سلامت و زیبایی

بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو ذارای چه ترکیباتی است

بهترین قرص برای کم خونی

کم خونی یکی از بزرگترین دلایل ریزش مو است که باعث کاهش اعتماد به نفس می شود همچنین از زیبایی فرد می کاهد. بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو  باعث میشود از رشد این اثرات پیشگیری شود و سپس از بین بروند تا اعتماد به نفس از دست رفته را دوباره کسب کنید.

چرا کم خونی باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو دلایل زیادی دارد و می تواند بزرگسالان و کودکان را از هر جنسیتی تحت تاثیر قرار دهد. ریزش مو تنها به دلیل طاسی با الگوی مردانه نیست. ریزش مو می تواند ناشی از کمبود مواد مغذی باشد. وقتی آهن کافی ندارید، بدن شما نمی تواند هموگلوبین خون شما را تولید کند. هموگلوبین حامل اکسیژن برای رشد و ترمیم سلول های بدن شما از جمله سلول هایی است که رشد مو را تحریک می کنند. بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو کمبود آهن مورد نیاز بدن را جبران می کند و مواد لازم برای خون سازی بدن را تامین می کند.

ریزش مو حاصل از کم خونی چه شکلی است؟

ریزش موی ناشی از فقر آهن می تواند شبیه ریزش موی سنتی مردانه و زنانه باشد. یک مطالعه معتبر منتشر شده در مجله علوم پزشکی کره نشان داد که آهن نه تنها ممکن است در ریزش مو نقش داشته باشد، بلکه ممکن است باعث ریزش مو به روشی مشابه طاسی با الگوی ژنتیکی در مردان و زنان شود.

اگر ریزش مو را تجربه می کنید، ممکن است در حمام یا هنگام برس زدن موهایتان بیشتر از حد معمول مو را مشاهده کنید. در موارد پیشرفته تر ممکن است متوجه لکه های طاسی روی پوست سر خود شوید.

پر فروش ترین محصولات مو

چگونه کم خونی و ریزش مو را درمان می کنید؟

بیشتر ریزش موی ناشی از کم خونی دائمی نیست. بهترین راه برای درمان ریزش مو، رسیدگی به علت اصلی مشکل است. اگر فکر می کنید ریزش موی شما به کمبود آهن مربوط می شود، برای اندازه گیری سطح آهن آزمایش خون سطح فریتین را انجام دهید که سطح پروتئینی به نام فریتین را که به ذخیره آهن کمک می کند اندازه گیری می کند. یا از بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو استفاده کنید ولی صبور باشید تا آثار آن نمایان شود.

اگر نتایج آزمایش شما سطوح پایین آهن را نشان می دهد، می توانید از بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو استفاده کنید. ممکن است تغییر در حرکات روده را به عنوان یک عارضه جانبی آهن اضافی تجربه کنید، بنابراین اگر مستعد ناراحتی معده هستید بهتر است به سراغ پزشک بروید.بهترین قرص برای کم خونی

بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو

در اینجا چند قرص و مکمل برای رشد مجدد مو آورده ایم تا شما را از شر ریزش مو نجات دهند اما به یاد داشته باشید اگر کم خونی بدنتان رفع نشود ریزش مو می تواند به بدن برگردد و اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهند. این مکمل ها شامل موارد زیر می شوند:

ماینوکسیدیل (Rogaine)

شما از این مایع محبوب بدون نسخه مانند شامپو می توانید استفاده می کنید. برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش بیشتر مو، آن را دو بار در روز به پوست سر خود بمالید. اثرات روگین حدود 16 هفته طول می کشد و پس از این مدت سرعت رشد باید کاهش یابد. با این حال، می توانید پس از 16 هفته به استفاده از آن ادامه دهید تا از مزایای اضافی بهره مند شوید. Rogaine برای مردان و زنان در دسترس است. میتوان گفت یکی از بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو ماینوکسیدیل  یا روگین است.

فیناستراید (پروپسیا)

فقط برای مردان به شکل قرص در دسترس است. ریزش مو را کند می کند و برای برخی از مردان باعث تحریک رشد مجدد مو می شود. پروپسیا که با نام تجاری فیناستراید به بازار عرض می شود از جمله بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است.

بیوتین

بیوتین یا ویتامین H یک ویتامین B طبیعی است که به تبدیل برخی از مواد غذایی و مایعاتی که مصرف می کنید به انرژی برای بدن کمک می کند.

بیوتین همچنین به تقویت و حفظ سطح کراتین، نوعی پروتئین موجود در مو، ناخن و پوست کمک می کند. تحقیقات در مورد اینکه چرا بیوتین برای سطوح کراتین بدن شما مهم است، قطعی نیست. اما یک مطالعه در سال 2015 نشان می دهد که بیوتین می تواند به رشد مجدد موها کمک کند و از ریزش موهای موجود جلوگیری کند.

شما می توانید بیوتین را به عنوان یک مکمل خوراکی مصرف کنید، بیوتین در زرده تخم مرغ، آجیل و غلات کامل نیز وجود دارد. بیوتین نیز یکی از مواد به کار رفته در بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است.

کافئین

کافیئن یکی از موادی است که می تواند در بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو استفاده شود. تحقیقات بسیار کمی در مورد اینکه آیا کافئین می تواند رشد مو را افزایش دهد وجود دارد. اما یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که کافئین می تواند با موارد زیر به جلوگیری از ریزش مو کمک کند:

  • بلندتر شدن موها
  • افزایش فاز رشد مو
  • ترویج تولید کراتینبهترین قرص برای کم خونی

ویتامین B-12 و B-6

کمبود ویتامین های گروه B، به ویژه B-6 یا B-12، می تواند باعث تعدادی از علائم از جمله نازک شدن مو یا ریزش مو شود.

ویتامین‌های B مواد مغذی ضروری برای سلامت کلی شما هستند، و در حالی که مصرف مکمل‌های B-12 یا B-6 ممکن است به بازیابی موهای از دست رفته کمکی نکند، می‌توانند با بهبود جریان خون در فولیکول‌های پوست سر، موهای شما را ضخیم‌تر و سالم‌تر کنند. ویتامین B-12 در تولید گلبول های خونی نیز نقش دارد و یکی از ترکیبات اصلی بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است.

کاشت مو

اگر چه کاشت باعث رشد مجدد نمی شود، اما برای کسانی که ریزش موی دائمی دارند، گزینه ای در دسترس است. کاشت و ترمیم مو شامل برداشتن شاخه های کوچک پوست حاوی موها و کاشت آنها در نواحی طاس سر است.

چشم انداز ریزش مو ناشی از کمبود آهن چیست؟

ریزش مو به دلیل کمبود آهن فقط باید به طور موقت ادامه داشته باشد. همیشه ایده خوبی است که با پزشک خود ملاقات کنید تا در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید و شما را به سرعت در مسیر سلامتی مطلوب قرار دهید. پزشک می تواند به شما کمک کند رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا مقدار آهن مناسب مورد نیاز خود را دریافت کنید.

آیا می توانید از کمبود آهن و ریزش مو جلوگیری کنید؟

بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو، پیشگیری از آن است اما برای پیشگیری از کم خونی و ریزش مو چه کارهایی انجام داد:

تغذیه

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. حتماً غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، نخود فرنگی، پروتئین های بدون چربی (مانند گوشت خوک و ماهی قزل آلا) و میوه های خشک مصرف کنید. همچنین باید به دنبال عبارت “تقویت شده با آهن” روی برچسب غذاهای بسته بندی شده مانند غلات باشید. این موارد کمبود آهن بدن را جبران می کنند همان کاری که بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو انجام می دهد اما این روش طبیعی تر ولی کند تر و سخت تر است.

غذاهای سرشار از ویتامین C را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این غذاها به بدن شما اجازه می دهند که آهن را به شیوه ای موثرتر جذب کند. حتماً پرتقال، توت فرنگی، خربزه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی بیشتر بخورید. ویتامین C در بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو هم به کار می رود و باعث میشود ریزش مو کم شود همچنین ویتامین C باعث شادابی پوست نیز می شود.

ویتامین سی، افزایینده جذب آهن

یکی از بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو حاوی ویتامین سی و در قالب سرم عرضه میشود سرم روشن کننده ویتامین سی بریلی است که جدا از اینکه باعث تشدید رشد مو و جذب بیشتر آهن می شود تا بدن دار کم خونی نشود. در جلو گیری از ایجاد لک و کک و مک، روشن کنندگی، شفاف کنندگی، کنترل کنندگی ملانین پوست، تقویت متابولیسم پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی، مرطوب کنندگی و جلوگیری از پیری نقش دارد.

محافظت از مو

بهتر است موهای خود را پایین بیاورید. بستن آن در هدبند می تواند منجر به شکستگی و ریزش مو شود.

با روسری و کلاه از موهای خود در برابر عناصر محافظت کنید. در روزهای استثنایی آفتابی و باد، موهای خود را بپوشانید.

موهای خود را به آرامی برس بزنید و بشویید. ملایم بودن می تواند به شما کمک کند از کندن موهای زائد در طول نگهداری معمول جلوگیری کنید.

از استفاده از مواد شیمیایی و رنگ مو خودداری کنید. اگر از مواد شیمیایی و مو استفاده می کنید، از یک متخصص آموزش دیده کمک یا راهنمایی بخواهید.

از تجهیزات مبتنی بر حرارت مانند سشوار و اتوی فر خودداری کنید. اگر مجبورید از آنها استفاده کنید، یک لایه محافظ با ژل یا ماسک محافظ مو اضافه کنید. این ها روش هایی دیگر برای پیشگیری از ریزش مو هستند. پیشگیری بهترین درمان است و پیشگیری از ریزش مو، بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است.بهترین قرص برای کم خونی

سایر موارد

کمبود ویتامین D یکی دیگر از دلیل های احتمالی ریزش مو است. مطمئن شوید که به اندازه کافی در معرض آفتاب هستید و سعی کنید منابع غنی از ویتامین D مانند تخم مرغ، پنیر و ماهی چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کمبود روی همچنین اغلب در افرادی که ریزش مو دارند دیده می شود. روی را می توانید در گوشت، غلات کامل و محصولات لبنی پیدا کنید.

دقت کنید اگر کم خونی دارید این روش های پیشگیری از ریزش مو هستند بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو جبران کردن آهن، ویتامین C و B-12 بدن هستند و این مواد فقط به رشد مجدد مو کمک می کنند.

محدودیت کالری و پروتئین

سلول‌هایی که پیاز مو را می‌سازند، که بخشی از فولیکول مو است که مو تولید می‌کند، دارای نرخ چرخش بالایی هستند، به این معنی که سلول‌های جدید رشد می‌کنند و با سرعت سریع جایگزین سلول‌های قدیمی می‌شوند.

به همین دلیل، مو به کمبود پروتئین و کالری بسیار حساس است که فولیکول‌های شما برای رشد و عملکرد مناسب به هر دوی این موارد نیاز دارند.

محدودیت کالری بر تامین انرژی فولیکول مو تاثیر می گذارد که می تواند منجر به ریزش مو شود. بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو باید پروتین های لازم برای ساخت پیاز مو را تامین کند.

تاثیر کمبود آهن بر کم خونی و ریزش مو

احتمالاً با آهن آشنا هستید، اما اصطلاح “فریتین” ممکن است برای شما جدید باشد. آهن یک ماده معدنی ضروری است که شما دریافت می کنید. بدن شما مقداری از آن را به شکل فریتین ذخیره می کند

فریتین نوعی پروتئین در خون شماست. آهن را ذخیره می کند که بدن شما می تواند در صورت نیاز از آن استفاده کند. اگر فریتین پایینی دارید، به این معنی است که شما نیز کمبود آهن دارید.

وقتی فریتین پایینی دارید، ممکن است ریزش مو را نیز تجربه کنید. متأسفانه، در صورت داشتن یک بیماری زمینه ای که ممکن است باعث ریزش مو شود، نادیده گرفتن فریتین آسان است.بهترین قرص برای کم خونی

کمبود فریتین باعث ریزش مو می شود

مقداری فریتین در فولیکول های مو ذخیره می شود. فرض بر این است که از دست دادن فریتین زمانی رخ می دهد که فردی موهای خود را از دست بدهد. اما روند ریزش فریتین می تواند قبل از اینکه فرد مشکلات ریزش مو را تجربه کند اتفاق بیفتد.

هر زمان که آهن بدن شما کم باشد، اساساً می تواند فریتین را از فولیکول های مو و سایر منابعی که برای بدن در یک بیماری حیاتی کمتری دارند، قرض بگیرد.

دریافت آهن کافی از غذاها یا مکمل ها بسیار مهم است تا فریتین کافی در بدن نیز وجود داشته باشد. علاوه بر کمبود آهن، سطوح پایین فریتین نیز ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

  • از دست دادن خون قابل توجه
  • بیماری سلیاک
  • عدم تحمل گلوتن غیر سلیاک
  • رژیم های گیاه خواری یا وگان
  • کم کاری تیروئید
  • قاعدگی زنان
  • بارداری

علائم فریتین پایین چیست؟

داشتن فریتین پایین با نقش بدن شما در ساخت گلبول های قرمز تداخل می کند. گلبول های قرمز برای انتقال اکسیژن در سراسر بدن شما مهم هستند. بدون گلبول های قرمز کافی، اندام ها و سیستم های اصلی شما به خوبی کار نمی کنند.

علائم فریتین پایین شبیه به کمبود آهن است و ریزش مو تنها یکی از علائم آن است. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرگیجه
  • خستگی مفرط
  • کوبیدن در گوش
  • ناخن های شکننده
  • تنگی نفس
  • سردرد
  • مشکل در تمرکز
  • پاهای بی قرار

درمان کمبود فریتین، بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است

بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو با فریتین، افزایش سطح آهن است. اگر غذاهای غنی از آهن (مانند جگر و گوشت گاو) به اندازه کافی مصرف نکنید، ممکن است پزشک در مورد مصرف مکمل ها با شما صحبت کند.

در حالی که گوشت حاوی سطوح بالاتری از آهن نسبت به غذاهای گیاهی است، شما همچنان می توانید مقداری آهن را از خوردن غلات کامل، آجیل و حبوبات دریافت کنید. مصرف همزمان غذاهای غنی از ویتامین C و آهن نیز می تواند به جذب بهتر آهن در بدن کمک کند. ترکیب آهن و ویتامین C همان ترکیب بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو است.

عدم تحمل گلوتن یکی از دلایل احتمالی جذب ضعیف آهن است که می تواند منجر به کاهش فریتین و ریزش مو شود. اگر این مشکل را دارید بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو نمی تواند تاثیر زیادی بر شما بگذارد و بهترین راه ممکن برای شما تا کم خونی و ریزش مو را درمان کنید رفتن پیش پزشک است.

نرخ موفقیت بهبود فریتین و ریزش مو

اگر ریزش موی شما به دلیل فریتین پایین باشد، پس از درمان کمبود آهن، موهای شما باید دوباره رشد کنند. با این حال، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا موها دوباره رشد کنند، بنابراین صبر کلیدی است.

خطرات و اقدامات احتیاطی

در حالی که میزان صحیح دریافت آهن برای سلامت کلی شما مهم است، آهن بیش از حد می تواند اثر معکوس داشته باشد.نرخ طبیعی فریتین برای زنان 20 تا 200 نانوگرم در میلی لیتر و برای مردان بین 20 تا 500 نانوگرم در میلی لیتر است. حتی اگر فریتین پایینی دارید، مصرف بیش از حد آهن می تواند مشکل ساز باشد. همچنین ممکن است فریتین پایین اما آهن معمولی باشد.

علائم مصرف بیش از حد آهن (سمیت) ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد شکم
  • مدفوع سیاه یا خونی
  • استفراغ
  • تحریک پذیری
  • افزایش ضربان قلب
  • کاهش فشار خون

مصرف بیش از حد آهن می تواند منجر به نارسایی کبد شود. حتی می تواند کشنده باشد. بنابراین، برای درمان فریتین خیلی پایین نباید هیچ مکمل آهنی را بدون مشورت با پزشک خود مصرف کنید.

آزمایش خون تنها راهی است که پزشک شما می تواند فریتین پایین را تشخیص دهد. (میزان فریتین بالاتر از حد طبیعی معمولاً باعث ریزش مو نمی شود.)

برخی شرایط می توانند باعث شوند بدن شما آهن زیادی را ذخیره کند. بیماری کبد، پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار) و شرایط التهابی همگی می توانند باعث این اتفاق شوند.

فریتین پایین ممکن است در ریزش مو مقصر باشد، اما باید قبل از مصرف هر گونه مکمل یا ایجاد تغییرات قابل توجه دیگر در سبک زندگی خود، مطمئن شوید که این موضوع درست است. مدیریت استرس، ورزش و خواب منظم نیز می تواند تاثیرات مثبتی روی موهای شما داشته باشد.

حداقل سه ماه صبر کنید تا به مکمل ها و تغییرات رژیم غذایی فرصتی برای اثربخشی بدهید.

اگر بعد از این مدت هیچ بهبودی در ریزش مو مشاهده نکردید، از پزشک خود بپرسید که آیا باید سطح فریتین و آهن خود را مجدداً آزمایش کنید.

کم کاری غده تیروئید

ریزش مو اغلب یکی از اولین نشانه های کم کاری تیروئید است، وضعیتی که باعث می شود بدن شما مقدار کمتر از حد نرمال هورمون تیروئید تولید کند. علاوه بر این، کمبود هورمون تیروئید می تواند باعث سستی کلی، خشکی پوست و عدم تحمل سرما شود. افزایش وزن نیز در این افراد رایج است. در برخی موارد کم کاری تیروئید، ریزش مو ممکن است مستقیماً با کمبود هورمون های تیروئید مرتبط نباشد، بلکه با کمبود آهن مرتبط است. این به نوبه خود باعث کاهش فریتین و کم کاری تیروئید به طور همزمان می شود.

وقتی فریتین کافی در بدن ذخیره نشده باشد، تیروئید شما قادر به تولید هورمون تیروئید کافی نیست.بهترین قرص برای کم خونی

دلایل دیگر ریزش مو

  • ژن
  • حساسیت فولیکول مو به افزایش تستوسترون
  • سن
  • استرس
  • آلوپسی آره آتا
  • لیکن پلان
  • بیماری سلیاک
  • عفونت های پوست سر
  • موهای بامبو

کلام آخر

دلایل ایجاد کم خونی در فرد می تواند دلایل زیادی داشته باشد که از مهم ترین آنها کمبود آهن و فریتین است این کمبود آهن و فریتین یکی از شایع ترین دلیل ایجاد ریزش مو است. ریزش مو می تواند دلایل دیگری داشته باشد. اما ریزش مو حاصل از کم خونی شایع ترین آنان است. درمان های کم خونی زیاد هستند اما بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو باید به طوری طراحی شده باشد که حاوی اهن، ویتامین سی و ب12 باشد گاهی  اوقات به آنها موادی دیگر مثل بیوتین هم می افزایند که خواص آن بیشتر شود.

اما بهترین قرص برای کم خونی و ریزش مو پیشگیری از آن است که با سبک زندگی سالم و تغذیه درست، امکان پذیر است.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها