سلامت و زیبایی

تمامی نکاتی که باید درباره اپیلاسیون بدانید. اپیلاسیون چیست؟ بررسی اجمالی

اپیلاسیون

قبل از این که بدانیم اپیلاسیون چیست؟ توجه کنیم که همه دوست داریم که از شر موهای زائد خود خلاص شویم  و پوستی صاف و نرم داشته باشیم. تا مدت ها موهای زائد روی پوست دوباره ظاهر نشوند.

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون یا واکس مو زائد فرآیند برداشتن مو از ریشه با استفاده از پوششی از یک ماده چسبنده مانند موم برای چسبیدن به موهای بدن و سپس برداشتن این پوشش و کندن مو از فولیکول است. موهای جدید به مدت چهار تا شش هفته در ناحیه ای که قبلا اپیلاسیون شده بود رشد نمی کنند، اگرچه برخی از افراد به دلیل اینکه برخی از موهایشان در چرخه رشد موی انسان متفاوتی قرار دارند، تنها در عرض یک هفته شاهد رشد مجدد خواهند بود.

تقریباً هر ناحیه ای از بدن را می توان واکس کرد، از جمله ابروها، صورت، موهای ناحیه تناسلی (به نام اپیلاسیون بیکینی)، پاها، بازوها، پشت، شکم، بند انگشتان و پاها. انواع مختلفی از اپیلاسیون مناسب برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد.

انواع روش از بین بردن موهای زائد بدن

تمامی نکاتی که باید درباره اپیلاسیون بدانید. اپیلاسیون چیست؟ بررسی اجمالی تمامی نکاتی که باید درباره اپیلاسیون بدانید. اپیلاسیون چیست؟ بررسی اجمالی

انواع اپیلاسیون

واکس نوعی حذف موی نیمه دائمی است که موها را از ریشه جدا می کند. موهای جدید به مدت دو تا هشت هفته در ناحیه ای که قبلا اپیلاسیون شده بود رشد نمی کنند، اگرچه برخی از افراد تنها در عرض یک هفته شروع به رشد مجدد خواهند کرد. محبوب ترین انواع موم اپیلاسیون، موم نرم و موم سخت است.

موم نرم

استفاده از موم نرم یک شکل سنتی از اپیلاسیون است که به نوارهای حذف موم نیاز دارد که روی موم قرار داده می شود و سپس برای برداشتن موم از روی پوست کشیده می شود. همانطور که نوار کشیده می شود، موم موهای فولیکول را از بین می برد. هنگام استفاده از موم نرم نواحی بزرگ بدن باید از نوارهای متعدد استفاده شود.

موم داغ

موم داغ همانطور که از نامش پیداست مومی است که بین 40 تا 50 درجه سانتیگراد گرم می شود. سپس با استفاده از یک کاردک چوبی روی پوست اعمال می شود. درمانگر قبل از برداشتن مستقیم موم به همراه موها منتظر می ماند تا موم خنک و سفت شود.

یک نوع موم داغ موم نواری است. مجدداً موم داغ روی ناحیه تحت درمان اعمال می شود. سپس درمانگر یک نوار یکبار مصرف را روی موم می‌کشد و سپس منتظر می‌ماند تا خنک شود. پس از خنک شدن، درمانگر نوار را برمی دارد و موم و مو را با خود می آورد.

گرما و ضخامت موم داغ به این معنی است که منافذ کمی بیشتر باز می شوند و موم در از بین بردن همه موها در یک حرکت موفق تر است.

موم داغ در مقایسه موم نواری:

یک بحث طولانی مدت در مورد موم داغ در مقابل موم نواری و اینکه کدام بهتر است وجود دارد. هر دو، اگر به صورت حرفه ای انجام شوند، می توانند منجر به یک پوشش استثنایی بدون مو شوند. متوجه شدیم که بستگی به ناحیه ای دارد که اپیلاسیون می شود و ترجیح مشتری. به طور معمول، موم نواری برای نواحی بزرگ مانند پاها، پشت و بازوها، جایی که پوست نیز حساسیت کمتری دارد، عالی است. موم داغ برای نواحی حساس و جاهایی که موها ضخیم تر هستند مانند ناحیه بیکینی خوب است.اپیلاسیون

موم سخت

موم سخت از موم زنبور عسل، رزین و روغن ساخته می شوند. اپیلاسیون با موم سخت از موم نرم به عنوان روشی برای اپیلاسیون موهای زائد پیشی گرفته است زیرا برای کشیدن موم به هیچ نواری نیاز نیست. در عوض، موم اعمال می شود، روی پوست قرار می گیرد و با گرفتن لبه موم کشیده می شود. اپیلاسیون همچنین با برداشتن سلول های مرده پوست، پوست را لایه برداری می کند. در مقایسه با اصلاح، استفاده از موم پوست را بسیار بیشتر لایه برداری می کند و برای مدت طولانی تری آن را صاف تر می کند.

موم سرد

موم سرد روی قسمت از بدن مانند لب بالایی قرار می گیرند. آنها قبل از کشیده شدن روی ناحیه اعمال می شوند. اینها معمولاً برای اپیلاسیون خانگی استفاده می شوند، اما کارایی کمتری دارند و اغلب باید چندین بار تکرار شوند.

برخی از افراد هستند که به آنها توصیه می کنیم روش متفاوتی از حذف موهای زائد را انتخاب کنند. افرادی که از پوست حساس، هموفیلی و دیابت رنج می برند باید گزینه های مختلفی را انتخاب کنند. اگر در حال حاضر دچار آفتاب سوختگی، بثورات پوستی یا هر بیماری مسری پوستی هستید، باید صبر کنید تا یک بار دیگر پوستتان سالم شود. اگر تحت درمان الکترولیز هستید، از واکس کردن در همان ناحیه خودداری کنید. بعداً در این مقاله درباره اپیلاسیون در دوران بارداری و در دوران قاعدگی صحبت خواهیم کرد.

موم میوه

موم میوه اغلب مملو از مواد مغذی و ویتامین‌ها است و برای افرادی که پوست حساسی دارند و می‌توانند با برخی مواد مغذی اضافی مناسب باشند، ایده‌آل است. این سبک از موم می تواند کمی گرانتر باشد، اما اگر مستعد حساسیت و آلرژی هستید، پس  ارزش هزینه اضافی را دارد.

موم شکلات

و درست زمانی که فکر می‌کردید شکلات نمی‌تواند بهتر شود، می‌شود. این ترکیبی از ویتامین ها، روغن بادام، روغن سویا و گلیسیرین است. دلیل اینکه این مورد بسیار مورد تحسین قرار می گیرد، مخلوط این روغن ها و ویتامین ها است که تجربه واکس کردن را قابل تحمل تر می کند.

موم قند

قند گذاری یک سبک از اپیلاسیون است که برای همیشه وجود داشته است. از آنجایی که یکی از انواع اصلی حذف موهای زائد است، جای تعجب نیست که مردم همچنان این درمان اپیلاسیون را دوست دارند. به طور معمول موم از شکر، لیمو و آب داغ ساخته می شود. این نوع از موم برای انواع پوست مناسب است زیرا از تمام محصولات طبیعی ساخته شده است. برای موهایی که کمی بلندتر و نرم هستند مناسب تر است.

اپیلاسیون

مزایای اپیلاسیون

چند مزیت خارج از ظاهر زیبایی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

با اپیلاسیون، مزایای اضافی لایه برداری سبک وجود دارد. از آنجایی که این ماده به لایه بالایی پوست می‌چسبد، می‌تواند سلول‌های مرده پوست را حذف کند تا لایه زیرین نرم‌تر ظاهر شود. موهایی که پس از اپیلاسیون مجدد رشد می کنند نرم تر هستند.

بر خلاف لیزر موهای زائد که معمولاً فقط توسط متخصصان انجام می شود، اپیلاسیون را می توان در خانه انجام داد.

یک جلسه واکس کردن به شما این امکان را می دهد که در یک جلسه سریع تمام موهای ناحیه مورد نظر را از بین ببرید. این نتایج برای چندین هفته باقی می ماند و حتی می تواند رشد مو را در طول زمان نازک کند. برخلاف اصلاح، ارزشی که برای پولی که برای قرار ملاقات خود خرج می کنید دریافت می کنید غیرقابل مقایسه است! خدمات اپیلاسیون سریع، آسان است و ارزش زیادی برای پول شما فراهم می کند.

از آنجایی که واکس کردن موها را از ریشه و در همان جلسه از بین می برد، این کار شما را از تحریک و سوختگی ناشی از اصلاح نیز نجات می دهد.

در یک کلام میشود بگوییم که اپیلاسیون خواص زیر را دارد:

موهای کمتر برای طولانی تر، حدود 4 هفته

بدون جای زخم

تحریک پوستی کمتر

به مرور زمان موها را نرم می کند

بافت پوست شما بهبود می یابد

معایب اپیلاسیون

معایب اپیلاسیون شامل ناراحتی در فرآیند است. از آنجایی که واکسینگ موها را در ریشه از بین می‌برد، می‌تواند باعث ناراحتی یا سطوح کمی درد (که به سرعت کاهش می‌یابد) برای افرادی که این فرآیند را انجام داده‌اند، ایجاد کند.

اگر لایه برداری نکنید، ممکن است چند رشد درونی ایجاد کنید. از آنجایی که موها شروع به نرم شدن می کنند، شکستن پوست کمی سخت تر می شود.

بعد از درمان کمی قرمز خواهید شد. نگران نباشید، قرمزی پس از موم نسبتاً سریع فروکش می کند.

اگر موهای نازک تری دارید و پوست حساسی دارید، حتما موم قندی را امتحان کنید زیرا ممکن است برای شما موثرتر و راحت تر باشد. اما اگر موهای زبرتری دارید، سایر موم ها ممکن است گزینه بهتری باشد.

در نهایت، اپیلاسیون متداول تر و در نتیجه رقابتی تر است. به این معنی که برای افراد پرمو (همه ما) که می‌خواهیم موهای خود را از بین ببریم (برخی از ما)، قیمت اپیلاسیون معمولاً کمتر از اپیلاسیون است و یافتن قرارهای اپیلاسیون لحظه آخری کمی آسان‌تر است.

علاوه بر این، مانند هر فرآیند حذف مو، همیشه احتمال التهاب یا موهای رشد کرده در اثر واکس کردن موهای زائد وجود دارد. با این حال، احتمال این عوارض جانبی اپیلاسیون را می توان با تمرین روتین مراقبتی مناسب قبل و بعد از اپیلاسیون به میزان قابل توجهی کاهش داد.

استفاده از موم برای حذف موهای زائد، همیشه احتمال عوارض جانبی وجود دارد، از جمله:

  • درد
  • سرخی
  • تحریک
  • کهیر
  • برآمدگی ها
  • حساسیت به خورشید
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت
  • جای زخم
  • سوزش

خطر عوارض جانبی فردی به حساسیت پوست و همچنین افرادی که اپیلاسیون را انجام می دهند و تجربه آنها بستگی دارد.

انجام بهترین روال پوست قبل و بعد از واکسینگ نیز می تواند به لایه برداری پوست و کاهش ناراحتی ناشی از اپیلاسیون کمک کند. قبل از قرار ملاقات، همیشه با ژل پیش اپیلاسیون پوست را پاکسازی و لایه برداری کنید تا پوست را برای رفع موهای زائد آماده کنید. با تمیز کردن پوست و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده یا مواد زائد پوست، روند حذف موهای زائد را آسان‌تر و کم‌دردتر انجام می‌دهید.

مزایا و معایب اپیلاسیون با شمع در خانه را بدانید

اپیلاسیون

مراقبت قبل اپیلاسیون

قبل از استفاده از موم، موهای خود را تا حداقل 1/4 اینچ بلند کنید. اگر بیشتر از 1/2 اینچ است، ممکن است مجبور شوید آن را کوتاه کنید. به زبانی دیگر موهای خود را تا حدود 1 سانتی متر رشد دهید یا کوتاه کنید

روز قبل، مطمئن شوید که با شنا کردن، پوست خود را لایه برداری، برنزه یا خشک نمی کنید. در روز از نوشیدن کافئین یا الکل و استفاده از لوسیون یا کرم خودداری کنید.

برای کاهش درد، 30 دقیقه قبل از قرار ملاقات، از یک مسکن بدون نسخه استفاده کنید.

اگر اولین بار هستید یک پچ آزمایشی دریافت کنید

انتظارات خود را به درمانگر زیبایی خود بگویید

از قبل دوش بگیرید

اگر نشانه های قاعدگی دارید، بهترین است اپیلاسیون نکنید

مراقبت بعد اپیلاسیون

پوست شما بعد از واکس کردن حساس می شود. بنابراین، مهم است که از آن مراقبت کنید. چند چیز وجود دارد که باید حداقل برای یک یا دو روز از آنها دوری کرد. اینها بر اساس مناطقی که در آن موم استفاده کردید متفاوت خواهد بود.

بهتر است که حداقل برای یک یا دو روز از موارد زیز اجتناب کنید.

ورزش

دوش آب گرم

سونا، استخرهای کلردار، اتاق‌های بخار و هر چیز گرم و آرامش‌بخش

لایه برداری، حداقل به مدت 48 ساعت

لوسیون ها و یا لوازم آرایشی معطر

برنزه کردن. چه تقلبی باشد و چه از آفتاب، یکی دو روز به آن فرصت دهید.

انواع خاصی از جنس لباس ، اصطکاک می تواند باعث ناراحتی زیادی شود.

لایه بردار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

اپیلاسیون

راهنما

اپیلاسیون یک راه حل کامل برای رفع موهای زائد است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است. مردم تمایل دارند از مزایای اپیلاسیون لذت ببرند، زیرا ماندگاری آنها نسبت به سایر انواع دیگر روش های حذف موهای زائد بیشتر است. اما ما می دانیم که اگر در زمینه واکسینگ تازه کار هستید، احتمالاً سوالات زیادی دارید. این راهنمای کامل برای اپیلاسیون هر چیزی را که باید بدانید را پوشش می دهد.

بعد از اپیلاسیون چه انتظاری باید داشت

احساس بعد از استفاده موم در واقع خیلی متغیر است. بلافاصله پس از اپیلاسیون، پوست شما کمی حساس خواهد بود. با این حال، پس از حداکثر 24 ساعت احساس بسیار نرم شدن پوست خواهید کرد. اگر توصیه های مراقبت های بعد از واکسینگ را دنبال کنید، برای مدت طولانی تری نیز احساس پوست ابریشمی خواهید کرد.

چه زمانی می توان بعد از واکس کردن اصلاح کرد؟

اگر وسوسه شدید که بعد از اپیلاسیون با کمی تیغ به موها ضربه بزنید، به اندازه کافی منصفانه است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این می تواند شما را به نقطه اول بازگرداند. تراشیدن موها را به لبه های صاف برمی گرداند و باعث می شود درشت تر و ضخیم تر به نظر برسند. با این حال، اگر می خواهید ادامه دهید و موهای خود را بعد از اپیلاسیون اصلاح کنید، پیشنهاد می کنیم منتظر بمانید تا رشد مو قابل مشاهده باشد.

چه مدت بعد اپیلاسیون می توانم دوش بگیرم؟

گاهی اوقات شما بعد از واکس کردن می خواهید دوش بگیرید تا پوست احساس شادابی و تمیزی داشته باشید. حداقل 2 ساعت بعد استفاده موم  از رفتن مستقیم زیر شیر آب خودداری کنید. این زمان به پوست اجازه می دهد تا بهبود یابد. اوه، و به یاد داشته باشید که دما را تا ولرم نگه دارید.

چقدر باید صبر کنم تا ورزش کنم؟

واقعیت این است که منافذ پوست شما پس از اپیلاسیون باز و در معرض دید قرار می گیرند. بنابراین، شما می خواهید از ایجاد استرس بیشتر از آنچه قبلاً تحمل کرده اند، جلوگیری کنید. حداقل 24 تا 48 ساعت قبل از اینکه دوباره روی تردمیل برگردید به پوست زمان بدهید. اگر یک ورزشکار سرسخت و حرفه ای هستید، مطمئن شوید که قرار ملاقات واکسینگ خود را جوری برنامه ریزی کنید که تا دو روز ورزش نکنید.اپیلاسیون

چقدر باید صبر کنم تا لایه برداری کنم؟

لایه برداری بعد از اپیلاسیون به ویژه در فواصل بین درمان بسیار توصیه می شود. این به کاهش موهای زیر پوستی کمک می کند و پوست را صاف تر می کند. با این حال، شما می خواهید آن را چند روز پس از موم از لایه بردار استفاده کنید. توصیه می کنیم حداقل 2 تا 4 روز بعد از واکسینگ برای استفاده از لایه بردار صبر کنید.

اسکراب روشن کننده بیوآکوا

پیشنهاد ما استفاده ار این لایه بردار پس از دو تا چهر روز بعد اپیلاسیون است. این محصول که یکی از بهترین لایه بردار های جهان است توانسته به واسطه خواصی مانند مناسب برای انواع پوست، روشن کننده و شاداب کننده پرقدرت پوست، کنترل کننده رنگ پوست، پاکسازی عمقی پوست، لایه بردار ملایم، کاهش ناهمواری های پوستی و از بین برنده سلول های آسیب دیده و مرده شهرتی شگفت انگیز در مدت زمان کمی پیدا کند.

اپیلاسیون چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ماندگاری واکسینگ به ناحیه بدن و سرعت رشد موهای شما بستگی دارد. به عنوان مثال وقتی سوال در مورد پا ها پیش میاید. تا شش هفته منتظر پاهای صاف باشید. برای اپیلاسیون بیکینی، معمولاً سه تا چهار هفته طول می کشد. تا مو مجدد رشد کند.

اپیلاسیون را فقط زمانی می توان انجام داد که طول مو بین 1/4 تا 1/2 اینچ باشد.

پس از انجام استفاده از موم، خواهید دانست که مدت زمان ماندگاری اپیلاسیون شما چقدر است و می‌خواهید چه مدت برای درمان جدید رزرو کنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار باید اپیلاسیون انجام دهید یک تصمیم فردی است، اما اکثر افراد 4 تا 6 هفته بین درمان‌ها منتظر می‌مانند.

آیا اپیلاسیون درد دارد؟

واکس کردن مو شامل کشیدن مو از ریشه است، بنابراین دردناک تر از سایر روش های حذف مو است. با این حال، این به چند چیز بستگی دارد. ناراحتی که احساس می کنید با گذشت زمان بهبود می یابد، به سرعت ناپدید می شود و کشیدن این درد برای پوست صاف ارزشش را دارد. میزان ناراحتی که فرد تجربه می کند می تواند به مهارت و تجربه درمانگر بستگی داشته باشد. یک نکته خوب این است که در صورت امکان، حدود 45 دقیقه قبل از درمان، ایبوپروفن مصرف کنید.اپیلاسیون

آیا می توانید اپیلاسیون را در قاعدگی انجام دهید؟

شما می توانید موم را در پریود خود دریافت کنید. با این حال، توصیه می کنیم آن را برای بیش از چند روز قبل از زمان خود در ماه برنامه ریزی کنید. این به این دلیل است که پوست شما در طول قاعدگی حساس تر است و بنابراین احساس ناراحتی بیشتری می کند.

استفاده از موم در دوران بارداری

به همین دلیل، زنان ممکن است بخواهند در نظر بگیرند که آیا رژیم معمول اپیلاسیون آنها باید در طول بارداری ثابت بماند یا خیر. می تواند انجام دهد و واکس کردن در دوران بارداری معمولا بی خطر است، اما افزایش هورمون ها و جریان خون می تواند پوست شما را حساس تر کند. در نتیجه درد بیشتری احساس کنید.

چه نواحی را می توان اپیلاسیون کرد؟

شما می توانید لیست کاملی از مناطقی از بدن را که درمانگران ما اپیلاسیون می کنند را در اینجا بیابید. اینها شامل لب بالایی، چانه، ابرو، زیر بازو، نیمه پا، ساق کامل، سینه، شکم، ناحیه بیکینی، زیر بغل، پشت و بازو می شود. تقریبا میشه گفت هم نواحی بدن را میشه اپیلاسیون کرد.اپیلاسیون

کلام آخر

اپیلاسیون یک روش اصلاح با کمک موم ها است که برای هر نوع پوست و مو، نوع خاصی از موم مناسب است. در این روش موهای زائد به صورت نیمه دائمی از بین می روند. درست است این عمل برای حذف موهای زائد درد دارد اماخواص متعدد آن مثل نرم کردن پوست، حذف بلند مدت مو و پاکسازی پوست باعث شده است که واکسینگ کردن موهای زائد به عملی پر طرفدار و جذاب برای کسانی شود که به دنبال حذف موهای زائد از بدن خود هستند.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک
اطلاع از
guest
امتیاز
لطفا به محصول امتیاز بدهید
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده تمامی دیدگاه ها