان آنتی هیستامین کنترل کرد. پیشنهاد می کنیم در صورت نداشتن درد همراه و گرم نبودن زخم و یا ضربان نداشتن آن، می توانید از قرص یا کپسول آنتی هیستامین استفاده کنید.

مصرف قرص های آنتی هیستامین می تواند به توقف خارش کمک کند. این به نوبه خود چرخه خراش خارش را متوقف می کند و به جلوگیری از عفونت کمک می کند. می توان گفت بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه برای پیشگیری از گسترش و عفونت زخم، در خود آنتی هیستامین دارد.

نگه داری و درمان زخم باز

فردی که زخم باز دارد باید همیشه این مراحل را دنبال کند:

دست ها را با صابون و آب تمیز بشویید

جواهرات و لباس ها را از اطراف زخم بردارید

به زخم فشار وارد کنید تا خونریزی متوقف شود

پس از بند آمدن خونریزی، زخم را با آب تمیز و محلول نمکی تمیز کنید

زخم را از نظر اجسام خارجی و کثیفی بررسی کنید

در صورت امکان، برای جلوگیری از عفونت، پماد آنتی بیوتیک را روی زخم بمالید

زخم را با یک پارچه تمیز خشک کنید

یک زخم بسته که استریل نیست می تواند باکتری ها را به دام بیاندازد و ممکن است باعث عفونت بیشتر شود. بنابراین، اگر زخمی نجس یا زخمی با عفونت دارد، باید آن را باز بگذارد تا پاک کند، یا عفونت از بین برود.

پس از درمان زخم، روش‌های مختلفی می‌توانند باعث بهبودی شوند.بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه

روش هایی برای بهبود سریعتر زخم

در زیر برخی از روش‌ها و درمان‌های جایگزین وجود دارد که بعضی از آنها به بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه اضافه می شوند. افراد می‌توانند برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها از مواد زیر استفاده کنند:

  1. پماد آنتی باکتریال

یک فرد می تواند زخم را با چندین پماد ضد باکتری درمان کند، که می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. آنها همچنین می توانند به بهبود سریعتر زخم کمک کنند. پس بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه حتما باید در خود مواد آنتی باکتریال داشته باشد.

  1. آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی از خانواده کاکتوس ها است. حاوی ماده ای است که هم از نظر ویتامین ها و هم از مواد معدنی غنی است.

آلوئه ورا حاوی گلوکومانان است، ماده ای که به بازسازی سلولی کمک می کند و باعث می شود بدن کلاژن تولید کند. این ماده پروتئینی است که باعث بهبود زخم می شود. آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز برای پوست و بدن است اکثر محصولات پوستی حاوی این ماده هستند بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه هم از این ماده تهی نیست.

یک بررسی سیستماتیک در سال 2019 بیان می کند که آلوئه ورا و ترکیبات آن می تواند بهبود زخم را تسهیل کند. شواهد کلی نشان می دهد که ممکن است برای بهبود زخم سوختگی های درجه یک و دوم نیز موثر باشد. این بررسی همچنین نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند به حفظ رطوبت و یکپارچگی پوست کمک کند و در عین حال التهاب را کاهش دهد و از زخم جلوگیری کند.

فرد می تواند لایه نازکی از ژل آلوئه ورا را روی ناحیه زخم بمالد. آنها همچنین می توانند زخم را با بانداژ آغشته به ژل آلوئه ورا بپوشانند تا به بهبودی کمک کند. شوینده پوست آلوئه ورا بیوآکوا یکی از بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه است که جدا از خاصیت تسهیل کردن درمان زخم سایر خواص الوئه ورا را نیز دارد.

3.عسل

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. مردم برای مدت طولانی از این ماده در دستور العمل های سنتی ترمیم زخم استفاده می کردند.  تقریبا می توان گفت امروزه هم در بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه از آن استفاده می شود.

یک بررسی در سال 2016 بیان می کند که تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که عسل به طور قابل توجهی سرعت بهبود زخم ها را در حیوانات بهبود می بخشد. همچنین می گوید که تشکیل جای زخم را کاهش داده و از رشد باکتری در زخم ها و سوختگی های حاد جلوگیری می کند. بهترین درمان و بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه پیشگیری از ایجاد جای زخم است که عسل این کار را انجام می دهد.

در مطالعه دیگری، به نظر می‌رسد که عسل زخم‌های ضخیم را بهتر از سایر درمان‌ها التیام می‌بخشد، اما باعث عفونت بیشتر در زخم‌های بعد از عمل نسبت به درمان‌های معمولی می‌شود.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ماده مونولورین است که یک اسید چرب با خواص ضد میکروبی است.  اسیدهای چرب موجود در روغن های گیاهی نقش مهمی در کمک به بهبود زخم ها دارند. یک فرد می تواند از روغن نارگیل بر روی زخم استفاده کند تا به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک کند.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، روغن نارگیل می‌تواند به بهبود زخم‌های موش‌ها سریع‌تر از آن‌هایی که روغن آن را ندارند کمک کند. فرد می تواند از این ماده بر روی زخم به عنوان یک مانع برای کمک به کاهش خطر ابتلا به عفونت استفاده کند. پس می توان گفت در بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه روغن نارگیل هم می تواند به کار برود.

چرا جای زخم را ماساژ دهیم؟ آیا واقعا لازم است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، روند بهبود زخم همیشه در حال تغییر است. حدود سه هفته پس از جراحی، زخم می تواند فشار را تحمل کند. ماساژ جای زخم با استفاده از فشار ملایم باعث می شود تا زخم به گونه ای بهبود یابد که پوست ترمیم شده نرم و لطیف باشد و دامنه حرکتی و کشسانی طبیعی داشته باشد. توصیه میشود بعد از استفاده بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه، جای زخم ماساژ داده شود.بهترین کرم ترمیم کننده زخم و جای بخیه

خلاصه

زخم جراحتی است که باعث بریدگی یا شکستن پوست می شود. اگرچه بیشتر زخم ها با گذشت زمان به طور طبیعی بهبود می یابند، اما راه هایی برای تسریع روند بهبودی وجود دارد.

زخم، بافت های داخلی بدن را در معرض محیط خارجی قرار می دهد. بریدگی، ضربه یا ضربه های دیگر از علل شایع هستند. بهترین کرم ترمیم کننده جای زخم و بخیه باید حاوی موادی همچو آۀوئه ورا، روغن نارگیل، عسل، مواد آنتی باکتریال، آنتی هیستامین، مواد مرطوب کننده و نرم کننده باشد.

یک فرد ممکن است بتواند یک زخم جزئی را در خانه درمان کند. با این حال، اگر آسیب شدیدتری دارند که شامل شکستگی استخوان یا خونریزی زیاد است، باید به دنبال کمک پزشکی باشند.

لطفاً توجه داشته باشید، روش های ذکر شده در این مقاله برای بریدگی ها و خراش هایی است که افراد معمولاً می توانند در خانه از آنها مراقبت کنند. زخم های جدی تر یا عمیق تر به مراقبت پزشکی نیاز دارند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها